Idd, daarnaast kom je ook steeds minder echte kurk tegenquote:Op maandag 19 oktober 2009 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zijn ook goede wijnen met schroefdop, het is technisch gezien de betere verpakking
Beter een goede schroefdop dan dat pseudo goede gevoel van een kurkquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:15 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, daarnaast kom je ook steeds minder echte kurk tegen
Snakey, ik heb hier al eerder in dit topic over gepost maar vooruit, hierbij nogmaals de link bron in het engelsquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:25 schreef Snakey het volgende:
Er werd mij laatst verteld dat een schroefdop beter zou zijn dan kurk. Dit omdat er altijd een kans is dat kurk kan bederven en dan de andere kurken kan 'aansteken'?
Is dat zo?
Ik heb in al die jaren dat ik wijn maakte nog nooit een muffe kurk gehad en dat het 'besmettelijk' zou zijn, daar heb ik nog nooit iets van meegekregen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:25 schreef Snakey het volgende:
Er werd mij laatst verteld dat een schroefdop beter zou zijn dan kurk. Dit omdat er altijd een kans is dat kurk kan bederven en dan de andere kurken kan 'aansteken'?
Is dat zo?
Wij wel eens in een restaurant, ik at er met mijn ouders, en de chablis was echt gewoon zuur doordat de kurk niet goed meer was, die fles ging ook terug. Die ober keek wel wat beteuterd, het gebeurd niet vaak dat mensen een fles terug sturen..quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:42 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ik heb in al die jaren dat ik wijn maakte nog nooit een muffe kurk gehad en dat het 'besmettelijk' zou zijn, daar heb ik nog nooit iets van meegekregen.
Het kwam wel eens voor, met name bij 10 jaar oude port die ik gekocht had, doen ze nooit moeilijk over om het om te ruilen. Maar met zelf wijn maken dus nog nooit.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:04 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wij wel eens in een restaurant, ik at er met mijn ouders, en de chablis was echt gewoon zuur doordat de kurk niet goed meer was, die fles ging ook terug. Die ober keek wel wat beteuterd, het gebeurd niet vaak dat mensen een fles terug sturen..
Had je die port in een winkel of restaurant gekocht?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:22 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Het kwam wel eens voor, met name bij 10 jaar oude port die ik gekocht had, doen ze nooit moeilijk over om het om te ruilen. Maar met zelf wijn maken dus nog nooit.
Bij de slijter.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:49 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Had je die port in een winkel of restaurant gekocht?
Een Brunello uit 2002.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
Over rijpen gesproken, wat is de oudste fles die bij jullie in het rek ligt?
paar flessen port uit 1987quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
Over rijpen gesproken, wat is de oudste fles die bij jullie in het rek ligt?
Al een conclusie kunnen opmaken?quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga dat van de winter persoonlijk eens controleren
Hier een fles port uit 1977 en een PX sherry (net van het vat) uit 1975quote:
Dat heb ik inmiddels gecontroleerd en meegekregen, klopt!quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
Piet, als wijnliefhebber valt hier in NZ genoeg te genieten !!
Ik denk dat ik de Wijnalmanak onder de 5 euro bestelquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:09 schreef Z het volgende:
Belangrijk is dat de temperatuur in de kelder niet te veel schommelt. Ik geloof dat 12o de ideale temperatuur is. Een grote meerderheid van de wijn die tegenwoordig geproduceerd wordt, is niet gemaakt om te bewaren maar om direct te drinken, wijnen die wel geschikt zijn voor rijping zijn vaak prijzig. Laat je goed informeren door een slijter of koop een wijnencyclopedie.
Enige wijn die ik koop onder de 5 euro is wijn waar ik bv sudderlappen mee maak.quote:Op zaterdag 6 november 2010 09:53 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de Wijnalmanak onder de 5 euro bestel
Eens, ik ben geen grote drinker dus als ik dan een doos wijn koop mag het ok wat kosten., meestal een stuk of 4 in het rek voor de slobber en dan de rest op een veilige plaats "for a rainy day".quote:Op zaterdag 6 november 2010 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Enige wijn die ik koop onder de 5 euro is wijn waar ik bv sudderlappen mee maak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |