Zit je nog binnen 14 dagen, heb je alle spullen nog (doos en inhoud) en zit er verder geen kras op het apparaat? Breng hem dan gewoon terug.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:57 schreef stewieej het volgende:
Ik had een paar dagen voor de vakantie een klein compact digitaal cameratje gehaald bij de Media Markt voor 165 euro. Allemaal leuk en aardig maar na een week begon de camera raar te doen. Wanneer ik hem aan zet komt de lens steeds uit en in de camera een paar keer en dan krijg ik de melding: Lens fout!. Het kan zijn dat de camera in mijn broek platgedrukt is tijdens het liggen aan het strand maar waterschade is het zoiezo niet. Kan ik hiermee terug gaan naar de Media Markt? Ik heb er geen fotocamera verzekering bij genomen maar mischien heb ik wel recht op garantie een bepaalde tijd? Zo ja krijg ik dan een nieuwe of word deze (kosteloos) gerepareerd? Ik ben benieuwd of mensen hier ervaringen en/of tips hebben.
Tja dan valt het gewoon onder garantie. Als je nou gewoon gelijk langs was gegaan had je gewoon een nieuwe gehad. Nu wordt die camera gewoon opgestuurd en wordt die in principe onder garantie gemaakt, kosteloos dus.quote:Op woensdag 30 september 2009 22:02 schreef stewieej het volgende:
Het gaat om een Nikon Coolpix. Ik weet dat ik wel langs de Media Markt kan gaan en het laten repareren maar als hier kosten aan verbonden zijn hoeft het van mij eigenlijk niet. Het is ongeveer anderhalve maand geleden nu.
3quote:Op woensdag 30 september 2009 21:59 schreef SpecialK het volgende:
Natuurlijk heb je garantie. Wel 2 jaar ook verdomme. Je zit hier in Europa, he.
Europese regels tot 2 jaar garantie waarbij je na het eerste halfjaar zelf moet aantonen dat het een fabrieksfout is en geen gebruikersfout. In het Nederlands recht gaan we uit van de levensduur van het product, dat kan dus langer dan 2 jaar zijn, maar ook hier moet je na een half jaar aantonen dat het een fabrieksfout is, bewijslast ligt dus bij de consument.quote:
Dus na een week ging het ding stuk en na anderhalve maand ga je er pas iets mee doen ?quote:Op woensdag 30 september 2009 22:02 schreef stewieej het volgende:
Het gaat om een Nikon Coolpix. Ik weet dat ik wel langs de Media Markt kan gaan en het laten repareren maar als hier kosten aan verbonden zijn hoeft het van mij eigenlijk niet. Het is ongeveer anderhalve maand geleden nu.
Niet als MM kan aantonen dat het gebrek te wijten is aan het platdrukken in de broekzak al erop liggend aan het strand. Dan is reparatie niet kosteloos.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:59 schreef SpecialK het volgende:
Natuurlijk heb je garantie. Wel 2 jaar ook verdomme. Je zit hier in Europa, he.
Doe jij altijd zo 'gewoon'?quote:Op woensdag 30 september 2009 22:03 schreef Dennis101 het volgende:
Tja dan valt het gewoon onder garantie. Als je nou gewoon gelijk langs was gegaan had je gewoon een nieuwe gehad. Nu wordt die camera gewoon opgestuurd en wordt die in principe onder garantie gemaakt, kosteloos dus.
quote:Op woensdag 30 september 2009 22:01 schreef Sakura het volgende:
Welke idioot koopt er dan ook nog steeds bij de mediamarkt
Sucses met hun bagger klantenservice waar ze klanten afschepen met een lulverhaal tot ongekende hoogte hebben opgedreven en het zelfs in de bedrijfs policies staat.
mediamarkt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |