abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 22:34:40 #1
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_73321248
Hier het vervolg op Nederbelgen waar nog geen OP van is.
Sorry voor de leegte
Misschien kan een mod hier iets aan doen?

Trouwens.. Nederbelgen of Belglanders?
pi_73321449
Reserve Belg!
pi_73321756
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:40 schreef jpjedi het volgende:
Reserve Belg!
Je was me voor.
Smile, it confuses people.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:05:01 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73322259
Belgen in het Kaaskoppenland ?
pi_73323996
Over de muur gegooide Belgen!
pi_73324018
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:40 schreef jpjedi het volgende:
Reserve Belg!
Dat is toch een bijnaam voor Limburgers?
pi_73652339
tvp
pi_73738236
Is er een link van wat de huizenprijzen met huizentype doen in de gemeentes in de buurt van Nederland?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_73919042
Hebben jullie nog een abonnement op een Nederlandse krant eigenlijk ?
Kan dat überhaupt?
pi_74195834
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 05:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is er een link van wat de huizenprijzen met huizentype doen in de gemeentes in de buurt van Nederland?
Huizenprijzen, tsjah, hangt af van heel veel factoren. Maar het is mij nog niet opgevallen en ik woon er redelijk dichtbij. Wel weet ik dat huizen in Nederland die dicht bij de grens zijn wel goedkoper zijn, maar dit komt weer doordat het zich zover van van het centrum van Nederland bevindt. Woonde 2 jaar geleden nog in Zeeland en daar zijn de huizen spotgoedkoop vergeleken met de rest van Nederland. Er is vast wel ergens een landelijke prijsindex, misschien kun je daar je antwoord vinden.
Het is een schildpad.
pi_74471435
Woon sinds start school in Gent (van het hoge noorden(noord-overijsel) naar gent )..

Maar wei weet wat te doen op 11 november zijn de winkels eigenlijke open, kan daar niet veel over vinden , ben er achter dat het een nationaale feestdag is en veder kom ik niet...

Tjah voor 1 dag naar huis is voor mij dus niet te doen (5 uur treinen) Dus weet eimand wat leuks te doen in de omgeving van Gent...
pi_74472170
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:43 schreef hannibalanteportas het volgende:
Kan dat überhaupt?
Ja, je kunt ook als je niet in Nederland woont een abonnement nemen op bijvoorbeeld de Telegraaf.
  zaterdag 7 november 2009 @ 00:10:48 #13
129784 tijnzz
Je moeder. Mét avatar
pi_74473326
Nederbelg in spé meldt zich! Ik ga vanaf februari stage lopen in brussel en ben dus druk aan het zoeken naar een kot! In het vorige topic dook de site qlb.be al eens op.. Hier vind ik echter maar een paar koten... Iemand nog tips?
Hoi
  zondag 8 november 2009 @ 15:09:41 #15
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_74507545
Succes tijnzz
En ik denk dat op qlb de koten rond februari weer zullen toenemen wanneer een hoop studenten besluiten te stoppen met hun studie.
  zondag 8 november 2009 @ 18:12:50 #16
129784 tijnzz
Je moeder. Mét avatar
pi_74513668
Dankje Niara !
Op immoweb stond niet bijzonder veel! Moet eigenlijk vóór februari zeker een kot hebben omdat dan m'n stage begint.. Mochten er nog fokkers zijn die een kamer in de aanbieding hebben voor de periode februari - juli 2010, laat het me weten!
Hoi
pi_74522179
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:43 schreef hannibalanteportas het volgende:
Kan dat überhaupt?
nieuws op een stuk dode boom is niet mijn manier van nieuws vergaren maar ik kan hier gewoon BN de stem nemen voor standaard tarief. Verder alle kranten wel geloof ik.
pi_74538436
Er gaat in mijn kot iemand weg rond januari dus wie weet tijnz (tvp dus
  maandag 9 november 2009 @ 16:17:46 #19
129784 tijnzz
Je moeder. Mét avatar
pi_74544491
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:23 schreef Pistoleke het volgende:
Er gaat in mijn kot iemand weg rond januari dus wie weet tijnz (tvp dus
Dat zou mooi zijn Hou me op de hoogte
Hoi
pi_74604983
Goeie grutten
Ik ben echt verbijsterd ik was al tot de conclusie dat Belgen geen kritische consumenten zijn maar dit slaat alles!
Ze beschouwen downloadlimieten als de normaalste zaak van de wereld!

Ik wist niet dat downloadlimieten uberhaupt nog bestonden en nu zit het hele huis twee weken op smallband door mij
Oepss

Oh en ik begrijp ook niet helemaal het doel van een nationale feestdag als alles dicht is en er bovendien niet eens gefeest wordt.
pi_74606767
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:41 schreef hannibalanteportas het volgende:
Oh en ik begrijp ook niet helemaal het doel van een nationale feestdag als alles dicht is en er bovendien niet eens gefeest wordt.
idd
en ja klopt da's bijna overal hier die downloadlimiet; daar ben ik 2 jaar terug ook op de harde manier achter moeten komen - zat meteen 2 weken zonder internet op mn kamertje:(
pi_74612451
Zijn ondertussen redelijk wat aanbieders als dommel en Tele2 die unlimited aanbieden hoor. Echter door die fokking staats monoplisten belgacom en Telenet zit de markt op slot en zijn de prijzen absurd hoog. Ik betaal 40 euro 4 mbit unl inclusief bellen.
pi_74622209
Vanaf maandag stage lopen in Brugge. Maar ik moet zeggen dat ik het niet echt als een buitenland stage zie aangezien ik toch uit Zeeuws Vlaanderen kom.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  donderdag 12 november 2009 @ 10:02:05 #24
129784 tijnzz
Je moeder. Mét avatar
pi_74626561
Je bent toch iig een poosje over de grens Hoe heb jij een kot gevonden Stephen?
Hoi
pi_74649295
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:40 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Vanaf maandag stage lopen in Brugge. Maar ik moet zeggen dat ik het niet echt als een buitenland stage zie aangezien ik toch uit Zeeuws Vlaanderen kom.
Ik ben verhuisd van Zeeuws-Vlaanderen naar Brugge. Maar studeer nog in Zeeuws-Vlaanderen
Waar ga je stage doen in Brugge, aangezien ik dit waarschijnlijk ook ga doen
Het is een schildpad.
pi_74678858
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:02 schreef tijnzz het volgende:
Je bent toch iig een poosje over de grens Hoe heb jij een kot gevonden Stephen?
Ga een tijdje bij moeders wonen in Aardenburg. Tis maar voor 10 weken, nauwelijks de moeite waard om voor die periode een kot te regelen in Brugge.

Ik ga stage lopen bij raakvlak, de archeologische dienst van Brugge. Opgraving in de langestraat op de locatie van de oude brouwerij.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_74681783
quote:
Op woensdag 11 november 2009 18:57 schreef jpjedi het volgende:
Zijn ondertussen redelijk wat aanbieders als dommel en Tele2 die unlimited aanbieden hoor. Echter door die fokking staats monoplisten belgacom en Telenet zit de markt op slot en zijn de prijzen absurd hoog. Ik betaal 40 euro 4 mbit unl inclusief bellen.
Echt goedkoop is het niet inderdaad. Telenet heeft dan nog het beste pakket met sneller internet met een hogere limiet, bellen (en gratis bellen naar vaste nummers) en wat kortingen als je er nog een digitaal abonnement voor de TV bij neemt.
pi_74691293
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Echt goedkoop is het niet inderdaad. Telenet heeft dan nog het beste pakket met sneller internet met een hogere limiet, bellen (en gratis bellen naar vaste nummers) en wat kortingen als je er nog een digitaal abonnement voor de TV bij neemt.
tv heb ik sowieso van canal digitaal. Telenet is juist degene met monopolie op de kabel en debiele download limieten!
  zaterdag 14 november 2009 @ 21:36:47 #29
177810 Evenveel
en niet minder
pi_74706134
ik ga binnen nu en een jaar naar België verhuizen (vanuit Utrecht ) en ben vandaag eerste huis wezen bekijken (Genk)

(tvp)
Doei.
pi_74741173
Waarom ga je in België wonen, als ik vragen mag ?
pi_74791010
quote:
Goeie grutten
Ik ben echt verbijsterd ik was al tot de conclusie dat Belgen geen kritische consumenten zijn maar dit slaat alles!

Ik wist niet dat downloadlimieten uberhaupt nog bestonden en nu zit het hele huis twee weken op smallband door mij
Oepss

Wapenstilstand is wel een feestdag, maar er wordt allerminst feest gevierd. Op deze dag herdenken we het einde van WOI. Een soort nationale dodenherdenkingsdag dus. Wat voor jullie 4 -of was het nu 5- mei is, is voor ons 11 november. Voor ons was WO I veel ingrijpender dan WO II. Nederland beleefde zijn nationaal trauma in 1940-1945, wij in 1914-1918.
Het zou dan behoorlijk ongepast zijn om dan de bloemetjes buiten te zetten. We nemen het vrij serieus:
pi_74817348
Hey hey, ik ben nieuw hier en ik zal me meteen maar even aanmelden als Nederbelg!
Ik woon nu alweer een dikke 5 jaar in Brugge en heb geen plannen om terug te komen. Ben hier komen wonen voor mijn studie's in Gent en woon samen met een Vlaming
Moet er wel direct bij zeggen dat ik wel vlak over de grens in Zeeuws-Vlaanderen werk dus ik ben elke dag toch in Nederland te vinden.
pi_74869958
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:57 schreef KJP het volgende:
Hey hey, ik ben nieuw hier en ik zal me meteen maar even aanmelden als Nederbelg!
Ik woon nu alweer een dikke 5 jaar in Brugge en heb geen plannen om terug te komen. Ben hier komen wonen voor mijn studie's in Gent en woon samen met een Vlaming
Moet er wel direct bij zeggen dat ik wel vlak over de grens in Zeeuws-Vlaanderen werk dus ik ben elke dag toch in Nederland te vinden.
Welkom!

Een échte Nederbelg dus, aangezien je je echt tussen de 2 landen verdeelt!

Bevalt dus goed, daar! Hoe komt het dat je voor je werk dan toch in Nederland terecht bent gekomen?
 FR
pi_74870089
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:22 schreef hannibalanteportas het volgende:
Waarom ga je in België wonen, als ik vragen mag ?
 FR
pi_74876959
quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:07 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Welkom!

Een échte Nederbelg dus, aangezien je je echt tussen de 2 landen verdeelt!

Bevalt dus goed, daar! Hoe komt het dat je voor je werk dan toch in Nederland terecht bent gekomen?
Dat heeft vooral te maken dat er weinig jobs voor sociaal werkers vrij kwamen, en als ze er waren dan waren er zoveel sollicitanten dat de kans wel heel klein werd. (plus het feit dat je in Vlaanderen gewoon goed moet netwerken bij familie om via een achterpoortje aan een leuk baantje moet geraken)

Een voordeel van het werken in Nederland zijn de lonen. Sociaal werkers verdienen in Vlaanderen erg weinig vergeleken met Nederland. Eigenlijk is het ook allemaal toevallig geweest, ik heb eigenlijk nooit bewust er voor gekozen om in Nederland te gaan werken, ik pakte gewoon de baan die ik kon krijgen op dat moment

Ik weet niet of ik nog echt in Randstad Nederland zou kunnen werken, ik ben behoorlijk geïntegreerd en moet soms wel even slikken als ik zie hoe direct Nederlanders zijn. Soms denk ik dan wel eens, was ik vroeger ook zo?
pi_74908998
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 00:10 schreef tijnzz het volgende:
Nederbelg in spé meldt zich! Ik ga vanaf februari stage lopen in brussel en ben dus druk aan het zoeken naar een kot! In het vorige topic dook de site qlb.be al eens op.. Hier vind ik echter maar een paar koten... Iemand nog tips?
ik heb via immoweb een appartement gevonden in brussel
vlan.be is ook een goeie
en verder, doe je je stage via een universiteit? die zouden je anders ook kunnen helpen

zijn er hier nog andere hollanders in brussel?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_74922635
quote:
Goeie grutten

Oepss
Bij ons op kot is zo je hebt 5 gb per maand ga je er overheen zit je gewoon ot de nieuwe maand zonder internet.. twee maanden zeer krap gezeten tjah was het ook niet gewent... heb nu 10gb (betaal wat meer krijg ik wat meer 5 euro voor 5 gb vond ik wel mooi )

maarjah moet nu al weer uitkijken zit al op 6 gb (enkel dit vandaag al 1,6 gb gebruikt oeps, het regende en ik ging te veel uitzending gemist gekeken) en het is nog niet einde van de maand (volgens mij staat mijn kotbazin echt verbaast als ik het vooerlkaar krijg om over die 10 GB te gaan. geloof dat die belgen al 5 gb met moeite op krijgen (mogen geen downloud programas op pc hebben staan.... en heb ikook niet en dan toch binnen 22, dagen ruim 6 gb gebruiken... )

TIP voor eidreen die de boel in de gaten moeten houden neem DU meter, prima programa je kan zelf gewaarschuwd worden als je over zoveel verbruik per dag/week/maand gaat
pi_74979982
Nou keek ik zojuist naar de eerste aflevering van Jensen (laatste 5 minuten) en hoe ik zag dat dat Belgische modelletje omging met Nederlandse grappen moest ik meteen denken aan een Belgisch klasgenootje vroeger
Hebben jullie ook die ervaring met Belgen en de wat hardere Nederlandse grappen?

http://www.rtl.nl/components/shows/jensen/index_video.xml
pi_75077469
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:20 schreef jpjedi het volgende:

[..]

tv heb ik sowieso van canal digitaal. Telenet is juist degene met monopolie op de kabel en debiele download limieten!
Die downloadlimiet is vervelend inderdaad. Ik snap ook niet dat ze die eens eraf knikkeren.
  maandag 30 november 2009 @ 12:59:16 #40
129784 tijnzz
Je moeder. Mét avatar
pi_75139957
Kamer gevonden in Brussel
Hoi
pi_75156292
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:59 schreef tijnzz het volgende:
Kamer gevonden in Brussel
gefeliciteerd
waar? en kom je naar brussel om te studeren/werken/stage?
  † In Memoriam † dinsdag 1 december 2009 @ 03:11:27 #42
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_75170494
tvp
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:40:27 #43
129784 tijnzz
Je moeder. Mét avatar
pi_75176371
Dankje

Heb een kamer op de grens van Elsene/Etterbeek Ideaal qua busverbindingen en dichtbij m'n stage..!
Nog meer fokkers op kamers in deze buurt?
Hoi
pi_75196626
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:40 schreef tijnzz het volgende:
Dankje

Heb een kamer op de grens van Elsene/Etterbeek Ideaal qua busverbindingen en dichtbij m'n stage..!
Nog meer fokkers op kamers in deze buurt?
leuk, ik woonde eerst ook in Etterbeek
ben in juni verhuisd naar Brussel stad (dichtbij Kunst-wet, is wel een leuke buurt en wat goedkoper dan etterbeek)
pi_75201008
quote:
Op woensdag 25 november 2009 00:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Nou keek ik zojuist naar de eerste aflevering van Jensen (laatste 5 minuten) en hoe ik zag dat dat Belgische modelletje omging met Nederlandse grappen moest ik meteen denken aan een Belgisch klasgenootje vroeger
Hebben jullie ook die ervaring met Belgen en de wat hardere Nederlandse grappen?

http://www.rtl.nl/components/shows/jensen/index_video.xml
Jenssen vroeg ook nog eens of ze Nederlanders raar vindt: ''Ehm nee...gewoon...een beetje openhartiger'' Wat een zuurpruim zeg, je kon gewoon aan haar kop zien dat ze een hekel heeft aan Nederlanders. Maar ja, dat hebben de meeste Belgen wel, een erg bekrompen en ouderwets volkje is het
Bekend van o.a.: Postcode Loterij: Een Tegen 100 / Het Spijt Me / DNA Onbekend / Wie Ben Ik? / Topkok / Je Leven in de Steigers / Hotel Big Brother / De 100: Singles / Hitbingo / Familieberichten / Babyboom en nog veel meer topprogramma's!
pi_75204447
quote:
Op woensdag 2 december 2009 03:19 schreef CarolineTensen het volgende:

[..]

Jenssen vroeg ook nog eens of ze Nederlanders raar vindt: ''Ehm nee...gewoon...een beetje openhartiger'' Wat een zuurpruim zeg, je kon gewoon aan haar kop zien dat ze een hekel heeft aan Nederlanders. Maar ja, dat hebben de meeste Belgen wel, een erg bekrompen en ouderwets volkje is het
Sorry hoor maar zullen we in dit topic niet een volk over 1 kam scheren?
Ik als Nederlander heb zelf ook een afschuwelijke hekel aan Jensen en ik kan mij voorstellen dat iemand die zijn programma nog nooit gezien heeft het niet kan waarderen.
pi_75211812
quote:
Op woensdag 2 december 2009 03:19 schreef CarolineTensen het volgende:

[..]

Hoe zo stigmatiseren en stereotyperen..

Heb jij een brutale Hollandse bek?
pi_75265222
Leuk om te lezen dat er ook veel mensen iets doen in Zeeland. Ik pendel elke dag van Brugge naar Vlissingen. Woonde nog net geen 2 jaar geleden nog net over de grens. Voor de rest ben ik een apart verhaal, geen zin om het hier aan de grote klok te hangen.

Je hebt gelijk KJP, totaal andere mentaliteit he. Gelukkig ben ik in rustige gebieden opgegroeid. Al irriteer ik mij mateloos aan het taalgebruik van Vlamingen!! Half zelfverzonnen woorden, volgorde in bepaalde zinnen, uitspraak van Franse woorden, terwijl ze zelf allemaal Frans kunnen :S

Misschien een topic voor Bruggelingen openen ^^
Het is een schildpad.
  vrijdag 4 december 2009 @ 00:02:54 #49
280396 KJP
Nederbelg
pi_75268106
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:46 schreef Mettjoew het volgende:
Leuk om te lezen dat er ook veel mensen iets doen in Zeeland. Ik pendel elke dag van Brugge naar Vlissingen. Woonde nog net geen 2 jaar geleden nog net over de grens. Voor de rest ben ik een apart verhaal, geen zin om het hier aan de grote klok te hangen.

Je hebt gelijk KJP, totaal andere mentaliteit he. Gelukkig ben ik in rustige gebieden opgegroeid. Al irriteer ik mij mateloos aan het taalgebruik van Vlamingen!! Half zelfverzonnen woorden, volgorde in bepaalde zinnen, uitspraak van Franse woorden, terwijl ze zelf allemaal Frans kunnen :S

Misschien een topic voor Bruggelingen openen ^^
Aan het taalgebruik stoor ik mij eigenlijk totaal niet. Maar ik heb hier natuurlijk ook mijn studies gedaan en woon samen met een west-vlaming. Met andere woorden ik gebruik de meeste vlaamse woorden zelf ook.

Leuk om te horen dat er hier nog mensen vanuit brugge in zeeland werken. Vlissingen vind ik eigenlijk net te ver. Ik werk in oostburg en dat is perfect, heb je de boot niet nodig.
Een bruhhe topic voor de nederbelgen....hmmm k vrees dat het niet zo druk zal worden. Ik woon trouwens in assebroek sinds afgelopen zomer.

Morgen weer een stapje in de wereld zetten. Vinden jullie het uitgaan in belgie ook zoveel fijner dan in Nederland? Betere sfeer kwalitatieve muziek in de clubs. Ik mis het uitgaan in Nederland echt niet.
pi_75289584
Ik ging naar de middelbare school in Oostburg
Het is een schildpad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')