Sfeer en muziek is beter dan in Nederland, dat klopt zeker. Niet voor niets dat veel Nederlanders in Belgie op stap gaan.quote:Op vrijdag 4 december 2009 00:02 schreef KJP het volgende:
Vinden jullie het uitgaan in belgie ook zoveel fijner dan in Nederland? Betere sfeer kwalitatieve muziek in de clubs. Ik mis het uitgaan in Nederland echt niet.
In de grensstreek waar ik vandaan kom ging en gaan de meesten inderdaad in België stappen. Logisch ook als er in Breda een sluitingstijden wet is van 14:00 met als resultaat dat er eigenlijk nooi teen echte grote discotheek is geweest in de regio. 15km verder is er geen sluitingstijden wet.quote:Op zaterdag 5 december 2009 14:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sfeer en muziek is beter dan in Nederland, dat klopt zeker. Niet voor niets dat veel Nederlanders in Belgie op stap gaan.
ik weet het niet, heb me zelf wel ingeschreven en dat was best een gedoequote:Op woensdag 13 januari 2010 21:00 schreef tijnzz het volgende:
Weet iemand eigenlijk of het nodig is om je in te schrijven bij de burgelijke stand in Brussel?Ik zit er namelijk maar 5 maand..
Discotheken & België zijn altijd goed samengegaan, das waar.quote:Op zaterdag 5 december 2009 14:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sfeer en muziek is beter dan in Nederland, dat klopt zeker. Niet voor niets dat veel Nederlanders in Belgie op stap gaan.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:13 schreef Halcon het volgende:
Het Belgische onderwijs moet je wel liggen natuurlijk.
Dat klopt. Ik zou dus echt eerst die keuze maken (NL of B) en dan in het land van je keuze een universiteit zoeken.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:38 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Essentiële opmerking. Het betreft zo ongeveer twee uitersten: het NL en het B onderwijssysteem!
vraag ik me ook af..quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:31 schreef Niara het volgende:
Hmz, zouden jullie die uitersten eens willen uitleggen?
Ik heb 3 weken in Nederland op de unief gezeten, de rest in België. De uitersten kan ik niet echt bedenken..
Okee, even heeeeel zwart-wit de tegenstellingen tussen beide systemen:quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:31 schreef Niara het volgende:
Hmz, zouden jullie die uitersten eens willen uitleggen?
Ik heb 3 weken in Nederland op de unief gezeten, de rest in België. De uitersten kan ik niet echt bedenken..
dat valt toch onder de gemeente overpelt of valt het onder lommel?quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:58 schreef maksos het volgende:
ik ga rond september in De grote heide wonen, is tussen neerpelt en aachel. Woon nu in Waalre btw (omg. Eindhoven)
Tentjes aan de korte beenhouwstraat zijn meest van dezelfde eigenaar en allemaal toeristische crap. Daar komt geen local. Qua restaurants ben ik fan van Armes de Bruxelles en vieux Pannenhuis (iets buiten centrum).quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:18 schreef uithangbord het volgende:
Ik ben tegenwoordig met enige regelmaat in Brussel te vinden (student, niets te doen, vrienden lopen er stage). Maar heb me tot nu toe enkel in de toeristische gebieden begeven, zo ook met het eten. Hartstikke leuk die straatjes maar eten de locals daar ook? En nog iemand tips voor Brussel buiten de echt bekende activiteiten en gebouwen?
Anderlecht en Schaarbeek: altijd gezellig!quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:18 schreef uithangbord het volgende:
Ik ben tegenwoordig met enige regelmaat in Brussel te vinden (student, niets te doen, vrienden lopen er stage). Maar heb me tot nu toe enkel in de toeristische gebieden begeven, zo ook met het eten. Hartstikke leuk die straatjes maar eten de locals daar ook? En nog iemand tips voor Brussel buiten de echt bekende activiteiten en gebouwen?
Zelf verkopen is vrij eenvoudig in België, in tegenstelling tot NL waar makelaars het veld domineren. Zowat iedereen die een huis zoekt, komt via immoweb.be - dat is echt de referentiewebsite waar je ook als particulier kunt plaatsen. In sommige regio's zijn bepaalde huis-aan-huisbladen ook populair, vooral dan omdat er vaak een online zoekertjesdatabank aan is gekoppeld. Voorbeelden zijn passe-partout in Vlaams Brabant en Vlan in Brussel.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:35 schreef Mutsje30 het volgende:
Beste mede nederbelgen.
Heeft iemand ervaring met het verkopen van je woning in Belgie? Ik wil dat namelijk ook gaan doen, en het liefst zonder makelaar.
Heb al eens op internet gekeken, en ik weet dat je bijvoorbeeld een EPC en een electriciteits attest moet hebben voordat je het uberhaupt te koop mag zetten.
Ik zou graag nog ervaringen van anderen willen horen.
Tips zijn welkom!
In het begin vond ik het een vermakelijk gedoe. Nu vind ik het irritant. Al begrijp ik wel dat Vlamingen hun buik vol hebben van de Walen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:52 schreef pagadder het volgende:
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100331_012
Hoe kijken jullie Nederlanders nu aan tegen al die communautaire moddergevechten?
Ik kan het je alleen maar aanraden. Het is zeer simpel. Je gaat naar de gemeente waar je wil wonen met identificatie en een ondertekend huurcontract of koopcontract. Als je al werk hebt, neem je ook je arbeidscontract mee en een paar pasfoto's. Binnen 2 weken komt de wijkagent controleren of je daadwerkelijk op dat adres woont. Je gaat nog 1 of 2 keer terug naar het gemeentehuis en dan haal je je Belgische identiteitskaart op, geldig voor 5 jaar. Je mag er veel mee doen, stemmen hoeft niet (politiek hier is onbegrijpelijk en voor Belgen geldt een stemplicht).quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:31 schreef PalmRoyale het volgende:
Mijn vriendin en ik spelen al heel lang met de gedachte on naar BE te gaan. Het UZA heeft zeer veel interesse in haar en een jachtwerf even buiten Antwerpen ziet mij wel zitten. De vraag is wat er bij komt kijken om naar BE te verhuizen en daar te werken? Is er zoiets als een inburgeringscursus, Hebben we een vergunning of iets dergelijks nodig om daar te werken? Of kunnen we gewoon vertrekken, aan het werk gaan en iets huren of kopen?
20 tot 30 minuten vanaf Antwerpen is een groot gebiedquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:51 schreef PalmRoyale het volgende:
Wij zijn in een straal van 20-30 minuten van Antwerpen naar huizen aan het kijken. Het gebied rond de rivier De Ruppel vinden we mooi. We zijn er alleen nog niet uit wat we met ons koophuis hier doen. We zitten er aan te denken om het eerst aan te houden en in BE voorlopig te huren. Mocht het ons toch niet bevallen dan kunnen we zo terug.
Uitgaan, vrouwvolk, huizen, sfeer, omgeving.quote:Op maandag 16 november 2009 10:22 schreef hannibalanteportas het volgende:
Waarom ga je in België wonen, als ik vragen mag?
inderdaad. Zelfde redenen hier al ben ik getrouwdquote:Op woensdag 23 juni 2010 18:44 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Uitgaan, vrouwvolk, huizen, sfeer, omgeving.
Tenminste, waar ik woon in ieder geval (Hoogstraten). Ik ga hier dus echt nooit meer weg.
Heyy, Minderhout zie ik! Wat leukquote:Op woensdag 23 juni 2010 19:11 schreef jpjedi het volgende:
[..]
inderdaad. Zelfde redenen hier al ben ik getrouwd
waar woon je ergens in Hoogstraten?
Ik zit aan de Universiteit Gent en kom zelf ook uit Zeeuwsch-Vlaanderen.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:05 schreef kevinspui het volgende:
Hallo allemaal,
Ik wil misschien komend jaar Economische Wetenschappen studeren aan de Universiteit Gent.
Nu vraag ik me af of het studentenleven in België een beetje hetzelfde is als dat in Nederland (lees: veel feesten). En hoe zit het met de Belgse studenten, zijn dat over het algemeen gewoon "toffe gasten
" of meer de brave boekentype's
![]()
Ik kom zelf uit Zeeuws-Vlaanderen, dus ik kom zo af en toe wel in België, maar ik ben er nog nooit langer geweest als 1 dag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |