abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73257916
Ik had een paar dagen voor de vakantie een klein compact digitaal cameratje gehaald bij de Media Markt voor 165 euro. Allemaal leuk en aardig maar na een week begon de camera raar te doen. Wanneer ik hem aan zet komt de lens steeds uit en in de camera een paar keer en dan krijg ik de melding: Lens fout!. Het kan zijn dat de camera in mijn broek platgedrukt is tijdens het liggen aan het strand maar waterschade is het zoiezo niet. Kan ik hiermee terug gaan naar de Media Markt? Ik heb er geen fotocamera verzekering bij genomen maar mischien heb ik wel recht op garantie een bepaalde tijd? Zo ja krijg ik dan een nieuwe of word deze (kosteloos) gerepareerd? Ik ben benieuwd of mensen hier ervaringen en/of tips hebben.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 30 september 2009 @ 21:58:31 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_73257951
Waarom ga je niet gewoon langs ipv hier te vragen of het verstandig is om langs te gaan????
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_73257956
Gewoon naar de klantservice van de MM gaan en laten repareren. Meer valt er niet te doen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 30 september 2009 @ 21:59:02 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73257964
Natuurlijk heb je garantie. Wel 2 jaar ook verdomme. Je zit hier in Europa, he.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_73257986
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:57 schreef stewieej het volgende:
Ik had een paar dagen voor de vakantie een klein compact digitaal cameratje gehaald bij de Media Markt voor 165 euro. Allemaal leuk en aardig maar na een week begon de camera raar te doen. Wanneer ik hem aan zet komt de lens steeds uit en in de camera een paar keer en dan krijg ik de melding: Lens fout!. Het kan zijn dat de camera in mijn broek platgedrukt is tijdens het liggen aan het strand maar waterschade is het zoiezo niet. Kan ik hiermee terug gaan naar de Media Markt? Ik heb er geen fotocamera verzekering bij genomen maar mischien heb ik wel recht op garantie een bepaalde tijd? Zo ja krijg ik dan een nieuwe of word deze (kosteloos) gerepareerd? Ik ben benieuwd of mensen hier ervaringen en/of tips hebben.
Zit je nog binnen 14 dagen, heb je alle spullen nog (doos en inhoud) en zit er verder geen kras op het apparaat? Breng hem dan gewoon terug.
pi_73258072
Welke idioot koopt er dan ook nog steeds bij de mediamarkt

Sucses met hun bagger klantenservice waar ze klanten afschepen met een lulverhaal tot ongekende hoogte hebben opgedreven en het zelfs in de bedrijfs policies staat.

mediamarkt
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_73258101
Het gaat om een Nikon Coolpix. Ik weet dat ik wel langs de Media Markt kan gaan en het laten repareren maar als hier kosten aan verbonden zijn hoeft het van mij eigenlijk niet. Het is ongeveer anderhalve maand geleden nu.
pi_73258155
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:02 schreef stewieej het volgende:
Het gaat om een Nikon Coolpix. Ik weet dat ik wel langs de Media Markt kan gaan en het laten repareren maar als hier kosten aan verbonden zijn hoeft het van mij eigenlijk niet. Het is ongeveer anderhalve maand geleden nu.
Tja dan valt het gewoon onder garantie. Als je nou gewoon gelijk langs was gegaan had je gewoon een nieuwe gehad. Nu wordt die camera gewoon opgestuurd en wordt die in principe onder garantie gemaakt, kosteloos dus.
  woensdag 30 september 2009 @ 22:04:32 #9
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_73258175
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:59 schreef SpecialK het volgende:
3

toch?
pi_73258254
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:04 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

3

toch?
Europese regels tot 2 jaar garantie waarbij je na het eerste halfjaar zelf moet aantonen dat het een fabrieksfout is en geen gebruikersfout. In het Nederlands recht gaan we uit van de levensduur van het product, dat kan dus langer dan 2 jaar zijn, maar ook hier moet je na een half jaar aantonen dat het een fabrieksfout is, bewijslast ligt dus bij de consument.
pi_73258573
Na 1 jaar gaan ze overal al miepen dat de garantie verlopen is
  † In Memoriam † woensdag 30 september 2009 @ 22:47:57 #12
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73259774
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:02 schreef stewieej het volgende:
Dus na een week ging het ding stuk en na anderhalve maand ga je er pas iets mee doen ?

Los daarvan: retour afzender (verkoper) er mee.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_73262437
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:59 schreef SpecialK het volgende:
Niet als MM kan aantonen dat het gebrek te wijten is aan het platdrukken in de broekzak al erop liggend aan het strand. Dan is reparatie niet kosteloos.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_73262495
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:03 schreef Dennis101 het volgende:
Tja dan valt het gewoon onder garantie. Als je nou gewoon gelijk langs was gegaan had je gewoon een nieuwe gehad. Nu wordt die camera gewoon opgestuurd en wordt die in principe onder garantie gemaakt, kosteloos dus.
Doe jij altijd zo 'gewoon'?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_73266142
Ik had ook een "lens fout" melding op mijn Canon camera na een dagje strand. Aangezien garantie al verlopen was heb ik hem zelf opengeschroeft en ontdekte aardig wat zand binnenin. (Na schoonmaken werkte de camera weer)
Dit zou ook het geval bij jouw camera kunnen zijn. Hou er wel rekening mee dat dit meestal niet onder de garantie valt.
pi_73266188
Als ze een handje vol zand in je camera aantreffen zal men moeilijk kunnen doen over de garantie.
Maar normaal gesproken wordt het gewoon kosteloos gerepareerd.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:07:52 #17
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73298176
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:01 schreef Sakura het volgende:
Welke idioot koopt er dan ook nog steeds bij de mediamarkt

Sucses met hun bagger klantenservice waar ze klanten afschepen met een lulverhaal tot ongekende hoogte hebben opgedreven en het zelfs in de bedrijfs policies staat.

mediamarkt
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_73625189
Waar zijn trouwens van die kleine schroefjes te koop voor in een NIKON Coolpix camera. Ik dacht er zelf lekker aan te gaan sleutelen om te kijken of er nou zand in zat. Niks gevonden of ik moet tot aan de lens doorgaan met openschroeven maar nu ben ik 1 klein schroefje verloren ter grootte van een hagelslag korrel ofzo
pi_73627977
MIsschien bij een juwelier/horlogewinkel oid. Maar wel dom om er aan te gaan sleutelen, want dan kun je de garantie helemaal wel vergeten als ze beschadigde schroefjes zien.
Ik had het ding gewoon teruggebracht en doen alsof je neus bloedt. Natuurlijk ben je er zelf op gaan liggen en doet de lens het daardoor niet meer, maar laat hun dat maar bewijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')