abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73263538
Samenvatting:
Schreeuwende bovenbuurman die vloekt nadat ie onverklaarbare geluiden hoort maar nooit zichzelf de schuld geeft. Daarnaast is het een grote hypocriete lul. Toen ik hem daarop attendeerde ging hij nog meer en vaker vloeken. De nieuwste rage is schuivende stoelen midden in de nacht.

Lange lap tekst:

Ik heb een hartstikke gezellige bovenbuurman. Wat is het geval?
Ik zet graag mijn volume open. Mijn buren links en rechts hebben daar geen problemen mee. Netjes gevraagd en ze vinden het best. Ik doe dat dan ff een paar nummers en dan heb ik het gehad. Rond normale tijden, vanzelfsprekend.
Mijn bovenbuurman is echter een paar keer aan de deur geweest om te vragen of het zachter mocht. De bass zou namelijk doordreunen. Natuurlijk! Alle respect, het hoeft ook niet zo hard.
Maar de wazige kwiebus zet zelf elke dag (afentoe slaat ie eens dag over) rond dezelfde tijd zo hard zijn muziek open dat ik niet alleen aan de bass kan horen welk nummer hij op heeft staan, ook kan ik het refrein en couplet overduidelijk horen. Dit houdt hij vol voor 2 of 3 uur achter elkaar. Soms begint hij midden in de nacht en stopt hiermee pas rond een uur of 4.
In den beginne dacht ik nog: Lekker laten gaan, ik stoor me er niet aan en de wederdienst lijkt me logisch: Ik mag ook hard muziek aanzetten.
Maar niet is minder waar en mijn bovenbuurman vloekte van jewelste dat ik die kutherrie wel eens ff wat zachter moest zetten.
De maat is vol! Van zulk hypocriet gedrag ben ik niet gediend. Dus ik naar de 2e verdieping gestormd op het moment dat hij z'n dagelijkse muzieksessie aan het beluisteren was. Aangebeld maar hij doet niet open. Hij zal de bel wel niet horen, dacht ik. Ik probeer het nog eens. Geen antwoord. Ik geef een paar harde klappen op zijn deur. "Ja, ik kom er zo aan!" Dat is mooi, dan wacht ik even. Maar na 5 minuten nog geen buurman.
Ik klop nog een paar keer goed hard op de deur. "Ja ik kom er toch aan zei ik net!" ... Dan maar wachten... Na een kleine 10 minuten gaat de deur open en heb ik m'n buurman verteld hoe hypocriet het is om te klagen om iets wat hij zelf veel erger doet. Hij kon zich hier wel in vinden maar ik moest ook maar beseffen dat hij 2 ploegendiensten draaide, en dat hij soms heel vroeg eruit moest of pas heel laat thuis kwam, en dat het belachelijk was dat ik daar geen rekening mee hield.
Ik heb toen de beste man zijn inlevingsvermogen even bijgespijkerd door hem te vertellen dat ie zich niet zo moet aanstellen, ik draai namelijk een 5 ploegendienst inclusief nachtdienst, wat er op neer komt dat ik een iets onregelmatiger slaapritme heb dan hij. De beste man stond versteld en gaf me gelijk. Hierna stelde ik voor: "Als jij niet klaagt, klaag ik ook niet en kunnen we rustig verder met ons leven."
Daar was ie het wel mee eens, zei hij.

Mijn buurman vloekt nogal vaak. Overdag. Na etenstijd en ook midden in de nacht. Best hard. Moet ie zelf weten verder. Hij heeft dan een hele grote mond, alsof ie tourette heeft ofzo. Toch, als ik bij hem aan de deur sta dan wordt hij zo mak als een lammetje en weet hij ineens wel hoe hij zich netjes moet gedragen. Ik ben dan ook bang dat ik met een internetheld te maken heb.

Een paar weken geleden, toevallig net de dag nadat we het bovenstaande gesprek gevoerd hadden, hing er ineens een briefje op de deur, met ductape vast geplakt. Hier stond op:

"Hou godverdomme is op met het schuiven van je KUT stoel."

Daarbij had meneer van die viltstiftkussentjes geplakt, voor onder de poten van een stoel. Weet zo niet hoe die krengen heetten

Dus ik denk: Boh, ik kan daar wel inkomen, zal best irritant zijn. Ik zal er eens op letten. Briefje met kussentjes weggegooid. (Sorry, had eigenlijk een foto moeten maken voor de spelfouten en het kraaienpoten handschrift ). Maar ik had al van zulke beschermende stoffe dingen onder de poten van m'n stoelen, dus ik heb geen nieuwe nodig.

De beste man blijft vloeken. Steeds vaker ook, soms als ik in bed lig of als ik op de bank lig. Hij vloekt goed hard en klaagt telkens dat ik op moet houden met schuiven, terwijl ik niet eens op een stoel zit. Ik ben met m'n stoelen gaan schuiven om te kijken of ik het geluid kan nabootsen maar dankzij de beschermingsplaatjes maken m'n stoelen geen geluid.

Morgen maar weer eens ff langs gaan en ff vertellen dat ie niet zo moet zeiken Zo ben ik dan ook weer.

Klacht: Hypocriete mensen die de slaap niet kunnen vatten en de buren de schuld geven van elk geluid wat ze horen maar nooit hun eigen falen onder ogen durven te zien.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 01:09:48 #2
261659 Folmer
To fly, or to fall?
pi_73263569
Sodeflikkers. TVP voor morgen.
pi_73263612
goed verhaal, van wie komt het schuiven dan wel van daan?
strakke actie trouwens die viltjes op te plakken van je buurman
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_73263630
Sowieso vraag ik me af hoe je nou zo veel last zou kunnen hebben van schuivende stoelen van een onderbuur. Heeft 'ie last van een klopgeest ofzo..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 01:17:19 #5
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_73263631
"Hou godverdomme is op met het schuiven van je KUT stoel."
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_73263634
"...Ik ben dan ook bang dat ik met een internetheld te maken heb."

pi_73263640
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 01:15 schreef swarmahoer het volgende:
goed verhaal, van wie komt het schuiven dan wel van daan?
strakke actie trouwens die viltjes op te plakken van je buurman
Geen idee, het is hier doodstil 's avonds
Het is echt een rare gast, overdag maakt hij lawaai, laat van alles vallen en vloekt zich daarna de tering in.
Het is best gehorig hier dus ik zou hetzelfde moeten horen als wat hij hoort.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 01:27:00 #8
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_73263663
Spannend,

Ben jij de enige die gezeik heeft met hem?
Je moeder is een hamster
pi_73263686
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 01:27 schreef Crutch het volgende:
Spannend,

Ben jij de enige die gezeik heeft met hem?
Geen idee eerlijk gezegd. De vorige bewoner waarschuwde mij nog voor zijn streken. Zo heeft hij eens het slot van de deur vastgelijmd toen hij z'n muziek tè hard zette.
Buurman weet dat ik weet dat mijn vader bij hem werkt (en boven hem staat ), dus hij moet niks flikker hier. Niet dat het uitmaakt, ik kom graag bij de mensen thuis als ze mij lastig vallen

Hoor afentoe ook dat ie bij mijn vader komt klagen voor de muziek Heeft lang geduurd blijkbaar voordat hij bij mij durfde aan te bellen.
pi_73263697
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 01:30 schreef Rasher het volgende:

[..]

Geen idee eerlijk gezegd. De vorige bewoner waarschuwde mij nog voor zijn streken. Zo heeft hij eens het slot van de deur vastgelijmd toen hij z'n muziek tè hard zette.
Buurman weet dat ik weet dat mijn vader bij hem werkt (en boven hem staat ), dus hij moet niks flikker hier. Niet dat het uitmaakt, ik kom graag bij de mensen thuis als ze mij lastig vallen

Hoor afentoe ook dat ie bij mijn vader komt klagen voor de muziek Heeft lang geduurd blijkbaar voordat hij bij mij durfde aan te bellen.
Freudiaanse verspreking
You can trust me, trust nobody...
pi_73263700
lol
pi_73263707
Buurman met geestelijke problemen? Mijn broer had zo'n bovenbuurvrouw.... jaren geen problemen ineens overal last van...niet alleen praatte mijn broer te hard op zaterdagavond om 21.15 uur , de hoogbejaarde(over de 90 jaar) buurvrouw die altijd af en toe een vuilniszakje even bij haar deur zette zodat iemand anders het even voor haar kon meenemen naar de gezamelijke vuilnisbak deed het ineens verkeerd want dat zakje stonk (niet dus ) etc....liep hoog op....als je bang om problemen te krijgen in ieder geval jouw verhaal vertellen bij de verhuurder zodat er wat bekend bij deze is en je niet ineens geconfronteerd wordt met het verhaal zoals de buurman het door heeft gespeeld.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 1 oktober 2009 @ 01:34:33 #13
118585 Crutch
pi_73263709
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 01:30 schreef Rasher het volgende:

[..]

Ik zou eerder medelijden met hem hebben. (dat neemt natuurlijk niet weg dat je 'm met zijn gedrag moet confronteren)
Je moeder is een hamster
pi_73263741
Waarom praten?? Klappen uitdelen en hard ook
Geloof in Jezus, dan zal hij je belonen.
pi_73263750
Ik heb ook medelijden, ik weet dat hij iets mankeert. Zo heeft hij niet alleen de voorgevel van z'n appartement versiert, nee het hele hok waar z'n appartement bijhoort, inclusief die van zijn buren zijn versiert met voodoo-achtige poppen ofzo. Indisch-achtig, zo iets.

Er staan ook rare planten. De normale bel is afgetaped, hieronder zit een nieuwe bel die niet werkt. In de planten zijn belletjes verstopt die rinkelen als er iemand langsloopt.

Zal kijken of ik er morgen een foto van kan maken
pi_73263776
ik zeg knokploeg, tijd voor een fokmeet?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_73263787
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 01:34 schreef trovey het volgende:
Buurman met geestelijke problemen? Mijn broer had zo'n bovenbuurvrouw.... jaren geen problemen ineens overal last van...niet alleen praatte mijn broer te hard op zaterdagavond om 21.15 uur , de hoogbejaarde(over de 90 jaar) buurvrouw die altijd af en toe een vuilniszakje even bij haar deur zette zodat iemand anders het even voor haar kon meenemen naar de gezamelijke vuilnisbak deed het ineens verkeerd want dat zakje stonk (niet dus ) etc....liep hoog op....als je bang om problemen te krijgen in ieder geval jouw verhaal vertellen bij de verhuurder zodat er wat bekend bij deze is en je niet ineens geconfronteerd wordt met het verhaal zoals de buurman het door heeft gespeeld.
Het is koop, geen huur. Ik heb sowieso weinig behoefte om er iemand bij te halen. Zo iets kan ik makkelijk zelf oplossen.
Daarbij, mocht er ooit een derde partij aan te pas moeten komen, denk ik dat ik iets meer kans maak. Meneer ziet er nogal als een zwerver uit en ik niet. Mijn woning ziet er normaal uit, de zijne niet. Ik ben bang dat ik er niet veel woorden aan vuil hoef te maken en dat de feiten voor zich spreken dan.
pi_73263805
Wat ben jij gemeen zeg TS. Kan je geeneens het respect opbrengen voor een buurman die graag wil dat je het eens wat zachter doet? Asociaal zeg.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 01:50:54 #19
118585 Crutch
pi_73263811
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 01:49 schreef Siniti het volgende:
Wat ben jij gemeen zeg TS. Kan je geeneens het respect opbrengen voor een buurman die graag wil dat je het eens wat zachter doet? Asociaal zeg.
Heb je wel gelezen?
Je moeder is een hamster
pi_73263817
Ik help je hopen dat je het zelf kan oplossen...lijkt me namelijk niet al te makkelijk type die buurman van je...enfin er is altijd nog De Rijdende Rechter, laat je ons even weten wanneer de uitzending is als je zo wanhopig bent dat je daar te zien bent ?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_73263819
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 01:50 schreef Crutch het volgende:

[..]

Heb je wel gelezen?
Ja.
pi_73263834
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 01:49 schreef Siniti het volgende:
Leuke troll poging
pi_73263838
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 01:52 schreef trovey het volgende:
Ik help je hopen dat je het zelf kan oplossen...lijkt me namelijk niet al te makkelijk type die buurman van je...enfin er is altijd nog De Rijdende Rechter, laat je ons even weten wanneer de uitzending is als je zo wanhopig bent dat je daar te zien bent ?
Zo wanhoping zal ik niet worden. Hij wel misschien. Ik zal de datum wel doorgeven
pi_73263839
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 01:54 schreef Rasher het volgende:

[..]

Leuke troll poging
Bedankt. Er zat best wel veel werk in
  donderdag 1 oktober 2009 @ 01:57:40 #25
118585 Crutch
pi_73263847
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 01:52 schreef Siniti het volgende:

[..]

Ja.
quote:
Mijn bovenbuurman is echter een paar keer aan de deur geweest om te vragen of het zachter mocht. De bass zou namelijk doordreunen. Natuurlijk! Alle respect, het hoeft ook niet zo hard.
Begrijpend lezen valt je nogal zwaar zeker?
Je moeder is een hamster
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')