Je voorbeelden kennen een zekere overeenkomst dat je ongeveer een half uur voordat de melding komt opeens een 'rotgevoel' hebt...
nu kan het zijn dat dat daadwerkelijk paranormaal overgedragen gevoelens zijn geweest;
echter, als je zelf al aangeeft verder niet zo 'zweverig' te zijn, en ook open staat voor een misschien wat meer rationele verklaring, zou ik ook zeker niet uitsluiten dat dit een soort van 'deja-vue' gevoelservaring is ...
de rationele verklaring voor deja-vu-belevenissen is dat een bepaalde ervaring die je opdoet 'vals' verwerkt wordt in je hersenen, specifiek verschillend door de specifieke hersendelen die verantwoordelijk zijn voor de opslag van 'herinnering' en die verantwoordelijk zijn voor 'verwerking' van het direkte 'nu'...
Hierdoor kan je 'herinnerings-gebied' een bepaalde ervaring eerst brengen als 'herinnering aan iets dat eerder gebeurt is, en geen 'beleving van het nu'...
Van wat je verteld denk ik dat er ook een 'mogelijkheid' is dat iets soortgelijkt in zulke gevallen ook optreed... bij die zeer shockerende meldingen reageren je hersenen verschillend en vooral dat deel dat voor de verwerking van dat bericht verantwoordelijk is, waardoor die dingen eerder als 'herinnering' terugkomen en je gevoelens ook eerder via en soort van deja-vu ervaring naar boven komen.
Natuurlijk is dit enkel een theorie, en of je er waarde aan wil hechten ... of dat je juist liever een verklaring in het paranormale wilt zoeken, is een tweede ... soms kan het, zeker bij zeer shockerende en misschien traumatische ervaringen veel 'geruststellender' zijn een soort van paranormaal verband te leggen...
Overigens zou ik het zelf ook wel interssant vinden of je ervaringen misschien ook samengaan met andere tekenen van bepaalde neurologische 'storinkjes'... migraine en/of epilepsie..
heb je bv ook regelmatig migraine of lichte epilepsie aanvallen en bestaat er mischien ook een verband tussen je 'paranormale' gevoelens en zulke aanvallen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25