De Berlijn-trein wordt doorgetrokken omdat ze op Hoofddorp Opstel capaciteitsproblemen hebben. En aangezien het spul daar zo'n anderhalf uur staat, is er genoeg tijd om naar Den Haag te rijden en zo Hoofddorp Opstel te ontlasten. In Den Haag staat het spul minder dan een half uur dan denk ik.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:41 schreef rsmits het volgende:
Ik zat ook alvast in de 2010 dienstregeling te kijken, maar is het nu al zo dat de IC Berlijn - Schiphol wordt doorgetrokken naar Den Haag ? Ik kon me herinneren dat er op Den Haag CS nog geen plek voor was omdat de Erasmuslijn nog steeds op spoor 11/12 stopt. Die krijgt pas over 2/3 jaar een andere halte op het dak geloof ik :-)
Wel interessant even goed. Twee verschillende routes voor een IC Hengelo - Den Haagquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:41 schreef dennistd het volgende:
De Berlijn-trein wordt doorgetrokken omdat ze op Hoofddorp Opstel capaciteitsproblemen hebben. En aangezien het spul daar zo'n anderhalf uur staat, is er genoeg tijd om naar Den Haag te rijden en zo Hoofddorp Opstel te ontlasten. In Den Haag staat het spul minder dan een half uur dan denk ik.
Het is zelfs de bedoeling dat zodra de HSL volledig in dienst is (oooooit komt dat moment vastquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel interessant even goed. Twee verschillende routes voor een IC Hengelo - Den HaagZo'n situatie komt niet veel voor in NL. Kan zo gauw alleen even Leiden - Amsterdam bedenken: Via Schiphol en via Haarlem.
Issie weerquote:Arnhem-Winterswijk
Vrijdag 2 Oktober 17:18
Oorzaak Tussen Doetinchem en Winterswijk rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 19:30 uur verholpen.
Reisadvies
Leiden - Utrechtquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel interessant even goed. Twee verschillende routes voor een IC Hengelo - Den HaagZo'n situatie komt niet veel voor in NL. Kan zo gauw alleen even Leiden - Amsterdam bedenken: Via Schiphol en via Haarlem.
Ik moest nog aan je denken toen ik het in Ede op het bord zag staanquote:
Arnhem - Amersfoort mag zowel via Deventer, Utrecht of Lunterenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leiden - Utrecht
Stoppertje via Schiphol en de IC via Woerden
ja maar dat zijn verschillende treinsoortenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leiden - Utrecht
Stoppertje via Schiphol en de IC via Woerden
Daar gaat het hier niet omquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:10 schreef Brembo het volgende:
[..]
Arnhem - Amersfoort mag zowel via Deventer, Utrecht of Lunteren.
Voor de mooiste foto nog even naar beneden moeten scrollen;quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:35 schreef James1988 het volgende:
Ik zit wat te bladeren op spoorforum.eu, in het topic over de HSL-Zuid staat een shitload aan foto's van wat er zoal al op de HSL heeft gereden... zelfs FLIRTs uit Zwitserland hebben er al ritjes gemaakt, en Taurussen uit Oostenrijk... en wij hebben moeite met wat ICRm en stofzuigers
Best mooie pics: http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=303
quote:You idiot stop telling bullshit!!
AGV's don't have problems at all, they haven't been delivered to NTV yet so stop lying please
quote:The German version of TGV the ICE have kill a lot of people in a terrible accident.
The TGV is mutch more sure by the design of boggies betwin the wagon.
Spanish are in love with German "technology" like other people in
the world and love is blind as you know.
YouTubequote:Ahaha YOU are shit!!!
Alstom is the world N°1 for high speed rail, like it or not but don't tell shit.
Ik heb op een roestig bochtje een goederenbakje staan waarin ik alle overschietende 1 en 2 eurocent muntjes opspaarquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:33 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik ga een modelspoorbaan in het HSL thema maken. Simpel en goedkoop, gereden wordt er namelijk toch niet
Het ontwerp is vvan Pininfarina, maar zoals altijd willen we graag een nederlandse smaakje er aan. Persoonlijk ga ik er van uit dat iemand van NS-Hispeed graag wat betrokken was bij het ontwerp.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 09:53 schreef dennistd het volgende:
Ik heb er altijd meer zo'n idee van:
[ afbeelding ]
Met dan de hele voorbumper open voor een sleepoog natuurlijk
Komen ze ook lekker op tijd achter.. Ach ze hebben tenslotte maar 2 jaar kunnen testen.. en wat had er ook kunnen gebeuren, hoogstens een wisseltje verkeerd gezet en een rood sein dat even op groen staat..quote:Treinreizigers tussen Amsterdam en Rotterdam kunnen ook maandag geen gebruik maken van de hogesnelheidslijn.
Het treinverkeer op deze lijn ligt sinds woensdagavond stil, nadat ProRail had ontdekt dat het gebruik van het hsl-spoor de wissels en seinen op het daarnaast gelegen gewone spoor elektromagnetisch kan beïnvloeden.
ProRail heeft inmiddels na twee dagen onderzoek een oplossing gevonden en dat wordt de komende dagen aangelegd en getest. Als dat allemaal goed verloopt, besluiten ProRail en NS Hispeed wanneer de hogesnelheidstrein Fyra weer gaat rijden. Dat zal maandag nog niet mogelijk zijn.
Ik vermoed van nietquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 10:56 schreef Brembo het volgende:
Vraag 2, gaat het ooit nog rijden?
Zoiets:quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:44 schreef knars het volgende:
Best wel slecht. Wie shopt er even van het Fyra logo een mooie FAIL ?
jawel hoorquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:18 schreef Duvel het volgende:
Ja maar da's niet met de oorspronkelijke letters.
Alleen op papierquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja maar dat zijn verschillende treinsoorten
Dan vind ik de TGV mooier.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Voor de mooiste foto nog even naar beneden moeten scrollen;
[ afbeelding ]
![]()
Mwah, de TGV is meer een 1000-in-een-dozijn treintje geworden, de AGV straalt echt (terecht) brute kracht uitquote:
quote:Aanrijding-met persoon Rijssen - Deventer
Jammer, maar er is gelukkig nog wel een licht puntje al kan dat licht puntje natuurlijk zo uitgedoofd zijn..quote:Spoorlijn Breda - Utrecht pas na 2020
BREDA - Minister Camiel Eurlings (Verkeer) ziet niets in de gelijktijdige aanleg van een spoorlijn Breda-Utrecht en de verbreding van de A27.
Volgens hem leidt de aanleg van een nieuw spoor tot minimaal één jaar vertraging van de aanpak van de A27, die in 2013 moet beginnen. En daar voelt Eurlings niets voor. Dat antwoordt hij op vragen van de Kamerleden Cramer (Christen- Unie) en Samson (PvdA).
Volgens verschillende vervoerspartijen kunnen de kosten voor de aanleg van een spoor tussen beide steden flink omlaag als dat in combinatie gebeurt met het werk aan de A27. Op die manier zou de lijn ruim 700 miljoen euro minder gaan kosten.
Toch wil Eurlings er niet aan. Als er al een spoorlijn komt, dan zal die niet voor 2020 worden aangemeld, stelt de minister. Temeer omdat het nu al beginnen met de voorbereidingen voor het spoor diens ministerie ten minste één miljard euro extra kost en dat geld zegt hij de eerstkomende jaren niet te hebben.
Desondanks zegt de Bredase wethouder Wilbert Willems, die zich al geruime tijd beijvert voor de spooraanleg, niet ontevreden te zijn. „Natuurlijk zien we het liefst dat die spoorlijn er zo snel mogelijk komt. Maar aanleg na 2020 zie ik ook als een belangrijke stap voorwaarts, want lang zag het er helemaal niet naar uit dat die spoorlijn er zou komen.”
Eurlings zegt de Tweede Kamer overigens wel toe dat de verbreding van de A27 op een zodanige manier wordt aangepakt dat die de eventuele aanleg van de spoorlijn niet in de weg staat.
Bron
De beunhazerij van de NMBS wordt steeds pijnlijker.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:37 schreef James1988 het volgende:
Over de NMBS gesproken, ze hebben hun website, www.nmbs.be, vernieuwd. Nu met nog meer misvertaalde dingen, Franse woorden, pagina's die vrijwel helemaal in het Frans zijn, en spel- en zetfouten.
Wat blijkt nu? Er is 1 iemand technisch verantwoordelijk voor de website, niet eens fulltime, en de afdelingen zorgen zelf voor content. Er zijn echter geen approval-processen, dus als François de Waal iets aanpast op een Nederlandse pagina, controleert niemand dat en staat er dus gewoon een fout ofzo op een publieke site.
Lekker voor je imago
Hopen dat Camiel zichzelf tegenkomt. Dit is niets meer dan spierballentaal en holle frases.quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:17 schreef James1988 het volgende:
Eurlings wil vooral bekendstaan als de minister die het fileprobleem oplost... hoewel hij ook wel wat begaan is met het spoor (zie zijn inmenging bij de HSL) ligt daar niet zijn prioriteit. Jammer.
De NMBS moet gewoon professionals inhuren, niet zelf wat gaan aanbeunen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 02:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De beunhazerij van de NMBS wordt steeds pijnlijker.
En nog steeds heb ik reisplan en tarieven niet in één overzicht, die Belgen hebben weeral de ergonomie vergeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |