Hoi,
Ik vraag me af of wat er gebeurd is ook mag
Wij huurden een huis maar hebben de huur opgezegd per 30 september 2009 , door omstandigheden ivm ziekenhuisopname oudste dochter kwam ik niet uit met mijn planning om het huis vandaag netjes op te leveren, dat hebben we ook aangegeven en 2 dagen langer de tijd gevraagd dus tot a.s.vrijdag om dan de sleutel in te leveren want ik wil nog even schoonmaken en wat laatste dingen weggooien.
Wij hebben niets gehoord of dat accoord was of niet misschien ook omdat we heibel hebben met de verhuurder.
Even voor de duidelijkheid we hebben geen huurachterstand of wat dan ook, hebben iedere maand netjes de 1200 euro huur betaald.
Nu kom ik net thuis en vind een email in mijn inbox, ik zal daar even wat stukjes uit kopieeren
-Vandaag, 30 september, met de makelaar ......, de woning en tuin aan de ....... bekeken en foto’s en video-opnames gemaakt. De toestand in de tuin en woning is diep treurig en we denken, dat een rechter bij het bekijken van het materiaal en de verslaggeving van de makelaar dit ook zal beamen.
nou dat valt reuze mee, ligt bootje in de tuin en staan nog wat potten en binnen wat vuilniszakken en nog wat spullen van onze meiden.
- Inmiddels zijn alle sloten vervangen en wordt er een nieuw alarmsysteem geïnstalleerd. In overleg met mijn advocaat geven wij jullie nog eenmaal de gelegenheid om de zaken naar behoren op te leveren. Dit zal dan in overleg met ons in de komende twee dagen (vrijdag 2 en zaterdag 3 oktober) dienen te gebeuren. Ook hebben jullie dan de gelegenheid omachtergebleven zaken mee te nemen.
Dus de vraag is ... zonder gerechtelijk bevel voor ontruiming of wat voor narigheid dan ook, geen huurschuld mag de eigenaar dan zomaar de woning in en dit doen
Alvast bedankt