Precies. Het probleem zit in de mensen die in die wijken wonen... Het opknappen van huizen maakt die mensen niet beter, net als het verspreiden door de rest van de stad.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 02:50 schreef MarkyMarkx het volgende:
Was sowieso kansloos. Een Ferrari sticker plakken op een oud wrak komt de prestaties ook niet ten goede.
Als je echter de carrosserie, de motor en het plaatwerk opknapt kunnen de prestaties wel degelijk flink verbeteren.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 02:50 schreef MarkyMarkx het volgende:
Was sowieso kansloos. Een Ferrari sticker plakken op een oud wrak komt de prestaties ook niet ten goede.
Natuurlijk. Als je die paupers eruit schopt en er fatsoenlijke, nette mensen laat wonen, dan komt alles vanzelf goed. Maar waar laat je dan die paupers?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je echter de carrosserie, de motor en het plaatwerk opknapt kunnen de prestaties wel degelijk flink verbeteren.
Misschien moet het uit de mensen, die in die wijken wonen, zelf komen in plaats van het geforceerd geld erin pompen om de boel een likkie verf te geven.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:16 schreef Basp1 het volgende:
Jullie weten het allemaal zo goed wat is dan de oplossing volgens jullie om die wijken leefbaar te maken?
Dus je wilt dat er ghetto's ontstaan, no go area's waar de criminaliteit nog veel heviger tiert en de politie niet meer durft te komenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:24 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Misschien moet het uit de mensen, die in die wijken wonen, zelf komen in plaats van het geforceerd geld erin pompen om de boel een likkie verf te geven.
Als het gedrag van de mensen in die wijken niet acceptabel is, moet ervoor gezorgd worden dat hun gedrag aangepast wordt. Je moet ze niet gaan belonen voor hun gedrag door de wijk op te knappen en gezinnen andere woningen in betere wijken te geven.
Heb je zelf weleens in zo'n Vogelaarwijk gewoond? Zoja, dan snap je als je een beetje slim bent en goed om je heen hebt gekeken ook waarom dit soort initiatieven nooit gaan werken.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:16 schreef Basp1 het volgende:
Jullie weten het allemaal zo goed wat is dan de oplossing volgens jullie om die wijken leefbaar te maken?
Nee, dat zou er gebeuren als die mensen hun gedrag NIET aanpassen, ik wil juist dat ze hun gedrag WEL aanpassen. Ik vind JUIST dat de politie er moet kunnen komen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus je wilt dat er ghetto's ontstaan, no go area's waar de criminaliteit nog veel heviger tiert en de politie niet meer durft te komen
Ja ik heb in woensel west aan de rand van zo'n wijk gewoond. En door wat rijen huizen eruit te slopen , daar wat duurdere huizen neer te zetten en de mensen uit die oude huizen in ander wijken onder te brengen gaat het stukken beter daar.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:41 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Heb je zelf weleens in zo'n Vogelaarwijk gewoond? Zoja, dan snap je als je een beetje slim bent en goed om je heen hebt gekeken ook waarom dit soort initiatieven nooit gaan werken.
Krachtwijken, prachtwijken of kansenwijken...als de wijken maar geen naam krijgen waaruit blijkt wat voor mensen er wonen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:42 schreef OldJeller het volgende:
Heten het tegenwoordig "krachtwijken" ?
Waar gaat het geld eigenlijk heen, naar PR die het beeld van dergelijke wijken moet fatsoeneren?
En dat gebeurt nu nog niet wil je zeggen?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:41 schreef Snapcount2 het volgende:
Nee, dat zou er gebeuren als die mensen hun gedrag NIET aanpassen, ik wil juist dat ze hun gedrag WEL aanpassen. Ik vind JUIST dat de politie er moet kunnen komen.
Ik wil NIET dat ze beloond worden voor hun slechte gedrag, daarmee naai je namelijk iedereen die zich WEL normaal gedraagt aangezien die er met hun belastingcenten aan mee betalen.
Precies. Dat is het enige dat helpt: de paupers verplaatsen naar een andere wijk. En dan moet jij over een paar jaar eens in die andere wijk gaan kijken. Je snapt toch zeker zelf ook wel dat dit geen structurele oplossing is?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja ik heb in woensel west aan de rand van zo'n wijk gewoond. En door wat rijen huizen eruit te slopen , daar wat duurdere huizen neer te zetten en de mensen uit die oude huizen in ander wijken onder te brengen gaat het stukken beter daar.![]()
Waarom wil jij zo graag voor die mensen een oplossing bedenken? Ze maken er zelf een bende van, blijkbaar vinden ze het lekker om in hun eigen rotzooi te leven. Ik zou werkelijk waar niet weten waarom ik daar een oplossing voor zou moeten hebben.quote:Maar wat is jullie oplossing want dat was mijn vraag waar geen concreet antwoord op gegeven kan worden.
Wat gebeurt nu nog niet?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dat gebeurt nu nog niet wil je zeggen?
Dat gebeurt nu niet nee. In mijn kansenbuurt kon ik destijds zo aanwijzen wie de criminelen waren en wie de grootste rotzooi maakten. Maar als de politie dan eens zo'n figuur oppakte (één keer per jaar ofzo), dan liep deze een paar uur later alweer vrij rond.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dat gebeurt nu nog niet wil je zeggen?
Wat is jou oplossing dan want ik zie je nog steeds geen antwoord geven op die vraag het blijft bij loze kreten en het afschieten van werkende intiatieven.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:47 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Precies. Dat is het enige dat helpt: de paupers verplaatsen naar een andere wijk. En dan moet jij over een paar jaar eens in die andere wijk gaan kijken. Je snapt toch zeker zelf ook wel dat dit geen structurele oplossing is?
[..]
Waarom wil jij zo graag voor die mensen een oplossing bedenken? Ze maken er zelf een bende van, blijkbaar vinden ze het lekker om in hun eigen rotzooi te leven. Ik zou werkelijk waar niet weten waarom ik daar een oplossing voor zou moeten hebben.
Anders ga je even in op mijn post:quote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is jou oplossing dan want ik zie je nog steeds geen antwoord geven op die vraag het blijft bij loze kreten en het afschieten van werkende intiatieven.
En als je niet ziet waarom je een oplossing ervoor zou moeten hebben, dan moet je eens naar een gemiddeld 2e wereld land gaan. Ik wil niet in een land leven waar sloppenwijken aan de buitenwijken van de sterden staan en het paupervolk woont, waarbij ook opgemerkt moet worden dat in die sloopenwijken ook de criminaliteit hevig tiert en de politie ook bijna niet durft te komen.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:47 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Precies. Dat is het enige dat helpt: de paupers verplaatsen naar een andere wijk. En dan moet jij over een paar jaar eens in die andere wijk gaan kijken. Je snapt toch zeker zelf ook wel dat dit geen structurele oplossing is?
[..]
Waarom wil jij zo graag voor die mensen een oplossing bedenken? Ze maken er zelf een bende van, blijkbaar vinden ze het lekker om in hun eigen rotzooi te leven. Ik zou werkelijk waar niet weten waarom ik daar een oplossing voor zou moeten hebben.
Het feit dat je hier geen oplossing vind die je kan bekoren, betekent niet automatisch dat de aanpak van Vogelaar de juiste is.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is jou oplossing dan want ik zie je nog steeds geen antwoord geven op die vraag het blijft bij loze kreten en het afschieten van werkende intiatieven.
En als je niet ziet waarom je een oplossing ervoor zou moeten hebben, dan moet je eens naar een gemiddeld 2e wereld land gaan. Ik wil niet in een land leven waar sloppenwijken aan de buitenwijken van de sterden staan en het paupervolk woont, waarbij ook opgemerkt moet worden dat in die sloopenwijken ook de criminaliteit hevig tiert en de politie ook bijna niet durft te komen.
Juist.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:58 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Het zijn de mensen die ervoor zorgen dat de criminaliteit welig tiert in kansen/pracht/krachtwijken. Niet de kleur of de staat van de gebouwen. Zoals iemand hiervoor al zei, als je de mensen uit een prachtwijk haalt en in een andere wijk plaatst, creeer je nog een prachtwijk. Wat dus impliceert dat het aan de mensen ligt en niet aan de wijk.
Het is volgens mij afhankelijk van de concentratei van bepaalde mensen als je die maar genoeg spreid verminderd het vanzelf. Het probleem is dat we teveel bij elkaar proppen en daardoor de problemen alleen maar verergeren.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:58 schreef Snapcount2 het volgende:
Het zijn de mensen die ervoor zorgen dat de criminaliteit welig tiert in kansen/pracht/krachtwijken. Niet de kleur of de staat van de gebouwen. Zoals iemand hiervoor al zei, als je de mensen uit een prachtwijk haalt en in een andere wijk plaatst, creeer je nog een prachtwijk. Wat dus impliceert dat het aan de mensen ligt en niet aan de wijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |