De lijnen hebben geen betrekking op de aarde.. oftewel de potgrond.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar als er verschuivingen plaatsvinden kloppen de lijnen uit je vorige topic toch ook niet meer?
Ik snap er werkelijk niets van en echt waar, ik doe mijn best, lees alles.
Dat is ook een van de vragen die bij mij speelt. Echter heb ik het idee dat dit door de opbouw van de grid opgevangen wordt. Dit is dan ook een van de onderliggende doelen van het grid topic. Echter moet ik hiervoor nog wat onderzoek doen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar als er verschuivingen plaatsvinden kloppen de lijnen uit je vorige topic toch ook niet meer?
Ik snap er werkelijk niets van en echt waar, ik doe mijn best, lees alles.
Dus als de aarde groeit, groeien de lijnen ook mee?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:39 schreef Ticker het volgende:
[..]
De lijnen hebben geen betrekking op de aarde.. oftewel de potgrond.
Je ziet bijvoorbeeld ook lijnen door het water.
Uh... je trekt nu een conclusie uit 2 theorieen.. dat weet je denk ik wel toch?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:43 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dus als de aarde groeit, groeien de lijnen ook mee?
Nee dat is toch wat geopperd wordt hierboven? Lavenderr stelt eenzelfde vraag trouwensquote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:49 schreef Ticker het volgende:
[..]
Uh... je trekt nu een conclusie uit 2 theorieen.. dat weet je denk ik wel toch?
En pijnappels. en volgens mij ook honingraten. Leuk plaatje weer.quote:
Jah, er zijn zoveel dingen in de natuur die geometrische patronen volgen.quote:
De aarde..quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:49 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Jah, er zijn zoveel dingen in de natuur die geometrische patronen volgen.
Denk aan varens, zeeschelpen, bomen, kristallen, honingraten etc..
De vorm is het gevolg van de mathematische basis van onze natuurkunde.
http://www.crystalinks.com/sg.htmlquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:48 schreef Ticker het volgende:
Heilige geometrie..
Zo belangrijk, jammer genoeg leer ik het pas langzaam.
Daar heb je dan ook zeer zeker gelijk in. Daarom dat er ook gekeken wordt naar de symbolische kant van het verhaal.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:52 schreef _Led_ het volgende:
De geometrie is dus imho niet zo zeer heilig an sich, zij is slechts het gevolg van de onderliggende mathematische principes.
http://www.thebiggestsecret.org/forum/viewtopic.php?t=1439&postdays=0&postorder=asc&start=0quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:52 schreef _Led_ het volgende:
De geometrie is dus imho niet zo zeer heilig an sich, zij is slechts het gevolg van de onderliggende mathematische principes.
Dat is leuke stof. Inclusief wat uitleg mbt. symboliek.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:56 schreef Ticker het volgende:
[..]
http://www.thebiggestsecret.org/forum/viewtopic.php?t=1439&postdays=0&postorder=asc&start=0
Best interessant.
Als je het gebruikt met een constant in de schepping, ofwel 'heilig'.
Meh, ik vind wat er in die link staat echt een hoop enorm vrij geassocieer.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:56 schreef Ticker het volgende:
[..]
http://www.thebiggestsecret.org/forum/viewtopic.php?t=1439&postdays=0&postorder=asc&start=0
Best interessant.
Als je het gebruikt met een constant in de schepping, ofwel 'heilig'.
Er is dan ook niet echt een vaste bron van informatie over symboliek. Ook heeft dat verschillende betekenissen in verschillende contexten uiteraard.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:01 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Meh, ik vind wat er in die link staat echt een hoop enorm vrij geassocieer.
"Stel je voor dat je dit doet"... Ja prima, maar ik kan me zoveel voorstellen. Op die ene "Stel je voor" worden vervolgens ontzettend veel andere "En stel je nou dit eens voor"'s gelegd, zonder enige argument waarom.
En dan wordt er een verhaal van aan elkaar geknoopt...
Mja, maar ik heb jarenlang vrij veel met wiskunde en geometrie gedaan, van 2D tot 4D,quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:05 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Er is dan ook niet echt een vaste bron van informatie over symboliek. Ook heeft dat verschillende betekenissen in verschillende contexten uiteraard.
Echter wat ik in een oogopslag opmerkte, is dat het om wiskundige formules gaat, met wortels en dergelijke. Waarom denk je overigens dat het vrijmetselaars symbool een passer en een winkelhaak bevat?
Een opmerking in the daVinci code was dan ook dat engelen op meerdere manieren te interpreteren zijn, en dat angel en angle erg dicht bij elkaar liggen. Daarom is dat wiskunde verhaal zo interessant, en dus ook de geometrie die hieruit voortkomt.
quote:Dit is dan ook het mooiste voorbeeld.
Ik bedoel waarom zouden ze in hemelsnaam een pijnappel zo groot als standbeeld daar neerzetten? Dan moet het wel erg belangrijk zijn toch?
Daarom is het ook mooi om te zien dat de grootste wetenschappers uit onze geschiedenis hier ook veelvuldig mee bezig waren. Van Plato tot Hawking, en van Galilei tot Newton. Waarom waren ze daar mee bezig?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:07 schreef _Led_ het volgende:
Mja, maar ik heb jarenlang vrij veel met geometrie gedaan, van 2D tot 4D,
en elke keer dat ik dat soort dingen lees bekruipt me het gevoel van iemand die amper iets van wiskunde / geometrie weet, net een paar tipjes van de sluier opgelicht heeft gekregen door iemand of door een plaatje,
en er vervolgens een compleet eigen sprookjesverhaal omheen verzint.
Omdat wiskunde de basis is van (de geometrie van) de natuur, en je die dus moet bestuderen als je de natuur(kunde) wilt begrijpen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:10 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom is het ook mooi om te zien dat de grootste wetenschappers uit onze geschiedenis hier ook veelvuldig mee bezig waren. Van Plato tot Hawking, en van Galilei tot Newton. Waarom waren ze daar mee bezig?
Nou ja, da's een kunstwerk, groot, en staat ergens.quote:Kabouter Buttplug ken ik nog niet overigens, misschien kun jij hier meer over vertellen.
Het is erg moeilijk om te begrijpen wat deze wetenschappers bedoelden op het moment dat hun boeken veilig weggeborgen zijn in de bibliotheek van het Vaticaan, en dat je daar alleen onder strikte voorwaarden binnen mag. Dat is meestal ook het probleem waardoor mensen zelf bezig gaan hiermee, niet alle wetenschappelijke bronnen zijn toegankelijk voor de normale mens. Vaak moet je daar dan ook voor betalen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:13 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Omdat wiskunde de basis is van de natuur.
Maar zij stopten niet bij de eerste simpele dingen die ze leerden om er direct verder een sprookje bij te verzinnen dat geen enkele basis heeft.
Het idee van wetenschap is om eerst te observeren en dan tot een model te komen dat de werkelijkheid benadert en waarmee voorspellingen gedaan kunnen worden.
Niet om een verhaal te verzinnen waar verder geen enkele basis voor is.
Daarom de toevoeging. Heeft de organisatie die dat beeld heeft neergezet een invloed gehad heeft zoals het Vaticaan? Daarbij is het bekend dat die denneappel een erg grote rol speelt bij de paganistische godsdiensten, die vrij veel invloed hebben gehad.quote:Nou ja, da's een kunstwerk, groot, en staat ergens.
In jouw woorden : "Ik bedoel waarom zouden ze in hemelsnaam een Kabouter Buttplug zo groot als standbeeld daar neerzetten? Dan moet het wel erg belangrijk zijn toch?".
Wat maakt de vorm van die denne-appel belangrijker dan die van Kabouter Buttplug ?
De werken van Plato, Hawking, Galilei en Newton zijn goed verkrijgbaar voor zover ik weet.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:20 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het is erg moeilijk om te begrijpen wat deze wetenschappers bedoelden op het moment dat hun boeken veilig weggeborgen zijn in de bibliotheek van het Vaticaan, en dat je daar alleen onder strikte voorwaarden binnen mag. Dat is meestal ook het probleem waardoor mensen zelf bezig gaan hiermee, niet alle wetenschappelijke bronnen zijn toegankelijk voor de normale mens. Vaak moet je daar dan ook voor betalen.
De denneappel was dus een bekend symbool.quote:Daarom de toevoeging. Heeft de organisatie die dat beeld heeft neergezet een invloed gehad heeft zoals het Vaticaan? Daarbij is het bekend dat die denneappel een erg grote rol speelt bij de paganistische godsdiensten, die vrij veel invloed hebben gehad.
Neuh, da's niet waar.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:22 schreef mediaconsument het volgende:
Om deze reden vraag ik me overigens ook af waar het hele principe van de levensboom vandaan komt. Het is dan ook frappant dat de Chinezen de pijnappelboom als levensboom aanzagen. Wat ik dan ook geleerd heb van de Chinezen, is dat zij qua technologie altijd voorgelopen hebben op de rest van de wereld.
Ik heb het over verder terug in de tijd. Wie heeft het buskruit als eerste uitgevonden denk je?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:26 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Neuh, da's niet waar.
Ze zijn altijd heel erg goed geweest in kopieeren en produceren, maar de meeste uitvindingen kwamen de afgelopen jaren toch echt uit het westen.
Nu pas beginnen de Chinezen een enorme inhaalslag te maken, daar is Amerika ook zo bang voor nu.
Over 6 jaar loopt China voorop.
Oh, ze hebben ooit wel voorgelopen, maar dat hebben wij ook.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:28 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik heb het over verder terug in de tijd. Wie heeft het buskruit als eerste uitgevonden denk je?
Dat is inderdaad een flinke aanname.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:30 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Oh, ze hebben ooit wel voorgelopen, maar dat hebben wij ook.
Je zei altijd.
Katana's zijn dan ook heel wat geavanceerder dan welk Europees/Islamitisch zwaard dan ook.quote:Around 2300 years ago, when no one in Europe or the Middle East could melt even one ounce of iron the Chinese were casting multi-ton iron objects. It was not until the mid-1700's in Europe that such feats of metallurgy were achieved in Britain, the technically most advanced country of Europe. The early success in iron-casting in China was due to a superior form of bellows that delivered a continuous stream of air to a furnace instead of an interrupted stream as from the type of bellows used in the West. No one beforehand would have given much thought or attention to such a seemingly unimportant device as the Chinese bellows, but it turned out to be a crucial technological development.
But ancient China was not just technically advanced in iron-making. In a wide variety of technical fields China of 300 BCE was many centuries ahead of Europe and the Middle East. And what happened to China that it stagnated technologically so that by the nineteenth century it was so far behind the West that it was weak and primitive? China had regressed so much that almost everyone, in China as well as the West, had forgotten that China was once technically far advanced compared to the West.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |