Lakeman heeft groot gelijk. Scheringa & Co. is gewoon niet te vertrouwen. Ja, nu komen ze ineens wel met een schikking, nu ze met hun rug tegen de muur staan. Heerlijk doorzichtig weer. Maar denk maar niet dat die aangeboden schikking het maximale is wat eruit valt te halen. Die lui kunnen nog veel dieper gaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:39 schreef justanick het volgende:
[..]
Samengevat zegt Lakeman dus: ik vertrouw Scheringa niet en de rest interesseert me eigenlijk geen hol. Bizar.
Eens, ik ben ervoor om 'm te veranderen in: "DSB ellende #3 - Faillisement in zicht?"quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:52 schreef TheFrankey het volgende:
daar ga je weer met een populistische titel.
tja. Het blijft speculatief. Ik zeg. Dsb en de problemen deel 3quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Eens, ik ben ervoor om 'm te veranderen in: "DSB ellende #3 - Faillisement in zicht?"
die schikking is bekend gemaakt de avond voor goedemorgen nederland. Dus die vlieger gaat niet op.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:57 schreef haatbaard het volgende:
Die Pieter Lakeman is gewoon een held. Een moderne Robin Hood!
Blijkbaar is onze maatschappij al zo geperverteerd, dat zelfs de politiek en de toezichthouders jarenlang hebben geaccepteerd dat jonge gezinnen met kinderen werden opgelicht en uitgezogen door DSB. Een maand geleden deed iedereen nog of er niks aan de hand was. Die mensen die zijn opgelicht waren zogenaamd "Tokkies", die niet zo moesten zeiken. Maar iedereen in het circuit wist allang hoe de vork werkelijk in de steel zat. Ze hadden er alleen persoonlijk belang bij de beerput dicht te laten, want ze hebben allemaal in meer of mindere mate vuile handen.
Nu het faillissement van DSB als een zwaard van Damocles boven het hoofd hangt van al het liegende graaituig, weet men ineens niet hoe snel men de wanpraktijken moet veroordelen (Bos, Zalm) of zelfs excuses aan moet bieden (Scheringa & Co.). Ook een nette schikking is plotseling mogelijk. Nu kan het ineens wel, en dat allemaal dankzij die ene man die vijf minuten kreeg bij Goedemorgen Nederland.
Zo dan, de TS mag er altijd een draai aan geven natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:56 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
tja. Het blijft speculatief. Ik zeg. Dsb en de problemen deel 3
Dat zijn onbelangrijke details voor sommige mensen! Die zien alleen het kwaad bij anderen, en kunnen de hand niet in eigen boezem steken!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:00 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
die schikking is bekend gemaakt de avond voor goedemorgen nederland. Dus die vlieger gaat niet op
damm, witte wijn all over the placequote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:57 schreef haatbaard het volgende:
Die Pieter Lakeman is gewoon een held. Een moderne Robin Hood!_O_
Ga toch weg man. Ik heb zelf duizenden euro's verloren door de Rabobank en haar woekerpolissen. Gelukkig kan ik het lijden, maar wat mij betreft is die bank gewoon de volgende. Gegraaid en opgelicht hebben die banken allemaal, de één alleen een beetje meer dan de ander.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:52 schreef TheFrankey het volgende:
daar ga je weer met een populistische titel. Lakeman is gek.
Waar was je eigenlijk toen rabobank zat te soupen met een vreemde spaarhypotheek. Duizenden het schip in.
En toen je ging meebetalen aan de praktijken van de systeembanken met louche zaken?
Haatbaard je doet je naam eer aan.
Ook prima hoor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Zo dan, de TS mag er altijd een draai aan geven natuurlijk.
Je moet maar zo denken, in die spanning zitten is erg. Maar dankzij Becam en Leen hebben ze wel een mooie LCD om naar te kijken, in de nieuw gebouwde serre. En dat moet de spanning toch wel dragelijk maken?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:06 schreef haatbaard het volgende:
Heb je enig idee wat zoiets met een gezin doet, om zolang in een dergelijke spanning te moeten zitten? Alleen daarvoor heeft men al recht op een fikse schadevergoeding
Hij heeft ook een mening over de Nederlandse immigratie-politiek kennelijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Lakemanquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
damm, witte wijn all over the place
Lakeman is een verzuurde oude zeurpiet met een attention disorder.
Imho, natuurlijk
Man ik heb geeneens een teevee en ook al geen auto. Je kent me helemaal niet. Ik geef helemaal niks om materiële zaken. Wel geef ik om het welzijn van jonge gezinnen. Dat vind ik ontelbare malen belangrijker dan al die rotzooi die jij hier opnoemt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:00 schreef Tha_Duck het volgende:
Hoe kansloos, wat een kut leven moet je hebben haatbaard.
Je bent vast zo'n loser die erin getrapt is, dollartekens zag en zo snel mogelijk die nieuwe tv of auto wilde. Ik mag hopen dat je snel de WSNP terechtkomt en mag leven van 3 tientjes per maand
Opruiend gedrag, zou eigenlijk een ban op moeten staan..
De vraag is dus eigenlijk: wie moet die tokkies tegen hun eigen domheid beschermen? Is dat de taak van de bank? Van de overheid/toezichthouder? Of bestaat er ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:09 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken, in die spanning zitten is erg. Maar dankzij Becam en Leen hebben ze wel een mooie LCD om naar te kijken, in de nieuw gebouwde serre. En dat moet de spanning toch wel dragelijk maken?
Het probleem zit NIET bij de banken, het probleem zit bij de mensen die op te grote voet wensen te leven. Die kopen om kopen, kopen om het maar te hebben en voornamelijk het kopen om te patsen. Hoe de fuk kan een jochie van amper 20 jaar een nieuwe BMW rijden? Juist, door dom tokkie gedrag. Dat heeft niets met de bank te maken, maar met het tokkie wat maar overal een handtekening onder zet.
Welnee, je hebt geen idee waarover je praat. Heb je die lui weleens op televisie gezien? In de meeste gevallen zijn dat helemaal geen mensen die er warmpjes bijzitten, omringd door bergen spullen die ze eigenlijk helemaal niet konden betalen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:09 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken, in die spanning zitten is erg. Maar dankzij Becam en Leen hebben ze wel een mooie LCD om naar te kijken, in de nieuw gebouwde serre. En dat moet de spanning toch wel dragelijk maken?
In de allereerste plaats is dat eigen verantwoordelijkheid. Natuurlijk heeft de bank een zorgplicht, en ik ga ervanuit dat er bij de DSB ruim mee omgesprongen is. Maar echt mensen bewust naar de klote helpen, dat geloof ik niet. Dat kan nooit goed zijn voor je bank, want je krijgt je geld niet terug bij een schuldsanering. Het zal ongetwijfeld allemaal randje zijn overigens wat de DSB deed.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:12 schreef Q. het volgende:
[..]
De vraag is dus eigenlijk: wie moet die tokkies tegen hun eigen domheid beschermen? Is dat de taak van de bank? Van de overheid/toezichthouder? Of bestaat er ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid?
Nu ga je mis. Want dat hoef ik niet op de TV te zien. Mijn werkgever is actief in de schuldsanering en ik zie daar dagelijks de tokkies die erin komen. En dat zijn altijd tokkies via dezelfde constructies, schulden bij Wehkamp en Otto. Mobiele rekeningen van 1000 euro. Ook constant doorlopende kredieten en dat soort shit. Eigenlijk is het heel eenvoudig, 90% verdient het om op een houtje te bijten.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:14 schreef haatbaard het volgende:
Welnee, je hebt geen idee waarover je praat. Heb je die lui weleens op televisie gezien? In de meeste gevallen zijn dat helemaal geen mensen die er warmpjes bijzitten, omringd door bergen spullen die ze eigenlijk helemaal niet konden betalen.
"ruim mee omgesprongen"quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:15 schreef Tha_Duck het volgende:
Natuurlijk heeft de bank een zorgplicht, en ik ga ervanuit dat er bij de DSB ruim mee omgesprongen is.
dat laatste ben ik met je eens. Alleen de analyse is anders. Hoe de fuck kunnen mensen nu contracten voor vele 10 laat staan 100 duizenden euros aangaan zonder dat het ze interesseert waarvoor ze tekenen? En waarom is het zo vanzelfsprekend dat iemand anders daar de rekening voor pakt?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:14 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Welnee, je hebt geen idee waarover je praat. Heb je die lui weleens op televisie gezien? In de meeste gevallen zijn dat helemaal geen mensen die er warmpjes bijzitten, omringd door bergen spullen die ze eigenlijk helemaal niet konden betalen.
Dit bedoel ik nou: dat dedain! Die minachting voor mensen die in goed vertrouwen hun handtekening hebben gezet onder een illegaal wurgcontract van DSB. Walgelijk gewoon, dit land en zijn bewoners is echt hartstikke ziek.
Beide...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:19 schreef Tha_Duck het volgende:
Als ik jouw nu een glas melk verkoop voor 500 euro. Ben ik dan een oplichter, of ben jij gewoon dom?
Amen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hoe de fuck kunnen mensen nu contracten voor vele 10 laat staan 100 duizenden euros aangaan zonder dat het ze interesseert waarvoor ze tekenen? En waarom is het zo vanzelfsprekend dat iemand anders daar de rekening voor pakt?
Waarom zou je lezen? Daar heb je geen tijd voor, je moet zo snel mogelijk via 123postkrediet de envelop weer opsturen, zodat je bij wehkamp die prachtige voetmassage kan bestellen!!quote:
Ik vrees het ook nietquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:48 schreef edwinh het volgende:
DSB is doomed, dit gaat niet goedkomen
Dat is de andere kant van de medaille en dat is ook ziek. Maar dan hebben we het wel over driekwart van Nederland. Waarvan de meesten gelukkig niet zo stom waren om dit bij DSB te doen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat laatste ben ik met je eens. Alleen de analyse is anders. Hoe de fuck kunnen mensen nu contracten voor vele 10 laat staan 100 duizenden euros aangaan zonder dat het ze interesseert waarvoor ze tekenen? En waarom is het zo vanzelfsprekend dat iemand anders daar de rekening voor pakt?
Ja, de lampen waren niet goed afgesteld. Heb ik al over gebeld met de TD.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zojuist bij Nova hadden ze de directie met lijkbleke gezichten zien rondlopen in de bank
De DSB is geen systeembankquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik denk het wel.
Buiten het feit dat ik denk dat de DSB financieel zelf gezond is en er genoeg vermogen in kas is en blijft binnenkomen aan de uitstaande schulden zal Wouter-kabouter het niet kunnen maken om de bank om te laten vallen.
nou, DSB financieel gezond? Een bank is zo gezond als zijn clientele, nietwaar?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik denk het wel.
En over 3 jaar leent iedereen er weer vrolijk bakken met geld.
Buiten het feit dat ik denk dat de DSB financieel zelf gezond is en er genoeg vermogen in kas is en blijft binnenkomen aan de uitstaande schulden zal Wouter-kabouter het niet kunnen maken om de bank om te laten vallen.Dan zal hij eerst Fortis en ABN moeten laten afstorten. Anders kan hij veel, heel veel trammelant verwachten.
Wat een onzin. Achteraf kun je altijd zeggen dat iemand die is opgelicht "gewoon dom" was. Achteraf ja, want morgen stink jij ineens ergens in zonder dat je er erg in hebt, maar jij bent toch zeker niet dom? Opgelicht worden kan de besten overkomen, zelfs de hardste zakenlui.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:19 schreef Tha_Duck het volgende:
Als ik jouw nu een glas melk verkoop voor 500 euro. Ben ik dan een oplichter, of ben jij gewoon dom?
Zolang je een positief saldo hebt, ben je volgens mij toch gewoon gezond? En de clientele zijn niet failliet ofzo, hooguit een paar jankerds met een koopsompolis. De meeste mensen zullen gewoon de hypo moeten betalen, ongeacht wat er in de media is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou, DSB financieel gezond? Een bank is zo gezond als zijn clientele, nietwaar?
Ben je 12 ofzo? Van een koopsompolis koop je geen tv. En het zijn die koopsompolissen die het probleem zijn. En ik vertel hier niets bijzonders: het heeft in alle kranten gestaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:09 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het probleem zit NIET bij de banken, het probleem zit bij de mensen die op te grote voet wensen te leven. Die kopen om kopen, kopen om het maar te hebben en voornamelijk het kopen om te patsen. Hoe de fuk kan een jochie van amper 20 jaar een nieuwe BMW rijden? Juist, door dom tokkie gedrag. Dat heeft niets met de bank te maken, maar met het tokkie wat maar overal een handtekening onder zet.
Als jij ophoudt met je insinuerende, nergens feitelijk op gebaseerde, opmerkingen. Het enige wat je probeert is je nick eer aan doen, en haat en onzekerheid zaaien.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:32 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Wat een onzin. Achteraf kun je altijd zeggen dat iemand die is opgelicht "gewoon dom" was. Achteraf ja, want morgen stink jij ineens ergens in zonder dat je er erg in hebt, maar jij bent toch zeker niet dom? Opgelicht worden kan de besten overkomen, zelfs de hardste zakenlui.
Kijk eens naar al die mensen en bedrijven die door Madoff zijn opgelicht. Daar zaten de allerrijksten en de succesvolste Amerikaanse banken bij. Allemaal "gewoon dom"? Allemaal Tokkies? Hou toch alsjeblieft eens op met je walgelijke denigrerende onzin.
die klanten hebben nou niet echt een positief saldo. En kale kippen.... vul het maar in.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:33 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Zolang je een positief saldo hebt, ben je volgens mij toch gewoon gezond? En de clientele zijn niet failliet ofzo, hooguit een paar jankerds met een koopsompolis. De meeste mensen zullen gewoon de hypo moeten betalen, ongeacht wat er in de media is.
Zoals ik ook al aangehaald heb: ook het grote huis valt daaronder. Gewoon het materialistisch wat er op dit moment heerst. Dat heeft niet met DSB of banken te maken, maar met de mentaliteit die er tegenwoordig heerst. Het groot, groter grootst wat mensen graag hebben. We zijn niet meer tevreden met een rijtjeswoning, Opel Corsa en een bank van de Leen Bakker. Nee het moet vrijstaand, grote auto en dure design bank zijn van Jan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:33 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ben je 12 ofzo? Van een koopsompolis koop je geen tv. En het zijn die koopsompolissen die het probleem zijn. En ik vertel hier niets bijzonders: het heeft in alle kranten gestaan.
Volgens mij zijn de kippen niet kaal op dit moment.. Er is een hoop gebrul, maar ik ken weinig mensen met een daadwerkelijke koopsompolis bij de DSB die kaal zijn nu.. Hooguit vreten ze wat minder luxequote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
die klanten hebben nou niet echt een positief saldo. En kale kippen.... vul het maar in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |