Ik snap de vergelijking niet, DDOSsen is strafbaar omdat daarbij gebruik gemaakt wordt van een bot-netwerk. Geld terug trekken van een spaarrekening is dat aller minst, beter zou het zijn een vergelijking te treffen met de site van het Bel-me-niet-register, die van de week plat lag na een oproep van de Consumentenbond om massaal tot de opt-out regeling over te gaan. Van volkstribunaal of volksmenners is totaal geen sprake, het betreft gewoon handelen van de vraagzijde van de markt, net als bij Buckler.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik zou op deze plek kunnen oproepen om FOK! te ddosen. Dat moet natuurlijk mogelijk zijn in deze vrije samenleving.
tsja, kijk, maar de oproep moet kunnen. Vooral als 'men' het daarmee eens is. Marktwerking he.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 02:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik snap de vergelijking niet, DDOSsen is strafbaar omdat daarbij gebruik gemaakt wordt van een bot-netwerk. Geld terug trekken van een spaarrekening is dat aller minst, beter zou het zijn een vergelijking te treffen met de site van het Bel-me-niet-register, die van de week plat lag na een oproep van de Consumentenbond om massaal tot de opt-out regeling over te gaan. Van volkstribunaal of volksmenners is totaal geen sprake, het betreft gewoon handelen van de vraagzijde van de markt, net als bij Buckler.
Welke schade? Je hebt juiist geen schade als je je geld er zo spoedig mogelijk weghaalt. Als de bank dan omvalt, mag jij Lakeman op je knietjes bedanken!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 02:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
tsja, kijk, maar de oproep moet kunnen. Vooral als 'men' het daarmee eens is. Marktwerking he.
Overigens lijken mij smaad, knevelarij en opruiing met als enig doel een ander schade toe te brengen strafbare feiten, maar goed
ow, en ik ben hier de klant, dus je kan dat niet als geouwehoer afdoen volgens je eigen redenatie
Doet me een beetje denken aan mijn buurman. Die waarschuwde me dat ik mijn hond moest aanlijnen omdat hij de gemeente heeft ingelicht en ze binnenkort komen controleren. Ik moest hem maar dankbaar zijn dat hij me even vooraf waarschuwde.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 09:05 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Welke schade? Je hebt juiist geen schade als je je geld er zo spoedig mogelijk weghaalt. Als de bank dan omvalt, mag jij Lakeman op je knietjes bedanken!
Ah. Een gevalletje "don't shoot the messenger". En en passant nog even the messenger vergelijken met zo'n vuige verklikker als jouw buurman! Klassiek.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 09:21 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan mijn buurman. Die waarschuwde me dat ik mijn hond moest aanlijnen omdat hij de gemeente heeft ingelicht en ze binnenkort komen controleren. Ik moest hem maar dankbaar zijn dat hij me even vooraf waarschuwde.
Als Lakeman zijn bek had gehouden zat nou niet elke klant te dubben over wel weghalen, niet weghalen.
Het is net zo'n bingo met de kaartjesverkoop voor populaire concerten altijd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:47 schreef Tha_Duck het volgende:
Zo, DSB heeft de traagheid opgelost. Nu moet je in een wachtrij voor je internetbankieren![]()
Dat is wel een heel aparte oplossing
Winstbejag icm oplichtingspraktijken is inderdaad niet heel erg gebruikelijk in de Lage Landen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
en heeft vervolgens de klant nog een pistool tegen hun hoofd aangehouden, en daaraan toegevoegd: "en nu tekenen, of....."
Toch?
Het zal toch eens, zeg. Iemand met winstbejag. Nog nooit vertoond in deze Lage Landen.
Messenger? Hij roept toch op om het spaargeld weg te halen. Dat is geen messenger-status meer.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 09:41 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Ah. Een gevalletje "don't shoot the messenger". En en passant nog even the messenger vergelijken met zo'n vuige verklikker als jouw buurman! Klassiek.
Nee. Hij zegt dat DSB spoedig failliet gaat. Of jij je spaargeld daar weghaalt, of niet, moet je helemaal zelf weten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:13 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Messenger? Hij roept toch op om het spaargeld weg te halen. Dat is geen messenger-status meer.
Als een bank binnenkort failliet gaat, kun je maar beter zo snel mogelijk je geld wegtrekken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:13 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Messenger? Hij roept toch op om het spaargeld weg te halen. Dat is geen messenger-status meer.
Hij roept op om geld massaal op te nemen en achteraf moeten we hem dankbaar zijn dat hij dat heeft gedaan anders hadden we achter ons geld mogen aangaan nadat de bank omvalt.
Voor zover ik weet roept hij op tot het wegtrekken van geld om DSB zo snel mogelijk failliet te laten gaan: hij verwacht dat DSB toch wel failliet gaat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:34 schreef MikeyMo het volgende:
Ja, maar die knakker roept juist op tot het weghalen van geld om de bank failliet te laten gaan zodat dan een curator het wel even eerlijk zal afhandelen.
Het enieg wat ik ook zegt is dat hij de DSB wel even een miljard laat uitkeren aan de mensen die hij vertegenwoordigt maar dat is ook allemaal grootspraak
Dat is geen opzet van Dirk hoorquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:30 schreef RechtseRukker het volgende:
ligt er nog steeds uit, tenminste de wachrijpagina
http://wachtrij.dsbbank.nl/
dan krijg ik
Server Error in '/' Application.
Cannot open database "WaitingRoom" requested by the login. The login failed.
Login failed for user 'waitingroo
Ja, goed idee! Laten we al het foute graaivolk bij dezelfde bank stallen! Dat geeft het begrip "bad bank" weer een hele nieuwe dimensie!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:51 schreef RechtseRukker het volgende:
Misschien moeten er bij DSB wat meer vrouwen in de top komen, Annemarie Jorristma lijkt me wel geschikt
Ja, natuurlijk haalt Dirk die bank leeg. Dat deed hij altijd al (immers, dat stadion moest ook ergens van betaald worden), alleen nu in een iets sneller tempo.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Lakeman: 'Oorlog met DSB'
Pieter Lakeman van Stichting Hypotheekleed zal over enkele weken zijn uitspraken over het nakende faillissement van DSB verder met cijfers toelichten.
Hij zal dan onder meer ingaan op zijn vermoedens dat DSB Bank flink verlies lijdt en dat eigenaar Dirk Scheringa de bank 'leeg haalt'.![]()
Dat zei Lakeman vrijdag in een gesprek met Het Financieele Dagblad. De voorzitter van Hypotheekleed deed donderdag de oproep aan spaarders bij DSB hun geld van de rekening te halen. Zo wil hij het faillissement bespoedigen, wat volgens hem gunstig is voor de gedupeerden van DSB Bank omdat zij dan zaken kunnen doen met de curator. Volgens hem zal de Stichting Hypotheekleed over enkele weken een rapport publiceren ter ondersteuning van een collectieve claim tegen DSB.
Geen verdienmodel meer
'Met de bank gaat het helemaal niet goed. Dat komt doordat DSB eigenlijk geen verdienmodel meer heeft nadat de koopsompolissen als winstmaker zijn komen te vervallen.' Lakeman voegt daar aan toe dat hij 'het verlies niet tot in detail' heeft berekend. 'Dat zal ik doen bij mijn rapportering.' Maar hij blijft ervan overtuigd dat DSB Bank 'niet levensvatbaar is'.![]()
Zijn vermoeden dat Dirk Scheringa geld aan zijn bank onttrekt, moet Lakeman nog checken. 'Ik heb de informatie enkele dagen geleden van een betrouwbare zegsman gehoord. Volgende week wil ik het gecheckt hebben.'![]()
![]()
![]()
Lakeman heeft er nog het volste vertrouwen in dat hij het met zijn uitspraken bij het rechte eind heeft. 'Natuurlijk loop ik een risico met mijn oproep aan spaarders hun geld weg te halen bij DSB. Maar het risico is in mijn ogen heel klein dat ik in een eventuele rechtszaak wordt veroordeeld.'
Oorlog met DSB
Hij spreekt over 'een oorlog' met DSB Bank. 'We moeten steeds het strijdplan bijstellen omdat de zaken snel veranderen.' Volgens hem probeert DSB de achterban van de Stichting Hypotheekleed te vervreemden van haar bestuur. 'Dat doen ze door met pseudo-belangenbehartigers overeenkomsten te sluiten over schadevergoedingen. Dat doen ze onder andere met DSBRamp. Maar die deals houden alleen in dat de verplichtingen van klanten over een langere tijd worden uitgesmeerd. De schuld blijft hetzelfde.'
http://www.fd.nl/artikel/13348869/lakeman-oorlog-dsb
Marianne Timmer, lekker!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Spanning DSB loopt op
[ afbeelding ]
Zeg Dirk waarom kijk jij zo moeilijk![]()
Omdat ik straks als het licht uit is de zaal uit moet sluipen zonder dat iemand het merkt![]()
![]()
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)g-DSB-loopt-op.dhtml
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |