Hij zit er vanavond, ben benieuwd wat ze vanavond gaan vragen.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
P&W deden trouwens goed mee met die producten aanprijzen.
Een politiek verslaggever die lid is van een partij zul je niet zomaar tegenkomen, want dat wordt niet op prijs gesteld. (Ja, ze zullen er vast en zeker zijn.) Sterke banden hebben met is iets anders, aangezien je je subjectiviteit niet uit kunt schakelen.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:40 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Oh? Frits Wester, één van de grotere politieke verslaggevers van RTL 4, (RTL is altijd op FOK geroemd vanwege zijn onafhankelijkheid), heeft anders sterke banden met, toevallig, CDA.
Omdat hij er financiele belangen bij heeft dat de vaccins goed worden verkocht, dat lijkt me logisch.quote:Ik zie niet in waarom. Iemand is thuis in die wereld en verdient er zijn geld. Lijkt me niet meer dan logisch.
Ik zou me pas achter de oren krabben als Osterhaus advies zou geven maar voor zijn inkomen volledig afhankelijk zou zijn van zijn bijbaan, het stuken van muren. Bijvoorbeeld.
Een spoeddebat heeft nu eenmaal een opener karakter (met meer diepgang) dan een interpellatie en helemaal in vergelijking met schriftelijke vragen, waarbij Kamerleden bij het laatste geen moties kunnen indienen.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:35 schreef yyentle het volgende:
[..]
Ik ben niet zo thuis in de Haagse regeltjes maar als de PVV te weinig zetels heeft voor het laten plaatsvinden van een spoeddebat betekent dat toch niet dat er geen vragen kunnen worden gesteld?
Waarom wilden ze trouwens een spoeddebat, is dat bekend?
Was er een dringende reden of ging het om het scoren?.
Even voor de goede orde. Osterhaus zei in juni met klem dat hij geen aandelen had.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:43 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Hoe moet ie dan aan zijn inkomen komen? Of had hij maar zijn mond moeten houden, moeten blijven bij het fabriceren van pillen en het adviseren overlaten aan één of andere student, afhankelijk van de IB-groep?
Bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:44 schreef qonmann het volgende:
[..]
Hij zit er vanavond, ben benieuwd wat ze vanavond gaan vragen.
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat zit.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Even voor de goede orde. Osterhaus zei in juni met klem dat hij geen aandelen had.
Nu blijkt dat hij wel aandelen heeft.
Ik bedoelde de PVV, en dan met name Fleur Agema, die volgens haar CV 0,0% opleiding heeft in de gezondheidszorg en daarom alleen al dus helemaal niet weet waar ze over praat.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:24 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nuttig? WHAT DE FUCK!?
Mag iemand die bij de bakker werkt ook niks meer met brood te maken hebben?
Iemand die je schoenen verkoopt mag ook niet door een schoenenzaak betaald worden?
Werkelijk...
Klopt.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:12 schreef yyentle het volgende:
[..]
Ik bedoelde de PVV, en dan met name Fleur Agema, die volgens haar CV 0,0% opleiding heeft in de gezondheidszorg en daarom alleen al dus helemaal niet weet waar ze over praat.
Voor de tigste keer, hij heeft geen bedrijf opgericht. Het Erasmus MC heeft het bedrijf opgericht en heeft professor Osterhaus 9.8% aandelen gegeven om zijn aanspraken op intellectuele eigendommen die hij zou kunnen hebben af te kopen. Overigens is hij niet de enige Erasmus prof die aandelen heeft gekregenquote:Op woensdag 30 september 2009 19:26 schreef Bowlingbal het volgende:
Oh, en hoe moet hij dan zijn eten betalen? Simpele vraag misschien, maar zeggen dat een adviseur geen bedrijf mag oprichten om daar vervolgens 10% aandelen van te houden gaat me echt te ver.
Domme koe dus net als degenen die haar nu bijvallen hier.quote:Op de homepage van zijn vakgroep in het Rotterdamse Erasmus Medisch Centrum staan de nevenfuncties gewoon vermeld dat Osterhaus aandelen heeft bij Viroclinics is eenvoudig op te zoeken en mevrouw Agema had dat gewoon kunnen weten. Ook staat Osterhaus gewoon als manager op de website van Viroclinics
Nieuw zijn de gegevens over Osterhaus’ industriële banden dus niet. Agema maakt een punt over iets wat niet eens een publiek geheim blijkt te zijn.
De Gezondheidsraad heeft in 2007 de viroloog Ab Osterhaus ‘adviseur’ in plaats van ‘lid van de adviescommissies’ over griepkwesties gemaakt. Het gebeurde nadat de Gezondheidsraad de regels rond belangenverstrengeling aanscherpte. De reden voor het beperken van Osterhaus’ rol, aldus de Gezondheidsraad, was het belang van bijna tien procent dat Osterhaus heeft in het door hem opgerichte bedrijf Viroclinics. Dat bedrijf werkt aan de ontwikkeling van een vaccin tegen de Mexicaanse griep.Dit meldt een woordvoerder van de raad aan het NRC.
De PVV heeft inmiddels een spoeddebat in de Tweede Kamer aangevraagd over de kwestie Osterhaus, en eist het ontslag van de viroloog als adviseur van het ministerie van Volksgezondheid, omdat, zo liet ze bij Pauw en Witteman weten, het vooraf had willen weten. Naar nu blijkt had ze dat kunnen weten en heeft ze verzuimd zich goed te informeren.
Jouw opleiding schat ik ook niet hoog in, tenzij je een beta studie hebt afgerond en gepromoveerd bent , dan neem ik deze post terug.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:12 schreef yyentle het volgende:
[..]
Ik bedoelde de PVV, en dan met name Fleur Agema, die volgens haar CV 0,0% opleiding heeft in de gezondheidszorg en daarom alleen al dus helemaal niet weet waar ze over praat.
als je dat 0.0 noemt..quote:Fleur groeide op in het horecabedrijf van haar ouders. Na de HAVO – waar ze ook schipper was op zeilkampen – volgde de Kunstacademie. Daar lag de keuze tussen fotografie – omdat ze iets van de schoonheid van het leven wilde vastleggen – en architectuur. Haar liefde voor architectuur vanwege haar passie voor het creëren van het mooie en het vernuftige, was het grootste. De plannen en de ideeën die volgden waren altijd vernieuwend en eigen en werden steeds omvangrijker in grootte en uitstraling. Ze maakte meubels en objecten die ze door heel het land exposeerde en werkte als ontwerper op een architectenbureau. Na de kunstacademie volgde een cursus mechanica, bouwfysica en detailleren als voorbereiding op de Academie van Bouwkunst te Amsterdam. Van de vier projecten uit het eerste jaar van de Academie van Bouwkunst werden er twee uitgekozen voor de selectie van beste projecten academiebreed. In 2004 studeerde Fleur af aan de MAHKU Master of Arts. Haar examenontwerp betrof het eerder genoemde detentiemodel.
Ze kan iig niet lezen, zoveel is duidelijk. Een blik op de website van het Erasmus had haar namelijk geinformeerd.quote:
De man die wel een opleiding had, maakte het volk bang en verkocht zijn eigen vaccin vervolgensquote:Op woensdag 30 september 2009 20:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze kan iig niet lezen, zoveel is duidelijk. Een blik op de website van het Erasmus had haar namelijk geinformeerd.
Ik schreef:quote:Op woensdag 30 september 2009 20:28 schreef qonmann het volgende:
[..]
Jouw opleiding schat ik ook niet hoog in, tenzij je een beta studie hebt afgerond en gepromoveerd bent , dan neem ik deze post terug.
[..]
als je dat 0.0 noemt..
Je vindt het dus gek dat Fleur Agema wordt aangevallen nadat ze op televisie heeft zitten verkondigen dat Ab Osterhaus, iemand die overmatig verdienstelijk voor de wetenschap is, maar moeten worden ontslagen?quote:Ik bedoelde de PVV, en dan met name Fleur Agema, die volgens haar CV 0,0% opleiding heeft in de gezondheidszorg en daarom alleen al dus helemaal niet weet waar ze over praat.
Awwww....'Het Volk' is bang gemaakt!!!!! Boeten zal-ie!quote:Op woensdag 30 september 2009 20:33 schreef qonmann het volgende:
[..]
De man die wel een opleiding had, maakte het volk bang en verkocht zijn eigen vaccin vervolgens
Knap gedaan.
Hij ontkende overigens eerder dat hij aandelen had ...
Dus jij denkt dat Ab Osterhaus dit soort beslissingen alleen neemt.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:33 schreef qonmann het volgende:
[..]
De man die wel een opleiding had, maakte het volk bang en verkocht zijn eigen vaccin vervolgens
Knap gedaan.
Hij ontkende overigens eerder dat hij aandelen had ...
Hij mag alleen de Gezondheidsraad adviseren, hij is geen lid in de zin van beslissingen nemen over het advies wat aan de overheid wordt uitgebracht.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:45 schreef yyentle het volgende:
Dus jij denkt dat Ab Osterhaus dit soort beslissingen alleen neemt.
Inderdaad, dag in dag uit heeft hij in alle mogelijke praatprogramma's die er waren het volk bang gemaakt.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Awwww....'Het Volk' is bang gemaakt!!!!! Boeten zal-ie!
Nu verander je ineens weer van toon, nu is het zijn optreden in de media wat fout was? Wat heeft hij dan wel gezegd wat zo bang makend was?quote:Op woensdag 30 september 2009 20:47 schreef qonmann het volgende:
[..]
Inderdaad, dag in dag uit heeft hij in alle mogelijke praatprogramma's die er waren het volk bang gemaakt.
Ach wat was ie beroemd.
Hij mag wel eens uitleggen waarom er geen ramp gebeurd is.
500.000.000 voor niets uitgegeven, het is een onschuldig griepje gebeleken.
Ik ben je hondje nietquote:Op woensdag 30 september 2009 20:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu verander je ineens weer van toon, nu is het zijn optreden in de media wat fout was? Wat heeft hij dan wel gezegd wat zo bang makend was?
Maar geef nu eens antwoord, heeft Agema maar wat lopen brabbelen zonder kennis van zaken of niet?
Zwak antwoord, ik had niet veel anders verwacht van een PVV aanhanger, het geeft het intellectuele peil aardig weer.quote:
Wat is hier 'bangmakend' aan? Leg het eens even uit dan? Jij weet het toch zo goed? De overheid heeft geld geinvesteerd in vaccins, als ze het niet gedaan hadden en er was inderdaad sprake geweest van een ernstige uitbraak wat had jij dan gezegd?quote:In een interview wordt door Erasmus MC-viroloog prof. Ab Osterhaus uitgelegd waarom die vaccins, die een waarde van 700 miljoen euro vertegenwoordigen, een goede investering zijn. Ook onderschrijft hij dat de overheid voor zijn burgers moet zorgen. Hieronder staat een deel van het interview.
Hype
De kranten en tv lijken het over niks anders te hebben dan over de ‘Mexicaanse griep’, officieel Nieuwe Influenza A of H1N1 genoemd. Moeten we dit virus serieus nemen of is het slechts een hype? “Ik moet toegeven dat de media in een komkommertijd zitten en dat zij er nu waarschijnlijk meer aandacht aan besteden. Maar het is wel reëel dat we momenteel in een pandemie zitten. Ziekenhuizen in andere landen zijn al volgelopen. En als er op grond van eerdere pandemieën zo’n 20 tot 30% ziektegevallen in de bevolking worden verwacht, terwijl een normale griep gemiddeld 5% scoort, spreek ik niet van een hype.” Vervolgt: “Aan de directe en indirecte gevolgen van een gewone griep overlijden jaarlijks duizend mensen. In het verkeer zo’n achthonderd. Waarom mag de overheid wel veel geld en moeite besteden om het aantal verkeersslachtoffers naar beneden te halen, maar wordt er van een hype gesproken als we Nieuwe Influenza A de baas willen blijven?“
Ruimhartig
De overheid maakt zich paraat voor een grote uitbraak van Nieuwe Influenza A. Nederland heeft 34 miljoen vaccins besteld. Osterhaus legt uit waarom. “Het virus kan resistent worden tegen de virusremmers. In dat geval hebben we vaccins achter de hand. Het kan ook muteren tot een ernstiger vorm. Misschien zijn uiteindelijk twee vaccins voor elke persoon niet per se nodig, maar in dit geval moet je ruimhartig denken en het zekere voor het onzekere nemen. De overheid heeft de plicht om voor haar burgers te zorgen.”
Bron en voor het gehele interview: Erasmus MC
Waarschijnlijk wel, maar het staat niet vast.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:47 schreef qonmann het volgende:
[..]
Inderdaad, dag in dag uit heeft hij in alle mogelijke praatprogramma's die er waren het volk bang gemaakt.
Ach wat was ie beroemd.
Hij mag wel eens uitleggen waarom er geen ramp gebeurd is.
500.000.000 voor niets uitgegeven, het is een onschuldig griepje gebleken.
http://www.rivm.nl/cib/in(...)fluenza_A_(H1N1).jspquote:De deskundigen raden op dit moment algehele vaccinatie van de Nederlandse bevolking niet aan.
Het advies is opgesteld op basis van soms relatief beperkte kennis, zowel over de tot nu toe getroffen patiënten als over het beloop van de pandemie. Bovendien kan de pandemie de komende tijd veranderen. Juist vanwege de onvoorspelbaarheid van het beloop en de ernst van de pandemie, kan het zijn dat er nog aanvullende aanbevelingen worden gedaan met betrekking tot vaccinatie.
Z'n uitleg in Pauw en Wittemanquote:Op maandag 28 september 2009 18:08 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
hmm, als je het mij vraagt lacht hij zich helemaal scheel
Moet je je dan tegen elke mogelijke uitbraak van welke ziekte dan ook gaan voorbereiden?quote:Op woensdag 30 september 2009 21:00 schreef Tijger_m het volgende:
De overheid heeft geld geinvesteerd in vaccins, als ze het niet gedaan hadden en er was inderdaad sprake geweest van een ernstige uitbraak wat had jij dan gezegd?
Euh, ja als het om een gevaarlijke ziekte gaat wel.quote:Op woensdag 30 september 2009 23:32 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Moet je je dan tegen elke mogelijke uitbraak van welke ziekte dan ook gaan voorbereiden?
Ik neem er wel eentjequote:Het gaat erom dat Nederland met 34 miljoen vaccins zit opgescheept waar we grotendeels niks aan hebben. E
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |