abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 juli 2010 @ 11:45:07 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_83674956
Ik ga verhuizen! Eind van de maand krijg ik de sleutel van dit prachtige studiootje in Brussel. Ik woon momenteel in het centrum van Brussel, niet al te veilig. Ik kom straks op 300 meter van de beste frieten + alle omringende café's, brasseries en restaurantjes te zitten. 500 meter de andere kant op Place Flagey, prachtig plein met allerlei Art Deco elementen en wederom stampvol café's en restaurantjes. Ik zit middenin de wijk Matongé, genoemd naar een buitenwijk in Kinshasa, Congo. Hier wonen dan ook veel Afrikanen. Dat betekent dan ook weer veel mooie negers , veel van hun goedkope troepwinkeltjes en noem maar op. Ik vind ze gezellig in ieder geval.

Zie hier mijn casa, eerste verdieping:

Wat moet er gebeuren?
-Schoonmaken
-Verduisterende rolgordijnen ophangen
-Lichtdoorlatende overgordijnen (transparant in ieder geval)
-Plankjes en schilderijen ophangen
-Verhuizen

Wat moet ik nog kopen?
-Bankje met chaise longue of 2 fauteuils (KIVIK Ikea)
-Ik vond laatst zo'n spiegel op straat voor een kaptafel, daar moet nog een kastje voor komen
-Douchegordijn

Ik heb nog zitten twijfelen om iets te kopen maar besloten dat uiteindelijk niet te doen. Ik zit hier de komende 4, 5 jaar veilig, gezellig, net groot genoeg (al moet ik wel het nodige van mijn spullen wegflikkeren). Ik ben er blij mee!
Resistance is futile.
pi_83674982
En daar emigreer je dan voor
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 5 juli 2010 @ 11:47:14 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_83675033
Het zit je nog steeds dwars, hè?
Resistance is futile.
  maandag 5 juli 2010 @ 11:48:07 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_83675069
Oeh, ik vergat nog bijna mijn balkonnetje: plantenbakken en een hangmat.
Resistance is futile.
pi_83675336
Nee serieus, hier ben je dan voor geëmigreerd? Zag je dit ook al zo voor je toen je nog in Nederland zat?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 5 juli 2010 @ 11:55:35 #6
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_83675367
Seven Wat leuk!
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_83675526
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:55 schreef MoneyTalks het volgende:
Nee serieus, hier ben je dan voor geëmigreerd? Zag je dit ook al zo voor je toen je nog in Nederland zat?
wat verwacht je dan? Brussel is een wereldstad, en geen Hardenberg of zo
Je woont in zo'n stad misschien klein (maar het ziet er allemaal erg leuk uit Seven!) maar je hebt wel alles wat zo'n stad te bieden heeft het is een heel andere sfeer

Nu ontopic:
Ziet er leuk uit! Wat voor kleuren ga je gebruiken?
ik wou dat ik weer ging verhuizen haha ik vind alles inrichten en zo zoooo leuk
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_83675626
quote:
Want uiteraard verhuis je naar hartje Brussel voor de ruimte
Seven. wat leuk, gefeliciteerd!
  maandag 5 juli 2010 @ 12:29:31 #9
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_83676628
Waar woonde je eerst ?
Molenbeek ? Schaarbeek ?

Zelf heb ik een tijdje in Jette gewoond.
pi_83676855
Gefeliciteerd, Seven. Toffe shit!

Ook groter qua ruimte dan wat je nu hebt, toch?
  maandag 5 juli 2010 @ 14:29:34 #11
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_83681206
Congrats! Inderdaad een leuke wijk.
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  maandag 5 juli 2010 @ 14:53:25 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_83682104
quote:
Ik ben geëmigreerd drie jaar geleden om te studeren. Met als plan om na de studie wel weer verder te zien. Nu heb ik hier een droombaan gevonden en superleuk huisje. Ik vind dit a) een geslaagde emigratie en b) ik ben inderdaad méér dan tevreden. Kijk dan, alles daar is perfect in orde, dit is echt precies wat ik zocht.
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:29 schreef Muridae het volgende:
Waar woonde je eerst ?
Molenbeek ? Schaarbeek ?

Zelf heb ik een tijdje in Jette gewoond.
Centrum, ter hoogte van Anneessens maar dan nog een stukje naar rechts als je naar Noord kijkt.
Resistance is futile.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:16:35 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_83682932
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:00 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

wat verwacht je dan? Brussel is een wereldstad, en geen Hardenberg of zo
Je woont in zo'n stad misschien klein (maar het ziet er allemaal erg leuk uit Seven!) maar je hebt wel alles wat zo'n stad te bieden heeft het is een heel andere sfeer

Nu ontopic:
Ziet er leuk uit! Wat voor kleuren ga je gebruiken?
ik wou dat ik weer ging verhuizen haha ik vind alles inrichten en zo zoooo leuk
Ik hou de muren wit, gewoon zoals het is. Verder hoef ik niet zoveel meer aan te schaffen want ik heb bijna alles al. Dat hoekje waar nu de stoel staat, daar komt een Lack boekenkast onder het raam maar dan op zijn zij met wieletjes eronder. TV en paar plantjes, LivingColors erop en dan is dat klaar. Dan komt daar tegenover een chaise longue of een kleine tweezits. In de keuken zet ik mijn mini eettafeltje, was ooit van mijn opa maar die heb ik helemaal opgeknapt. Dan komt het bed precies daar waar de fotos van de woonkamer gemaakt zijn, samen met mijn gaderobekast en dat kastje waar dan nog die spiegel bovenop komt. Ik kan nog wel wat extra bergruimte gebruiken.

Dus aankleden zal ik met accesoires doen. Mooi dekbedovertrek erbij kopen, paar leuke kussentjes. Maar ik ben er nog niet over uit wat de accentkleur zal zijn. Vooralsnog heb ik een beetje een allegaartje verzameld. Zie hier wat ik al heb:

Ik zal daar maar op voortbouwen zeker?

Even nagedacht over wat ik wegflikker:
-hoop oude schoolboeken en andere boekenzooi (inclusief de stapel die nu dienst doet als poot onder mijn bed )
-hoop kleren
-troep onder mijn bed uitzoeken
-mijn TV (heb bij mijn computer een scherm nu)
Resistance is futile.
pi_83682963
Heb je die Amerikaan ook al weggeflikkert of niet?
  maandag 5 juli 2010 @ 15:38:18 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_83683715
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:17 schreef Loveless85 het volgende:
Heb je die Amerikaan ook al weggeflikkert of niet?

We zijn wel op de goede weg. Zien elkaar nog vaak maar intiem zijn we nog maar zelden. Alleen als ik geil ben eigenlijk. . Verder ben ik weer aan het daten, maar het blijft altijd bij gezellig iets drinken op het moment.
Resistance is futile.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:39:47 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_83683765
Ondertussen heb ik ook al een nieuw vriendje:

En hij heeft een heel mooi plekje op de overdekte binnenplaats.
Resistance is futile.
pi_83706975
Seven!

Wens je veel geluk in je nieuwe stulpje. Ziet er goed uit.
pi_83707159
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:39 schreef Seven. het volgende:
Ondertussen heb ik ook al een nieuw vriendje:

[ afbeelding ]

En hij heeft een heel mooi plekje op de overdekte binnenplaats.
Die ben je zo kwijt met al die buitenlanders daar
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 6 juli 2010 @ 00:49:42 #19
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_83707317
Ziet er wel netjes en schoon uit. Ik kan me alleen niet goed een voorstelling maken van de indeling. Plattegrondje?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 6 juli 2010 @ 01:43:52 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_83708382
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 00:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Die ben je zo kwijt met al die buitenlanders daar
Afsluitbare overdekte binnenplaats.
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 00:49 schreef wonderer het volgende:
Ziet er wel netjes en schoon uit. Ik kan me alleen niet goed een voorstelling maken van de indeling. Plattegrondje?
Stel je een rechthoek voor op zijn kant. Linkerhoek onder is keuken/badkamer, de rest is woonkamer (en ja, mijn bed staat daar middenin). Misschien morgen zin om te painten .
Resistance is futile.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 01:58:24 #21
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_83708550
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 01:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Afsluitbare overdekte binnenplaats.
[..]

Stel je een rechthoek voor op zijn kant. Linkerhoek onder is keuken/badkamer, de rest is woonkamer (en ja, mijn bed staat daar middenin). Misschien morgen zin om te painten .
www.floorplanner.com Maar ik snap het nu, het is echt een studio.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:57:52 #22
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_83720775
gefeliciteerd

ziet er leuk uit, en een balkonnetje is natuurlijk top .
veel suc6
~ Bonito La Risa ~
  woensdag 7 juli 2010 @ 11:23:38 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_83757171
Thanks allemaal, ik heb er superveel zin in nu! Maar ik kan nog niet zoveel doen, ik moet rustig aan doen met mijn geld want 2 maanden borg en dubbele huur tot september . Alleen noodzakelijke dingen: hangmat, gordijnen. De bank komt vermoedelijk pas in september of oktober. Maar OK, tot die tijd heb ik een groot zitkussen en mijn eetkamerstoelen. Maar wat super relaxt is, deze zomer chill ik met iPod in mijn hangmat. En ik kijk geen televisie dus dan ben je automatisch meer gericht op buiten relaxen.

Het balkon is toch te smal om er een zithoek van te maken. Ik heb wel twee klapstoeltjes die net passen maar als je er een tafel neer zou zetten, is de deur geblokkeerd. Ik moet nog een paar plekken bedenken voor planken. Met weinig ruimte én weinig opslag moet je wel nadenken over dat soort dingen . Grootste zorg is mijn ladder . Onder mijn bed zou die teveel waardevolle opslagruimte wegnemen.

Oh ja, ik kan deze maand wel eens verf gaan halen en alvast mijn spiegel en twee stoelen verven, dat moest sowieso gebeuren maar beter doe ik het nu vast.

Praktische vraag: kun je de laklaag van lackplanken/kasten afschuren om daarna schilderen? Ik zit te spelen met het idee om al mijn meubels (nachtkastjes, televisiekast, eettafel en stoelen, die spiegel en mijn kledingkast) met uitzondering van mijn bed te schilderen. Al heb ik dan weer geen idee in wat te doen, maar vorige keer ook maar zo 'as I go' gegaan en pakte supergoed uit. De laatste tijd ben ik wel een grote sucker voor deze kleur:

Dus alles wit schilderen en in zo'n soort kleur accenten aanbrengen, en die kleur overgordijnen. Rolgordijnen dan in wit (maar vraag me af in hoeverre die dingen van Ikea dan écht verduisteren).

En ik beloof nog een foto van de sierlijsten op de plafonds maar zal eind van de maand worden.
Resistance is futile.
pi_83757370
Ladder?

Klaptafel voor op je balkon? Heb ik ook! heel handig
zo kan ik met een ligstoel gaan liggen maar ook lekker lunchen in de zon!

Die lackdingen verven is kut
ik heb het ooit een keer gedaan maar het is zo'n meeeeega opgave want je moet speciale (duurdere) verf hebben want je kunt ze niet schuren (ik weet het niet meer helemaal het is 6 jaar geleden haha) dus je moet eerst een andere laag of zoiets...
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  woensdag 7 juli 2010 @ 11:31:16 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_83757450
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:29 schreef rhubarbje het volgende:
Ladder?

Klaptafel voor op je balkon? Heb ik ook! heel handig
zo kan ik met een ligstoel gaan liggen maar ook lekker lunchen in de zon!

Die lackdingen verven is kut
ik heb het ooit een keer gedaan maar het is zo'n meeeeega opgave want je moet speciale (duurdere) verf hebben want je kunt ze niet schuren (ik weet het niet meer helemaal het is 6 jaar geleden haha) dus je moet eerst een andere laag of zoiets...
Mijn ladder kan ik nergens kwijt, dat is het probleem. Maar ik wil 'm ook niet wegdoen.

Was dat verf met speciale hechting? Merde. Geen zin om me daar helemaal aan te wagen. Zouden ze niet te spuiten zijn?
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')