Zo'n 10 topics op het forum en een artikel op de frontpage en dan nog alle andere nieuwssites die dit nieuws brengen.quote:
Nu willen ze erover nadenken... Bos wilt het gaan invoeren.quote:Op maandag 28 september 2009 18:41 schreef mafkees01 het volgende:
Wordt er ook een wakker hoor!!!
Das al ff in het nieuws en vorige week was er al in Den Haag protest hoor... Weet nie hoevaak jij het nieuws volgt
quote:Op maandag 28 september 2009 18:41 schreef mafkees01 het volgende:
Wordt er ook een wakker hoor!!!
Das al ff in het nieuws en vorige week was er al in Den Haag protest hoor... Weet nie hoevaak jij het nieuws volgt
Ja inderdaad. Ze houden het handje boven elkaars hoofd, schandaligquote:Op maandag 28 september 2009 18:42 schreef Kimochi het volgende:
Ze moeten toch op één of andere manier de bonus(sen) van Gerrit betalen?
Ik ook ik ga dan de maffia inquote:Op maandag 28 september 2009 18:48 schreef Jahr00n het volgende:
Als dit door gaat stop ik met studeren, neem ik een uitkering en ga bijbeunen.
Gaan we die click starten, para brother?quote:
Sta jij open voor een terroristische daad die VVD en Bos willen.quote:Op maandag 28 september 2009 18:52 schreef Panzerknacker666 het volgende:
meki-topics, mensen gaan gijzelen? ben je wel helemaal 100?
Ik ben voor een revolutie ja, maar niet door het gijzelen van mensen. En je krijgt toch ook zorg e.d. als je het nodig hebt?quote:Op maandag 28 september 2009 18:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Sta jij open voor een terroristische daad die VVD en Bos willen.
ons geld afpakken... wij betalen ook belasting.
Praten gaat niet lukken met die schorige kabinet.quote:Op maandag 28 september 2009 18:56 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Ik ben voor een revolutie ja, maar niet door het gijzelen van mensen. En je krijgt toch ook zorg e.d. als je het nodig hebt?
We gaan dreigvideo's makenquote:Op maandag 28 september 2009 18:52 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Gaan we die click starten, para brother?
Dus moet je gaan lenen, precies wat ze willen dat je gaat doen...quote:Op maandag 28 september 2009 19:00 schreef DeLuna het volgende:
Ja, gvd, het is al zo duur met studiefinanciering. Nu blijft er voor mij helemaal geen geld meer over. Erger nog, ik kom in het rood te staan zo
Ik heb al een collegekredietquote:Op maandag 28 september 2009 19:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus moet je gaan lenen, precies wat ze willen dat je gaat doen...
Waarom lenen ?quote:Op maandag 28 september 2009 19:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus moet je gaan lenen, precies wat ze willen dat je gaat doen...
Beetje jammer ditquote:Op maandag 28 september 2009 18:42 schreef 9611Niels het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)sbeurs-studenten.htm
http://www.elsevier.nl/we(...)ang-asielzoekers.htm
Ehm..
Ik ben ook anti-lenen, maar dat is dus de insteek van dit plan.quote:Op maandag 28 september 2009 19:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom lenen ?
Lenen is voor heel mensen niet te doen, zie o.a. rente is verboden voor moslims.
plus lenen kost geld en stop je veel jongeren in schulden
tijd voor actie, gijzelen die bos en rutte
quote:Op maandag 28 september 2009 18:38 schreef Meki het volgende:
die vele uren moeten gaan werken per uur
Pfffff. Ik heb ook nog een leven naast werken en studeren. Meer lenen, en straks mijn hele leven bezig met aflossen zeker.quote:Op maandag 28 september 2009 19:05 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Moet je of, meer werken, meer lenen of meer bij je ouders vragen.
Fout.quote:Op maandag 28 september 2009 19:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom lenen ?
Lenen is voor heel mensen niet te doen, zie o.a. rente is verboden voor moslims.
plus lenen kost geld en stop je veel jongeren in schulden
tijd voor actie, gijzelen die bos en rutte
In het bericht wordt toch echt enkel gesproken over "hoger onderwijs"quote:Op maandag 28 september 2009 19:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee, de algehele studiefinanciering.
Dat klopt dan toch.quote:Op maandag 28 september 2009 19:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
In het bericht wordt toch echt enkel gesproken over "hoger onderwijs"
[Quote]Minister Wouter Bos (PvdA) van Financiën vindt het omzetten van de basisbeurs voor studenten in het hoger onderwijs in een lening een 'bespreekbare optie'.[/b]
Pffff. doe jij eens even normaal met je kansenjongerenquote:Op maandag 28 september 2009 19:12 schreef postmortum het volgende:
ik vind het wel een goed idee om sowieso mbo-ers en hbo-ers geen studiefinanciering te geven , zijn we gelijk af van die kansenjongeren op dit soort opleidingen.
Universiteit alleen nog maar studiefinanciering voor maatschappelijk studies en dus niet voor rechten of iets in die trend.
Verder OV jaarkaart alleen voor mensen van 18+ die zelf geen beschikking hebben over een auto of fiets of verder dan 25 km van hun opleidingsplaats afwonen
jij betaald helemaal niksquote:Op maandag 28 september 2009 18:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Sta jij open voor een terroristische daad die VVD en Bos willen.
ons geld afpakken... wij betalen ook belasting.
Betaald met een dquote:Op maandag 28 september 2009 19:13 schreef postmortum het volgende:
[..]
jij betaald helemaal niksoh ja misschien btw
Aangezien universitair geschoolde mensen beter betaald krijgen als ze gaan werken vind ik het slimmer om de stufi voor het WO af te schaffenquote:Op maandag 28 september 2009 19:12 schreef postmortum het volgende:
ik vind het wel een goed idee om sowieso mbo-ers en hbo-ers geen studiefinanciering te geven , zijn we gelijk af van die kansenjongeren op dit soort opleidingen.
Universiteit alleen nog maar studiefinanciering voor maatschappelijk studies en dus niet voor rechten of iets in die trend.
Verder OV jaarkaart alleen voor mensen van 18+ die zelf geen beschikking hebben over een auto of fiets of verder dan 25 km van hun opleidingsplaats afwonen
verder kan het collegegeld best omhoog eigenlijk het is eigenlijk maar maar een ¤ 1620,- , als je daar eens ¤ 4000,- van zou maken kun je ten minste investeren in de kwaliteit van het onderwijs.quote:Op maandag 28 september 2009 19:13 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Pffff. doe jij eens even normaal met je kansenjongeren
tis een allochtoon , ander begrijpt die mij nietquote:
En dan 400 euro per maand betalen zeker.quote:Op maandag 28 september 2009 19:15 schreef postmortum het volgende:
[..]
verder kan het collegegeld best omhoog eigenlijk het is eigenlijk maar maar een ¤ 1620,- , als je daar eens ¤ 4000,- van zou maken kun je ten minste investeren in de kwaliteit van het onderwijs.
Precies, je kan het als investering in jezelf zien.quote:Op maandag 28 september 2009 19:15 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Aangezien universitair geschoolde mensen beter betaald krijgen als ze gaan werken vind ik het slimmer om de stufi voor het WO af te schaffen
Ach, het PVV volk kent het woord studeren niet eens. Die vinden het alleen maar prima dat die ' luie kudtstudenten' eens wat geld afgepakt wordt.quote:Op maandag 28 september 2009 19:14 schreef mafkees01 het volgende:
Let op: als dit echt serieus wordt, dan komt wilders naar voren, en ik kan vast citeren: "Het kabinet is gek geworden. De studiefinanciering wordt stopgezet, terwijl het asielbeleid meer geld krijgt!"
En dan is het VVD: - 10 zetels
PVV: +9 zetels
400 euro per maand veel vinden voor een maand opleding , terwijl je later waarschijnlijk al 5x zoveel verdiend in een maandquote:Op maandag 28 september 2009 19:16 schreef DeLuna het volgende:
[..]
En dan 400 euro per maand betalen zeker.
Ga weg man
Ja. Dat vind ik. Dus? Ben ik nu kut? Jammerrrr dan. Maar als je het niet zo erg vind... dan mag jij het voor me betalenquote:Op maandag 28 september 2009 19:18 schreef postmortum het volgende:
[..]
400 euro per maand veel vinden voor een maand opleding , terwijl je later waarschijnlijk al 5x zoveel verdiend in een maand
rijke vent zoeken!quote:
wtf waarom zou ik voor jou gaan betalenquote:Op maandag 28 september 2009 19:19 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja. Dat vind ik. Dus? Ben ik nu kut? Jammerrrr dan. Maar als je het niet zo erg vind... dan mag jij het voor me betalen
Gelukkig bestaat er niet zoiets als vaste lastenquote:Op maandag 28 september 2009 19:18 schreef postmortum het volgende:
[..]
400 euro per maand veel vinden voor een maand opleding , terwijl je later waarschijnlijk al 5x zoveel verdiend in een maand
Doet ie het weer fout!quote:Op maandag 28 september 2009 19:18 schreef postmortum het volgende:
[..]
Je kunt ook op andere manieren investeren in je toekomst, hoeft niet perse een hbo/mbo opleiding te zijn hoorquote:Op maandag 28 september 2009 19:20 schreef postmortum het volgende:
[..]
wtf waarom zou ik voor jou gaan betalenWil je niet zelf investeren in je eigen toekomst
Nederland wil toch hoog opgeleide mensen hebben. Nou, zo goed hebben wij het thuis niet om dat voor elkaar te boksen, terwijl ik dat echt wel wil.quote:Op maandag 28 september 2009 19:20 schreef postmortum het volgende:
[..]
wtf waarom zou ik voor jou gaan betalenWil je niet zelf investeren in je eigen toekomst
Godverdomme wat ben jij dom.quote:Op maandag 28 september 2009 19:20 schreef postmortum het volgende:
[..]
oh ff je profiel bekeken je bent een vrouw en je "studeert" NederlandsGeen wonder dat je geen toekomstperspectief ziet in mijn plannen.
meer realistisch hequote:
Waarom? Motiveer je antwoord alstublieft. Misschien dat deze "vrouw" het dan ook begrijptquote:Op maandag 28 september 2009 19:20 schreef postmortum het volgende:
[..]
oh ff je profiel bekeken je bent een vrouw en je "studeert" NederlandsGeen wonder dat je geen toekomstperspectief ziet in mijn plannen.
Het is inderdaad heel realistisch om iemand van 16/17 400 euro per maand te laten ophoesten aan alleen al collegeld.quote:
Waarom moet de belastingbetaler voor jou betalen als jij het zelf kunt door middel van een lening?quote:Op maandag 28 september 2009 19:23 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Waarom? Motiveer je antwoord alstublieft. Misschien dat deze "vrouw" het dan ook begrijpt
Nederlands is ten eerste studie , iedereen leert dat wel bij zijn of haar geboorte. En je toekomstpersepectief zal zijn dat je 50 jaar voor de klas moet gaan staanquote:Op maandag 28 september 2009 19:23 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Waarom? Motiveer je antwoord alstublieft. Misschien dat deze "vrouw" het dan ook begrijpt
Net alsof ik nu niks zelf betaal.quote:Op maandag 28 september 2009 19:25 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Waarom moet de belastingbetaler voor jou betalen als jij het zelf kunt door middel van een lening?
Daarmee heb je op zich wel een punt. Maar je moet voorkomen dat iemand die studeert en daarna niet steenrijk en succesvol wordt, de hele rest van z'n leven krom moet liggen. En je moet ook voorkomen dat iemand die aan een verkeerde studie begint meteen een gigantische schuld heeft, want dat schrikt potentiële studenten af.quote:Op maandag 28 september 2009 19:20 schreef postmortum het volgende:
[..]
zoiets noemen wij het filteren van mensen die echt willen. mensen die echt willen zullen ook gewoon netjes een lening afsluitenquote:Op maandag 28 september 2009 19:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel realistisch om iemand van 16/17 400 euro per maand te laten ophoesten aan alleen al collegeld.
Waarom gaan we dan ook niet allemaal ons eigen instellingsgeld betalen? 4 jaar studie kost je dan slechts 40.000 euro, want dat kunnen we dan ook wel lenen.quote:Op maandag 28 september 2009 19:25 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Waarom moet de belastingbetaler voor jou betalen als jij het zelf kunt door middel van een lening?
Dus omdat jij zelf al 'iets' zelf betaalt mag de belastingbetaler voor de rest opdraaien?quote:Op maandag 28 september 2009 19:26 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Net alsof ik nu niks zelf betaal.
Ja want kinderen leren om te lenen is natuurlijk veel verstandiger.quote:Op maandag 28 september 2009 19:26 schreef postmortum het volgende:
[..]
zoiets noemen wij het filteren van mensen die echt willen. mensen die echt willen zullen ook gewoon netjes een lening afsluiten
Ik merk het aan jouw spelling. Jeetje, wat heb jij veel geleerd.quote:Op maandag 28 september 2009 19:25 schreef postmortum het volgende:
[..]
Nederlands is ten eerste studie , iedereen leert dat wel bij zijn of haar geboorte. En je toekomstpersepectief zal zijn dat je 50 jaar voor de klas moet gaan staan
Die is tenminste zinvoller dan al die andere nutteloze dingen waar wij nog meer belasting voor betalen.quote:Op maandag 28 september 2009 19:26 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Dus omdat jij zelf al 'iets' zelf betaalt mag de belastingbetaler voor de rest opdraaien?
eindelijk iemand met serieuze punten. ik zou zeggen gewoon 10% van je netto inkomen afstaan gedurende 20 jaar of een ander soort draagvlakquote:Op maandag 28 september 2009 19:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Daarmee heb je op zich wel een punt. Maar je moet voorkomen dat iemand die studeert en daarna niet steenrijk en succesvol wordt, de hele rest van z'n leven krom moet liggen. En je moet ook voorkomen dat iemand die aan een verkeerde studie begint meteen een gigantische schuld heeft, want dat schrikt potentiële studenten af.
Daarom vind ik dat het terugbetalen van de lening aan een paar eisen moet worden verbonden:
- Terugbetalen beperkt tot 15 jaar na afronding studie
- Terugbetalen als percentage van inkomen, met een terugbetaal-vrije voet
- Rente beperkt tot inflatie
- Februariregeling behouden: lening in gift omzetten (eenmalig) als je voor februari stopt.
Met een dergelijke regeling heb je automatisch ook een impliciete limiet op het collegegeld. Immers, vanaf een bepaalde hoogte kan toch niemand het meer terugbetalen.
BS. Hoe komt iemand aan 400 euro p/m voor alleen lesgeld? Alleen met werken kan niet, als je een beetje boeiende studie hebt dan ben je daaraan genoeg tijd kwijt. Lenen is een baggeroptie, limiteert je toekomstperspectief (je begint met 30000 schuld, of meer), met als grootste effect dat mensen zonder fallback-optie (familie met wat ruimere financien) wel een paar keer nadenken voor ze een (uitdagende) studie kiezen.quote:Op maandag 28 september 2009 19:20 schreef postmortum het volgende:
[..]
ja , juffrouw gooi het maar op de spelling van de limburgse poolse medemensquote:Op maandag 28 september 2009 19:27 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik merk het aan jouw spelling. Jeetje, wat heb jij veel geleerd.
50 jaar? Ja en dan? Er is anders wel een lerarentekort hier in Nederland.
Daar gaat het nu niet om, want er gaat wel degelijk (groot) deel van de belasting naar onderwijs.quote:Op maandag 28 september 2009 19:28 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Die is tenminste zinvoller dan al die andere nutteloze dingen waar wij nog meer belasting voor betalen.
meer respect voor iemand die toiletten schoonmaakt , dan voor iemand die gaat huilen dat die in de toekomst misschien dat moet gaan doen ivm foutieve studiekeuzesquote:Op maandag 28 september 2009 19:28 schreef trancethrust het volgende:
[..]
BS. Hoe komt iemand aan 400 euro p/m voor alleen lesgeld? Alleen met werken kan niet, als je een beetje boeiende studie hebt dan ben je daaraan genoeg tijd kwijt. Lenen is een baggeroptie, limiteert je toekomstperspectief (je begint met 30000 schuld, of meer), met als grootste effect dat mensen zonder fallback-optie (familie met wat ruimere financien) wel een paar keer nadenken voor ze een (uitdagende) studie kiezen.
Het argument dat je later toch bakken met geld zou verdienen slaat kant noch wal; je betaalt dan ook meer belasting, zowel in euro's als relatief. Bovendien hoeven een paar banken maar even wat te verneuken en je hebt kans dat je toiletten schoonmaakt.
Bevriezen heb ik ook geen problemen mee. Maar afschaffen gaat me te ver.quote:Op maandag 28 september 2009 19:26 schreef Sheep91 het volgende:
Demonstreren tegen het bevriezen van de studiefinanciering vind ik overdreven. Iedereen moet inleveren dus die paar euro per maand moeten studenten wel inleveren, maar helemaal geen stufi meer geven vind ik geen goed plan. Studeren wordt op die manier totaal niet gestimuleerd en alle studenten komen met een hoge schuld te zitten. Kan me niet voorstellen dat dit idee er door komt.
Jij was zeker te dom om te studeren.quote:Op maandag 28 september 2009 19:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
Terecht! Dat die luie zwamhonden die hun HBO verdienen met op hun rug liggen en straten onder kotsen nadat ze de kroeg uitgetrapt zijn, nu maar eens gaan werken
Ik zie er nog zoeen zitten. "Rot op ik studeer rechten"Met haar bezopen kop. En dat moet Nederland de komende jaren er weer bovenop helpen?
Geen problemen mee dat die luie apen eens een vak gaan leren ipv op kosten van de belastingbetaler de staatsruif leegvretend door hun studietijd rollen.
Met lenen is niks mis, de hele economie draait erop.quote:Op maandag 28 september 2009 19:27 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja want kinderen leren om te lenen is natuurlijk veel verstandiger.
Kurwa betekent toch "student"? Mag ik dat dan tegen studenten roepen?quote:Op maandag 28 september 2009 19:29 schreef postmortum het volgende:
[..]
ja , juffrouw gooi het maar op de spelling van de limburgse poolse medemens
Gelukkig ben ik niet lui.quote:Op maandag 28 september 2009 19:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
Terecht! Dat die luie zwamhonden die hun HBO verdienen met op hun rug liggen en straten onder kotsen nadat ze de kroeg uitgetrapt zijn, nu maar eens gaan werken
Ik zie er nog zoeen zitten. "Rot op ik studeer rechten"Met haar bezopen kop. En dat moet Nederland de komende jaren er weer bovenop helpen?
Geen problemen mee dat die luie apen eens een vak gaan leren ipv op kosten van de belastingbetaler de staatsruif leegvretend door hun studietijd rollen.
vogeltjesdans isafgestudeerd mbo ict niveau 4quote:Op maandag 28 september 2009 19:31 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Jij was zeker te dom om te studeren.
Tering hé die kortzichtigheid hier.
jij welquote:Op maandag 28 september 2009 19:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kurwa betekent toch "student"? Mag ik dat dan tegen studenten roepen?
Dus omdat de hele economie er op draait is het maar goed? Overal hebben we tegenwoordig waarschuwingen voor lenen. Er zijn zoveel mensen die in de problemen komen door lenen en dan willen we kinderen van 16 jaar laten lenen voor hun studie. De verleiding is dan erg groot om 100 euro of meer per maand extra te lenen om leuke dingen van te doen.quote:Op maandag 28 september 2009 19:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Met lenen is niks mis, de hele economie draait erop.
Je moet kinderen alleen leren om voor de juiste dingen geld te lenen. Dus niet voor een nieuwe iPhone of plasma-TV, maar wél voor een studie, om een eigen bedrijfje te beginnen of om een huis te kopen.
Het is tijd om je verantwoordelijkheden te nemen en gaan studeren en daarnaast werken. Net als ieder ander.quote:Op maandag 28 september 2009 18:38 schreef Meki het volgende:
Achterlijke idioten daar Den Haag
Zij die 9.000 euro verdienen per maand willen voor de arme studenten het gaan verpesten, zij de studenten die honderden euro's kwijt zijn aan kamers en schoolgeld en boeken en die vele uren moeten gaan werken per uur zijn straks alles kwijt en moeten met dure rente alles terug gaan betalen..
De studenten moeten in actie komen door te gaan protesteren ..de verantwoordelijken gijzelen en hard aanpakken totdat ze hun maatregelen terug nemen.
het is tijd voor actie...
idiote kabinet...
pecies jij begrijpt het.quote:Op maandag 28 september 2009 19:37 schreef Plots het volgende:
Vind het afschaffen van Stufi wel een goed idee. Dat betekent dat er minder mensen gaan studeren en diploma halen. Dat betekent voor mij weer meer kans op de arbeidsmarkt en kan ik hoger loon vragen.
Alsof iedereen daar tijd voor heeft.quote:Op maandag 28 september 2009 19:34 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het is tijd om je verantwoordelijkheden te nemen en gaan studeren en daarnaast werken. Net als ieder ander.
en ik neem jou niet meer serieus.quote:Op maandag 28 september 2009 19:38 schreef postmortum het volgende:
[..]
pecies jij begrijpt het.
nu is een hbo-diploma al niks meer waard , over 5 jaar een uni diploma niet meer
Ik moet het wat duidelijker verwoorden zo te zien. Er is een kans dat je na je uberstudie die je 30000 euro heeft gekost je dankzij een of andere crisis geen werk kan vinden behalve dat van schoonmaker, terwijl je nog een lening hebt van een paar euros (understatement).quote:Op maandag 28 september 2009 19:31 schreef postmortum het volgende:
[..]
meer respect voor iemand die toiletten schoonmaakt , dan voor iemand die gaat huilen dat die in de toekomst misschien dat moet gaan doen ivm foutieve studiekeuzes
ik begrijp je zinsopbouw nietquote:Op maandag 28 september 2009 19:38 schreef mafkees01 het volgende:
kanker die replys
Tering, wat een discussie hier. En dan op mensen ingaan die de Nederlandse taal niet eens beheersen? Wat doen jullie jezelf aan
Die waarschuwingen hebben we, omdat mensen nogal neigen te lenen voor de verkeerde dingen. Dat wil niet zeggen dat lenen voor goede dingen ook slecht is.quote:Op maandag 28 september 2009 19:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus omdat de hele economie er op draait is het maar goed? Overal hebben we tegenwoordig waarschuwingen voor lenen.
Dat lijkt mij ook maar niks. Een minderjarig kind kun je niet met gigantische schulden opzadelen.quote:Er zijn zoveel mensen die in de problemen komen door lenen en dan willen we kinderen van 16 jaar laten lenen voor hun studie. De verleiding is dan erg groot om 100 euro of meer per maand extra te lenen om leuke dingen van te doen.
Dat gaat ook zo lekker met een lucht en ruimtevaart studie.quote:Op maandag 28 september 2009 19:34 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het is tijd om je verantwoordelijkheden te nemen en gaan studeren en daarnaast werken. Net als ieder ander.
Kanker, tering. Het valt maar te hopen dat het kabinet de geneeskunde studenten ontziet.quote:Op maandag 28 september 2009 19:38 schreef mafkees01 het volgende:
kanker die replys
Tering, wat een discussie hier. En dan op mensen ingaan die de Nederlandse taal niet eens beheersen? Wat doen jullie jezelf aan
ik geef toch ook ergens aan dat mensen gewoon 10% van hun loon kunnen afstaan naderhand over een periode van 20 jaar. Dus dan maakt jouw argument niks meer uit.quote:Op maandag 28 september 2009 19:40 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik moet het wat duidelijker verwoorden zo te zien. Er is een kans dat je na je uberstudie die je 30000 euro heeft gekost je dankzij een of andere crisis geen werk kan vinden behalve dat van schoonmaker, terwijl je nog een lening hebt van een paar euros (understatement).
Wat overigens maar 1 van de punten is die ik maakte.
hun ouders welquote:Op maandag 28 september 2009 19:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Die waarschuwingen hebben we, omdat mensen nogal neigen te lenen voor de verkeerde dingen. Dat wil niet zeggen dat lenen voor goede dingen ook slecht is.
[..]
Dat lijkt mij ook maar niks. Een minderjarig kind kun je niet met gigantische schulden opzadelen.
Wat ben jij toch gruwelijk dom. Dit is natuurlijk prima, maar dan moet wel het hele belastingstelsel op de schop, moet het RO beleid in Nl op de schop, het ontslagrecht etc. Anders laat je je alleen maar naaien door de babyboomers, en je vindt het nog machtig mooi ook.quote:Op maandag 28 september 2009 19:34 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nee, want 10% van een netto inkomen van 600 euro valt net zo goed te missen als 10% van een inkomen van 5000 euro.quote:Op maandag 28 september 2009 19:41 schreef postmortum het volgende:
[..]
ik geef toch ook ergens aan dat mensen gewoon 10% van hun loon kunnen afstaan naderhand over een periode van 20 jaar. Dus dan maakt jouw argument niks meer uit.
ik ben dan al lang rijk en succesvol meisjequote:Op maandag 28 september 2009 19:42 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Tot jij opeens een van die ouders bent.
Overigens nog steeds alleen maar 1 van de argumenten, maar je houdt zo te zien wel van selectief reageren.quote:Op maandag 28 september 2009 19:41 schreef postmortum het volgende:
[..]
ik geef toch ook ergens aan dat mensen gewoon 10% van hun loon kunnen afstaan naderhand over een periode van 20 jaar. Dus dan maakt jouw argument niks meer uit.
het is tijd voor de vlaktaxquote:Op maandag 28 september 2009 19:42 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Nee, want 10% van een netto inkomen van 600 euro valt net zo goed te missen als 10% van een inkomen van 5000 euro.
nah heb geen zin om terug te lezen en ik vind je betoog ook niet zo heel goedquote:Op maandag 28 september 2009 19:43 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Overigens nog steeds alleen maar 1 van de argumenten, maar je houdt zo te zien wel van selectief reageren.
We hadden het over gigantische schulden. Dan ben jij ook niet rijk meer.quote:Op maandag 28 september 2009 19:43 schreef postmortum het volgende:
[..]
ik ben dan al lang rijk en succesvol meisje
Inderdaad, lenen om een huis te kopen, om een studie te bekostigen of een eigen bedrijf te beginnen is niet gek, maar juist een manier om verder te komen in het leven. Natuurlijk moet het terugbetaald worden. Maar de winst die je eruit haalt weegt op tegen de (tijdelijke) extra vaste lasten die je er aan over houdt.quote:Op maandag 28 september 2009 19:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Die waarschuwingen hebben we, omdat mensen nogal neigen te lenen voor de verkeerde dingen. Dat wil niet zeggen dat lenen voor goede dingen ook slecht is.
.
O ja. Dat is de Belgische aanpak, las ik in een ander topic. Gewoon de ouders dwingen te betalen voor hun kind, en als ze dat niet kunnen de studiekosten bij hun schuldenlast optellen.quote:
Dat klopt, alleen is wordt het zo wel heel verleidelijk gemaakt om net wat te meer lenen dan nodig is. Dat is momenteel al het geval, waarbij studenten nu extra lenen omdat ze het idee hebben dat ze het later wel makkelijk terug kunnen betalen.quote:Op maandag 28 september 2009 19:40 schreef Igen het volgende:
[..]
En dat krijg je dus wel, studenten die net gaan beginnen zijn 16/17 jaar, die kan je niet vragen of ze even honderden euro's per maand willen gaan lenen.quote:[..]
Dat lijkt mij ook maar niks. Een minderjarig kind kun je niet met gigantische schulden opzadelen.
ik ken meid uit België . die wilt studeren , maar ouders kunnen dat niet betalen gaat ze nu haar ouders voor de rechter slepenquote:Op maandag 28 september 2009 19:44 schreef Igen het volgende:
[..]
O ja. Dat is de Belgische aanpak, las ik in een ander topic. Gewoon de ouders dwingen te betalen voor hun kind, en als ze dat niet kunnen de studiekosten bij hun schuldenlast optellen.
En dan geen schuldsaneringstraject aanbieden.
quote:Op maandag 28 september 2009 19:38 schreef postmortum het volgende:
[..]
pecies jij begrijpt het.
nu is een hbo-diploma al niks meer waard , over 5 jaar een uni diploma niet meer
Zwaktebod. En ik zat toentertijd ook te genieten van mijn schuldloze bestaan in plaats van mijn retoriek te oefenen; wel mooi om te zien dat deze nog wel altijd beter is dan die van sommige andere lieden.quote:Op maandag 28 september 2009 19:44 schreef postmortum het volgende:
[..]
nah heb geen zin om terug te lezen en ik vind je betoog ook niet zo heel goedik denk niet dat je de de de selectie van de voorrondes van het lagerhuis gekomen was
![]()
het mooie is de mensen die buiten de gestelde periode afstuderen krijgen ook gewoon een normaal diplomaquote:Op maandag 28 september 2009 19:49 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
3 op de 10 van die pauperige eerstejaars haalt daadwerkelijk zijn diploma. Daarvan studeert maar 30% nominaal af. Die massale aanmeldingen betekenen niets, allemaal idioten die het niet gaan halen maar een poging wagen.![]()
Er is nog geen sprake van diploma inflatie.
Ik feest weinig tot niet. Geldt niet voor mij dus.quote:Op maandag 28 september 2009 19:48 schreef postmortum het volgende:
uit dit topic blijkt maar weer eens dat de mensen wel de lusten willen dragen (feesten , leuke studententijd) , maar niet de lasten (investeren in je toekomst) . Triest gesteld met Nederland , geen wonder dat we van alle kanten ingehaald worden
Want? Je bent dan minder slim ofzo? Wat is dit nou weer voor onzin.quote:Op maandag 28 september 2009 19:50 schreef postmortum het volgende:
[..]
het mooie is de mensen die buiten de gestelde periode afstuderen krijgen ook gewoon een normaal diplomaDaar moest ze iets op verzinnen zoiets in de trant van gold , silver , bronze diploma's
ja , blijkbaar he als je een diploma niet binnen de gestelde termijn kunt halen ben je niet goed genoeg, simpel.quote:Op maandag 28 september 2009 19:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Want? Je bent dan minder slim ofzo? Wat is dit nou weer voor onzin.
Gelukkig zit jij niet in de regering.quote:Op maandag 28 september 2009 19:53 schreef postmortum het volgende:
maar goed ben nu weg , moet nu naar de hockeyclub toe
Beetje ambitieuze student gaat tijdens zijn studententijd nog een jaartje weeshuizen bouwen in afrika, de lokale VVD fractie leiden of een jaar lang keihard zuipen met zijn studentenclub. Wat vertraging, maar boeie, daar krijg je een boel meer voor terug.quote:Op maandag 28 september 2009 19:50 schreef postmortum het volgende:
[..]
het mooie is de mensen die buiten de gestelde periode afstuderen krijgen ook gewoon een normaal diplomaDaar moest ze iets op verzinnen zoiets in de trant van gold , silver , bronze diploma's
Ik heb nagenoeg al mijn vakken in 1x gehaald, m'n P in 1 jaar alleen heb ik toch uitloop, waarom zou mijn diploma minder waard zijn dan iemand die het wel in 4 jaar heeft gehaald maar wel nagenoeg elk vak moest overdoen?quote:Op maandag 28 september 2009 19:52 schreef postmortum het volgende:
[..]
ja , blijkbaar he als je een diploma niet binnen de gestelde termijn kunt halen ben je niet goed genoeg, simpel.
een uitzondering wil ik wel maken voor mensen die ziek zijn geweest in deze periode
Dat komt vooral doordat veel studenten zich 20 uur of meer in de naad moeten werken om hun studie+kamer te bekostigen.quote:Op maandag 28 september 2009 19:50 schreef postmortum het volgende:
[..]
En dan ben ik het verdomme nog met 'm eens ook. Achterlijk zooitjequote:Op maandag 28 september 2009 19:14 schreef mafkees01 het volgende:
Let op: als dit echt serieus wordt, dan komt wilders naar voren, en ik kan vast citeren: "Het kabinet is gek geworden. De studiefinanciering wordt stopgezet, terwijl het asielbeleid meer geld krijgt!"
En dan is het VVD: - 10 zetels
PVV: +9 zetels
Nounou, 20 uur werk naast die 20 uur school (die ze meestal niet eens halen) is natuurlijk ook zo zwaarquote:Op maandag 28 september 2009 19:56 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Dat komt vooral doordat veel studenten zich 20 uur of meer in de naad moeten werken om hun studie+kamer te bekostigen.
Minder studiefinanciering => meer werkstudenten => bevordering zesjescultuur.
Daarnaast opdrachten/verslagen etc. maken is ook niet nodigquote:Op maandag 28 september 2009 20:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Nounou, 20 uur werk naast die 20 uur school (die ze meestal niet eens halen) is natuurlijk ook zo zwaar.
quote:Op maandag 28 september 2009 20:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Nounou, 20 uur werk naast die 20 uur school (die ze meestal niet eens halen) is natuurlijk ook zo zwaar.
Dat moet ook allemaal op de schop.quote:Op maandag 28 september 2009 19:42 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat ben jij toch gruwelijk dom. Dit is natuurlijk prima, maar dan moet wel het hele belastingstelsel op de schop, moet het RO beleid in Nl op de schop, het ontslagrecht etc. Anders laat je je alleen maar naaien door de babyboomers, en je vindt het nog machtig mooi ook.
quote:Op maandag 28 september 2009 18:42 schreef 9611Niels het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)sbeurs-studenten.htm
http://www.elsevier.nl/we(...)ang-asielzoekers.htm
Ehm..
Basisbeurs is 90 euro voor thuiswonen, 250 euro voor uitwonend en je kan max iets van 900 euro per maand erbij lenen.quote:Op maandag 28 september 2009 20:40 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik vind het zoieso onjuist om kinderen vanaf 18 jaar zulke hoge leningen te geven en na 7 jaar terug te laten betalen tegen rente.. Het klopt niet ergens vind ik dat gewoon niet juist.
Btw. Wat is een basisbeurs eigenlijk en hoeveel verschilt dat nou van een lening?
Die kinderen hoeven niet te studeren, hebben ouders en weten verdomd goed waar ze mee bezig zijn. Op het moment dat je 40+k gaat lenen en dan geen studie wil/gaat/kan afmaken, tsjah, dan heb je een probleem.quote:Op maandag 28 september 2009 20:40 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik vind het zoieso onjuist om kinderen vanaf 18 jaar zulke hoge leningen te geven en na 7 jaar terug te laten betalen tegen rente.. Het klopt niet ergens vind ik dat gewoon niet juist.
Nee, de schulden van aankomende studenten. De huidige generatie 'ex-studenten' krijgt er niet opeens schulden bij.quote:Op maandag 28 september 2009 20:53 schreef Schenkstroop het volgende:
ik weet niet precies wat je wilt zeggen. over die soepele leningsvoorwaarden zijn we het wel eens. Ik vind dat je in je burgers moet investeren, zij kunnen een economie sterker maken. Maar nu wilt Bos de schulden van ex-studenten nóg hoger laten oplopen begrijp ik dat goed?
Bij mij zou de schuld met welgeteld 0,- euro stijgen, omdat ik genoeg eigen vermogen heb om het gemis van de stufi op te vangen. Al zou ik dat niet hebben zou het me niet meer dan 1100 euro per jaar aan lening kosten. Dit zal dus per student schelen.quote:Op maandag 28 september 2009 21:09 schreef Schenkstroop het volgende:
Nah dat vind ik krom. De studieschuld stijgt dus met zeker 3000.- per jaar (excl rente) per student. Na 6 jaar studeren komt er dus zeker 18000.- (excl. rente) bovenop de hele schuld bij. Ik vind dit een hele laffe manier om sneller van de staatschulden aftekomen.
Ik kan niet fulltime werken naast mijn studie, maar ik ben iemand die goed heeft gespaard in zijn korte leven, plus dat mijn ouders gewoon bijdragen aan mijn studiekosten (dit is inderdaad niet voor iedereen weggelegd, alleen als ik zo om mij heen kijk zie ik dat bij een hoop vrienden van me wel).quote:Op maandag 28 september 2009 21:14 schreef Schenkstroop het volgende:
dan is mijn nieuwsgierige vraag, hoe oud ben je, wat studeer je en wat voor werk doe je? Ik bedoel dat je fulltime kan werken voor een goed salaris, en daarnaast kan studeren.. Das knap
Ja, ik ga morgen al beginnen met rellen, WIE DOET ER MEE?quote:Op maandag 28 september 2009 21:44 schreef FB14 het volgende:
De overheid in Nederland dient geen enkel nut meer. Alle primaire levensbehoeften (woning, nuts, ov, zorg) is geprivatiseerd. Verder is het oorspronkelijke doel van een overheid om orde en veiligheid te brengen en laat dit nu net het punt zijn waarop de overheid al jaren keihard faalt. Nederlanders moeten eens niet meer het makke schaap uithangen en gaan rellen. Het is tijd voor een revolutie.
True... true... daarom is Nederland ook een zinkend schip en we weten allemaal dat je een zinkend schip tijdig moet verlaten. Nog 6 maanden en dan ben ik hopelijk verlost van deze bananenrupubliek.quote:Op maandag 28 september 2009 21:49 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ja, ik ga morgen al beginnen met rellen, WIE DOET ER MEE?
Niemand natuurlijk, iedereen zit zoals gewoonlijk weer achter z'n pc, met een mok koffie in de ene hand, en zijn geslachtsdeel in de ander, lekker te bazuinen wat hij/zij wel niet gaat doen, om er dan op moment suprême gewoon thuis te blijven en weer te fappen.
Zo is het, zo was het altijd al geweest, en zo zal het ook blijven
Als er een datum wordt geprikt wil ik best rellenquote:Op maandag 28 september 2009 21:49 schreef Drinky het volgende:
[..]
Niemand natuurlijk, iedereen zit zoals gewoonlijk weer achter z'n pc, met een mok koffie in de ene hand, en zijn geslachtsdeel in de ander, lekker te bazuinen wat hij/zij wel niet gaat doen, om er dan op moment suprême gewoon thuis te blijven en weer te fappen.
Als ik het zo breed had gehad dan had ik geen klachten. Helaas is dat niet zoquote:Op maandag 28 september 2009 21:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik kan niet fulltime werken naast mijn studie, maar ik ben iemand die goed heeft gespaard in zijn korte leven, plus dat mijn ouders gewoon bijdragen aan mijn studiekosten (dit is inderdaad niet voor iedereen weggelegd, alleen als ik zo om mij heen kijk zie ik dat bij een hoop vrienden van me wel).
Maar laat me het zo zeggen, als ik mijn boeken en collegegeld voor 4 jaar studie zelf had moeten betalen had ik dat zonder meer kunnen doen van alleen al mijn spaargeld.
quote:Op maandag 28 september 2009 19:49 schreef Muzz_ het volgende:
Er is nog geen sprake van diploma inflatie.
- minder verspillen aan de EUquote:Op maandag 28 september 2009 21:45 schreef Schenkstroop het volgende:
De ministeries lijken er een wedstrijdje van te maken onderling"Wie het meeste kan besparen maakt niet uit hoe". Ze moeten gewoon stoppen met die zinloze oorlogen hoe vinden ze die. 4 miljoen per dag sparen ze dan.
Ga eens aan een TU studeren met je 20 uurquote:Op maandag 28 september 2009 20:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Dit is wat bot gesteld, maar je hebt hier wel een punt. Hoe slecht zal iemand af zijn die een lening afsluit voor zijn/haar studie?quote:Op maandag 28 september 2009 19:11 schreef Ryon het volgende:
Je kan het geld gewoon blijven lenen. Heb je die paar tientjes die je per maand moet terug betalen er niet voor over, dan bok je gewoon lekker op van je onderwijsinstelling en ga je nu maar aan de slag als arbeider.
En het gras bij de buren is altijd groener. Hoe naïef kan een mens zijn.quote:Op maandag 28 september 2009 21:52 schreef FB14 het volgende:
[..]
True... true... daarom is Nederland ook een zinkend schip en we weten allemaal dat je een zinkend schip tijdig moet verlaten. Nog 6 maanden en dan ben ik hopelijk verlost van deze bananenrupubliek.
quote:Op maandag 28 september 2009 19:53 schreef postmortum het volgende:
maar goed ben nu weg , moet nu naar de hockeyclub toe asperges steken.
Overheid staat ondanks het vele privatiseren nogsteeds erg sterk tussen bedrijf en klant in. Via allerlei regelgevingen (wat wel en niet mag), extra taxen, heffingen, kosten beperkt de overheid via haar sterke invloed het product-aanbod voor de consument. Op deze manier wordt concurentie tussen bedrijven ingeperkt. En kunnen prijzen van producten (dienstverleneing, zorg, medcijnen, energie) dus niet dalen. Er is dus eigenlijk geen echte marktwerking gaande. De kosten/maatregelen die de overheid bovenop de producten van bedrijven gooien worden uiteraard gewoon doorbekend naar de klant toe. Dit is allemaal dubel en dwars extra vangen voor de staat. Het gevolg zien wij dus oa. weer terug in de energie en zorg-prijzen.quote:Op maandag 28 september 2009 21:44 schreef FB14 het volgende:
De overheid in Nederland dient geen enkel nut meer. Alle primaire levensbehoeften (woning, nuts, ov, zorg) is geprivatiseerd. Verder is het oorspronkelijke doel van een overheid om orde en veiligheid te brengen en laat dit nu net het punt zijn waarop de overheid al jaren keihard faalt. Nederlanders moeten eens niet meer het makke schaap uithangen en gaan rellen. Het is tijd voor een revolutie.
Dat is geen naïviteit, maar realisme. Tuurlijk is er, in het land waar ik heen wil, ook wel wat mis; het ideale land bestaat natuurlijk niet. Maar zo slecht als het in Nederland de laatste jaren is, is het daar zeker niet. Ik heb geen zin om de rest van mijn leven in de file te staan, zonder een mes in mijn ribben te krijgen iemand aanspreken op asociaal gedrag, mijn halve salaris opofferen aan een klein 13-in-een-dozijn-rijtjeshuis, behandeld worden als crimineel als ik meer dan modaal verdien etc. etc.quote:Op dinsdag 29 september 2009 08:53 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
En het gras bij de buren is altijd groener. Hoe naïef kan een mens zijn.
Helemaal waar. HBO is wat MBO vroeger was en WO wat HBO vroeger was. Ik zie het zelf al dat mijn vorige HBO-opleiding (begonnen in 2002, afgestudeerd in 2007) een triest niveau heeft bereikt. Allemaal dat competentiegericht leren en groepswerk, maar steeds minder aandacht op de 'core' van de opleiding.quote:Op dinsdag 29 september 2009 01:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
![]()
Beste jongen, die is al JAREN aan de gang. Ik durf zelfs te stellen dat het huidige HBO het niet eens haalt bij wat 20 jaar geleden een doorsnee MBO opleiding was.
Geen wonder dat het bedrijfsleven nu alleen nog maar vraagt om HBO. Ze moeten wel. Door de devaluatie van het onderwijsprogramma over de gehele breedte is dat het enige dat tegenwoordig nog een beetje iets voorstelt.
Je zou in de kroeg kunnen werken in plaats van hem leeg te zuipen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 03:41 schreef Greci het volgende:
Daarbij komt nog eens bij dat studenten worden geacht wat aan hun studie te doen buiten de normale lesuren. Ikzelf zou voor elk uur college drie uur moeten besteden aan opdrachten enzo. 15 uur college + 15*3 = 60 uur aan studie. Waar is nog tijd om te werken?
En dan op je 22 een schuld hebben van 20kquote:Op maandag 28 september 2009 19:26 schreef postmortum het volgende:
[..]
zoiets noemen wij het filteren van mensen die echt willen. mensen die echt willen zullen ook gewoon netjes een lening afsluiten
SSSSSSSTquote:Op dinsdag 29 september 2009 02:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
- minder verspillen aan de EU
- minder ontwikkelingsgeld de grens over
- stoppen met de JSF
- nooit meer bij voorbaat al niet rendabele projecten zoals de HSL
- stoppen met sinterklaas spelen voor asielzoekers
- enz.
Postmortum heeft wss geen flauw idee wat de waarde van geld is omdat zn papa en mama alles voor hem betalen en verwacht 10k bruto te gaan verdienen zodra die aan de bak gaat.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:57 schreef fs180 het volgende:
[..]
En dan op je 22 een schuld hebben van 20k
Hoeft niet als je gewoon tijdens je studie werkt. Toen ik nog studeerde was ik ook dagelijks van 's morgens tot 's avonds 8 uur bezig. Niks mis mee en als je dan een weekendbaantje aanneemt komt alles best goed.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:57 schreef fs180 het volgende:
[..]
En dan op je 22 een schuld hebben van 20k
Ach man doe is normaalquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hoeft niet als je gewoon tijdens je studie werkt. Toen ik nog studeerde was ik ook dagelijks van 's morgens tot 's avonds 8 uur bezig. Niks mis mee en als je dan een weekendbaantje aanneemt komt alles best goed.
Voor de ongelovigen onder ons een klein schemaatje:
- 15 uur college per week (3 uur per dag)
- 45 uur studeren naast je studie (6 uur per dag en de rest in het weekend)
- 20 uur werken in de week (toch altijd goed voor een 1000,- per maand)
Dat is 80 uur. Een week heeft 168 uur waarvan je er 60 in je nest ligt te rotten. Dan blijven er nog 28 uur over om te lamzakken, te zuipen, te kotsen, kortom de lamme student uit te hangen
Sorry, maar zo heeft iedereen het vroeger gedaan. Het lijkt wel of er iets mis is met de studenten van tegenwoordig, als het maar allemaal geen moeite en tijd kost. Nee ik als belastingbetaler draai daar wel voor op.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:29 schreef Ruhn het volgende:
[..]
Ach man doe is normaalAan het leven zitten bepaalde verplichtingen vast ... maar wat jij hier nu allemaal voor een onzin neerdonderd. Er is meer dan alleen werken, studeren en voor de tv hangen totdat je doodgaat.
Je moet genieten van alles wat er om ons heen is, het goede en het slechte. Lomp doen, fouten maken, socializen, zo dicht mogelijk bij gelukkig zijn komen. Je gaat mij niet vertellen dat je daarmee een gelukkig leven geniet.
Ja ''vroeger'' moest iedereen van zonsopgang tot zonsondergang aan het werk. Ik studeer zelf ook niet meer en draai er ook gewoon voor op. Er ging vroeger wel meer anders, waarom zou het nu weer zo moeten worden als dat niet noodzakelijk is?quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Sorry, maar zo heeft iedereen het vroeger gedaan. Het lijkt wel of er iets mis is met de studenten van tegenwoordig, als het maar allemaal geen moeite en tijd kost. Nee ik als belastingbetaler draai daar wel voor op.
En jij verwacht dat kinderen van 17 dit gaan doen? Dan hebben ze al een burnout voordat ze uberhaupt aan het werk gaan.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hoeft niet als je gewoon tijdens je studie werkt. Toen ik nog studeerde was ik ook dagelijks van 's morgens tot 's avonds 8 uur bezig. Niks mis mee en als je dan een weekendbaantje aanneemt komt alles best goed.
Voor de ongelovigen onder ons een klein schemaatje:
- 15 uur college per week (3 uur per dag)
- 45 uur studeren naast je studie (6 uur per dag en de rest in het weekend)
- 20 uur werken in de week (toch altijd goed voor een 1000,- per maand)
Dat is 80 uur. Een week heeft 168 uur waarvan je er 60 in je nest ligt te rotten. Dan blijven er nog 28 uur over om te lamzakken, te zuipen, te kotsen, kortom de lamme student uit te hangen
quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:59 schreef RickoKun het volgende:
Hallo iedereen,
Mijn naam is Kanker Kabinet, en ik wil graag melden dat ik het ongelovelijk tof vind om jullie studenten het geld af te pakken! Ik lig nu in mijn knuistje te lachen omdat jullie studenten, en de rest van het Nederlandse volk niks doen tegen de regels die wij maken! Hilarisch! Dan bezoeken we weer zo'n forumpje als dit waarin alleen maar geklaagd wordt maar niks gedaan wordt! Pffff poeh hey! Gelukkig leven we niet in een land waar het volk voor het zeggen heeft, maar wij alles lekker kunnen door blijven regelen zonder het aan het volk te vragen!
Achja, wat onze leukste grap nog is, is dat we die miljoenen die we van jullie -de toekomst- afpakken, weer uitgeven aan ontwikkelingshulp in Afrika, waardoor zij (de Tsutsi's) weer fijn nieuwe AK 47's kunnen kopen!
Whehehee, jullie zijn allemaal gepwned de afgelopen twee regeringsperiodes door toffe collega's van ons als; Bos, Zalm, Klink en Rouvoet!
PLEASE! Stem volgende keer maar gewoon weer op ons, aangezien jullie (alle nederlanders samen, niet de studenten alleen) zo ongelovelijk dom zijn om voor de gein maar weer naar die stembussen te gaan 'omdat je hoort te stemmen'! Nogmaals, hilarisch! WBEHEHHEEHEH
Kusje,
PVDA, CU, SP, D66, PVV, PVDD, CDA
oh en binnenkort krijgen we een fijne Moslimpartij! YEAH!![]()
Ja vrind, op wie kán ik stemmen?quote:
quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:37 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ja vrind, op wie kán ik stemmen?
Laat er eerst maar een partij komen die voor het hardwerkende volk opkomt. Anders stem ik wel blanco want wat voor nut heeft het nu?
Inderdaad, anders heeft het weinig zinquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:35 schreef Drinky het volgende:
Blanco stem denk ik, maarja, dan moet wel heel Nederland blanco gaan stemmen
Welke studie haalt dat tegenwoordig nogquote:Op maandag 28 september 2009 20:28 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
![]()
Studie (dus een echte studie) = minimaal 40 uur studeren (colleges volgen, boeken lezen, verslagen maken etc).
Natuurlijk kan je studies met zo min mogelijk inzet halen. Wil je echter wat meer uit je studie halen (hogere cijfers of je wat meer verdiepen in je toekomstige vakgebied) kan je daar makkelijk aan komen. Dat studenten veelal al genoegen nemen met een 6 ligt meer aan hun dan aan de opleiding.quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:27 schreef fathank het volgende:
[..]
Welke studie haalt dat tegenwoordig nog. Echt maar heel weinig.
Niet helemaal waar. Er zijn meer oorzaken voor de 6jes cultuur dan alleen de studenten. Ten eerste is er weinig meerwaarde voor cum-laude dan een diploma met 6jes. Het staat leuk op je CV maar in het bedrijfsleven heb je er niet veel aan. Verder is het uberhaupt al erg moeilijk om een 8 of hoger voor een tentamen te halen omdat de normeringen zo streng zijn dat je al blij bent als je een 6 haalt. Bovendien zijn er bij veel opleidingen maar 2 toetsmomenten per jaar, itt sommige andere landen waar je 5 of 6 keer per jaar kunt herkansen. En als laatste zijn er ook veel vakken waarbij de normering niet hoger gaat dan een 8 (bv bij groepswerk). Het ligt dus niet alleen aan de studenten. In Duitsland bv is het bijzonder makkelijk om een 2 te halen (vergelijkbaar met onze 8) en een 1 (vergelijkbaar met een 10) is ook niet heel moeilijk.quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:29 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je studies met zo min mogelijk inzet halen. Wil je echter wat meer uit je studie halen (hogere cijfers of je wat meer verdiepen in je toekomstige vakgebied) kan je daar makkelijk aan komen. Dat studenten veelal al genoegen nemen met een 6 ligt meer aan hun dan aan de opleiding.
In Amerika / Engeland haalt iedereen ook een Aquote:Op woensdag 30 september 2009 00:31 schreef FB14 het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Er zijn meer oorzaken voor de 6jes cultuur dan alleen de studenten. Ten eerste is er weinig meerwaarde voor cum-laude dan een diploma met 6jes. Het staat leuk op je CV maar in het bedrijfsleven heb je er niet veel aan. Verder is het uberhaupt al erg moeilijk om een 8 of hoger voor een tentamen te halen omdat de normeringen zo streng zijn dat je al blij bent als je een 6 haalt. Bovendien zijn er bij veel opleidingen maar 2 toetsmomenten per jaar, itt sommige andere landen waar je 5 of 6 keer per jaar kunt herkansen. En als laatste zijn er ook veel vakken waarbij de normering niet hoger gaat dan een 8 (bv bij groepswerk). Het ligt dus niet alleen aan de studenten. In Duitsland bv is het bijzonder makkelijk om een 2 te halen (vergelijkbaar met onze 8) en een 1 (vergelijkbaar met een 10) is ook niet heel moeilijk.
Nederlands is ten eerste studie? Wat bedoel je? Ja, het is een studie ja, maar niet een studie die straks nog studenten heeft met dit plan van Bos. Met het salaris van een leraar Nederlands verdien je die lening nooit terug.quote:Op maandag 28 september 2009 19:25 schreef postmortum het volgende:
[..]
Nederlands is ten eerste studie , iedereen leert dat wel bij zijn of haar geboorte. En je toekomstpersepectief zal zijn dat je 50 jaar voor de klas moet gaan staan
Niet waar. Op de high schools haalt men gemakkelijk A's. Op (liberal arts) colleges moet je echter wel heel hard werken voor een A. Daar zijn de B's en C's meer de norm.quote:Op woensdag 30 september 2009 00:48 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
In Amerika / Engeland haalt iedereen ook een A
Hallo, zwakhoofdig persoon. Mag jou erop attenderen dat D66 juist meer in het onderwijs wil investeren.quote:
Waar heb je dat gevonden?quote:Op woensdag 30 september 2009 09:46 schreef solyaris het volgende:
[..]
Hallo, zwakhoofdig persoon. Mag jou erop attenderen dat D66 juist meer in het onderwijs wil investeren.
`D66 wil daarom een eind maken aan de daling van het budget voor studenten, ruimte geven aan excellent onderzoek en aan uitblinkers, zowel in het HBO als in het WO.`
Je zou zo de politiek in kunnen. Je bent net zo dom als 't gemiddeld Tweede Kamer-lid.quote:Op maandag 28 september 2009 19:12 schreef postmortum het volgende:
Mijn nicht is cum laude afgestudeerd en werd mede daardoor erg veel gevraagd.quote:Op woensdag 30 september 2009 00:31 schreef FB14 het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Er zijn meer oorzaken voor de 6jes cultuur dan alleen de studenten. Ten eerste is er weinig meerwaarde voor cum-laude dan een diploma met 6jes. Het staat leuk op je CV maar in het bedrijfsleven heb je er niet veel aan.
Volgens mij hoor je op die opleiding dan niet thuis. Ik denk dat je voldoende capaciteiten moet hebben om de betreffende opleiding met redelijke inzet af te ronden. Zoniet, dan is die opleiding gewoon te zwaar voor je. Of zie ik het nu verkeerd?quote:Verder is het uberhaupt al erg moeilijk om een 8 of hoger voor een tentamen te halen omdat de normeringen zo streng zijn dat je al blij bent als je een 6 haalt.
Als je zoveel herkansingen nodig hebt, dan hoor je ook niet op die opleiding thuis vind ik.quote:Bovendien zijn er bij veel opleidingen maar 2 toetsmomenten per jaar, itt sommige andere landen waar je 5 of 6 keer per jaar kunt herkansen.
Dat komt omdat ze daar een schaal van 1 tot 6 hebben. Ik ben wel met je eens dat als je 90% goed hebt dat je dan een 9 moet krijgen, maar hey - ook met een maximale normering van een 8 is een 8 nog steeds een 8. Het is niet dat een 8 daardoor ineens een 7 wordt en een 7 een 6.quote:En als laatste zijn er ook veel vakken waarbij de normering niet hoger gaat dan een 8 (bv bij groepswerk). Het ligt dus niet alleen aan de studenten. In Duitsland bv is het bijzonder makkelijk om een 2 te halen (vergelijkbaar met onze 8) en een 1 (vergelijkbaar met een 10) is ook niet heel moeilijk.
Ja dat zal best, maar gelukkig hoef ik dat zolang ik mijn diploma maar haal toch al niet!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:27 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Bekijk het van de positieve kant: als je het niet ontvangt, hoef je het ook niet terug te betalen![]()
Nu ga ik niet zeggen dat ik het eens ben met dit plan, maar het zou zeker goed zijn als er eens minder mensen naar het HBO/WO gaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:24 schreef --Tweety-- het volgende:
Echt suf dat ze de stufi stop willen gaan zetten,
Ik voorzie dit effect:
Vooral de mensen uit lage inkomen gezinnen die nu al behoorlijk bij moeten werken om hun studie te betalen, gaan niet meer naar het HBO of wat anders omdat ze het stomweg niet kunnen betalen.
Al die mensen gaan vervolgens naar manual labour baantjes, waardoor er veel meer werkloosheid zal zijn omdat die arbeidsmarkt vroeg of laat vol zal lopen.
Dan gaan al die mensen een uitkering aanvragen omdat ze niet aan het werk kunnen komen,
en moet de staat ze met nog veel meer geld ondersteunen!
Ze kunnen toch beter eerst proberen een betere oplossing te vinden waardoor niet ALLE studenten zwaar de lul zijn?
Aanvullende beurs is ook stufi, net als je OV studentenkaart. Voor sommige mensen is de basisbeurs 250 euro per maand. Al deze bedragen bij elkaar tikt toch aardig aan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:26 schreef eQuaL het volgende:
Mensen mensen, het enige wat ze willen doen is de basisbeurs afschaffen, die 90 euro per maand![]()
De aanvullende beurs is al een lening, maar dat wordt een gift zodra je je studie op tijd afmaakt
Maken ze voor uitwonende studenten geen uitzondering dan?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:29 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Aanvullende beurs is ook stufi, net als je OV studentenkaart. Voor sommige mensen is de basisbeurs 250 euro per maand. Al deze bedragen bij elkaar tikt toch aardig aan.
Welk deel van 'afschaffing studiefinanciering' snap je niet?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:36 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Maken ze voor uitwonende studenten geen uitzondering dan?
Nou ik weet wel dat media de laatste jaren ontzettend gekleurde berichten afgeeft terwijl de waarheid vaak heel wat minder schokkend blijkt. Dus duik ik er nog even wat dieper inquote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Welk deel van 'afschaffing studiefinanciering' snap je niet?
Voorlopig gebeurt er nog helemaal niets met de Stufi en is dit allemaal speculatie, dus er valt sowieso weinig zinnigs over te zeggen verder. Maar de uitspraak van Bos alsmede het onderwerp van dit topic is het afschaffen van de stufi.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:38 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Nou ik weet wel dat media de laatste jaren ontzettend gekleurde berichten afgeeft terwijl de waarheid vaak heel wat minder schokkend blijkt. Dus duik ik er nog even wat dieper in
Waarom WO meer voordeeltjes geven. WO-studenten stellen mestal toch geen flikker voor. Ze maken alleen vragenlijstjes en kijken naar statistiekjes en schrijven daarna korte semi-interessante conclusiesquote:Op donderdag 1 oktober 2009 03:09 schreef Oorbeer het volgende:
Verander dan ook gelijk het hele OV-systeem mee.
MBO: Alleen gratis met de bus.
HBO: Alleen gratis met de bus + gratis tweede klas trein.
WO: Gratis met de bus + eerste en tweede klas trein.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:56 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Waarom WO meer voordeeltjes geven. WO-studenten stellen mestal toch geen flikker voor. Ze maken alleen vragenlijstjes en kijken naar statistiekjes en schrijven daarna korte semi-interessante conclusies
Wil jij beweren dat je iets nuttigs leert op het WO danquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:13 schreef servus_universitas het volgende:
[..]Iedereen is waardevol op zijn/haar eigen manier, maar wat je hier zegt slaat werkelijk nergens op.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:12 schreef FB14 het volgende:
[..]
Wil jij beweren dat je iets nuttigs leert op het WO dan![]()
![]()
Allemaal gebakken lucht daar als je het mij vraagt
![]()
![]()
Ja alsof je enige keus hebt als student van 18.. Vuile sekreten!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:13 schreef Samsonneke het volgende:
[ afbeelding ]
Stelletje hypocrieten...
Wat dacht je van werken?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:38 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ja alsof je enige keus hebt als student van 18.. Vuile sekreten!
Die pc waar jij nu op werkt, drie keer raden door wie het mogelijk gemaakt wordt? Juist ja, Electro ingenieurs en programmeurs.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:12 schreef FB14 het volgende:
[..]
Wil jij beweren dat je iets nuttigs leert op het WO dan![]()
![]()
Allemaal gebakken lucht daar als je het mij vraagt
![]()
![]()
Inderdaad.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:24 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Zolang ik mijn OV maar behoud. En reken maar dat ik die de volle 7 jaar ga gebruiken.
Ja, je hebt gemotiveerde en extreem intelligente mensen op het Wetenschappelijk Onderwijs zitten. Maar het gros daarvan heeft niet gestudeerd, of slechts voor kortere tijd, aan een Nederlandse Universiteit. Nederlandse Universiteiten zijn inmiddels ook toegankelijk geworden voor de ongemotiveerde en luie studenten, waar al lang niet meer van je verwacht wordt dat je excellente prestaties neerzet en in een Wetenschappelijke functie terecht komt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:41 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Die pc waar jij nu op werkt, drie keer raden door wie het mogelijk gemaakt wordt? Juist ja, Electro ingenieurs en programmeurs.
Jij denkt dat MBO'ers en HBO'ers zo ff een computerchip weten te ontwerpen?
Eh, ik schreef al prachtige programma's in Basic toen ik nog op de MTS zat. Het ligt niet alleen aan de opleiding, maar hoe het zaadje daar groeit. Ik had tot twee keer toe een 10 voor informatica op mijn rapport, iets wat nog nooit iemand gepresteerd had op die school.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:41 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Jij denkt dat MBO'ers en HBO'ers zo ff een computerchip weten te ontwerpen?
Hoe te typen met hun tong?quote:Op maandag 28 september 2009 21:49 schreef Drinky het volgende:
[..]
Eeuwen, aangezien die domme kut schaap gelovigen (iedereen die op CDA stemt is een DOM kuddedier) elk 4 jaar op die kneuzenpartij stemmen omdat ze dan beter bij "god" in het boekje staanquote:
Om nog maar te zwijgen over de jaarlijkse miljarden die de JSF kosten, de HSL lijn, de OV pas, weer een jaartje langer in Uruzgan, de bijna misselijkmakende miljardenbijdrage aan de EU, subsidies voor linkse hobbies...quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:07 schreef Rechterbal het volgende:
En ik heb nog geen enkele politicus gehoord over het afschaffen van miljoenen aan ontwikkelingshulp, en verlaging van lonen in de tweede kamer, het aanpakken van eindeloos declaratiegedrag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |