Inderdaad, het gaat om het verspilling van al dat zuurverdiende geld (aan zowel onze kant als die van de NS. Ze betalen die conducteurs toch niet voor niks?)quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:28 schreef iFries het volgende:
Het gaat niet om de controle, het gaat om de reis...
Is die conducteur graties dan?quote:
Meid, wat een toestand!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:26 schreef Perenbomen het volgende:
Als je een kaartje koopt in de trein controleren ze het niet
Dat heb ik nou al minstens 10x mee gemaakt.
Nou mooi ruim 90 euro verspilt eigelijk.
Maar mijn geluk is vaak laag
En ik wed dat als ik het niet koop ik betrapt wordt![]()
Klacht : Kaartjes die voor niks worden gekocht en niet gecontroleerd
Voor niks?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:26 schreef Perenbomen het volgende:
Jeetje, wel 10 keer.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:26 schreef Perenbomen het volgende:
zo typisch he...koop je altijd zo'n fucking kaartje...word je NOOIT gecontroleerd, koop je er een x geen, en dan komen ze toevallig ineenkeer controlerenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:26 schreef Perenbomen het volgende:
Je hebt gebruik gemaakt van het vervoer en daarvoor heb je betaald.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:28 schreef tliciouz het volgende:
Terechte klacht. Zo vervelend als ze niet controleren heb dan echt het gevoel dat je voor niets een kaartje gekocht hebt.
Ik ondervind altijd het tegenovergestelde?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:12 schreef Mirel het volgende:
De conducteurs besluiten meestal te controleren wanneer de hoeveelheid passagiers het hoogst is.
En anders ga je toch heel sPaNg in een dubbeldekker trein zitten en de popo ontlopen door gebruik te maken van de 2 verdiepingen en de trappen. Netzoals in de projects, jeweet.
Ik kan me de tijd nog herinneren dat je drie gulden vijftig betaalde als je bij de conducteur een kaartje moest kopen. Kon je nog eens een gokje voor wagenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:56 schreef eNaSnI het volgende:
Ach ja de wettelijke boete is maar ¤ 35.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:22 schreef DrDentz het volgende:
Ik krijg altijd nare gedachten als ik met condoom vrij. Dan hoop ik ook altijd dat ze echt seropositief is, dat ik niet voor niks met zo'n ding heb lopen hannesen. Je heb een kaartje gekocht, maar je wordt niet gecontroleerd.
En dan? Ze wachten je altijd wel op buitenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:47 schreef FL_Freak het volgende:
Als je de conducteur in de verte eraan aan ziet komen gewoon naar de plee gaan en dan na een minuut of 3 eruit komen
+1quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:28 schreef iFries het volgende:
Ik zat eens bij iemand in de trein die aan een conducteur vroeg wat ze doen als ze gaan controleren en iemand zit op de wc: "Ja, zo lang houden mensen het nooit uit op een NS-toilet, dus die komen we wel tegen."quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:01 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
En dan? Ze wachten je altijd wel op buiten
Waarom kan zoiets in België welquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:10 schreef Noodly het volgende:
[..]
Ik zat eens bij iemand in de trein die aan een conducteur vroeg wat ze doen als ze gaan controleren en iemand zit op de wc: "Ja, zo lang houden mensen het nooit uit op een NS-toilet, dus die komen we wel tegen."
Maargoed, in België is het kaartje wat je koopt (met datum!) 3 maanden geldig, dus als je niet gecontroleerd wordt kun je nog een keer.
Als je de deur niet op slot doet, denken ze dat er niemand op de wc zitquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:01 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
En dan? Ze wachten je altijd wel op buiten
Toch lijkt me dat veel mensen de gedachte hebben gehad, als achteraf bleek dat een betaalde reis gratis kon zijn. Dan denk je toch 'oh een regel waar ik omheen kan'?quote:
Hoe lang moet hij zitten?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:17 schreef TimKuik het volgende:
Ik ken iemand die in de bak zit voor 8.000 euro aan openstaande NS boetes.
Maarjah, die gast ging ook altijd netjes even op de pof een kaartje halen bij de conducteur.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:28 schreef iFries het volgende:
Geen idee, volgens mij totdat het is terug betaald.quote:
Dat doen ze in Londen bij de metro super veel, maar dat komt omdat je met 1 kaartje door heel Londen kan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:30 schreef dvr het volgende:
Wat ik niet snap is dat er nooit een levendige zwarthandel in kaartjes is ontstaan. Als je 's morgens een retourtje koopt, daarmee heen en weer reist en 's middags weer op het station van vertrek staat, zonder gecontroleerd te zijn, dan zou je daar je nog maagdelijke kaartje voor bv de halve prijs aan iemand kunnen verkopen die dezelfde kant op moet.
Ja man, alles spang. Hebh gister ook de popo onlopen swa. Was echt faka chill gast.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:12 schreef Mirel het volgende:
De conducteurs besluiten meestal te controleren wanneer de hoeveelheid passagiers het hoogst is.
En anders ga je toch heel sPaNg in een dubbeldekker trein zitten en de popo ontlopen door gebruik te maken van de 2 verdiepingen en de trappen. Netzoals in de projects, jeweet.
Omdat je moeder al die kaartjes dan steelt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:30 schreef dvr het volgende:
Wat ik niet snap is dat er nooit een levendige zwarthandel in kaartjes is ontstaan. Als je 's morgens een retourtje koopt, daarmee heen en weer reist en 's middags weer op het station van vertrek staat, zonder gecontroleerd te zijn, dan zou je daar je nog maagdelijke kaartje voor bv de halve prijs aan iemand kunnen verkopen die dezelfde kant op moet.
Je reist toch met die trein?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:44 schreef stevenmac26 het volgende:
Sinds wanneer kan je kaartjes kopen in de trein??
En ik reis op het traject alkmaar-amsterdam en in die treinen is het altijd zo druk dat de conducteur nooit langs kan komen, scheelt een hoop geld aangezien de reiskosten gewoon in mijn zak gaat, lekker puh
Moraalridder, je download zeker ook nooit ietsquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:32 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je reist toch met die trein?
Dat kost hen toch geld, electriciteit en kosten materieel?
Dan behoor je daar toch gewoon voor te betalen.
Als je zo vaak daar moet reizen, behoor je of, OV, of vergoeding voor te krijgen.
Danwel van je baas, of de IB.
Kutaso
De NS moet toch zijn geld verdienen en ze worden gesubsidieerd.
Topvergelijkingquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:52 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Moraalridder, je download zeker ook nooit iets
Downloaden is legaal in Nederland, kneus.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:52 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Moraalridder, je download zeker ook nooit iets
Ik moet vaak van Oss naar Eindhoven en word dan maar zelden gecontroleerd. Meestal geef ik m'n kaartje weg aan iemand die dezelfde kant op moet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:30 schreef dvr het volgende:
Probleem is dat iedereen dan meestal al een kaartje heeftquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:30 schreef dvr het volgende:
Omdat het te bewerkelijk is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:30 schreef dvr het volgende:
<knip>quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:26 schreef Perenbomen het volgende:
Precies, als ik met m'n auto op de weg zit wil ik ook dat de verkeerslichten werken. Daar betaal ik immers wegenbelasting voor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:26 schreef Perenbomen het volgende:
Uiteraard. Ik zal geen moment over zwartreizen nadenken, maar vind het ook irritant als mijn treinkaartje tijdens een reis niet gecontroleerd is. Dat betekent dat er mogelijk zwartrijders om me heen zitten die er mee weg gekomen zijn, en dat ik zo dus hun reis deels betaald heb.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:52 schreef Aalbers het volgende:
Het is toch doodnormaal om een kaartje te kopen? Je maakt gebruik van een dienst dus daar betaal je voor. Je koopt geen kaartje om gecontroleerd te worden, je koopt het om de trein te gebruiken. Dat hoort zo. Elk weldenkend mens denkt zo.
Ja dat snap ik ook niet. Koop je een 1e klas kaartje, mag iedereen er ineens zitten omdat het druk is. Heb je dus mooi teveel betaald. Ik zou m'n geld terugvragen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:16 schreef Palomar het volgende:
Verder koop ik ook wel eens een 1e klas kaartje als het heel druk is (bijv. zondagavond). En dan kun je vervolgens nog niet zitten omdat al dat studentenpaupervolk ook in de 1e klas gaat zitten. En dan natuurlijk geen conducteur he, die ze eruit kickt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |