Ja ik had er alleen wel een tip bij nodig. Nu is het mijn startpagina. Er is alleen nog niet zoveel te vinden.quote:
Cool!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:00 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ja ik had er alleen wel een tip bij nodig. Nu is het mijn startpagina. Er is alleen nog niet zoveel te vinden.
Ik weet dat ik dit via Compute Variable moet invullen, maar wat moet ik dan precies doen? We hebben dit nog niet geleerd en weet het dus echt niet... Kan wel bij de antwoorden kijken maar dan schiet het ook niet op.quote:6. Leid uit de variabelen zorg1 en zorg2 de nieuwe variabele zorg_cat af met
de waarde 1 indien zorg1 < 3 én zorg2 < 3,
de waarde 3 indien zorg1 > 5 én zorg2 > 5,
de waarde 2 in alle andere gevallen.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:05 schreef colorito het volgende:
Iemand hier goed in statistiek? Ik ben er geen kei in en moet dit nu volgen voor mijn pre-master. Nu heb ik een vraag gekregen in de oefentest:
[..]
Ik weet dat ik dit via Compute Variable moet invullen, maar wat moet ik dan precies doen? We hebben dit nog niet geleerd en weet het dus echt niet... Kan wel bij de antwoorden kijken maar dan schiet het ook niet op.
6. Leid uit de variabelen zorg1 en zorg2 de nieuwe variabele zorg_cat af metquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:05 schreef colorito het volgende:
Iemand hier goed in statistiek? Ik ben er geen kei in en moet dit nu volgen voor mijn pre-master. Nu heb ik een vraag gekregen in de oefentest:
[..]
Ik weet dat ik dit via Compute Variable moet invullen, maar wat moet ik dan precies doen? We hebben dit nog niet geleerd en weet het dus echt niet... Kan wel bij de antwoorden kijken maar dan schiet het ook niet op.
Als je de url een tip noemt wel jaquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:00 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ja ik had er alleen wel een tip bij nodig. Nu is het mijn startpagina. Er is alleen nog niet zoveel te vinden.
IF (zorg1 <3 & zorg2 <3) zorg_cat=1quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:07 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
6. Leid uit de variabelen zorg1 en zorg2 de nieuwe variabele zorg_cat af met
de waarde 1 indien zorg1 < 3 én zorg2 < 3,
de waarde 3 indien zorg1 > 5 én zorg2 > 5,
de waarde 2 in alle andere gevallen.
compute new variable:
(if zorg1 < 3 AND zorg 2 < 3) = 1
etc vp;gens mij, heb hier geen spss om het te testen maar probeer het eens...
Anders ook, de tip was dat hij op je msn-adres leek.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:07 schreef Tegan het volgende:
[..]
Als je de url een tip noemt wel ja.
Oompaloompa & arj1o1, bedankt. Ik heb het anders kunnen oplossen, misschien omslachtig maar het werkte tenminste.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:24 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
IF (zorg1 <3 & zorg2 <3) zorg_cat=1
edit: dit is de syntax dus
dacht ik wel nadat ik mijn berichtje had getypt. nou ja, dan hoef ik het niet uit te zoeken. heb ik het toch goed gedaan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:48 schreef GlowMouse het volgende:
volgens mij zijn het precies dezelfde stappen, alleen vullen oompa en arj1o1 alleen die rijen met 2 waar nodig.
IF (zorg1 <3 & zorg2 <3) zorg_cat=1quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:46 schreef colorito het volgende:
[..]
Oompaloompa & arj1o1, bedankt. Ik heb het anders kunnen oplossen, misschien omslachtig maar het werkte tenminste.
Stap 1 was gewoon 2 invullen,
stap 2 opnieuw compute variable dan 1 invullen met if (zorg 1 <3 & zorg2 <3)
stap 3: waarde 3 met if (zorg1 >5 & zorg2 > 5)
En dit werkte. Zo stond het uiteindelijk ook bij de uitwerkingen, maar ik ga proberen of jullie oplossing ook werkt. Zijn wat stappen minder, dus bedankt iig.
Regel 3 zou je met ELSE moeten kunnen doen in de syntax.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:56 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
IF (zorg1 <3 & zorg2 <3) zorg_cat=1
IF (zorg1 >5 & zorg2 >5) zorg_cat=3
IF ((zorg1 >2 & zorg1 <6) & (zorg2 >2 & zorg1 <6)) zorg_cat=2
EXECUTE.
Dit moet de goede syntax zijn (hoewel regel 3 misschien efficienter kan). Vergeet de punt op het einde niet voordat je hem draait.
nopequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:56 schreef GlowMouse het volgende:
Dan zul je regel 2 ook wel door ELSE IF / ELSEIF moeten vervangen.
Sure? In principe zijn dit 3 losse commando's (niet aan elkaar gebonden). Else (in dit opzicht) kan volgensmij alleen d.m.v. recode.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Regel 3 zou je met ELSE moeten kunnen doen in de syntax.
Zoals al eerder gezegd heb ik mn spullen hier niet maar kan t maandag wel even opzoeken...
Ik zoek hem maandag even precies op, maar t kan korter dat weet ik zekerquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:18 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Sure? In principe zijn dit 3 losse commando's (niet aan elkaar gebonden). Else (in dit opzicht) kan volgensmij alleen d.m.v. recode.
Die else kan kijken welke waarden nog leeg zijnquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:18 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Sure? In principe zijn dit 3 losse commando's (niet aan elkaar gebonden). Else (in dit opzicht) kan volgensmij alleen d.m.v. recode.
Toen kwam je er niet uit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:42 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Anders ook, de tip was dat hij op je msn-adres leek.
In mijn geval ging het puur over SPSS ja..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:21 schreef Tegan het volgende:
Het kan wel met een IF, ELSE IF en ELSE. Er is geen conflicterend geval...
Edit: Of hebben jullie het puur over of het mogelijk is in dat programma? Dan geen idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |