abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:16:24 #1
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_73284993
Hoi hoop dat iemand een vriend van mij kan helpen in verband met een probleem op zijn werk en wat nu precies zijn rechten zijn.

Om het verhaal kort te houden, mijn directe chef heeft mijn vakantie schriftelijk goedgekeurd maar nu kwam de directeur afgelopen vrijdag bij mij dat de vakantie ingetrokken werd omdat er wijzigingen in sneltreinvaart aankwamen, maar een plan van aanpak is er nog niet.
Mondeling is mij wel het een en ander toe gezegd betreffende compensatie en alternatief, maar een schriftelijke bevestiging heb ik nog niet gekregen. Heb wel een aangetekende brief verstuurd met verzoek om uitleg en als ultimatum 2 oktober gegeven. Heb tot nu toe nog geen schrijven gezien en vakantie staat gepland voor a.s. zondag.

Wat moet ik hier nu mee??

Graag serieuze reacties.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlaZ op 01-10-2009 20:24:36 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_73285158
Als je een schriftelijke goedkeuring hebt..., zou ik mijn vakantie niet gaan annuleren omdat er opeens veranderingen zijn in het bedrijf.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_73285160
Als er nu nog geen plan is, hoe weten ze dan of je aankomende week heel druk aan de slag moet?

Hoelang ga je op vakantie?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:20:19 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73285167
Dus jij bent die vriend ?
pi_73285204
Lijkt me wel lullig zo'n baas hebben die het ineens terugdraait
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 1 oktober 2009 @ 20:22:55 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_73285278
Ik zou hem alle reiskosten laten terug betalen aangezien een annuleringsverzekering je hierbij niet gaat helpen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_73285412
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:16 schreef BlaZ het volgende:
dat iemand een vriend van mij kan helpen

wat nu precies mijn rechten zijn.
mijn directe chef
heeft mijn vakantie
kwam de directeur afgelopen vrijdag bij mij
Mondeling is mij wel het een en ander toe gezegd
bevestiging heb ik nog niet gekregen.
Heb wel een aangetekende brief verstuurd
Heb tot nu toe nog geen schrijven gezien
Wat moet ik hier nu mee??

Graag serieuze reacties.
Serieuze reactie?
Zeg die vriend maar dat hij gewoon op vakantie moet gaan, wat kan jou het schelen
pi_73285415
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:20 schreef Buschetta het volgende:
Dus jij bent die vriend ?
ts is schizo
pi_73285589
Als er dwingende redenen zijn, mag een werkgever dit doen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:31:48 #10
56749 BlaZ
pi_73285648
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:20 schreef Kekaa het volgende:
Als er nu nog geen plan is, hoe weten ze dan of je aankomende week heel druk aan de slag moet?

Hoelang ga je op vakantie?
2,5 week naar Thailand , vakantie van 1600 euro.

Plan is nog niet op papier maar wel in gedachte en aangezien er niemand anders weet wat er precies gebeurd, hebben ze mij nodig.

Heb tot nu toe nog niks geannuleerd, wacht op officieel schrijven voordat ik pas tot actie kom.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:32:31 #11
56749 BlaZ
pi_73285675
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:25 schreef Luvjah het volgende:

[..]

Serieuze reactie?
Zeg die vriend maar dat hij gewoon op vakantie moet gaan, wat kan jou het schelen

ja ik gebruik ff zijn account
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:40:54 #12
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73286013
Waarom loop je dan niet bij die directeur het kantoor binnen en vraag je hem om meteen een en het ander zwart op wit te zetten. Nu met zo'n aangetekende brief maak je wel een rare indruk.

Natuurlijk moet niemand je verplichten om te werken maar ja...

teamplayer he
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:36:40 #13
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_73288156
Werkgever mag zo'n vakantie terugtrekken, wel uiteraard onder volledige kostenloosstelling. Ze moeten dus je vakantie terug betalen. Ik zou vragen of ze zeker weten dat ik genoeg te doen heb in die periode gezien ze schijnbaar alles nog niet op orde hebben en of ze dat echt die 1600 euro waard is.

Ik zou hierin wel zoveel mogelijk reele kosten melden:
- eigen reis (uiteraard)
- reis partner (indien relevant, want verwachten dat die ineens solo op vakantie gaat is niet realistisch)
- schadeloosstelling voor opgenomen vakantiedagen partner (indien relevant, partner kan niet zomaar ineens de vakantie bij zijn/haar werkgever verschuiven en zal dus voor de uitgestelde reis onbetaald verlof moeten nemen)
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_73288274
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:22 schreef Netsplitter het volgende:
Ik zou hem alle reiskosten laten terug betalen aangezien een annuleringsverzekering je hierbij niet gaat helpen.
Dat is die ook verplicht. Er zijn redenen voor een werkgever om een goedgekeurde vakantie terug te draaien, maar alleen in zeer uitzonderlijke gevallen. Nu weet ik alleen niet precies welke uitzonderlijke hiervoor gelden, al klinkt het, zoals jij dit noemt, wel als zo'n geval. Als je werkgever je vakantie terug draait is die dus wel verplicht om al je gemaakte kosten te vergoeden.

Misschien morgen even een belletje naar je rechtsbijstandverzekering of het juridisch loket?
pi_73288276
Ik zou lekker op vakantie gaan en je bass succes wensen met z'n plan wat er nog niet is
De vakantie mag ingetrokken worden, maar dan moet er wel sprake zijn van zwaarwegend bedrijfsbelang oid, ik krijg niet de indruk dat dit het geval is hier....
pi_73294846
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:16 schreef BlaZ het volgende:
wijzigingen in sneltreinvaart aankwamen
Que
Wat mag ik me hier bij voorstellen?
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:31 schreef BlaZ het volgende:
aangezien er niemand anders weet wat er precies gebeurd, hebben ze mij nodig.
Dat was dus ook al langer voorzienbaar, valt niet onder "zwaarwichtige omstandigheden" en is het probleem van je baas (die het nou tot jouw probleem maakt).

Of jij moet 1 van de 2 sleutelhouders zijn waarmee 24 raketsilo's met kernkoppen van de NAVO geactiveerd worden, zoiets
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:39 schreef Dennis101 het volgende:
Nu weet ik alleen niet precies welke uitzonderlijke hiervoor gelden, al klinkt het, zoals jij dit noemt, wel als zo'n geval.
Ik vind "wijzigingen in sneltreinvaart" dusdanig übervaag klinken, dat ik de zwaarwichtigheid ervan betwijfel.

[ Bericht 22% gewijzigd door r_one op 02-10-2009 01:17:52 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 01:21:50 #17
56749 BlaZ
pi_73294997
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:39 schreef Xcalibur het volgende:
Ik zou lekker op vakantie gaan en je bass succes wensen met z'n plan wat er nog niet is
De vakantie mag ingetrokken worden, maar dan moet er wel sprake zijn van zwaarwegend bedrijfsbelang oid, ik krijg niet de indruk dat dit het geval is hier....
Dit gaat hij dus ook doen. Al solicitaties de deur uitgedaan.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 01:23:58 #18
56749 BlaZ
pi_73295018
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:36 schreef TallMan het volgende:
Werkgever mag zo'n vakantie terugtrekken, wel uiteraard onder volledige kostenloosstelling. Ze moeten dus je vakantie terug betalen. Ik zou vragen of ze zeker weten dat ik genoeg te doen heb in die periode gezien ze schijnbaar alles nog niet op orde hebben en of ze dat echt die 1600 euro waard is.

Ik zou hierin wel zoveel mogelijk reele kosten melden:
- eigen reis (uiteraard)
- reis partner (indien relevant, want verwachten dat die ineens solo op vakantie gaat is niet realistisch)
- schadeloosstelling voor opgenomen vakantiedagen partner (indien relevant, partner kan niet zomaar ineens de vakantie bij zijn/haar werkgever verschuiven en zal dus voor de uitgestelde reis onbetaald verlof moeten nemen)
Bedankt !:)
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 01:49:54 #19
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_73295310
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:20 schreef rene90 het volgende:
Als je een schriftelijke goedkeuring hebt..., zou ik mijn vakantie niet gaan annuleren omdat er opeens veranderingen zijn in het bedrijf.
x2, er is al het hele jaar gewerkt, iedereen heeft het eens een keer nodig om de batterijen weer op te laden.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:00:08 #20
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73296901
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:36 schreef TallMan het volgende:
Werkgever mag zo'n vakantie terugtrekken
Op basis waarvan? Het mag namelijk niet, of alleen als er zwaarwegende bedrijfsbelangen zijn (lees als het bedirjf failliet gaat als TS wel zou gaan).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:12:51 #21
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_73297108
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Op basis waarvan? Het mag namelijk niet, of alleen als er zwaarwegende bedrijfsbelangen zijn (lees als het bedirjf failliet gaat als TS wel zou gaan).
true, dat was door anderen gemeld (ik had het ook nog erbij mogen melden). Ik focuste me meer op wat de TS als kosten kon aanbrengen voor vergoeding.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')