abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73333188
Even een positieve noot, die wachtrij zie je netjes aflopen. En daarna krijg je netjes de loginpagina en kan je snel inloggen en je bankzaken doen. Het heeft dus zeker een positief effect. Ik ben nu sinds dagen eindelijk fatsoenlijk ingelogd en kan eindelijk doen wat ik wil doen.

Ofwel: die wachtrij lost vooralsnog alle snelheidsproblemen op, top geregeld!
pi_73333249
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:33 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Bij het neerhalen (downloaden) soms toch wel.
Maar voor bankzaken is dit wel bijzonder uniek te noemen.... of ze gaan zogenaamd short-valutering (wat overigens ook al verboden is volgens de nieuwe richtlijnen van de EU).
ja, maar daar doen ze het voor de adverteerders.
Wel fijn dat ze zo 'de rij' zo proberen te visualiseren , nu kan je met recht zeggen dat de RUN een feit is
pi_73333251
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:33 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Bij het neerhalen (downloaden) soms toch wel.
Maar voor bankzaken is dit wel bijzonder uniek te noemen.... of ze gaan zogenaamd short-valutering (wat overigens ook al verboden is volgens de nieuwe richtlijnen van de EU).
Waarom geef je verkeerde info? Het is pas vanaf 1 november verboden (overigens terecht).
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:38:33 #204
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_73333268
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:32 schreef TheFrankey het volgende:
Even over bovenstaand verhaal. Als DSB zijn eigen vermogen (spaargeld) dus naar beneden gaat. Ontsparen dus....dan hebben ze ook minder rente te betalen en minder kosten.

Misschien is het zelfs wel goed voor DSB?
Nou je solvabiliteit buffers gaan er niet vrolijk uitzien... als je goed naar die grafiek kijkt zie je in 1 oog opslag wat er fout gaat in de bedrijfsvoering.
Ze hebben gegokt op flinke groei ... toppen van de hemel en de marges komen later wel. De problemen die overgewaaid zijn uit de VS en co volledig onderschat. Probeer dat maar eens te 'unwinding' in dit economische klimaat.
pi_73333276
Ik kom er zo op trouwens....geen enkel probleem
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:39:25 #206
862 Arcee
Look closer
pi_73333282
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:37 schreef Tha_Duck het volgende:
Waarom geef je verkeerde info? Het is pas vanaf 1 november verboden (overigens terecht).
Ja, en banken maken er tot 1 november nog gewoon gebruik van, want het is immers nog niet verboden. Lang leve schijt aan de klanten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:39:47 #207
89730 Drugshond
pi_73333294
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:37 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

1 nov pas..... ik wist wel dat er een streep gezet was. Niet wanneer. Thx
pi_73333313
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:39 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, en banken maken er tot 1 november nog gewoon gebruik van, want het is immers nog niet verboden. Lang leve schijt aan de klanten.
Ja, want jij zou het inderdaad anders doen Zolang iets mag, doe je het. Simpel.

Voorbeeld: stel dat we de maximum snelheid op alle snelwegen op 80 km/uur zetten. Per 1 november. Dan zou jij dat nu al maximaal rijden omdat het in de toekomst veranderd? Lul toch niet zo dom.
pi_73333337
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:38 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nou je solvabiliteit buffers gaan er niet vrolijk uitzien... als je goed naar die grafiek kijkt zie je in 1 oog opslag wat er fout gaat in de bedrijfsvoering.
Ze hebben gegokt op flinke groei ... toppen van de hemel en de marges komen later wel. De problemen die overgewaaid zijn uit de VS en co volledig onderschat. Probeer dat maar eens te unwinden in dit economische klimaat.
Maar dat is dus het probleem van elke bank, niet alleen DSB Bank. Want bijv koopsompolissen is niet iets dat dsb bedacht heeft. Alle banken werken ermee, en die staan wel lekker in de luwte nu.

Als je genoeg solvabiliteit overhoud na deze 'run' en ook je liquiditeit op orde hebt. Dan is dat deel van de bank gezond. Wat zeg ik, sparen is volgens mij een gezond gedeelte. DNB heeft dat ook gezegd.
pi_73333360
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:39 schreef TheFrankey het volgende:
Ik kom er zo op trouwens....geen enkel probleem
Hier ook, en alle betalingen en boekingen gaan gewoon netjes. Slim gedaan dit, een constructie ervoor die overbelasting voorkomt.

En al die mensen die roepen, dat dat niet kan. Flikker toch op, ga is topics lezen over ING, Postbank en ABN. Die hebben er in 1 week meer uit gelegen dan de Rabo en DSB opgeteld in en jaar.
pi_73333378
quote:
Dit voegt helemaal niets toe.
pi_73333400
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:43 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Dit voegt helemaal niets toe.
Al is het maar omdat het een wit plaatje is?
pi_73333478
Immers, Lakeman wil een oplossing voor koopsomhypotheken, en roept op om dsb aan de spaarkant 'aan te vallen'.

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2009 14:47:28 ]
pi_73333511
Het mooiste zou zijn als iedereen het nu bij de Fortis neerzet. En dat die dan klopt over 2 weken
pi_73333566
<knip van een lang stuk>
[/quote]aardig artikel, alleen is het eigen vermogen 242 mln en niet 130, en als het gaat om garantievermogen mag je daar nog 138 mln aan achtergestelde leningen bij op tellen. Bron: jaarverslag 2008.

Als je dat een lage dekking vindt: het is een leverage van circa 25, vergeleken met ING op ongeveer 60.
Om het maar in een relatief perspectief te plaatsen
pi_73333604
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
<knip van een lang stuk>
aardig artikel, alleen is het eigen vermogen 242 mln en niet 130, en als het gaat om garantievermogen mag je daar nog 138 mln aan achtergestelde leningen bij op tellen. Bron: jaarverslag 2008.

Als je dat een lage dekking vindt: het is een leverage van circa 25, vergeleken met ING op ongeveer 60.
Ja maar! Ja Maar!!! Ja MAAR!! Het is wel DSB hoor! DIE MOETEN DOOD DOOD DOOD!!!

pi_73333726
een leverage van 2 is al teveel als iedereen aan de deur staat te bonken
pi_73333777
Hoeveel mensen ken jij die aan de deur staan te bonken?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:01:06 #220
89730 Drugshond
pi_73333847
quote:
ING heeft ook zijn topics hier....(en met rede)
Leverage van 25 (matig) - 60 (zwak). Maar het sentiment valt nu ook niet gunstig.
De betere US banken zitten rond de 15-20 (ff zonder mark to myth accounting regels).
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:04:05 #221
862 Arcee
Look closer
pi_73333926
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:40 schreef Tha_Duck het volgende:
Ja, want jij zou het inderdaad anders doen Zolang iets mag, doe je het. Simpel.

Voorbeeld: stel dat we de maximum snelheid op alle snelwegen op 80 km/uur zetten. Per 1 november. Dan zou jij dat nu al maximaal rijden omdat het in de toekomst veranderd?
Als er een melding onder zou staan dat je er nu al voor bekeurd zou worden wel, maar dat staat er dus niet bij.

Als klanten wéten dat banken nog valuteren is het geen probleem. Dat je bij overmaken van geld een melding krijgt: "Let op, u staat 1 dag rood als u dit bedrag vandaag al overmaakt. Maak dit bedrag morgen pas over als u niet rood wilt komen te staan". Of iets dergelijks.

Maar nee, ze houden het lekker vaag en dat is niet eerlijk. Zo profiteren ze van de onwetendheid van de klant.
quote:
Lul toch niet zo dom.
.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_73334057
Erhm.. Wie weet dat niet dan? Volgens mij is het algemeen bekend?

En hoe kan je bekeuren op een regel die nog niet ingevoerd is? Echt, je wauwelt jezelf klem. Als er nu bekeurd wordt omdat je per 1 november 80 mag, dan zou niemand dat pikken. Geen rechter, helemaal niemand. Dat is logisch, en daar klets je je aardig klem.

Zolang het mag, doe je iets. En het is bekend. Doe niet zo wereldvreemd.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:23:09 #223
862 Arcee
Look closer
pi_73334354
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Volgens mij is het algemeen bekend?
Je zet er zelf al een vraagteken achter.
pi_73334508
quote:
Zolang het wettelijk mag kun je niet voor de rechter worden gesleept. Maar een klant kan dan wel vinden dat het onbehoorlijke praktijken zijn en overstappen. Vraag alleen is naar welke andere bank...

We zullen zien of DSB dit overleeft, kan me best voorstellen dat het het einde kan zijn, klanten kunnen nu eenmaal makkelijk een bank doen laten omvallen, vooral in dit soort illiquide markten. Dit business model kan daar niet goed mee omgaan. En dat lost men niet zomaar op. In de huidige medialgeile wereld moet je dan extra op je tellen passen dat je niet negatief in het nieuws komt.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:40:17 #225
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73334806
quote:

Jij moet bij Dirk gaan werken joh!
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_73334850
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:40 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Jij moet bij Dirk gaan werken joh!
daar werkt ie ook, waarom denk je dat hij zich uit de naad lult om de zaak te redden
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:43:34 #227
862 Arcee
Look closer
pi_73334879
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:29 schreef -scorpione- het volgende:
Maar een klant kan dan wel vinden dat het onbehoorlijke praktijken zijn en overstappen.
Precies. En daarnaast is het dus niet altijd 100% doorzichtig hoe de valutering werkt en of er nog wel of niet gebruik van wordt gemaakt. Dát is wat ik er fout aan vind. Maken ze duidelijk melding van hoe ze werken, prima. Zo niet, dan is het fout.
pi_73334949
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:42 schreef henkway het volgende:

[..]

daar werkt ie ook, waarom denk je dat hij zich uit de naad lult om de zaak te redden
Dat zou wel prachtig zijn. Maar nee, daar werk ik niet.
pi_73334976
DSB heeft zelf bij monde van Van Linschoten en Van Goor (what's in a name) zich al gedistantieerd van de koopsompolissen periode. Dat mag rustig als een schuldbekentenis gezien worden.
Ze beloofde tevens dat ze zaken met gedupeerden op gaan lossen. Dat gaat ontzettend in de klauwen lopen. Ik moet nog zien dat ze dat uit eigen middelen recht kunnen gaan trekken.

Ik denk dat er weinig mensen een traan om zullen laten als ze dit niet redden.
pi_73335000
quote:
'DSB-site weer volledig bereikbaar'

AMSTERDAM - De website voor internetbankieren van DSB Bank draait weer. Er kan nog een vertraging in zitten, maar de bank is volledig bereikbaar, zei DSB-woordvoerder Klaas Wilting zaterdag.
Bron: http://www.nu.nl/internet(...)edig-bereikbaar.html
pi_73335043
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:46 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ja ik denk het wel , misschien ben jij van Goor wel
pi_73335112
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:49 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja ik denk het wel , misschien ben jij van Goor wel
Ik ben die andere Goor
pi_73335151
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:46 schreef Dutchguy het volgende:
DSB heeft zelf bij monde van Van Linschoten en Van Goor (what's in a name) zich al gedistantieerd van de koopsompolissen periode. Dat mag rustig als een schuldbekentenis gezien worden.
Ze beloofde tevens dat ze zaken met gedupeerden op gaan lossen. Dat gaat ontzettend in de klauwen lopen. Ik moet nog zien dat ze dat uit eigen middelen recht kunnen gaan trekken.

Ik denk dat er weinig mensen een traan om zullen laten als ze dit niet redden.
nou ik als NL belastingbetaler wel. Onder het depositogarantieregeling schokken de andere banken de eerste 40k garantie, maar het stuk tussen 40k en 100k mogen alle burgers die wel opletten waar ze een handtekening onder zetten aftikken (middels de overheidsfinancien). Dat was ik eigenlijk een beetje zat aan het worden, om op te draaien voor het gebrek aan beheersing cq. het ego van anderen.
pi_73335206
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nou ik als NL belastingbetaler wel. Onder het depositogarantieregeling schokken de andere banken de eerste 40k garantie, maar het stuk tussen 40k en 100k mogen alle burgers die wel opletten waar ze een handtekening onder zetten aftikken (middels de overheidsfinancien). Dat was ik eigenlijk een beetje zat aan het worden, om op te draaien voor het gebrek aan beheersing van anderen.
In dit geval zou ik er geen moeite mee hebben ook al zou het geld kosten. Ze hebben al teveel ellende aangericht en ik ben het eens met Lakeman uit moreel oogpunt. Laat ze maar vallen.
pi_73335433
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:46 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Mag idd hopen dat je daar niet werkt, want als medewerkers daar zo'n mentaliteit aan de dag brengen als jij nu doet gaat dit de bank vroeg of laat wrs nog wel eens opbreken (wat niet wil zeggen dat die mentaliteit helemaal niet kan, maar voor banken nu is het gewoon dodelijk).

Laat de klanten maar bepalen of DSB moet verder blijven bestaan. Wel tekenend dat de consument van alle kanten wordt beinvloed, via de media, maar ook daar de bank. Die bestuurder gaf aan dat als er zoiets als een bankrun dreigt dat daar draaiboeken voor klaarliggen. We weten nu in ieder geval dat één van de stappen het ontregelen van het internetverkeer met de bank is. Gewoon om tijd te winnen en impulsief gedrag enigszins tegen te gaan, hopen dat klanten zich na een nachtje slapen bedenken niet meteen hun geld terug trekken. Ik denk ook niet dat de DNB dit afkeurt in dit soort uitzonderlijke gevallen. Banken moeten dan wel begrijpen dat die valuteringspraktijken dan extra pikant zijn.

Edit: en blijkbaar geldt die internetpolicy ook als je over dit soort onderwerpen wil discussieren. Opeens was mijn account weer uitgelogd, zoveels toevallige geval...

[ Bericht 8% gewijzigd door -scorpione- op 03-10-2009 16:16:15 ]
pi_73336031
Laat ikhet simpel stellen, ik ben systeembeheerder. Als ik bij de DSB zou werken, zou ik dan tijd hebben om te posten
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:33:32 #237
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73336151
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:28 schreef Tha_Duck het volgende:
Laat ikhet simpel stellen, ik ben systeembeheerder. Als ik bij de DSB zou werken, zou ik dan tijd hebben om te posten
Natuurlijk, er is weinig te doen behalve de stekker van de server eruit trekken als er weer teveel geld wordt opgenomen. Dan hou je genoeg tijd over om lekker te fokken.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73336480
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Natuurlijk, er is weinig te doen behalve de stekker van de server eruit trekken als er weer teveel geld wordt opgenomen. Dan hou je genoeg tijd over om lekker te fokken.
dat was een inkoppertje
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:08:50 #239
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73337104
DSB moet voor de zoveelste keer een brand blussen
Bekijk hier de ondergang van Dirk
Filmpje !!
http://videoplayer.neos.nl/fd/index.php?item=1843
pi_73337279
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Inkopper, ik zat in bad en bedacht me de reactie al
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:38:29 #241
862 Arcee
Look closer
pi_73338016
'DSB-site draait weer'

Ah, Tha_Duck heeft de stekker er weer ingestoken.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:44:31 #242
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73338177
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:38 schreef Arcee het volgende:
'DSB-site draait weer'

Ah, Tha_Duck heeft de stekker er weer ingestoken.
Nu maar hopen dat hij geen stroomstoot heeft opgelopen omdat hij nog nat was van het bad
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_73338777
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:47 schreef Tha_Duck het volgende:
Het mooiste zou zijn als iedereen het nu bij de Fortis neerzet. En dat die dan klopt over 2 weken
Dat is nog wel een aardig scenario voor terroristen. Indien die de beschikking kunnen krijgen over toegang tot vele internetbankrekeningen (moet mogelijk zijn, het is immers bekend dat er wereldwijd ook grote bot netwerken zijn voor DDOS aanvallen) dan moet het mogelijk zijn een soort aanzet tot bankrun te creëren. Stel dat het bijvoorbeeld lukt bij ING Direct, dan is dat een buitengewoon risicovol scenario voor Nederland, veel ernstiger dan bijvoorbeeld een vuile bom of aanslag op een kerncentrale.
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
nou ik als NL belastingbetaler wel. Onder het depositogarantieregeling schokken de andere banken de eerste 40k garantie, maar het stuk tussen 40k en 100k mogen alle burgers die wel opletten waar ze een handtekening onder zetten aftikken (middels de overheidsfinancien). Dat was ik eigenlijk een beetje zat aan het worden, om op te draaien voor het gebrek aan beheersing cq. het ego van anderen.
Het is bijzonder kwalijk dat het zo kan werken. Winsten blijven privaat, een schade wordt gecollectiveerd. Het DGS kan beter worden opgeheven, als mensen veilig spaarrekeningen willen moet ze dat doen bij een bank die niet aan fractioneel reserve bankieren doet, geen rente dan natuurlijk en zelfs kosten, maar wel volledig zekerheid dat het spaargeld veilig is.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:33:36 #245
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73339579
Wellink: geen mededelingen over DSB ISTANBUL (AFN) - DSB Bank voldoet aan de gezondheidseisen van De Nederlandsche Bank (DNB). Meer wilde DNB-president Nout Wellink zaterdag niet zeggen over de positie van de geplaagde bank

,,Wij gaan nooit op individuele specifieke instellingen in, maar we hebben eerder deze week wel gezegd dat de instelling wat betreft solvabiliteit en liquiditeit aan onze normen voldeed''
* ikweethetookniet nu dus niet meer , zei Wellink aan de vooravond van de jaarvergadering van het IMF in Istanbul.

Volgens de centralebankpresident staat DSB niet onder speciaal toezicht van DNB. ,,De hele wereld staat onder extra toezicht. We kijken veel intenser naar de hele financiële sector dan in het verleden. Dat is logisch zolang de crisis duurt.''

http://www.telegraaf.nl/d(...)ngen_over_DSB__.html
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:52:16 #246
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73340165
Wat Zalm alweer vergeten is, maar wij nog wel een keer willen zien

zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:06:41 #247
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73340607
Volgens de woordvoerder van DSB zal de bank geen rechtszaak beginnen tegen Pieter Lakeman. 'Volgens onze advocaten pleegt hij een onrechtmatige zaak. Maar wij willen hem geen extra podium geven.' Daarnaast komt er waarschijnlijk ook geen aangifte tegen de hackers.

Geen aangifte tegen de Hackers R Heinen, 15:49 uur
Donderdag verklaarde Klaas Wilting dat DSB 12 IP-Nummers heeft van de hackers welke volgens hem een denial-of-service attack hadden uitgevoerd. De denial-of-service was al een vreemd verhaal want alleen de inlogpagina was niet bereikbaar. Nu er naar alle waarschijnlijkheid (in tegenstelling tot wat Klaas Wilting op donderdag beweerde) geen aangifte komt, doet nog sterker vermoeden dat het om een gefingeerde of in scene gezette attack was om een "run op de bank" te voorkomen na de uitlatingen van Pieter Lakeman. Nu de storm kennelijk weer een beetje is gaan liggen mogen mensen welliswaar met vertraging weer geleidelijk bij hun eigen geld. Zo kun je ICT dus blijkbaar ook gebruiken en/of misbruiken

Smoes
Volgens Rop Gonggrijp, hacker en oprichter van internetprovider XS4ALL, wordt een digitale aanval vaak gebruikt als smoes. ,,Het is een veelgebruikt excuus om eigen incompetentie te verhullen. Het enige wat we weten zijn uitspraken van bestuurders die niet weten waar ze het over hebben.''
pi_73347245
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:04 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik ga zo de stekker van de SNS eruit tjoeppen
pi_73347847
Morgen in Buitenhof ook een item over DSB.
pi_73354067
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:39 schreef Dutchguy het volgende:
Morgen in Buitenhof ook een item over DSB.
Nou die wil wel een baantje bij de DSB, wat een slijmeikel

Dolf van den Brink, hoogleraar Financial Institutions aan de Universiteit van Amsterdam over de problemen bij de DSB bank.

http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/42352710/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')