abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73328808
Geen enkele jam is lekkerder dan zelfgemaakte maar nu het zomerfruitseizoen ten einde loopt met de laatste aardbeien, vroeg ik me af of jam maken ook van diepvriesfruit kan? Het hoeft niet per se heel lang goed te blijven, een week of 2 is lang zat.

En kun je cacaopoeder mengen door jam bij het maken, of gaat dat voor geen meter?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:16:18 #2
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_73328903
Kijk ook eens hier
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
pi_73329082
Bedankt voor de link, maar ik zie er het antwoord op mn vraag niet instaan. Is dat het centrale jm-topic? Dan post ik m'n vraag daar ook wel.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:41:59 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73329412
Ik snap TS niet helemaal, ja je kan diepvriesfruit gebruiken, maar het hele idee van jam maken is dat je fruit koopt als je het bij wijze van spreken cadeau krijgt op de markt en daar dan jam van maakt zodat je het hele jaar van dat fruit kan genieten.
En ja je kan cacao door je jam doen, maar waarom zou je?

Toen ik eens op het huis van iemand paste met een flinke moestuin en niet voldoende aarbeien had voor meer dan 2 potten, net als rode bessen, zwarte bessen, kersen, frambozen en bramen heb ik alles in één pan gegooid samen met de overrijpe perzikken en bananen uit de fruitmand. Resultaat waren en pot of 25 heerlijke mengjam waar ik veel vrienden mee plezierde.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:53:21 #5
3878 Vork
Manisch creatief
pi_73329719
Hoi, ik kan zo snel geen centraal jam topic vinden, maar deze heeft denk ik nog wel genoeg ruimte en informatie om er een te worden: Zelf Jam maken En anders staat hier ook nog wel wat: Jam maken Maar ik zie dat je je vraag in het Pruimenjam topic hebt geplaatst. Zeer goed, dan maken we daar bij deze een ietwat meer centraal jam topic van.

Deze dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')