Wanneer je langdurig in de bijstand zit, kom je uiteindelijk toch in ernstige financiële problemen terecht. Dingen stapelen zich op terwijl er geen reserves zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:35 schreef Sjaakmat het volgende:
Maar goed... ff serieus. Over het algemeen wordt je niet blij van de bijstand hè. Hoop gezeik bij de gemeente enzo.
Maar dat zeiken loont blijkbaar wel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:35 schreef Sjaakmat het volgende:
Maar goed... ff serieus. Over het algemeen wordt je niet blij van de bijstand hè. Hoop gezeik bij de gemeente enzo.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:34 schreef Farenji het volgende:
Al dat geld komt uiteindelijk van dezelfde bron.
Omdat dit soort moeders en kinderen je huis leeghalen als ze zonder inkomen aan de grond zitten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
Tjonge, ik begin me serieus af te vragen waarom ik nog werk en de helft van mijn inkomsten af sta aan dit soort onzin.
Hoezo idioot? Ga liever bij de samenleving te rade waarom mensen zich niet meer willen inzetten voor het BBP.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:11 schreef shmoopy het volgende:
Er is niks mis met haar,ze kan werken en ze geeft schaamteloos toe dat ze niet wil.
Ja, vooral in het zonnetje zetten, dit soort idioten.
Knap, heur.
Want werkenden krijgen geen vakantiegeld, geen zorgtoeslag, geen kinderbijslag, geen kindgebonden budget?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:34 schreef Farenji het volgende:
[..]
In het artikel uit de OP staat de berekening - er komt nog een hele zwik andere uitkeringen bovenop, zoals huur- zorgtoeslag en kinderbijslag. Maar dan nog, of misschien juist daarom is het een fucking schande. Al dat geld komt uiteindelijk van dezelfde bron.
Welnee.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat dit soort moeders en kinderen je huis leeghalen als ze zonder inkomen aan de grond zitten.
Het hele idee van "extra subsidies" is ook belachelijk, wat mij betreft allemaal direct afschaffen!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:34 schreef Farenji het volgende:
[..]
In het artikel uit de OP staat de berekening - er komt nog een hele zwik andere uitkeringen bovenop, zoals huur- zorgtoeslag en kinderbijslag. Maar dan nog, of misschien juist daarom is het een fucking schande. Al dat geld komt uiteindelijk van dezelfde bron.
Vakantiegeld krijg je niet, dat is gewoon 8% van je jaarloon, gewoon een vorm van bedrijfssparen waar jij niet eens de rente van krijgt. Wat is dat voor onzin dat dat een soort toeslag zou zijn?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Want werkenden krijgen geen vakantiegeld, geen zorgtoeslag, geen kinderbijslag, geen kindgebonden budget?
Werkende minimumloners komen niet in aanmerking voor vrijstellingen van gemeentebelastingen, voor huursubsidie en bijzondere bijstand?
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:18 schreef NielsTriple het volgende:
Dat systeem hier in Nederland was toch een sociaal vangnet? Dit is verdomme een sociale hangmat!
Ze hebben we een punt. Bijstand is een vangnet, waardoor je voorzien wordt in de minimumzaken. 1700 euro is niet minimaal meer te noemen. Ik denk dat ik prima rond kan komen van 1700 euro in de maand, en ik kan ook nog elke dag uitslapen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:00 schreef Mendeljev het volgende:
In KLB weten ze de problematiek subtieler te verwoorden:
[..]
Uitslapen met drie kinderen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ze hebben we een punt. Bijstand is een vangnet, waardoor je voorzien wordt in de minimumzaken. 1700 euro is niet minimaal meer te noemen. Ik denk dat ik prima rond kan komen van 1700 euro in de maand, en ik kan ook nog elke dag uitslapen.
Van de helft ook.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik denk dat ik prima rond kan komen van 1700 euro in de maand
Dat komt, omdat er veel mensen in de bijstand zitten, die daar eigenlijk niet thuishoren. Die zaten bijvoorbeeld eerst in de WAO maar zijn daar als gevolg van bezuinigingen uitgegooid en in de bijstand beland. Daar zijn die mensen nog altijd net zo arbeidsongeschikt als in de WAO, maar ze kosten wat minder.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:00 schreef Mendeljev het volgende:
In KLB weten ze de problematiek subtieler te verwoorden:
[..]
dat regel ik wel meneerquote:
Ga eerst maar eens kijken of die bijstand wel werkelijk 1700 euro bedraagt? Niet schrikken als dat 853,76 euro blijkt te zijn, he?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ze hebben we een punt. Bijstand is een vangnet, waardoor je voorzien wordt in de minimumzaken. 1700 euro is niet minimaal meer te noemen. Ik denk dat ik prima rond kan komen van 1700 euro in de maand, en ik kan ook nog elke dag uitslapen.
Klopt. Het is een vermoeden maar ik denk dat de bijstand voorkomt dat mensen wanhopig worden en hun toevlucht zoeken tot wanhoopsdaden. In die zin is de bijstand een soort wetshandhaving of eerder een soort ordehandhaving.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat dit soort moeders en kinderen je huis leeghalen als ze zonder inkomen aan de grond zitten.
Kinderbijslag, kindgebonden budget, zorgtoeslag, etc etc.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ga eerst maar eens kijken of die bijstand wel werkelijk 1700 euro bedraagt? Niet schrikken als dat 853,76 euro blijkt te zijn, he?
Kindgebonden budget???quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kinderbijslag, kindgebonden budget, zorgtoeslag, etc etc.
Het is een lastig probleem, zijn we er als samenleving wel bij gebaat als al deze kinderen de dagopvang in moeten? Dat kost de samenleving ook klauwen met geld want als die moeder werkt tegen minimumloon is die kinderopvang waarschijnlijk niet uit eigen zak te betalen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Klopt. Hoe meer kinderen je hebt, hoe aantrekkelijker het is om vooral helemaal niet meer te werken... Slechte zaak als land! Dit werd eerst betaald van de aardgasbaten, nu nog even van de Staatsschuld, en over een paar jaar blijkt het land failliet omdat de laatste werkende vertrokken is.
In de berekeningen van de Volkskrant is dat anders bijgeteld bij het netto maandinkomen, daar ging het om, en dat terwijl je het dus niet maandelijks ontvangt, evenmin als de kinderbijslag.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Vakantiegeld krijg je niet, dat is gewoon 8% van je jaarloon, gewoon een vorm van bedrijfssparen waar jij niet eens de rente van krijgt. Wat is dat voor onzin dat dat een soort toeslag zou zijn?
En nee, met mijn loon kom ik voor geen enkele toeslag in aanmerking. Maar ik mag wel voor de rest dokken. lekker geregeld.
Ja voorheen kindertoeslag (niet te verwarren met kinderbijslag)quote:
Leven van bijstand is verlammend. Als je -zoals deze dames- iets anders nuttigs met je tijd / leven kan doen (ik vind kinderen opvoeden best nuttig, en het schijnt tijd te vréten), dan wil het wel.quote:
Die is hier iig nooit binnengekomen. Mijn ervaring is dat er in theorie overal potjes voor zijn, maar dat het bijna onmogelijk is om in de praktijk daar ook werkelijk iets uit te kunnen ontvangen. Mij is het iig nooit gelukt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja voorheen kindertoeslag (niet te verwarren met kinderbijslag)
http://www.jeugdengezin.n(...)n-budget/default.asp
Niet, want die uitkering bestaat niet. Het is maar een raar artikel, wat een volkomen verkeerd beeld schept van de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:27 schreef McKillem het volgende:
Hoe kom ik aan een uitkering van 1700 netto? Dat hou ik echt niet over aan mijn salaris als de regering me weer eens kaal plukt iedere maand.
Met een beetje creatief rekenen dus .. als jij je zorgtoeslag en vakantiegeld etc nou bij je maandelijks inkomsten optelt lijkt het ineens ook een stuk meerquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:27 schreef McKillem het volgende:
Hoe kom ik aan een uitkering van 1700 netto? Dat hou ik echt niet over aan mijn salaris als de regering me weer eens kaal plukt iedere maand.
Lijkt me dat jij ook in de bijstand zit en het niet leuk vind dat dit aan de klok gehangen wordt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Met een beetje creatief rekenen dus .. als jij je zorgtoeslag en vakantiegeld etc nou bij je maandelijks inkomsten optelt lijkt het ineens ook een stuk meer
Het probleem is, mijns inziens, dat die vrouwen alleenstaande moeders zijn. Hoeft niet direct een probleem te vormen als bijvoorbeeld ouders of vrienden actief meehelpen, maar idealiter zouden moeders hun kinderen tot en met een bepaalde leeftijd fulltime kunnen verzorgen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:20 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Het is een lastig probleem, zijn we er als samenleving wel bij gebaat als al deze kinderen de dagopvang in moeten? Dat kost de samenleving ook klauwen met geld want als die moeder werkt tegen minimumloon is die kinderopvang waarschijnlijk niet uit eigen zak te betalen.
Mwah, voor 1700 netto, wat dus meer is als ik nu overhoud met 40+ uur werken, wil ik best een paar uur per dag door de nodige bureaucratie graven. Dat noem ik voor de vorm dan maar werken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Niet, want die uitkering bestaat niet. Het is maar een raar artikel, wat een volkomen verkeerd beeld schept van de werkelijkheid.
Blij in de bijstand... echt niet. Een maandje is het misschien leuk, maar na een jaar of 10 is er toch echt geen lol meer aan te beleven.
Wijs mij even aan waar die 1700 euro netto maandelijks op mijn rekening gestort kan worden?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:39 schreef McKillem het volgende:
[..]
Mwah, voor 1700 netto, wat dus meer is als ik nu verdien met 40+ uur werken, wil ik best een paar uur per dag door de nodige bureaucratie graven. Dat noem ik voor de vorm dan maar werken.
Ik mag inderdaad hopen dat dit niet bestaat.
Ik heb een hekel aan profiteren van andermans geld echt waar maar op het moment dat het lucratiever word dan werken. Tjah. Moet toch ook wel aan mezelf denken he.
Alleenstaande ouders zou sowieso verboden moeten worden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:37 schreef waht het volgende:
[..]
Het probleem is, mijns inziens, dat die vrouwen alleenstaande moeders zijn. Hoeft niet direct een probleem te vormen als bijvoorbeeld ouders of vrienden actief meehelpen, maar idealiter zouden moeders hun kinderen tot en met een bepaalde leeftijd fulltime kunnen verzorgen.
Dat zit erbij lieverd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Met een beetje creatief rekenen dus .. als jij je zorgtoeslag en vakantiegeld etc nou bij je maandelijks inkomsten optelt lijkt het ineens ook een stuk meer
Anders lees je het voorgaande even door. 1.700 was inclusief kinderbijslag, allerlei toeslagen en vrijstellingen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:41 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wijs mij even aan waar die 1700 euro netto maandelijks op mijn rekening gestort kan worden?
Dus dan bestaat het niet? De regels voor het kindgebonden budget zijn heel helder en niet voor interpretatie vatbaar. Simpelweg inkomens afhankelijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Die is hier iig nooit binnengekomen. Mijn ervaring is dat er in theorie overal potjes voor zijn, maar dat het bijna onmogelijk is om in de praktijk daar ook werkelijk iets uit te kunnen ontvangen. Mij is het iig nooit gelukt.
Dat is allemaal wel leuk en aardig doorgerekend, maar dat is niet wat er maandelijks op je rekening wordt gestort.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:44 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Anders lees je het voorgaande even door. 1.700 was inclusief kinderbijslag, allerlei toeslagen en vrijstellingen.
Hoe? Scheiden strafbaar stellen ofzo?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:42 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Alleenstaande ouders zou sowieso verboden moeten worden.
Dan zou ik die toch ook ontvangen moeten hebben? Dat is zeker niet het geval.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus dan bestaat het niet? De regels voor het kindgebonden budget zijn heel helder en niet voor interpretatie vatbaar. Simpelweg inkomens afhankelijk.
Maakt niks uit. Als je huur omlaag gaat door een voorziening is dat netto te rekenen aangezien je het niet achteraf hoeft uit te geven.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is allemaal wel leuk en aardig doorgerekend, maar dat is niet wat er maandelijks op je rekening wordt gestort.
Dat het niet op je rekening word gestort beteken niet dat je er niet alsnog van profiteert.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is allemaal wel leuk en aardig doorgerekend, maar dat is niet wat er maandelijks op je rekening wordt gestort.
Kep geen idee hoe.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:46 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Hoe? Scheiden strafbaar stellen ofzo?Idealiteit zouden er geen alleenstaande ouders zijn idd, maar helaas is de realiteit anders.
Er ontstaat nu een discussie, waarbij wordt uitgegaan van een besteedbare 1700 euro in de maand, voor een alleenstaande moeder in de bijstand. En dat je daar heel vrolijk en blij van wordt. De praktijk is, dat er een besteedbaar bedrag is van ongeveer 850 euro per maand. Dat is beslist geen vetpot om daar als éénoudergezin van rond te moeten komen. En blij word je daar ook niet van.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:47 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Maakt niks uit. Als je huur omlaag gaat door een voorziening is dat netto te rekenen aangezien je het niet achteraf hoeft uit te geven.
Nee dat is het niet nee, maar die situatie is voor mij niet anders als ik nou vader zou worden. Dus de slachtoffer uithangen in die zin vind ik gewoon onder de gordel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:50 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Er ontstaat nu een discussie, waarbij wordt uitgegaan van een besteedbare 1700 euro in de maand, voor een alleenstaande moeder in de bijstand. En dat je daar heel vrolijk en blij van wordt. De praktijk is, dat er een besteedbaar bedrag is van ongeveer 850 euro per maand. Dat is beslist geen vetpot om daar als éénoudergezin van rond te moeten komen. En blij word je daar ook niet van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |