quote:Chinezen in de ban van mythisch 'lesbodorp'
Uitgegeven: 8 oktober 2009 13:54
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2009 15:42
AMSTERDAM - Zweedse reisbureaus worden overspoeld door talloze mannen die meer informatie willen over de plaats Chako Paul City. In het mythische dorp zouden zo’ n vijfentwintigduizend nymfomane lesbo’s wonen.
© NU.nl/Charles Batenburg
Het lesbische oord zou in 1820 gesticht zijn door een rijke weduwnaar, die zich diep in het bos met zoveel mogelijk vrouwelijk schoon wilde omringen.
Door het gebrek aan mannelijk gezelschap zou de bevolking zich massaal tot het homoseksuele pad hebben bekeerd. Mannen die het dorp willen betreden, zouden met geweld weggejaagd worden door vrouwelijke bewakers.
Sceptisch
Het bericht dook voor het eerst op in het Chinese persbureau Xinhua. Sinds enkele media het verhaal overnamen, liggen de Chinese internetproviders plat omdat miljoenen mannen willen weten hoe ze het fictieve dorp kunnen vinden.
“Ik heb geen idee waar het verhaal vandaan komt, maar het is uiteraard niet waar,” verklaarde de Zweedse lokale vertegenwoordiger Claes Bertilsson tegen de Zweedse nieuwsdienst The Local.
Geheim
"Met vijfentwintigduizend inwoners zou het een van de grootste steden van Noord-Zweden zijn. Het lijkt me niet dat je zoiets honderdvijftig jaar lang geheim kan houden," aldus Bertilsson.
Of het dorp nu bestaat of niet, de Zweedse toerismesector heeft er een flinke opsteker door gekregen. “We doen het erg goed de laatste tijd,” bevestigt Per Wilhelmsson van de VVV in het Noord-Zweedse Umeå . Ook hij heeft geen idee waar het verhaal vandaan komt.
Het is wel een lekkertje.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:52 schreef lezzer het volgende:
[..]
Marina uit L-word
Karina Lombard
http://lesbianlife.about.com/cs/famouslesbians/p/Karina.htm
Tja, dat ze er sowieso de telefoon voor oppakken is natuurlijk triest. Wat hebben ze nou te zoeken in een lesbodorp?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:16 schreef lezzer het volgende:
Dat die mannen daar naar toe willen. Dát is pas sneu
Er zijn veel mannen die niet begrijpen wat lesbisch is, of die denken dat zij wel even iemand kunnen "genezen".quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:16 schreef lezzer het volgende:
Dat die mannen daar naar toe willen. Dát is pas sneu
Schiermonnikoogquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:32 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Trouwens, wat zijn echte lesbo-oorden buiten Lesbos?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: moet je eens googlen op lesbo+vakantie: http://www.google.nl/#hl=nl&q=lesbo%2Bvakantie&meta=&fp=1283994b02f42a7e
Het tweede resultaat is het al bingo![]()
Zou je daar dan wel naar toe willen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:53 schreef Vanyel het volgende:
Leek ons toch niet zo handig voor toekomstige reisjes naar homo-onvriendelijke oorden.
Toch wel ja. Er zijn teveel mooie landen op de wereld waar ze niet echt dol zijn op 'ons soort' om ze allemaal om die reden af te serveren. Dan kun je nauwelijks meer naar Afrika, mis je een groot deel van (moslim-)Azië etc. etc. Allemaal plaatsen die ik wél graag zie.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:57 schreef lezzer het volgende:
[..]
Zou je daar dan wel naar toe willen?
ontwikkelingswerk, bedoel je? De onbaatzuchtige hetero-man die zijn lichaam ter beschikking stelt om het menselijk ras te redden, die toch?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn veel mannen die niet begrijpen wat lesbisch is, of die denken dat zij wel even iemand kunnen "genezen".
Nou hebben de mrs en ik ook echt geen belangstelling om naar Afrika te gaan, of naar Iran o.i.d. hoor. Het enige dat in de buurt komt zou Indonesie zijn, en daar komen wij dan toch niet van de verharde weg af. Daarom gaan we maar altijd naar luxe oorden waar alles geregeld is voor de toeristen, en daar zien ze je over het algemeen graag komen als je maar betaalt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:31 schreef Vanyel het volgende:
Tja, het is niet zo bevorderlijk voor de romantiek, maar ik wil me daardoor ook niet laten tegenhouden met dingen doen/zien die ik graag wil.
Dat het geen enkele probleem wasquote:Ik vraag op de meeste plaatsen ook gewoon om een tweepersoonsbed, wordt meestal niet zo heel gek gekeken. Wat zei je tegen de hoteleigenaresse in Zeeland?
Hoe reageerde ze toen je vertelde dat jullie een stel zijn?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:25 schreef lezzer het volgende:
Ik vergeet nooit meer dat een hoteleigenaresse in zeeland zich uitgebreid verexcuseerde omdat ze verwacht had dat er een stel kwam en dat ze daarom alleen een tweepersoonsbed beschikbaar had.
Niet gezegd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe reageerde ze toen je vertelde dat jullie een stel zijn?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:08 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
![]()
Jammer dat het niet waar is.
Nou, doe niet zo dramatisch.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:34 schreef SingleCoil het volgende:
Bij ons thuis is dat inmiddels al zo, iig.
Zeeland is niet Nederland.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:36 schreef lezzer het volgende:
[..]
Niet gezegd.
Ik laat zo'n vrouwtje dan ook maar gewoon in de waan hoor.
Maar, het zijn wel dat soort momenten dat je met je neus op de feiten gedrukt wordt. De feiten van hoe het er eigenlijk mee gesteld is in Nederland.
Dat hoor je mij niet zeggenquote:
Daar ben ik ook bang van ja..quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:40 schreef lezzer het volgende:
Dat hoor je mij niet zeggen![]()
Maar ik denk dat het op de Veluwe niet beter is.
Nouja, daar is op zich weinig mis mee. In de Randstad gaan ook veel mensen naar de kerk, alleen doen de meesten geen hoed op en valt het niet zo op omdat het een kleine groep is t.o.v. het totaal...quote:Ik reed een tijdje terug op zondagavond door de biblebelt (binnendoor van Utrecht richting Arnhem/Nijmegen).
Ik dacht "wat doen al die mensen hier toch op straat met die hoeden op?"
Maar ze gingen naar de kerk
Pfffquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:45 schreef Vanyel het volgende:
Wij hadden het in Brabant ook hoor. Receptioniste die keihard niet reageerde op een klacht met melding dat we gingen trouwen die dag.
"Enne.... ik hoop dat jullie toch nog een fijn.. uhh.. weekend hebben..."
Wel fail ja.. Aan de andere kant wordt er ook soms op los gegokt. Als mijnquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:52 schreef lezzer het volgende:
En het ergste is natuurlijk:
"is uw man thuis"
Eens.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:06 schreef Alicey het volgende:
Nouja, daar is op zich weinig mis mee. In de Randstad gaan ook veel mensen naar de kerk, alleen doen de meesten geen hoed op en valt het niet zo op omdat het een kleine groep is t.o.v. het totaal...
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:22 schreef Vanyel het volgende:
De 'oh dat is helemaal niet erg hoor' reactie is ook echt![]()
![]()
Heb je dan ook nooit de neiging om heel opgelucht te reageren dat je daar heel erg blij om bent?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:22 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben geen vaste lijn. Resultaat is dat me nooit gevraagd wordt naar mijn man, meneer Vanyel of meneer X. Heerlijk.
De 'oh dat is helemaal niet erg hoor' reactie is ook echt![]()
![]()
De volgende keer zou ik dan toch maar vertellen dat je dat wel heel erg fijn vindt, dat je graag een goede nachtrust hebt en er slecht van zou kunnen slapen als hij/zij dat niet goed zou vinden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:28 schreef Vanyel het volgende:
Ik kom niet veel verder dan 'oh dank je!'.
Hey hoi, ja goedquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:24 schreef lezzer het volgende:
Hey Logician, hoe is het met je poetshulp?
Dat je helemaal verbouwereerd bent zeg maarquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:28 schreef Vanyel het volgende:
Ik kom niet veel verder dan 'oh dank je!'.
Ik zie dat hele tuniekje niet meer, alleen dat lichaamquote:
Daar zou ik persoonlijk wel direct een weerwoord op geven. Iets van 'dat het wel zo beleefd is om iemand te feliciteren met haar huwelijk, kreng!' en dan boos ophangen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:45 schreef Vanyel het volgende:
Wij hadden het in Brabant ook hoor. Receptioniste die keihard niet reageerde op een klacht met melding dat we gingen trouwen die dag.
"Enne.... ik hoop dat jullie toch nog een fijn.. uhh.. weekend hebben..."
Was face to face op de dag zelf. Lief vond t in het kader van goed humeur bewaren niet zo grappig als ik dikke scene ging schoppen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:52 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Daar zou ik persoonlijk wel direct een weerwoord op geven. Iets van 'dat het wel zo beleefd is om iemand te feliciteren met haar huwelijk, kreng!' en dan boos ophangen.
Zeggen dat je al klant bent. De meeste callcenters weten van de mensen die ze bellen niet eens of het al klanten zijn, tenzij ze vanuit de klantendienst zelf bellen (en dat is zelden).quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wel fail ja.. Aan de andere kant wordt er ook soms op los gegokt. Als mijnde telefoon aanneemt, wordt hem ook gevraagd of ze spreken met meneer (mijn achternaam). Voordeel is wel dat mijn
dan meteen kan vertellen dat we niet geïnteresseerd zijn, liever teveel betalen en niet willen besparen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |