abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73251997
Mefke en Driekus! Welkom!
pi_73253310
Mefke en Driekus welkom! leuke naam heeft ie

Morris jongen toch je mama zolang ophouden. Pfoe, hopelijk is hij snel opgeknapt en kom jij heel snel aan je slaap toe Memmel
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73253716
Zielige Morris! (en Memmel!) Hopelijk slaat de kuur snel aan en kunnen jullie allebei weer lekker slapen.

Merel Knap kind! Vind het dada met zwaaien wel heul erg lief
pi_73253988
Wat een leuk filmpje Fuente ! Heel erg schattig.

Sterkte met Morris Memmel, je staat vast te tollen op je benen. Zielig voor hem dat ie zo'n pijn heeft en niet lekker is, maar ook best een beetje voor jou.

Welkom Driekus! En alle andere kindjes die ik misschien vergeten ben (Lars, Esmee, Lena, Lente, Rockerbaby, Lotte)
pi_73254038
Even een vraag aan de moeders van babytjes van 8 maanden en ouder. Weten jullie wat de hoeveelheid groente(hap) is voor een baby van 8 maanden. Bij potjes lijkt het me makkelijk want waarschijnlijk zit er zoveel in als de baby mag hebben toch? Ik kook het wel zelf en vroeg me dus af hoeveel normaal is. Hoe doen jullie dat met zorgen dat het lekker vochtig is en er toch nog stukjes in zitten. Ik maak het vochtig door goed te prakken en er water en olie bij te doen. Alleen zitten er dan nauwelijks meer stukjes in. Heeft iemand misschien een goede tip?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_73255185
Vroeger in het donkere verleden. Nee hoor grapje.
Bij mijn zoon (wel al een tijdje terug) deed ik de groentes en het vlees even met de staafmixer en creerde ik de stukjes in het eten door de aardappel wat groffer te prakken met de zijkant van de vork zegmaar. Sappiger maken deed ik met het kookvocht.

Fuente Echt lief.
  woensdag 30 september 2009 @ 21:19:42 #57
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73256454
Memmel, ik hoop dat je straks heerlijk kunt slapen!

Mefke en Driekus welkom!

Over het eten, ik doe het net als Urla, als ik bijv. rijst met kip en groenten heb dan pureer ik het helemaal maar als ik groenten en aardappel heb (doe niet altijd vlees) dan prak ik het gewoon.
En de hoeveelheid... gewoon een bordje vol en als Maarten genoeg heeft, geeft hij het wel aan, en als hij nog niet vol zit, doe ik nog een beetje opscheppen. Ik maak sowieso altijd teveel, ong. dubbele hoeveelheid, dan kan de andere portie in de vriezer voor onze werkdagen. Zoals vandaag was dat erg makkelijk, was erg laat thuis misschien wel gelezen dat ongeluk bij Schellinkhout, heb er anderhalf uur over gedaan om thuis te komen, normaal is dat een half uur
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_73256944
Ai Memmel, jeetje, dan zul je inderdaad wel kapot zijn zeg....beterschap voor het kleine mannetje. En hopelijk kun je de komende nacht ook een beetje slaap pakken. Wel slim om Anna uit te besteden.

Van degene die er Infacol gebruiken.....raken jullie kindjes er ook verstopt van?
Lars had hiervoor geen moeite met poepen maar sinds gister is het bal.
We hebben nu de Infacol maar weer laten staan, want dat gehuil om niet kunnen poepen is nog zieliger dan de krampjes-huiltjes... Geen idee of het van de Infacol komt, daarom was ik wel benieuwd naar jullie ervaringen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_73257067
Graeme had daar geen last van Karin. Lastig zeg.
Misschien kan je dat andere spul proberen, volgens mij het heet cinebaby ofzo.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_73257211
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:35 schreef tessie het volgende:
Graeme had daar geen last van Karin. Lastig zeg.
Misschien kan je dat andere spul proberen, volgens mij het heet cinebaby ofzo.
ja cinababy hebben we destijds bij Meike ook gebruikt.
We wachten eerst wel even weer af hoe het nu gaat zonder anti-krampjes spul.
Zijn er verder nog tips om een baby aan het poepen te krijgen?
Ik heb hem al een keer getempt, en hij heeft ook al 10cc extra water in de fles gehad.
pi_73257322
Ja er was iets met een paar druppels olijfolie.. ik geloof dat je dat door de fles kon doen, maar dat weet ik niet meer zeker. Wellicht dat iemand anders weet hoe dat precies zit?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_73257751
Karin : Bij mij was de truuk overstappen op Omneo.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_73257810
Ja een klein beetje olijfolie in de fles of op een lepel zou kunnen helpen (als je het op een lepel geeft kijkt je kind je wel aan van: wat voor vies spul krijg ik nou
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_73257945
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:53 schreef McLaura het volgende:
Karin : Bij mij was de truuk overstappen op Omneo.
Die truc kwam na googlen ook voorbij inderdaad
Nog maar even afwachten wat er gebeurt zonder Infacol eerst, en dan maar eens weer zien.
Zielig hoor, zo'n verstopt mannetje!

Olijfolie doen we nog maar even niet. Tis nog maar zo'n klein mannetje. Kan me niet voorstellen dat hij daar GEEN krampjes van zou krijgen.
pi_73258059
Karin, tempen idd of anders buikje masseren na een lekker warm badje? Ik weet niet of je olijfolie nu al door zijn fles kan doen. Hij is nog zo klein.

Met eten: ik prak alles maar het is dan soms nog wel wat droog. Beetje boter of olijfolie erdoor + beetje kookvocht. En ze drink tijdens het eten ook altijd wat slokjes drinken (doe ik zelf ook)
Ze heeft vanavond voor het eerst weer een beetje gegeten
pi_73258288

Whoehoe Grasjes !!!
pi_73258290
Mefke, ongelooflijk gefeliciteerd met je kleine menneke, wat een leuke naam heeft Driekus!! En toch écht een jongentje dus! Geniet maar lekker met zn 3tjes!!

Karin, Wij hadden geen verstoppingsklachten met infacol, maar ik geef ook nog BV, dus weet niet of dat bij KV anders is... wel heel vervelend voor je kleine vriendje!

Sterkte voor de kleine meiskes en mannetjes met voorkeurshoudingen... t klinkt zó zielig om tegen de voor hun natuurlijke houding ingelegd te moeten worden...hopelijk verbetert t gauw!

T was een flinke CBkeuringsweek volgens mij! Wij zijn maandag ook geweest, voor t eerst... Lena was nu 4385 gr en 55cm, netjes gegroeid dus... De spruw wordt wel iets minder maar nog niet voldoende, Lena heeft nogsteeds een flinke witte aanslag in dr mondje en mijn borsten voelen ook nog steeds erg brandend en gaat t aanleggen al wel weer iets beter. Helaas is ze doordat t nog steeds pijnlijk is voor dr wel enorm onrustig aan borst en daar komt nog bij dat ze erg misselijk wordt van de nystatine, dus we moeten er nog ff doorheen..
Wel wilde de CB-arts dat we toch nog even door de kinderarts gezien zouden worden. Lena is geboren met een hypoplastisch rechteroortje, de bovenkant van de schelp mist waardoor t oortje wat anders gevormd is. Hij gaat er wel al steeds wat beter uitzien en lijkt ook mooi tegen haar hoofdje aan te gaan staan nu het kraakbeen heel langzaam aan iets steviger begint te worden, maar afwijkingen aan de oren kunnen ook een relatie hebben met bepaalde syndromen en met nierafwijkingen, dus heeft ze via de huisarts een verwijzing voor een echo van de nieren geschreven. 12 oktober kunnen we heen.. Ik moet zeggen dat ik me er eigenlijk totaal geen zorgen over maak, heb absoluut niet t gevoel dat er wat uit zal komen, maar ben toch ook wel blij dat t even met zekerheid uitgesloten wordt. Ook hier is de gehoortest even een probleem geweest namelijk en bleek t pas bij de 3e keer oké te zijn... dat heeft ook wel even wat spanning met zich meegebracht. Zoals hier op Fok! ook wel blijkt, de vroege gehoorscreening gaat heel vaak nog niet goed bij de eerste keer screenen.. maar toch was het wel een beetje 1+1=2 toen het haar "slechte" oortje betrof... Ben in ieder geval heel blij dat t zover alleen een uiterlijk probleem lijkt te zijn...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_73258888
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:08 schreef bodpa09 het volgende:

Whoehoe Grasjes !!!

Poppedein, wat zielig voor Lena dat de spruw nog niet weg is. Hoe lang mag dat duren? Gelukkig maak je je geen zorgen over de echo van haar niertjes. Ik had er nog nooit van gehoord (van een evt relatie tot)
  woensdag 30 september 2009 @ 22:26:30 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73258932
Karin, die 10cc extra in de fles moet hier bij elke fles om het echt effect te laten hebben, dus daar kan je na 1 keertje nog niet echt iets van zeggen.
En dat tempen, hou je dat ook even vol? Hier moet ik de thermometer er echt even een tijdje in laten zitten (tot nadat dat ding piept zeg maar) voor hij tegen gaat duwen en de boel los komt.
Olijfolie kreeg ik ook als tip en het schijnt absoluut geen kwaad te kunnen maar ik vind het toch een naar idee dus voorlopig doen wij het nog met het extra water en zo heel af en toe eens tempen als hij echt heel veel last lijkt te hebben. Maar de laatste dagen gaat het eig. gewoon goed steeds.

Poppedein, fijn dat Lena goedgekeurd is en ook het gehoor.
Kan me voorstellen dat je blij bent dat ze even goed nagekeken wordt mbt dat oortje en evt. dingen die daarmee samen kunnen hangen, maar hopelijk klopt jouw voorgevoel gewoon.
Balen van die spruw trouwens. Wij zijn ook bezig met de 2e ronde nystatine en ook hier merken we dat Oscar er af en toe flink misselijk van wordt.
Ik geef hem dan ook niet altijd die volle 1ml want het meeste daarvan slikt hij meteen door en het gaat er toch om dat het goed in het mondje zit. Hier dus een halve of driekwart zeg maar.
pi_73259112
Poppedein, fijn dat er voor de zekerheid toch naar gekeken gaat worden door de kinderarts. Balen van de spruw zeg, maar gelukkig groeit je meisje er niet minder goed van!

Mefke en zoontje: welkom! Je jochie heet hetzelfde als mijn meester van groep 7/8 op de basisschool, moet daardoor steeds aan hem denken

Arme Morris, oorontsteking doet zo'n zeer Beterschap!!

Hier geen ooroontsteking maar ook bar weinig slaap gehad. Toby was gistermiddag al onrustig, huilde veel en dat doet hij ever since. Speen en borst troosten eventjes maar al gauw is het weer brullen geblazen. Hij is al vanaf 2 uur vanmiddag wakker en het arme ventje is dood - en doodmoe maar slapen lukt hem niet.
Dat vrijwel constante gehuil, ik kan uit wanhoop en vermoeidheid zo met hem mee gaan doen M. houdt zich nu even met hem bezig maar het maakt eigenlijk niet uit wie hem vasthoudt of waar hij ligt.
Ben murw
.... met gevoel voor drama....
pi_73260475
Miss_sly hier is het een beetje "druk"geweest en met mij ging/gaat het niet zo lekker wat bij het opvoeden hoort van Roy, veel angsten gepaard met panniek, en het niet meer aandurven enzo , goed verkouden geweest gepaard met een nog steeds aanhoudende keelpijn.
En nu is Roy ook aardig verkouden geworden,maar slaapt er gelukkig *afklopt* niet minder slecht om, sterker nog hij heeft zowaar zelfs vanmiddag een goede 3 uur geslapen.
En snachts ook niet meer elk uur wakker.

Memmel beterschap voor Morris en slaap lekker als het straks weer kan
Miss_sly jammer dat jullie "ritme"ook weer helemaal weg lijkt te zijn, hopelijk is het van korte duur.
Kersjes
Poppedeijn dat jullie maar snel van de spruw afzijn.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_73261066
Fijn Grasjes dat ze weer wat gegeten heeft.
Poppedein, wat naar dat de spruw maar niet over gaat. Fijn dat er een extra controle is bij de ka, gewoon voor de zekerheid!

Kersjes, wat rot dat Toby zoveel huilt. Logisch dat dat zo zijn uitwerking op jou heeft. Ik hoop dat het snel wat beter wordt, zodat je zelf ook weer wat rust krijgt.

Bar, wat jammer om te horen. Heb je wel hulp, iemand om mee te praten en je te helpen met die gevoelens? Ze zijn heel logisch, maar natuurlijk niet fijn. Beterschap voor Roy

memmel, Morris al iets beter? Ga je kunnen slapen vannacht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73261102
bar:
pi_73264255
Memmel, beterschap voor Morris
karin, hier geen verstopping van de infacol. Wij deden wel olijfolie in de flessen van Tess. Deden dit bij Amber destijds ook, op advies van de dietiste. Olijfolie kan absoluut geen kwaad.
Mefke, mooie naam!
Poppedein, balen van de spruw! Tess is er heel gevoelig voor, heeft het al 3x gehad.
Bar,

Ben gister met Tess bij de ka geweest en ze was zeer tevreden. Tis zo'n leuk mens. Ze kwam aanlopen en wilde meteen even met Tess knuffelen en ik krijg altijd een kopje thee
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 08:08:22 #75
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_73264763
Memmel hoop dat je vanacht een beetje hebt kunnen slapen

Bar

Balen xxxkarinxxx dat Lars nu zo verstopt is, het enige wat wij wel eens deden was extra water maar ja dat heb je al gedaan, en als ze hier echt kramp hadden rond lopen met hun buikje op onze onderarm (snap je?? )

Lena goedgekeurd bij CB en beter uitsluiten bij KA dan er over een paar jaar achter komen dat er toch iets niet goed was.

Fijn dat Tess ook weer is goedgekeurd bij de KA fijn dat dat soort dokters bestaan
Ik heb zo'n internist maar dan is het een stuk minder erg om langs te moeten.

Zelf had ik vanmorgen even een momentje van was ervan overtuigd dat ik om half 9 een afspraak had bij de gyn dus was iedereen hurry up aan het aankleden en zo spullen pakken wat speelgoed mee voor M. stickers zoeken voor ziekenhuis kijk in mijn agenda is het pas de 15de
Maar goed dat ik nog even keek echt overtuigd was ik had ik daar mooi voor jan doedel gestaan met 3 kids!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')