Dan heeft het dus niks met hackers te maken, maar alles met die duizenden mensen die hun geld er weghalen. Maar daar geloof ik niks van. De stekker is er gewoon uit, totdat er een oplossing op tafel ligt.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:05 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Ja. Wat gebeurd er met een site die druk bezocht word?
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:07 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ja!
Net zoals het onmogelijk was om Fok!, Tweakers en Geenstijl tegelijk plat te leggen. En wat gebeurde er niet zo lang terug? Inderdaad.
Een ddos is goed mogelijk, waarschijnlijk een boze klant die het nu aangreep om tof te doen. Tel daarbij enkele duizenden inloggende andere klanten op en klaar is je webserver. Zo ontzettend veel is er niet voor nodig om een webserver plat te krijgen.
Hij doet het toch gewoon nu? Welliswaar instabiel volgens hun site, maar hij doet het wel. Dus dat argument gaat totaal niet opquote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:10 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Dan heeft het dus niks met hackers te maken, maar alles met die duizenden mensen die hun geld er weghalen. Maar daar geloof ik niks van. De stekker is er gewoon uit, totdat er een oplossing op tafel ligt.
Nou, bij mij doetie het niet hoor. Gelukkig is mijn geld daar al weg.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:11 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Hij doet het toch gewoon nu? Welliswaar instabiel volgens hun site, maar hij doet het wel. Dus dat argument gaat totaal niet op
Precies.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:10 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Dan heeft het dus niks met hackers te maken, maar alles met die duizenden mensen die hun geld er weghalen. Maar daar geloof ik niks van. De stekker is er gewoon uit, totdat er een oplossing op tafel ligt.
Klaas Wilting, ik moet gelijk aan Sterrenslag etc denken.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:21 schreef Dutchguy het volgende:
Ff de stekker er uit, mensen kunnen het geld er lastiger van afhalen en hopen dat het overwaait. En tegen de buitenwereld laat je Wilting zeggen dat er een spamattack was. Liegen mag immers bij de DSB, bedriegen niet.
Op de website staat wel dat je ook kunt bellen voor een telefonische overboeking. Dan zouden ze dat toch ook niet bieden?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:21 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Precies.
Ff de stekker er uit, mensen kunnen het geld er lastiger van afhalen en hopen dat het overwaait. En tegen de buitenwereld laat je Wilting zeggen dat er een spamattack was. Liegen mag immers bij de DSB, bedriegen niet.
Heb je dat al geprobeerd? Vast zo'n geval van "de wachttijd bedraagt nog tientallen minuten". Of "wat zegt u nu? Ik hoor u niet meer meneer! *tuut* *tuut* *tuut*"quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:24 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Op de website staat wel dat je ook kunt bellen voor een telefonische overboeking. Dan zouden ze dat toch ook niet bieden?
We zitten nu redelijk op 1 lijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:27 schreef haatbaard het volgende:
hahahaerg grappig dit. Zo zie je maar hoe kwetsbaar zo'n bank is.
Misschien was het wel echt een DDOS, of waren mensen alleen maar aan het checken of hun tegoed er nog op stond. Maar dat verhaal van de bank is gewoon niet geloofwaardig meer. Het kan best waar zijn, maar geen hond die er z'n hand nog voor in het vuur durft te steken. En dan heb je ook nog van die etters op internetfora die zitten te stokenDan gaan mensen toch denken: "Zou het? Toch maar even gauw m'n geld weghalen voor de zekerheid."
Icesave all over again, maar dan erger. Ik kan me in alle eerlijkheid haast niet voorstellen dat dit nog een goede afloop krijgt. Tenzij DNB achter de schermen flink bijspringt, hetgeen ik ook niet onlogisch zou vinden.
En hoe stom DSB is geweest om in deze tijden geen fatsoenlijke regelingen met die mensen te treffen. DSB heeft dit imho echt aan zichzelf te wijten, door het maximale uit de kan te willen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:27 schreef haatbaard het volgende:
Zo zie je maar hoe kwetsbaar zo'n bank is.
Die man is diep gezakt.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Klaas Wilting, ik moet gelijk aan Sterrenslag etc denken.
maar verdient goedquote:
"Welkom bij de DSB bank. Voor uw huidige saldo, druk 1, voor het overmaken van geld, druk 2"quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:30 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Heb je dat al geprobeerd? Vast zo'n geval van "de wachttijd bedraagt nog tientallen minuten". Of "wat zegt u nu? Ik hoor u niet meer meneer! *tuut* *tuut* *tuut*"
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:45 schreef DJKoster het volgende:
[..]
"Welkom bij de DSB bank. Voor uw huidige saldo, druk 1, voor het overmaken van geld, druk 2"
"2"
"Toets het bedrag wat u wilt overmaken en sluit af met een hekje"
"235,20#"
"Dank U, dit bedrag is nu overgemaakt op rekeningnummer 125.498.345 t.n.v. Dirk Scheringa."
*tuut* *tuut* *tuut* *tuut*
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:45 schreef DJKoster het volgende:
[..]
"Welkom bij de DSB bank. Voor uw huidige saldo, druk 1, voor het overmaken van geld, druk 2"
"2"
"Toets het bedrag wat u wilt overmaken en sluit af met een hekje"
"235,20#"
"Dank U, dit bedrag is nu overgemaakt op rekeningnummer 125.498.345 t.n.v. Dirk Scheringa."
*tuut* *tuut* *tuut* *tuut*
Ik heb mijn boekje over faillissementsrecht even niet hier, maar volgens mij is het geen wettelijke regel dat niet-opeisbare vorderingen van de bank op haar schuldenaren bij faillissement plotseling opeisbaar worden als de bank failliet gaat.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:13 schreef Five_Horizons het volgende:
Die leningen (of eigenlijk: vorderingen) van DSB aan de klant zijn van DSB. Op het moment dat DSB omvalt (en er dus feitelijk geen DSB meer is), moet de curator zorgen dat deze leningen verkocht worden. Op het moment dat er géén koper is (dus geen hypotheekverstrekker neemt die hypotheken over), gaat de curator over op het direct opeisen van de hypotheek.
Een bepaling dat een lening direct opeisbaar kan worden staat zo goed als standaard in de voorwaarden bij iedere lening bij de banken.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:34 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik heb mijn boekje over faillissementsrecht even niet hier, maar volgens mij is het geen wettelijke regel dat niet-opeisbare vorderingen van de bank op haar schuldenaren bij faillissement plotseling opeisbaar worden als de bank failliet gaat.
De curator treedt in principe in dezelfde rechten als die van de gefailleerde, dus volgens mij wordt een niet-opeisbare vordering niet automatisch opeisbaar door faillissement.
Maar dat ligt wellicht anders als in de voorwaarden van de hypotheekakte staat dat de hypothecaire schuld bij faillissement van de bank direct opeisbaar wordt.
Hypotheken met variabele rente zijn vaak ook direct opeisbaar.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:34 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik heb mijn boekje over faillissementsrecht even niet hier, maar volgens mij is het geen wettelijke regel dat niet-opeisbare vorderingen van de bank op haar schuldenaren bij faillissement plotseling opeisbaar worden als de bank failliet gaat.
De curator treedt in principe in dezelfde rechten als die van de gefailleerde, dus volgens mij wordt een niet-opeisbare vordering niet automatisch opeisbaar door faillissement.
Maar dat ligt wellicht anders als in de voorwaarden van de hypotheekakte staat dat de hypothecaire schuld bij faillissement van de bank direct opeisbaar wordt.
Bij faillissement van de bank ook altijd ja?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:54 schreef justanick het volgende:
[..]
Een bepaling dat een lening direct opeisbaar kan worden staat zo goed als standaard in de voorwaarden bij iedere lening bij de banken.
Gewoon altijd ja? Dus ook als beide partijen keurig aan de verplichtingen voldoen?quote:[quote]Op donderdag 1 oktober 2009 22:16 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Hypotheken met variabele rente zijn vaak ook direct opeisbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |