Bankiers kun je niet vergelijken met doodnormale misschien impulsieve burgers. Er is doelbewust misbruik gemaakt van de impulsiviteit en onwetendheid van mensen, logisch dat de vingers gewezen worden naar de bankiers.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ow, als je er niet uitkomt noem je het fascistisch? Wat een gelul.
Ik probeer niets goed te praten (dat heb ik al eerder gemeld). Ik vind het alleen niet fair dat alle pijlen nu een kant op gaan. Veelal ongefundeerd. Er wordt angst, paniek en haat gezaaid door mensen die er niet eens wat mee te maken hebben. Dat staat me tegen. Laat de bank en de client het uitzoeken, desnoods via een rechter. Zo menen we te moeten leven in Nederland, volg die weg dan ook.
Overigens grappig detail, als de overheid extra regels gaat maken. Gaan we vervolgens weer zeiken met zijn alleen dat we geen babies zijn en dat de overheid zich niet overal mee moet bemoeienDe 'regeldruk' zoals het mooi heet in de radioreclames.
Lijkt me wel, het is gewoon oplichtingquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:11 schreef Tha_Duck het volgende:
Of ga ik dan te kort door de bocht?
Ja. De bank is de sterkere partij, en heeft daarom een grotere verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:11 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik ga ervantussen, druk morgen.
De conclusie voor vandaag is eigenlijk: zowel klant als bank hebben schuld. Klant moet beter opletten, bank beter voorlichten.
Of ga ik dan te kort door de bocht?
Dank voor deze grandioze onderbouwing.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:19 schreef henkway het volgende:
[..]
Lijkt me wel, het is gewoon oplichting
De DSB verdient het om stuk te gaan
Nee, kanker wens ik niemand toe. Zelfs Dirk S. niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:17 schreef Tha_Duck het volgende:
Nee, dat zou me ook verbazen. Jij bent pas blij als iedereen aan kanker dood is gegaan en je je eigen staat met al je vrienden kan hebben.. Maar daar kunnen wij met zijn allen niets aan doen.
Welnee, ik heb helemaal geen eigen huis en ook al geen mooie stereoquote:Welterusten trouwens, ik hoop dat je lekker slaapt in je over-de-top gekochte woning in een vinexwijk. Misschien kan je je mooie stereo aanzetten om in slaap te komen.
Ok. Maar de verhouding noemde ik niet, want die kan ik niet bepalenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja. De bank is de sterkere partij, en heeft daarom een grotere verantwoordelijkheid.
Zie edit. Had al wat dingen eruit gehaald. Was niet een handige woordkeuze. Sorry daarvoor.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Nee, kanker wens ik niemand toe. Zelfs Dirk S. niet.
[..]
Die rechter, dat gaat ook zeker gebeuren. Lees het verhaal van Lakeman nog maar eens door: ná het faillissement van DSB komen de curator en de rechter vanzelf aan bod.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef Tha_Duck het volgende:
Dat er gewezen wordt door de 'slachtoffers' prima. Maar wat let ze om naar de rechter te stappen?
Ik ben benieuwd naar een juridische uitspraak, en niet het domme gezwets wat er nu rondzingt in Nederland. Feiten. En dan kunnen we oordelen.
Als je pech hebt procedeert DSB tot de Hoge Raad aan toe. Dan je járen verder (en een fors kaptiaal aan kosten voor juridische bijstand). Dat is moeilijk te behappen voor iemand die nu al in geldnood (en dus in de shit) zit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef Tha_Duck het volgende:
Dat er gewezen wordt door de 'slachtoffers' prima. Maar wat let ze om naar de rechter te stappen?
Ik ben benieuwd naar een juridische uitspraak, en niet het domme gezwets wat er nu rondzingt in Nederland. Feiten. En dan kunnen we oordelen.
Maakt mij niet uit hoor, ben zelf ook niet misselijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:22 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Zie edit. Had al wat dingen eruit gehaald. Was niet een handige woordkeuze. Sorry daarvoor.
dan heeft Lakeman nogal dom geacteerd, want gisteravond heeft hij elke claim van zijn clienten persoonlijk getorpedeerd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:22 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Die rechter, dat gaat ook zeker gebeuren. Lees het verhaal van Lakeman nog maar eens door: ná het faillissement van DSB komen de curator en de rechter vanzelf aan bod.
dank, mij maakt het namelijk wel wat uitquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:22 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Zie edit. Had al wat dingen eruit gehaald. Was niet een handige woordkeuze. Sorry daarvoor.
Dan gaan we toch met een goed gevoel slapen. Helaas was er al een kwoot op, maar daar kan ik ook niets meer aan doenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dank, mij maakt het namelijk wel wat uit
Dus bankiers zijn niet te vergelijken met mensen? En jij bent blijkbaar echt van mening dat mensen zelf hun contracten niet hoeven te lezen voordat ze er een krabbeltje onder zetten?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:19 schreef Nee het volgende:
[..]
Bankiers kun je niet vergelijken met doodnormale misschien impulsieve burgers. Er is doelbewust misbruik gemaakt van de impulsiviteit en onwetendheid van mensen, logisch dat de vingers gewezen worden naar de bankiers.
Ja, duh. Iedere burger 4 koopsommen van de overheid, staatsschuld weg.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
In maart zei Scheringa nog dat ze hem maar als minister van financiën moesten aanstellen in een zakenkabinet om de gevolgen van de kredietcrisis te beteugelen. 1 jaar had hij nodig.
Ja, blijkbaar kon hij dat een half jaar geleden nog zeggen zonder dat iedereen van zijn stoel viel. Verder behoorden redelijk betrouwbare lieden tot zijn persoonlijke stal.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:36 schreef justanick het volgende:
[..]
Ja, duh. Iedere burger 4 koopsommen van de overheid, staatsschuld weg.
Dat hangt er natuurlijk maar vanaf welke maatstaven je hanteert. Ongetwijfeld zullen bij dat soort drastische aanpakken belangen van bijvoorbeeld aandeelhouders, andere banken, de belastingbetaler flink geschaad worden. Dan mag daarna het bancaire systeem weer op rolletjes lopen, procedureel en moreel gezien is het onaanvaardbaar.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
In maart zei Scheringa nog dat ze hem maar als minister van financiën moesten aanstellen in een zakenkabinet om de gevolgen van de kredietcrisis te beteugelen. 1 jaar had hij nodig.
Dat kan heel snel: DSB heeft hypotheekleningen onverantwoord hoog opgeblazen door klanten allerhande overbodige en veel te dure koopsompolissen aan te smeren, dit alles uit puur winstbejag.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:31 schreef Ryan3 het volgende:
Okee, kan iemand dan in de OP een rijtje zetten van alle euvels bij de DSBbank? Misschien?
Overigens hebben ze volgens wikipedia pas sinds 2006 bankrechten. Ze zijn dus maar 3 jaar bank.
en heeft vervolgens de klant nog een pistool tegen hun hoofd aangehouden, en daaraan toegevoegd: "en nu tekenen, of....."quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat kan heel snel: DSB heeft hypotheekleningen onverantwoord hoog opgeblazen door klanten allerhande overbodige en veel te dure koopsompolissen aan te smeren, dit alles uit puur winstbejag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |