quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:24 schreef Seven. het volgende:
Ik heb nieuw vervoer!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bekend vervoersmiddel hier ja.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:24 schreef Seven. het volgende:
Ik heb nieuw vervoer!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
schattig!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:24 schreef Seven. het volgende:
Ik heb nieuw vervoer!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eind juli ga ik erin. Zie ook K&W: Mijn Brusselse studiootje.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:27 schreef Niara het volgende:
[..]
schattig!
hoe zit het trouwens met dat appartement?
Ja, ik ga er zo voor het eerst mee naar mijn werk.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 00:37 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Bekend vervoersmiddel hier ja.
6 jaar geleden, toen ik 16 was, was het nóg erger.
Hele meetings (ada) waar we toen ongeveer al met 900 man waren.
4takt geluid > scooters
ik kijk hem hier gewoon thuisquote:Op woensdag 7 juli 2010 15:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eind juli ga ik erin. Zie ook K&W: Mijn Brusselse studiootje.
Waar kijken jullie de finale? Ik denk dat ik tegen 19 uur richting Dépot ga aan de Beurs, ons eigen Hoofdkwartier in Brussel. Gisteren was het wel laaiend druk trouwens, zeker tweehonderd man. Mooi hoor! Maar toch jammer dat ik niet in Nederland kan zijn.
Nee, maar samen met mede-Hollanders het Wilhelmus zingen verbroedert.quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:55 schreef Mr_Moon het volgende:
euh ja? Als ze winnen dan is dat leuk maar ik zal er niet wakker van liggen... Het is maar een spelletje...
Wat moet je dan? Jezelf helemaal klem zuipe? Daar heb ik geen voetbal voor nodig....
Europees model maar wel degelijk verschillen. Bijvoorbeeld cc's voor tweewielers.quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:59 schreef Mr_Moon het volgende:
is gewoon een europees rijbewijs, dus geen aparte regels...
Nee, dan moet je eerst je rijbewijs omzetten en er gaan wonen natuurlijk.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:34 schreef Mr_Moon het volgende:
wat dus betekent dat je in Belgie met je nederlands auto rijbewijs gewoon een 125 cc brommer/motor kunt/mag rijden.
In Belgie mag je met een bekende lessen i.p.v. een instructeur. Je moet wel wat uren maken met een instructeur, maar de rest mag je doen met bv. een bekende. Er gelden wel wat voorwaarden, maar die zeker niet onoverkomelijk.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:55 schreef Njosnavelin het volgende:
Zijn er hier ook nederlanders die in Belgie hun rijbewijs behaald hebben?
Hoe gaat dat, is het aan te raden, was het duurder dan in Nederland of goedkoper..?
Je moet geen uren doorbrengen met een instructeur.quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Belgie mag je met een bekende lessen i.p.v. een instructeur. Je moet wel wat uren maken met een instructeur, maar de rest mag je doen met bv. een bekende. Er gelden wel wat voorwaarden, maar die zeker niet onoverkomelijk.
Kijk aan, zo wordt het voordeel t.o.v. Nederland nog wat groter. Als je de keuze hebt, dan zou ik in Belgie proberen je rijbewijs te halen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:37 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Je moet geen uren doorbrengen met een instructeur.
Ik ben mijn voorlopig rijbewijs gaan halen, en nog diezelfde dag begon ik te 'lessen' met mijn vader.
Enkele maanden later heb ik dan mijn praktijk gehaald. Enkel daarvoor reed een instructeur mee, maar die mocht niets zeggen (buiten links- of rechtsaf dan)
Je bent dan ook nog aan het lessen. Een stuk plezieriger dan het lessen in Nederland als je het mij vraagt en je hebt ook meer tijd om het echt goed onder de knie te krijgen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:20 schreef trainfreak het volgende:
Je moet natuurlijk wel in België wonen daarvoor..
En met een voorlopig rijbewijs mag je niet naar het buitenland rijden, en nooit alleen, en ook niet in de nachten (22-06u) die volgen op een weekend of die er voor zijn.
Klopt, maar ik zeg het maarquote:Op zaterdag 11 september 2010 21:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je bent dan ook nog aan het lessen. Een stuk plezieriger dan het lessen in Nederland als je het mij vraagt en je hebt ook meer tijd om het echt goed onder de knie te krijgen.
Heeft w.m.b. voornamelijk voordelen. Als iemand opgaat voor het rijbewijs dan heeft iemand ook heel wat kilometers gedraaid in de auto, terwijl je in Nederland er zo'n 1.000 - 1.500 hebt gereden op het moment dat je opgaat.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:31 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Klopt, maar ik zeg het maar![]()
Het was inderdaad zeer leuk! Ook voor mijn vader trouwens, want wij doen vaker dagreizen naar Duitsland, en om dan zomaar ff 2-3u onafgebroken te rijden.. Nu konden we elkaar afwisselen vanaf de grens.
Nee, ik heb 1 x gesolliciteerd en toen werd ik aangenomen, zonder echt relevante werkervaring. Ik heb veel geluk gehad, mijn salaris blijkt ook hoger dan modaal te zijn trouwens. Ik ben transportplanner bij TNT Zaventem. Er waren kandidaten met ervaring als transportplanner (ik alleen een jaartje als personeelsplanner, véél makkelijker). Maar ik heb gewoon mijn enthousiasme als troef uitgespeeld, ze zochten een kandidaat die de collega's die er al zitten, een beetje uit het vastgeroeste denkbeeld trekt.En het tweede gesprek was ik een half uur te laatquote:Op zondag 12 september 2010 12:50 schreef ROSE34 het volgende:
Even iets totaal anders... Maar ik moest even mijn EI kwijt!
Ik ben in 2009 gestopt met school ( 2E STUDIE) en al een jaar op zoek naar een job. Heb deelgenomen aan selectieprocedures en kom altijd door het schriftelijk deel maar nooit door het mondeling gedeelte.
Als reactie op de afwijzing krijg ik steeds : te weinig ervaring en past niet binnen het profiel. Tijdens de laatste selectie ben ik 1 van de 20 GEWORDEN die tussen 240 mensen door mochten naar de de 2 e ronde maar afgewezen tijdens het intervieuw. Ik ben Nederlandse en heb een buitenlandse naam.... en woon al 6 jaar in België. Het is gwn deprimerend om telkens afgewezen te worden als je denkt dat het deze keer wel is gelukt! Nu ben ik aan het solliciteren naar functies in de productie etc. en zelfs daar wordt ik afgewezen. Dit keer omdat ik te hoog geschoold ben.
Ik doe mijn best om tijdens gesprekken AN te spreken en kleed mij netjes en representatief.
Ik overweeg nu twee dingen: 1.: Mijn naam veranderen. 2.: terug naar Nederland.
Het laatste zou ik jammer vinden;
Nou dit was in ieder geval mijn frustratie en vroeg mij af of er meer Nederlanders hetzelfde probleem hebben.
De dag dat het zover komt, pak ik mijn biezen. Maar ach, zelfs al valt België uit elkaar, Vlaanderen zal nóóit meer bij Nederland horen. Wij zijn misschien klein maar we redden ons zonder Nederland prima. Zou het niet mooi zijn als Limburg zich in dat geval van Nederland zou afscheiden?quote:Op maandag 13 september 2010 03:44 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Geen zorgen mensen , binnenkort is Vlaanderen gewoon weer terug bij Nederland zoals het oorspronkelijk ooit is geweest en is belgië een term die we bij andere historieke termen en benamingen als 'sovjet unie , joegoslavië , West en Oost-Duitsland , Tsjechoslowakije etc.' kunnen klasseren in de historische archiefmappen.
getting married?quote:Op maandag 13 september 2010 22:28 schreef VorteXxX het volgende:
misschien ben ik over 6 maanden officieel belg ...
Heeft niets met trouwen te maken, anders was ik ook al jarenlang Belg geweest.quote:
nee ik wer tijdelijk in belgie maar hier een schone vlaamse ontmoet... Dus als het meezit woon ik over een half jaartje wel in belgiequote:
ooh krijg je dan niet beide nationaliteiten?quote:Op maandag 13 september 2010 23:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Heeft niets met trouwen te maken, anders was ik ook al jarenlang Belg geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |