abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73324269
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:13 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ow, als je er niet uitkomt noem je het fascistisch? Wat een gelul.

Ik probeer niets goed te praten (dat heb ik al eerder gemeld). Ik vind het alleen niet fair dat alle pijlen nu een kant op gaan. Veelal ongefundeerd. Er wordt angst, paniek en haat gezaaid door mensen die er niet eens wat mee te maken hebben. Dat staat me tegen. Laat de bank en de client het uitzoeken, desnoods via een rechter. Zo menen we te moeten leven in Nederland, volg die weg dan ook.

Overigens grappig detail, als de overheid extra regels gaat maken. Gaan we vervolgens weer zeiken met zijn alleen dat we geen babies zijn en dat de overheid zich niet overal mee moet bemoeien De 'regeldruk' zoals het mooi heet in de radioreclames.
Bankiers kun je niet vergelijken met doodnormale misschien impulsieve burgers. Er is doelbewust misbruik gemaakt van de impulsiviteit en onwetendheid van mensen, logisch dat de vingers gewezen worden naar de bankiers.
pi_73324277
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:11 schreef Tha_Duck het volgende:
Of ga ik dan te kort door de bocht?
Lijkt me wel, het is gewoon oplichting

De DSB verdient het om stuk te gaan
pi_73324289
Dat er gewezen wordt door de 'slachtoffers' prima. Maar wat let ze om naar de rechter te stappen?

Ik ben benieuwd naar een juridische uitspraak, en niet het domme gezwets wat er nu rondzingt in Nederland. Feiten. En dan kunnen we oordelen.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:20:19 #104
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73324290
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:11 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik ga ervantussen, druk morgen.

De conclusie voor vandaag is eigenlijk: zowel klant als bank hebben schuld. Klant moet beter opletten, bank beter voorlichten.

Of ga ik dan te kort door de bocht?
Ja. De bank is de sterkere partij, en heeft daarom een grotere verantwoordelijkheid.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73324303
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:19 schreef henkway het volgende:

[..]

Lijkt me wel, het is gewoon oplichting

De DSB verdient het om stuk te gaan
Dank voor deze grandioze onderbouwing.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:20:52 #106
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73324310
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:17 schreef Tha_Duck het volgende:
Nee, dat zou me ook verbazen. Jij bent pas blij als iedereen aan kanker dood is gegaan en je je eigen staat met al je vrienden kan hebben.. Maar daar kunnen wij met zijn allen niets aan doen.
Nee, kanker wens ik niemand toe. Zelfs Dirk S. niet.
quote:
Welterusten trouwens, ik hoop dat je lekker slaapt in je over-de-top gekochte woning in een vinexwijk. Misschien kan je je mooie stereo aanzetten om in slaap te komen.
Welnee, ik heb helemaal geen eigen huis en ook al geen mooie stereo . Ik woon lekker bijnagratis (antikraak) en zit er verder zeer warmpjes bij.

Jij ook welterusten trouwens.
pi_73324320
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ja. De bank is de sterkere partij, en heeft daarom een grotere verantwoordelijkheid.
Ok. Maar de verhouding noemde ik niet, want die kan ik niet bepalen Als het maar duidelijk is dat niet alleen een bank schuld heeft in mijn ogen
pi_73324330
Nieuwe zelfmoord bij France Télécom

Misschien kan de top hier een voorbeeld aan nemen, zou een goed signaal afgeven.
pi_73324343
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Nee, kanker wens ik niemand toe. Zelfs Dirk S. niet.
[..]
Zie edit. Had al wat dingen eruit gehaald. Was niet een handige woordkeuze. Sorry daarvoor.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:22:14 #110
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73324346
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef Tha_Duck het volgende:
Dat er gewezen wordt door de 'slachtoffers' prima. Maar wat let ze om naar de rechter te stappen?

Ik ben benieuwd naar een juridische uitspraak, en niet het domme gezwets wat er nu rondzingt in Nederland. Feiten. En dan kunnen we oordelen.
Die rechter, dat gaat ook zeker gebeuren. Lees het verhaal van Lakeman nog maar eens door: ná het faillissement van DSB komen de curator en de rechter vanzelf aan bod.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:22:41 #111
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73324359
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef Tha_Duck het volgende:

Als je pech hebt procedeert DSB tot de Hoge Raad aan toe. Dan je járen verder (en een fors kaptiaal aan kosten voor juridische bijstand). Dat is moeilijk te behappen voor iemand die nu al in geldnood (en dus in de shit) zit.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:23:05 #112
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73324370
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:22 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Zie edit. Had al wat dingen eruit gehaald. Was niet een handige woordkeuze. Sorry daarvoor.
Maakt mij niet uit hoor, ben zelf ook niet misselijk.

Maar ik ga nu wel echt pitten, dus de mazzel!
pi_73324415
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:22 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Die rechter, dat gaat ook zeker gebeuren. Lees het verhaal van Lakeman nog maar eens door: ná het faillissement van DSB komen de curator en de rechter vanzelf aan bod.
dan heeft Lakeman nogal dom geacteerd, want gisteravond heeft hij elke claim van zijn clienten persoonlijk getorpedeerd.
pi_73324430
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:22 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

dank, mij maakt het namelijk wel wat uit
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:26:18 #115
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_73324443
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_73324459
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dank, mij maakt het namelijk wel wat uit
Dan gaan we toch met een goed gevoel slapen. Helaas was er al een kwoot op, maar daar kan ik ook niets meer aan doen
pi_73324531
Okee, kan iemand dan in de OP een rijtje zetten van alle euvels bij de DSBbank? Misschien?
Overigens hebben ze volgens wikipedia pas sinds 2006 bankrechten. Ze zijn dus maar 3 jaar bank.
I´m back.
pi_73324557
Het is imo nogal onzinnig om uit te gaan pluizen of sommige klanten van DSB wel of niet beter had moeten weten, en of DSB nou dom is of dat de klanten dom zijn. Vastgesteld moet worden dat na de oproep van Lakeman er mensen zijn die hun rekening leeg halen (volgens BNR ging het vanmiddag al om 60 miljoen sinds Lakemans oproep) en het zijn die problemen op de website die suggereren dat er nog steeds grote bezoekersaantallen zijn. Kortom DSB zit in de problemen, terecht of niet.

Stellen dat Lakeman die oproep niet had moeten plaatsen, dat hij onverantwoordelijk is etc, is in mijn ogen gewoon geouwehoer, het plaatsen van een oproep moet gewoon mogelijk zijn in een vrije samenleving. Klanten kunnen ook zelf nadenken en besluiten niet mee te gaan met de oproep van Lakeman, bij de klanten die wel met de voeten stemmen zal wellicht ook meespelen dat zij weinig vertrouwen hebben in DSB als gevolg van de hypotheekaffaires, ook kunnen natuurlijk principiële argumenten een rol spelen. Maar de klant heeft in ieder geval altijd gelijk. Laten we toch vooral ieder rechten en plichten op de juiste wijze blijven bezien.
pi_73324601
In maart zei Scheringa nog dat ze hem maar als minister van financiën moesten aanstellen in een zakenkabinet om de gevolgen van de kredietcrisis te beteugelen. 1 jaar had hij nodig.
I´m back.
pi_73324603
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:19 schreef Nee het volgende:

[..]

Bankiers kun je niet vergelijken met doodnormale misschien impulsieve burgers. Er is doelbewust misbruik gemaakt van de impulsiviteit en onwetendheid van mensen, logisch dat de vingers gewezen worden naar de bankiers.
Dus bankiers zijn niet te vergelijken met mensen? En jij bent blijkbaar echt van mening dat mensen zelf hun contracten niet hoeven te lezen voordat ze er een krabbeltje onder zetten?

Overigens: wie 'impulsief' een hypotheek afsluit moet onmiddelijk onder financiele curatele worden gesteld voor de rest van zijn / haar leven.
pi_73324632
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
In maart zei Scheringa nog dat ze hem maar als minister van financiën moesten aanstellen in een zakenkabinet om de gevolgen van de kredietcrisis te beteugelen. 1 jaar had hij nodig.
Ja, duh. Iedere burger 4 koopsommen van de overheid, staatsschuld weg.
pi_73324668
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:36 schreef justanick het volgende:

[..]

Ja, duh. Iedere burger 4 koopsommen van de overheid, staatsschuld weg.
Ja, blijkbaar kon hij dat een half jaar geleden nog zeggen zonder dat iedereen van zijn stoel viel. Verder behoorden redelijk betrouwbare lieden tot zijn persoonlijke stal.
Zalm n.b., niet de eerste de beste, zelfs gerespecteerd bij sociaal-democraten.
I´m back.
pi_73324687
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
Dat hangt er natuurlijk maar vanaf welke maatstaven je hanteert. Ongetwijfeld zullen bij dat soort drastische aanpakken belangen van bijvoorbeeld aandeelhouders, andere banken, de belastingbetaler flink geschaad worden. Dan mag daarna het bancaire systeem weer op rolletjes lopen, procedureel en moreel gezien is het onaanvaardbaar.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:43:28 #124
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73324751
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:31 schreef Ryan3 het volgende:
Okee, kan iemand dan in de OP een rijtje zetten van alle euvels bij de DSBbank? Misschien?
Overigens hebben ze volgens wikipedia pas sinds 2006 bankrechten. Ze zijn dus maar 3 jaar bank.
Dat kan heel snel: DSB heeft hypotheekleningen onverantwoord hoog opgeblazen door klanten allerhande overbodige en veel te dure koopsompolissen aan te smeren, dit alles uit puur winstbejag.
pi_73324901
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:43 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat kan heel snel: DSB heeft hypotheekleningen onverantwoord hoog opgeblazen door klanten allerhande overbodige en veel te dure koopsompolissen aan te smeren, dit alles uit puur winstbejag.
en heeft vervolgens de klant nog een pistool tegen hun hoofd aangehouden, en daaraan toegevoegd: "en nu tekenen, of....."

Toch?

Het zal toch eens, zeg. Iemand met winstbejag. Nog nooit vertoond in deze Lage Landen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')