abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75313050
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 00:02 schreef KJP het volgende:

Vinden jullie het uitgaan in belgie ook zoveel fijner dan in Nederland? Betere sfeer kwalitatieve muziek in de clubs. Ik mis het uitgaan in Nederland echt niet.
Sfeer en muziek is beter dan in Nederland, dat klopt zeker. Niet voor niets dat veel Nederlanders in Belgie op stap gaan.
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:00:59 #52
129784 tijnzz
Je moeder. Mét avatar
pi_76778791
Weet iemand eigenlijk of het nodig is om je in te schrijven bij de burgelijke stand in Brussel? Ik zit er namelijk maar 5 maand..

[ Bericht 3% gewijzigd door tijnzz op 14-01-2010 07:22:13 ]
Hoi
pi_76779201
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 14:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Sfeer en muziek is beter dan in Nederland, dat klopt zeker. Niet voor niets dat veel Nederlanders in Belgie op stap gaan.
In de grensstreek waar ik vandaan kom ging en gaan de meesten inderdaad in België stappen. Logisch ook als er in Breda een sluitingstijden wet is van 14:00 met als resultaat dat er eigenlijk nooi teen echte grote discotheek is geweest in de regio. 15km verder is er geen sluitingstijden wet.
pi_76811854
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:00 schreef tijnzz het volgende:
Weet iemand eigenlijk of het nodig is om je in te schrijven bij de burgelijke stand in Brussel? Ik zit er namelijk maar 5 maand..
ik weet het niet, heb me zelf wel ingeschreven en dat was best een gedoe
dus als jouw stage/werk/studie/verzekering er niet om vraagt zou ik het niet doen, voor een verblijf van 5 maanden..
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:14:37 #55
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_76863084
Teveel gedoe imo.. maar anders kreeg ik geen metro-abonnement
pi_77613558
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 14:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Discotheken & België zijn altijd goed samengegaan, das waar.

Sommigen worden onderhand wel het slachtoffer van hun eigen succes...

Ben trouwens het "product" van een kruising tussen een Nederlandse vader en een Belgische moeder. Heb mijn eerste vier levensjaren in Nederland gewoond, en woon nu toch al zo'n 14jaar in België.

[ Bericht 9% gewijzigd door Vido23f op 03-02-2010 23:36:45 ]
pi_78769243
Ik woon in de winter in Nederland meestal en in de zomer in Belgie.
Nu alleen even kijken hoe ik dat ga doen met me studie of ik die in Belgie of in Nederland ga doen.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:13:00 #59
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_78795572
België is een stuk goedkoper met studeren
pi_78795619
Het Belgische onderwijs moet je wel liggen natuurlijk.
pi_78803705
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 22:13 schreef Halcon het volgende:
Het Belgische onderwijs moet je wel liggen natuurlijk.
Essentiële opmerking. Het betreft zo ongeveer twee uitersten: het NL en het B onderwijssysteem!
 FR
pi_78828363
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 01:38 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Essentiële opmerking. Het betreft zo ongeveer twee uitersten: het NL en het B onderwijssysteem!
Dat klopt. Ik zou dus echt eerst die keuze maken (NL of B) en dan in het land van je keuze een universiteit zoeken.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 22:31:30 #63
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_78830087
Hmz, zouden jullie die uitersten eens willen uitleggen?
Ik heb 3 weken in Nederland op de unief gezeten, de rest in België. De uitersten kan ik niet echt bedenken..
pi_78831557
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 22:31 schreef Niara het volgende:
Ik heb 3 weken in Nederland op de unief gezeten, de rest in België. De uitersten kan ik niet echt bedenken..
vraag ik me ook af..
ik ben altijd in Nederland naar school gegaan, toen heb ik 1 jaar in Frankrijk gestudeerd en nu studeer ik sinds 1,5 jaar in Belgie
Belgie en Frankrijk zijn een wereld van verschil qua onderwijs op de uni, maar ik vraag me af wat het verschil dan is met Nederland
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_78835241
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 22:31 schreef Niara het volgende:
Okee, even heeeeel zwart-wit de tegenstellingen tussen beide systemen:

B: veel college-uren, veel vakken, veel stof, veel uit-je-hoofd-leren, meer theorie-gericht, hiërarchischer dus meer afstand tov de docenten, docenten zijn vaak zelfs een tikje tyranniek, Belgische studenten zijn braver, veel mondelinge examens (ook bij vakken waarin je dat minder zou verwachten), je bouwt een enorme kennisbasis op die je grotendeels nooit nodig zult hebben, maar je komt wel goedbeslagen ten ijs (met enig gebrek aan praktijkinzicht), stressbestendigheid is belangrijk, veel 'huiswerk', een kut-puntensysteem (alhoewel dat aan de beterende hand is) en helaas ook veel subjectiviteit in het geven van cijfers en het laten zakken/slagen, alle examens tegelijk in midden en einde van het jaar (ook dat is dacht ik wel enigszins verbeterd, maar ga 't toch even na voor jouw specifieke opleiding),...

NL: weinig college-uren, relatief weinig vakken, minder pure kennis-stof, meer praktijkgericht en op het verkrijgen van inzicht en methode georiënteerd, je-en en jij-en met docenten (voornaamgebruik) en je loopt zo even binnen op hun kantoor, Nederlandse studenten hebben een grote bek, probleemoplossend onderwijs: je leert meer methodes dan pure kennis, om zo elke onbekende situatie te lijf te kunnen (maar aan concrete kennis ontbreekt het nog wel eens), ontspannen studeren is het motto, relatief weinig thuisstudie (vergeleken met België), normale becijfering - en je kunt examens meerdere keren overdoen, zonder dat dat je andere vakken beïnvloedt, meer objectiviteit en meer structuur in het cijfersysteem en de regels voor zakken/slagen, examenperiodes verdeeld over modules (met meer voorbereidingstijd),...

Ik ben vast nog wel een en ander vergeten hoor, maar om kort te gaan:

met het Belgische systeem moet je harder en serieuzer aan het werk en veel stof tot je nemen. Je verkrijgt een enorme kennisbasis, maar het mankeert je aan het einde van de studie wel behoorlijk aan praktijkinzicht en methode. Het systeem is stukken schoolser. De stabiele basis is een grote troef om het bedrijfsleven binnen te komen.

Met het Nederlandse systeem heb je een meer relaxte studie-tijd, waarnaast je ook nog wel een baantje kunt aannemen. Je doet veel meer praktijkgericht inzicht op, en je kunt je na afloop redelijk redden in het bedrijfsleven, omdat je gemiddeld ook mondiger bent dan een Belgische student. Het ontbreekt je echter vaak chronisch aan basiskennis en dat is dan weer een zwak punt.

Een mix van beide systemen zou dus in feite de ideale afgestudeerde opleveren.
 FR
  zondag 7 maart 2010 @ 10:17:31 #66
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_78839919
Hmz, ik denk wel dat het ongeveer waar is, maar dat het echt aan de studeirichting zelf ligt.
Ik zelf heb maar 2 uur college per dag, 4 op vrijdag.
De meeste vakken ddie ik nu heb zijn wel methodes toepassen etc. maar vorig semester was het wel veel uit je hoofd leren.
Over mondelinge examens heb je wel gelijk vind ik. Dat was best een moeilijke stap om over heen te komen. En tja, het ligt er echt aan welke prof je hebt. Voor een deel is dit overal wel aan het veranderen denk ik. Zeker door het feit dat je ze gewoon kan emailen als je vragen hebt en ze nog beantwoord worden ook.

Mijn vriend zit hier op de hogeschool en die heeft juist wel weer veel les. En dan meer praktijkgericht met veel taken. Dus tja, het ligt er net aan wat je doet denk ik.

En over studentenbaantjes heb je ook wel gelijk denk ik
Als je iets bij je studie bij wilt verdienen moet je zeker in NEderland studeren. Hier hebben ze heel weinig studentenjobs met een achterlijk regelsysteem.

Tjs Thinkk-Pinkk, als je hebt gekozen wat je wilt gaan studeren zou ik gewoon eens vragen of je een keer een dagje mee mag lopen, de roosters goed bekijken etc. succes met kiezen!
  zaterdag 20 maart 2010 @ 10:35:14 #67
270331 Mutsje30
Het moet niet gekker worden!
pi_79366326
Beste mede nederbelgen.

Heeft iemand ervaring met het verkopen van je woning in Belgie? Ik wil dat namelijk ook gaan doen, en het liefst zonder makelaar.
Heb al eens op internet gekeken, en ik weet dat je bijvoorbeeld een EPC en een electriciteits attest moet hebben voordat je het uberhaupt te koop mag zetten.

Ik zou graag nog ervaringen van anderen willen horen.
Tips zijn welkom!
pi_79529744
Spoedgeval,

Weet iemand waar je in Antwerpen Feyenoord - FC Twente zou kunnen kijken vanavond? De Irish Pub zendt geen Nederlandse wedstrijden uit. Het is voor de KNVB beker.

Verlos me.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:58:44 #69
295006 maksos
Ganjafarmer
pi_79534578
ik ga rond september in De grote heide wonen, is tussen neerpelt en aachel. Woon nu in Waalre btw (omg. Eindhoven)
pi_79576700
Ik ben tegenwoordig met enige regelmaat in Brussel te vinden (student, niets te doen, vrienden lopen er stage). Maar heb me tot nu toe enkel in de toeristische gebieden begeven, zo ook met het eten. Hartstikke leuk die straatjes maar eten de locals daar ook? En nog iemand tips voor Brussel buiten de echt bekende activiteiten en gebouwen?
  † In Memoriam † donderdag 25 maart 2010 @ 17:20:29 #71
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_79576772
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:58 schreef maksos het volgende:
ik ga rond september in De grote heide wonen, is tussen neerpelt en aachel. Woon nu in Waalre btw (omg. Eindhoven)
dat valt toch onder de gemeente overpelt of valt het onder lommel?
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
pi_79577939
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:18 schreef uithangbord het volgende:
Ik ben tegenwoordig met enige regelmaat in Brussel te vinden (student, niets te doen, vrienden lopen er stage). Maar heb me tot nu toe enkel in de toeristische gebieden begeven, zo ook met het eten. Hartstikke leuk die straatjes maar eten de locals daar ook? En nog iemand tips voor Brussel buiten de echt bekende activiteiten en gebouwen?
Tentjes aan de korte beenhouwstraat zijn meest van dezelfde eigenaar en allemaal toeristische crap. Daar komt geen local. Qua restaurants ben ik fan van Armes de Bruxelles en vieux Pannenhuis (iets buiten centrum).

Verder zijn er natuurlijk nog wel 100 goede restaurants daar dus check resto.be natuurlijk. Verder ben ik nooit toerist in Brussel en weet ik weinig van entertainment. Toone theater is natuurlijk wel een must.
pi_79580517
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:18 schreef uithangbord het volgende:
Anderlecht en Schaarbeek: altijd gezellig!
pi_79782271
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:35 schreef Mutsje30 het volgende:
Beste mede nederbelgen.

Heeft iemand ervaring met het verkopen van je woning in Belgie? Ik wil dat namelijk ook gaan doen, en het liefst zonder makelaar.
Heb al eens op internet gekeken, en ik weet dat je bijvoorbeeld een EPC en een electriciteits attest moet hebben voordat je het uberhaupt te koop mag zetten.

Ik zou graag nog ervaringen van anderen willen horen.
Tips zijn welkom!
Zelf verkopen is vrij eenvoudig in België, in tegenstelling tot NL waar makelaars het veld domineren. Zowat iedereen die een huis zoekt, komt via immoweb.be - dat is echt de referentiewebsite waar je ook als particulier kunt plaatsen. In sommige regio's zijn bepaalde huis-aan-huisbladen ook populair, vooral dan omdat er vaak een online zoekertjesdatabank aan is gekoppeld. Voorbeelden zijn passe-partout in Vlaams Brabant en Vlan in Brussel.
Zorg voor de attesten, maar doe het zo goedkoop mogelijk - niemand neemt die serieus.
Beslis ook welke notaris je wil, en vraag de notaris om een compromis op te stellen (je kan dit relatief makkelijk zelf doen als je de oude verkoopakte bij dehand hebt)- op die manier ligt dit klaar wanneer er een koper komt

Als je een zoekertje plaatst, zet er dan duidelijk in dat je geen makelaars wil, want ze bellen je plat. Sommige doen zich ook voor als potentiële kopers om toch maar met jou te kunnen praten over een opdracht.

[ Bericht 42% gewijzigd door stapas op 31-03-2010 12:08:46 ]
pi_79801119
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100331_012

Hoe kijken jullie Nederlanders nu aan tegen al die communautaire moddergevechten?
pi_79833341
Verschrikkelijk(vermoeiend) en interessant tegelijk. De hele geschiedenis erachter is nogal gecompliceerd en met elk besluit dat wordt genomen wordt het alleen maar moeilijker gemaakt maar het is wel om te janken hoe elk politiek issue tot een communautaire kwestie wordt gemaakt. Het wordt eens tijd dat ze die dingen opzij zetten en gewoon de huidige (financiele) problemen oplossen want dat kunnen ze best.
pi_79844489
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 19:52 schreef pagadder het volgende:
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100331_012

Hoe kijken jullie Nederlanders nu aan tegen al die communautaire moddergevechten?
In het begin vond ik het een vermakelijk gedoe. Nu vind ik het irritant. Al begrijp ik wel dat Vlamingen hun buik vol hebben van de Walen.
pi_80058240
oeh! Wist helemaal niet dat dit topic bestond Vorig jaar een half jaartje in Leuven gezeten, gewellllldig Studie was ook toppie, daarom ga ik in september weer terug naar Leuven om die studie af te maken Heb de Stella gemist mihihi
"After a stressful day, let your worries float away. An easy way to cope....is to grab a bar of soap. Or even a bubble bar, and your problems will drift far. So, when seeking peace and hush, whizz down to your local Lush =)"
  woensdag 9 juni 2010 @ 22:22:07 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_82578489
*kick*

Ik heb even een vraagje aangaande een brommer. Ik heb een Nederlands rijbewijs (gewoon voor de auto). Is die geldig voor een brommer?

Dan nog een vraagje voor de Brussel-kenners. Ik ga werken in Zaventem, ik wil gaan wonen in Schaarbeek of Evere. Welke buurten zijn aan te raden en welke niet? Noord station is uiteraard een dikke nee. Ik wil rustig, liefst in de buurt van een park maar wel winkels om de hoek (geen auto dus ). Verder in de buurt van een metro of tram knooppunt of zoiets. Voor 500 euro heb je al superleuke appartementjes in Schaarbeek, dat is tof.
Resistance is futile.
  † In Memoriam † donderdag 10 juni 2010 @ 00:54:50 #80
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_82592228
ik zal het hier even navragen voor wat je er allemaal mee mag rijden.
maar voor een brommer is een gewoon rijbewiijs al zeker genoeg.
  donderdag 10 juni 2010 @ 17:39:21 #81
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_82626623
Yep, een gewoon rijbewijs is geldig... Je mag zelfs een 125 cc scooter rijden in Belgie met je B rijbewijs.
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:31:50 #82
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_82719163
Mijn vriendin en ik spelen al heel lang met de gedachte on naar BE te gaan. Het UZA heeft zeer veel interesse in haar en een jachtwerf even buiten Antwerpen ziet mij wel zitten. De vraag is wat er bij komt kijken om naar BE te verhuizen en daar te werken? Is er zoiets als een inburgeringscursus, Hebben we een vergunning of iets dergelijks nodig om daar te werken? Of kunnen we gewoon vertrekken, aan het werk gaan en iets huren of kopen?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:51:06 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_82720001
Ik weet in welke buurt ik wil wonen! Rondom het Josephatpark, als dat betaalbaar is.
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 20:31 schreef PalmRoyale het volgende:
Mijn vriendin en ik spelen al heel lang met de gedachte on naar BE te gaan. Het UZA heeft zeer veel interesse in haar en een jachtwerf even buiten Antwerpen ziet mij wel zitten. De vraag is wat er bij komt kijken om naar BE te verhuizen en daar te werken? Is er zoiets als een inburgeringscursus, Hebben we een vergunning of iets dergelijks nodig om daar te werken? Of kunnen we gewoon vertrekken, aan het werk gaan en iets huren of kopen?
Ik kan het je alleen maar aanraden. Het is zeer simpel. Je gaat naar de gemeente waar je wil wonen met identificatie en een ondertekend huurcontract of koopcontract. Als je al werk hebt, neem je ook je arbeidscontract mee en een paar pasfoto's. Binnen 2 weken komt de wijkagent controleren of je daadwerkelijk op dat adres woont. Je gaat nog 1 of 2 keer terug naar het gemeentehuis en dan haal je je Belgische identiteitskaart op, geldig voor 5 jaar. Je mag er veel mee doen, stemmen hoeft niet (politiek hier is onbegrijpelijk en voor Belgen geldt een stemplicht).

Simpeler kan een emigratie niet verlopen, echt. De woningmarkt is een verademing vergeleken met Nederland en Vlamingen zijn sociaal en beleefd. Ze zullen je al snel uitnodigen voor sociale dingen als je laat merken dat je er voor open staat. Ze zijn allergisch voor Hollandse arrogantie, vertel gerust wat je niet bevalt aan Nederland (ze zijn gewend aan neerbuigende Nederlanders die in hun ogen opscheppen, kwestie van cultuurverschil).

Ik zou het doen, gezien de formaliteiten hoef je het niet te laten, je leert veel over jezelf en gek genoeg ook over Nederland en Nederlanders. En als het niet bevalt, ben je zo weer terug.
Resistance is futile.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 21:10:56 #84
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_82720734
Hmmm, vrij makkelijk dus om daar te gaan wonen en werken. We hebben vorig jaar trouwens als proef voor 2 maanden een appartementje in Antwerpen gehuurd en het viel ons direct op dat de mensen daar idd heel sociaal en beleefd zijn. 2 maanden zijn natuurlijk niet volledig representatief maar het beviel ons uitstekend. We vonden het in ieder geval een stuk relaxter als in NL maar door drukte op het werk en noem maar op is het en beetje verwaterd ten zijn we er tot nu toe niet echt dieper in gedoken.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 13 juni 2010 @ 16:14:29 #85
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_82745787
Nog ff een vraag. De Belgische politiek is 1 grote puinhoop en dat zal de komende jaren waarschijnlijk ook zo blijven. Wat merk je daar als Nederlander die in BE woont en werkt nou eigenlijk van in de dagelijkse praktijk? Heb je als nieuwe immigrant b.v. een speciale positie dat er minimale eisen zijn waar je aan moet voldoen?
  zondag 13 juni 2010 @ 17:46:28 #86
277627 Seven.
We are Borg.
pi_82749904
Ik merkte er als student helemaal niets van. Ik volg het Belgisch nieuws amper. Het enige dat ik in de praktijk merk is dat je overal langer moet wachten, veel vrij vage en vormelijke formulieren in moet vullen als er iets met de overheid geregeld moet worden. In Nederland zijn dat soort dingen met de overheid echt makkelijk gemaakt, in België niet. Politiek instabiel... tja, Nederland ook en daar gaat het leven ook gewoon door.

Je hebt als buitenlander geen speciale positie of zo. Er zijn ook geen minimale eisen, als jij je hier wil vestigen, dan mag dat gewoon. Je hebt wel geen recht op bepaalde uitkeringen enzo.

Oh, laat je ziektekosten in België verzekeren als het kan, ik betaal 70 euro per jaar (maar volgens mij geen hospitalisatie). Je hoeft niet naar een vaste dokter of zo, je betaalt voor de huisarts 25 euro en vervolgens declareer je dat. Je betaalt het consult en de behandeling. Wat wel klote is, om bijvoorbeeld de uitslagen van een röntgenfoto te krijgen, ga je terug naar de arts en betaal je opnieuw een consult die je dan weer kunt declareren .

België
Resistance is futile.
pi_82852928
Nieuwe nederbelg erbij (omgeving gent)
Avatar mede-mogelijk gemaakt door buurpoes
  dinsdag 15 juni 2010 @ 21:51:09 #88
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_82855710
Wij zijn in een straal van 20-30 minuten van Antwerpen naar huizen aan het kijken. Het gebied rond de rivier De Ruppel vinden we mooi. We zijn er alleen nog niet uit wat we met ons koophuis hier doen. We zitten er aan te denken om het eerst aan te houden en in BE voorlopig te huren. Mocht het ons toch niet bevallen dan kunnen we zo terug.
  † In Memoriam † woensdag 16 juni 2010 @ 08:53:40 #89
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_82868738
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 21:51 schreef PalmRoyale het volgende:
Wij zijn in een straal van 20-30 minuten van Antwerpen naar huizen aan het kijken. Het gebied rond de rivier De Ruppel vinden we mooi. We zijn er alleen nog niet uit wat we met ons koophuis hier doen. We zitten er aan te denken om het eerst aan te houden en in BE voorlopig te huren. Mocht het ons toch niet bevallen dan kunnen we zo terug.
20 tot 30 minuten vanaf Antwerpen is een groot gebied
dan zit je al in Belgisch limburg
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:28:34 #90
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_82892080
Dat is de afstand die we maximaal van Antwerpen willen zitten.
  woensdag 16 juni 2010 @ 19:44:24 #91
277627 Seven.
We are Borg.
pi_82898826
Plansveranderingen ondertussen bij mij: ik verhuis naar Elsene in plaats van Schaarbeek. Het kost me per dag een half uur extra maar wonen in Elsene is leuker, veiliger, mooier, meer voorzieningen en je krijgt er gek genoeg ook echt meer appartement voor je geld omdat er veel meer aanbod is. Ik zie de mooiste dingen voorbij komen, begin volgende week met bezichtigen.
Resistance is futile.
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:30:33 #92
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_82908331
ixelles rocks!
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_83032304
Hallo allemaal,

Ik wil misschien komend jaar Economische Wetenschappen studeren aan de Universiteit Gent.

Nu vraag ik me af of het studentenleven in België een beetje hetzelfde is als dat in Nederland (lees: veel feesten ). En hoe zit het met de Belgse studenten, zijn dat over het algemeen gewoon "toffe gasten " of meer de brave boekentype's

Ik kom zelf uit Zeeuws-Vlaanderen, dus ik kom zo af en toe wel in België, maar ik ben er nog nooit langer geweest als 1 dag
Volvo - For Life
  zaterdag 19 juni 2010 @ 21:19:35 #94
277627 Seven.
We are Borg.
pi_83032923
Ja, maar studentenfeestjes zijn stom. Hier dragen ze allemaal petten met een lange klep en van die domme linten. Verder doen ze ook gewoon ontgroeningen enzo. De Belgische studenten zijn toffe gasten, al zeg ik het zelf. Het is wel anders, in België hecht men gewoon minder waarde aan de verpakking en des te meer aan wat erin zit. Dat merk ik als Nederlander in ieder geval.
Resistance is futile.
  woensdag 23 juni 2010 @ 18:44:03 #95
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_83204224
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:22 schreef hannibalanteportas het volgende:
Waarom ga je in België wonen, als ik vragen mag ?
Uitgaan, vrouwvolk, huizen, sfeer, omgeving.

Tenminste, waar ik woon in ieder geval (Hoogstraten). Ik ga hier dus echt nooit meer weg.
Ja, nou ja, best stekelig dus.
pi_83205384
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 18:44 schreef Stekelbees het volgende:

[..]

Uitgaan, vrouwvolk, huizen, sfeer, omgeving.

Tenminste, waar ik woon in ieder geval (Hoogstraten). Ik ga hier dus echt nooit meer weg.
inderdaad. Zelfde redenen hier al ben ik getrouwd

waar woon je ergens in Hoogstraten?
  woensdag 23 juni 2010 @ 23:15:21 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_83222649
Ik denk erover om een appartement te kopen en op te knappen.
Resistance is futile.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 00:28:37 #98
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_83268472
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:11 schreef jpjedi het volgende:

[..]

inderdaad. Zelfde redenen hier al ben ik getrouwd

waar woon je ergens in Hoogstraten?
Heyy, Minderhout zie ik! Wat leuk .

Ik woon een straat achter de vrijheid zegmaar (bij Roma daar). Nog een nederbelg dus die het naar z'n zin heeft in Be
Ja, nou ja, best stekelig dus.
pi_83269984
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:05 schreef kevinspui het volgende:
Hallo allemaal,

Ik wil misschien komend jaar Economische Wetenschappen studeren aan de Universiteit Gent.

Nu vraag ik me af of het studentenleven in België een beetje hetzelfde is als dat in Nederland (lees: veel feesten ). En hoe zit het met de Belgse studenten, zijn dat over het algemeen gewoon "toffe gasten " of meer de brave boekentype's

Ik kom zelf uit Zeeuws-Vlaanderen, dus ik kom zo af en toe wel in België, maar ik ben er nog nooit langer geweest als 1 dag
Ik zit aan de Universiteit Gent en kom zelf ook uit Zeeuwsch-Vlaanderen.

Het is een beetje moeilijk vergelijken met Nederland omdat ik daar geen universitaire studie heb gevolgd, maar feesten zijn er genoeg lijkt me. Echte 100% boekentype's zijn er niet echt, dat is een uitgestorven ras.

Wel raad ik je aan om niet hierheen te komen met de mentaliteit van ''woehooeee feestuuhhhh'' omdat:

1. Het irritant is.
2. Je bedrogen uit gaat komen omdat de voorbereidingstijd bij tentamens flink tegen kan vallen, dus reken er maar op dat je in die periodes in ieder geval in je boeken gaat zitten ipv in een café.
Ron Paul 2012
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:24:36 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_83303981
Ik heb nieuw vervoer!

Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')