Oh.... ik kan je vertellen dat de Belastingdienst je verkeerd heeft voorgelicht.....quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:48 schreef davo1979 het volgende:
Daar had ik de belastingdienst al over gebeld en die zeiden: tot een bedrag van 147000 euro mag je eenmallig ontvangen in deze situatie. Alleen als ik binnen 3 jaar weer wat koop dat moet ik het bedrag daar in stoppen.
Daar had ik ook al weer me twijfels over.quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Oh.... ik kan je vertellen dat de Belastingdienst je verkeerd heeft voorgelicht.....
Zie ook: http://www.belastingdiens(...)eek-05.html#P46_5475quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Oh.... ik kan je vertellen dat de Belastingdienst je verkeerd heeft voorgelicht.....
In ieder geval bedankt voor de info. Het komt er dus op neer zoals ik het lees dat als je binnen 15 jaar de afkoop wilt je geen recht hebt op belastingvrij? Of lees ik het verkeerd?quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zie ook: http://www.belastingdiens(...)eek-05.html#P46_5475
Klopt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:02 schreef davo1979 het volgende:
[..]
In ieder geval bedankt voor de info. Het komt er dus op neer zoals ik het lees dat als je binnen 15 jaar de afkoop wilt je geen recht hebt op belastingvrij? Of lees ik het verkeerd?
En betaalde premies bedoel je mee dus het spaar gedeelte of het rente gedeelte? Omdat de spaarhypotheek dus bestaat uit een spaar en rente gedeelte. Of bedoel je meer je hebt over dat spaargedeelte in de jaren een soort rente opgebouwd (positief net zoals op een spaarrekening) en daar moet ik dus belasting over betalen?quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Klopt.
Dan betaal je in principe belasting over het saldo van uitkering minus de betaalde premies. (je betaalt dus belasting over de 'winst').
Dat aangeven doe je bij je jaarlijkse aangifte (volgend jaar april).
Een spaarhypotheek moet je zien als een aflossingsvrije hypotheek en daarnaast loopt een polis. Dat de (bruto) rente in die polis hetzelfde is als het te betalen percentage op je lening staat even los van elkaar.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:14 schreef davo1979 het volgende:
[..]
En betaalde premies bedoel je mee dus het spaar gedeelte of het rente gedeelte? Omdat de spaarhypotheek dus bestaat uit een spaar en rente gedeelte. Of bedoel je meer je hebt over dat spaargedeelte in de jaren een soort rente opgebouwd (positief net zoals op een spaarrekening) en daar moet ik dus belasting over betalen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |