Wat versta jij onder een utopie dan?quote:Op maandag 28 september 2009 16:00 schreef -SG- het volgende:
Er kan geen perfecte wereld bestaan want dan is het een utopie en utopieën bestaan niet.
Perfectie.quote:Op maandag 28 september 2009 16:02 schreef SweetSurrender het volgende:
[..]
Wat versta jij onder een utopie dan?
Ja maar dat is simpel gezegd. Als je dat uit zou kunnen leggen?quote:
Alles is van tieten gemaakt en de zee is van bier.quote:Op maandag 28 september 2009 16:06 schreef SweetSurrender het volgende:
[..]
Ja maar dat is simpel gezegd. Als je dat uit zou kunnen leggen?
En nu een serieuze reden waarom jij de wereld niet als perfect ziet...quote:Op maandag 28 september 2009 16:06 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Alles is van tieten gemaakt en de zee is van bier.
Waarom?quote:Op maandag 28 september 2009 16:13 schreef peristilius het volgende:
Als je deze wereld al als perfect beschouwt leef je echt in een droom.
Ik weet niet, maar vanuit mijn ogen is het onderdrukken van volken, verkrachten van kinderen, beroven van oude vrouwtjes en uitroeien van duizenden diersoorten per jaar niet echt hetzelfde als perfect. Wat zijn volgens jou dan de voordelen hiervan?quote:
Ik zie het als manieren om te leren. Alles staat vast in tijd, net zoals dat elk moment gebeurt met een reden. Elk kutmoment dat iedereen meemaakt zorgt ervoor dat we iets leren waar we beter van worden, al duurt het soms iets langer.quote:Op maandag 28 september 2009 16:16 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar vanuit mijn ogen is het onderdrukken van volken, verkrachten van kinderen, beroven van oude vrouwtjes en uitroeien van duizenden diersoorten per jaar niet echt hetzelfde als perfect. Wat zijn volgens jou dan de voordelen hiervan?
Daarom denk ik ook dat geluk niet bestaat.quote:Op maandag 28 september 2009 16:17 schreef BasEnAad het volgende:
Als alles perfect is, dan springt er ook niets uit. Oftewel, als je geen ongelukkige dingen/minpuntjes in je leven hebt, kun je de goede dingen ook slecht zien. Echt gelukkig ben je ook niet als je alles al hebt.
Ik geloof absoluut niet dat alles gebeurt met een reden. Wel dat je kan leren van fouten, maar wat ik kan leren van een kinderverkrachter is mij nog een raadsel.quote:Op maandag 28 september 2009 16:19 schreef SweetSurrender het volgende:
[..]
Ik zie het als manieren om te leren. Alles staat vast in tijd, net zoals dat elk moment gebeurt met een reden. Elk kutmoment dat iedereen meemaakt zorgt ervoor dat we iets leren waar we beter van worden, al duurt het soms iets langer.
En waarom niet?quote:Op maandag 28 september 2009 16:21 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik geloof absoluut niet dat alles gebeurt met een reden.
Omdat dat zou betekenen dat er van tevoren een plan is, en daar geloof ik niet in. Ik denk niet dat er iemand is die aan touwtjes trekt, maar dat alles een samenloop van omstandigheden is.quote:
Waarom zou God dat niet doen?quote:Op maandag 28 september 2009 16:22 schreef Iblis het volgende:
waarom zou God ons met een rotwereld afschepen?
Eindelijk iemand die iets zinnigs zegtquote:Op maandag 28 september 2009 16:22 schreef Iblis het volgende:
Dat deze wereld perfect is, heeft voor sommige religieuzen (denk vooral aan Leibniz) wel een zeker belang. Immers, waarom zou God ons met een rotwereld afschepen?
Leibniz’ opvatting was dat deze wereld uiteindelijk de best mogelijke was van alle mogelijkheden. Uiteindelijk is dan alles, ook al lijkt het niet zo goed, in het algehele plaatje gezien toch nog de beste keus. Soms moet je kiezen uit twee kwaden lijkt het.
Een wereld waar alles van tieten gemaakt is, en de zee van bier, zou natuurlijk qua leven lastiger zijn. Er is geen computer die uit tieten gemaakt wordt.
en dat is nu juist één van de dingen die in deze imperfecte wereld dus ontbreekt.quote:Op maandag 28 september 2009 16:22 schreef Iblis het volgende:
Dat deze wereld perfect is, heeft voor sommige religieuzen (denk vooral aan Leibniz) wel een zeker belang. Immers, waarom zou God ons met een rotwereld afschepen?
Leibniz’ opvatting was dat deze wereld uiteindelijk de best mogelijke was van alle mogelijkheden. Uiteindelijk is dan alles, ook al lijkt het niet zo goed, in het algehele plaatje gezien toch nog de beste keus. Soms moet je kiezen uit twee kwaden lijkt het.
Een wereld waar alles van tieten gemaakt is, en de zee van bier, zou natuurlijk qua leven lastiger zijn. Er is geen computer die uit tieten gemaakt wordt.
Ik heb het ook niet over god maar dat overal talloze oorzaken en gevolgen aan liggen.quote:Op maandag 28 september 2009 16:24 schreef peristilius het volgende:
[..]
Omdat dat zou betekenen dat er van tevoren een plan is, en daar geloof ik niet in. Ik denk niet dat er iemand is die aan touwtjes trekt, maar dat alles een samenloop van omstandigheden is.
Ik vindt eigenlijk dat er al wel meer zinnigs is gezegd hoor.quote:Op maandag 28 september 2009 16:25 schreef SweetSurrender het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die iets zinnigs zegt
Dat ben ik met je eens, maar dan vind ik niet dat je kan stellen dat alles gebeurt met een reden. Een appel valt uit de boom doordat de zwaartekracht (of wind enz.) sterker wordt dan de kracht waarmee hij met de boom verbonden is. Het vallen van de appel heeft op zich een reden, valt deze appel echter op je hoofd, waardoor je schrikt en onder een auto rijdt, dan denk ik niet dat er een reden was waarom deze appel op jouw hoofd viel.quote:Op maandag 28 september 2009 16:27 schreef SweetSurrender het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over god maar dat overal talloze oorzaken en gevolgen aan liggen.
Met een utopie bedoel ik iets dat niet bereikbaar is. Een perfecte wereld bijvoorbeeld. En met een perfecte wereld bedoel ik een wereld die aan iedereen z'n wensen voldoet. Aangezien dat niet kan is de wereld niet perfect. En is de perfecte wereld een utopie.quote:Op maandag 28 september 2009 16:06 schreef SweetSurrender het volgende:
[..]
Ja maar dat is simpel gezegd. Als je dat uit zou kunnen leggen?
Precies! Gevalletje oorzaak / gevolg goed uit elkaar weten te houden.quote:Op maandag 28 september 2009 16:31 schreef peristilius het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar dan vind ik niet dat je kan stellen dat alles gebeurt met een reden. Een appel valt uit de boom doordat de zwaartekracht (of wind enz.) sterker wordt dan de kracht waarmee hij met de boom verbonden is. Het vallen van de appel heeft op zich een reden, valt deze appel echter op je hoofd, waardoor je schrikt en onder een auto rijdt, dan denk ik niet dat er een reden was waarom deze appel op jouw hoofd viel.
Niet vanwege dat maar vanwege dat ik uit ben op een serieuze topic. Er zijn zeker al zinnige dingen gezegd maar een zee van bier lijkt me niet echt zinnig bijvoorbeeld en dat bedoelde ik.quote:Op maandag 28 september 2009 16:28 schreef LetoII het volgende:
[..]
Ik vindt eigenlijk dat er al wel meer zinnigs is gezegd hoor.![]()
Waarom vind jij de voorgaande reacties allemaal (niet /on)zinnig? Alleen omdat ze niet bij jouw denkwereld aansluiten? Of heb je er ook een valide reden voor?
Ik denk dat de stelling dat een perfecte wereld een wereld is die iedereen aan z'n wensen voldoet niet helemaal juist is, tenzij iedereen zeer bescheiden is met zijn wensen.quote:Op maandag 28 september 2009 16:32 schreef -SG- het volgende:
[..]
Met een utopie bedoel ik iets dat niet bereikbaar is. Een perfecte wereld bijvoorbeeld. En met een perfecte wereld bedoel ik een wereld die aan iedereen z'n wensen voldoet. Aangezien dat niet kan is de wereld niet perfect. En de perfecte wereld een utopie.
Daar ben ik het niet mee eens. Stel dat de wereld vanuit mijn standpunt perfect is. Dan leef ik dus gewoon in een utopie. Een perfect leven voor al het andere leven, is in mijn perfecte wereld namelijk geen vereiste.quote:Op maandag 28 september 2009 16:32 schreef -SG- het volgende:
[..]
Met een utopie bedoel ik iets dat niet bereikbaar is. Een perfecte wereld bijvoorbeeld. En met een perfecte wereld bedoel ik een wereld die aan iedereen z'n wensen voldoet. Aangezien dat niet kan is de wereld niet perfect. En de perfecte wereld een utopie.
Ja, maar dan heb je het over interpretaties. En mijn interpretatie is dat de reden dat de appel van de boom viel, de wind was. En het gevolg van dat de appel op het hoofd viel, je onder een auto kwam omdat je mogelijk versuft was.quote:Op maandag 28 september 2009 16:31 schreef peristilius het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar dan vind ik niet dat je kan stellen dat alles gebeurt met een reden. Een appel valt uit de boom doordat de zwaartekracht (of wind enz.) sterker wordt dan de kracht waarmee hij met de boom verbonden is. Het vallen van de appel heeft op zich een reden, valt deze appel echter op je hoofd, waardoor je schrikt en onder een auto rijdt, dan denk ik niet dat er een reden was waarom deze appel op jouw hoofd viel.
Juist, en daar doel ik op.quote:Op maandag 28 september 2009 16:34 schreef LetoII het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Stel dat de wereld vanuit mijn standpunt perfect is. Dan leef ik dus gewoon in een utopie. Een perfect leven voor al het andere leven, is in mijn perfecte wereld namelijk geen vereiste.
Wel als de bedenker van het woord 'atomen' aan 'tieten' had gedachtquote:Op maandag 28 september 2009 16:22 schreef Iblis het volgende:
Je verwart het begrip reden met oorzaak, daar zit een substantieel verschil in.quote:Op maandag 28 september 2009 16:35 schreef SweetSurrender het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je het over interpretaties. En mijn interpretatie is dat de reden dat de appel van de boom viel, de wind was. En het gevolg van dat de appel op het hoofd viel, je onder een auto kwam omdat je mogelijk versuft was.
Ja maar het is dan ook mijn mening he. Hij vraagt of er mensen in een perfecte wereld leven. En ik zeg dat ik met een perfecte wereld bedoel dat hij aan de wensen van alle mensen voldoet.quote:Op maandag 28 september 2009 16:33 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik denk dat de stelling dat een perfecte wereld een wereld is die iedereen aan z'n wensen voldoet niet helemaal juist is, tenzij iedereen zeer bescheiden is met zijn wensen.
klinkt erg perfectquote:Op maandag 28 september 2009 16:29 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Mijn perfecte wereld bestaat uit veel liefde, warmte en humor. Er bestaan geen vooroordelen in de perfecte wereld en men is er gewoon 100% OK mee zoals de dingen zijn. Zelfs de dingen die als minder prettig beschouwd worden, gaat men goedmoedig mee om. Verder is er geen ziekte, armoe, uitbuiting, rivaliteit, leugens bestaan niet. Men zorgt voor elkaar en geeft om elke medemens. Veel zon zou ik fijn vinden, spectaculaire landschappen en natuur.
Ik verwart die twee begrippen niet met elkaar. Ze zijn alleen wel verbonden met elkaar omdat een oorzaak een reden is voor het ontstaan van een bepaald moment of actie. Daarnaast is het ook zo dat je van elke situatie leert dus dat zou je ook als een reden kunnen zien.quote:Op maandag 28 september 2009 16:37 schreef peristilius het volgende:
[..]
Je verwart het begrip reden met oorzaak, daar zit een substantieel verschil in.
Waarom zou dat een criterium moeten zijn voor een perfecte wereld? Een perfecte wereld hoeft niet te bestaan uit eenduidigheid of saamhorigheid, sterker nog, ik denk dat het maar goed is dat niet iedereen inziet dat de wereld waarin we leven perfect is anders zou iedereen zo laks als de pest worden.quote:Op maandag 28 september 2009 17:06 schreef koffiekoekje het volgende:
De perfecte wereld bestaat niet, omdat de meningen over een "perfecte wereld" verschillen en aan verandering onderhevig zijn.
In een perfecte wereld zou alles in harmonie leven/bestaan, wat niet het geval is.![]()
En zou iedereen het met mijn mening eens zijn.
Zo zou je het kunnen zien idd, maar ik zie depressie (ik ben zelf een tijd lang depressief geweest, medisch verklaart) niet als imperfectie. Depressie is de hardste manier om iemand te laten leren maar je leert er ongelofelijk veel van zodat je er uiteindelijk alleen maar beter en volwassener uit komt. Ik ben uiteindelijk ook blij dat ik het heb meegemaakt omdat het me heeft gemaakt zoals ik nu ben.quote:Op maandag 28 september 2009 17:20 schreef vaarsuvius het volgende:
De wereld is in zoverre perfect dat ik het geluk heb gehad om geboren te zijn in een van de beste landen ter wereld uit ouders met goede hersens zodat ik bij het slimste deel van de mensheid behoor (noot: dit zegt werkelijk niks over succes hebben in het leven)
Maar die factoren waar ik geen invloed over heb, die vielen voor mij wel erg perfect uit. Wat ik er vervolgens van maak is aan mij. De wereld is imperfect en vaak zelfs om zwaar depressief van te worden. Gelukkig bestaan er andere mensen die mooie dingen doen / maken en is het mogelijk om samen een klein beetje perfectie te creëren
Dat is de illusie van de moderne tijd naar mijn idee. En de problemen die je als eerste opnoemde, zijn manieren om mensen te laten leren. Mensen houden er niet van om te lijden en juist daarom lijden ze, en omdat ze lijden gaan ze nadenken over waarom ze lijden. Wat weer uitkomt op dat ze leren.quote:Op maandag 28 september 2009 18:18 schreef heartz het volgende:
Slachtoffers van misbruik, mishandeling, verbranding, genitialen die worden afgesneden door medicijnenvrouwen met vieze, botte, mesjes zonder enige verdoving of reiniging. Kinderen die worden mishandeld, misbruikt, vermoord, verkracht. Hardwerkende mensen die worden bestolen (door criminelen en de regering). Ziekten, geestelijke ziekten, lichamelijke ziekten. Zoveel mensen zijn gevangen in eenzaamheid en voelen zich doodongelukkig. Machteloosheid. enz.....
Er zijn natuurlijk ook een heleboel goede dingen. Maar gelijkwaardig is not even close, laat staan perfect.
Vooral de bevoordeelden lijken meer een leven als hemel op aarde te hebben. Rijkdom hoeft niet gelukkig te maken, maar het helpt veel, je hebt meer vrijheid.
Zolang je zelf maar uitvind voor jezelf dat de wereld perfect is en open staat om te leren, is zo'n wereldbeeld idd snel gecreëerd. Alles draait namelijk om interpretatie in de wereld en waarom zou je de wereld dan niet interpreteren als iets wat in geen ander mogelijke manier zou kunnen verlopen? Het kan sowieso niet anders lopen omdat alles vaststaat in tijd, je kan absoluut geen twee dingen tegelijk doen op een bepaald tijdstip en je kan al helemaal niet terug gaan in tijd om iets te veranderen omdat dingen gebeuren zoals ze gebeuren.quote:Op maandag 28 september 2009 19:52 schreef AbsurdHero het volgende:
Ik heb een heel makkelijk antwoord; perfect(ie) bestaat niet, het is slechts een term ontstaan aan de zijde van doelgericht handelen. Daarnaast laat de term perfectie ook geen scenario toe waar de gehele wereld (alles wat dit individu kan zien en meemaken) perfect is, immers zou het dualisme dan niet vertegenwoordig kunnen worden; geen kwaad, geen goed; geen imperfectie, geen perfectie. Tuurlijk kan de mens kan een wereldbeeld creeën waarin alles perfect is maar verwezenlijke ... naah
Klopt, alleen elk mens dat je tegenkomt of conflict mee hebt, leert jou iets en jij leert ook iets van diegene. Ruzie maken is niet erg, niks is erg omdat je leert en er beter van wordt. Beter dat dan leven in angst lijkt me.quote:Op maandag 28 september 2009 21:21 schreef jollieboer1 het volgende:
De wereld is wel degelijk perfect, de mensen die er op leven zijn dat helaas niet.
Conclusie: de mens an sich is niet perfect en zal dat ook nooit te krijgen zijn. In de mens is een grote overlevingsdrang aanwezig en die zal ook altijd aanwezig zijn en blijven, waardoor je misstanden zult houden. Even beknopt, mijn gedachte hierover.
Dat was niet mijn vraag. Ik vroeg niet hoe jou perfecte wereld eruit zou zien maar of jij de wereld zoals het nu is, als een perfecte ziet.quote:Op maandag 28 september 2009 16:29 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Mijn perfecte wereld bestaat uit veel liefde, warmte en humor. Er bestaan geen vooroordelen in de perfecte wereld en men is er gewoon 100% OK mee zoals de dingen zijn. Zelfs de dingen die als minder prettig beschouwd worden, gaat men goedmoedig mee om. Verder is er geen ziekte, armoe, uitbuiting, rivaliteit, leugens bestaan niet. Men zorgt voor elkaar en geeft om elke medemens. Veel zon zou ik fijn vinden, spectaculaire landschappen en natuur.
Een reden is altijd verbonden aan (menselijke) wil. Iemand kan iets doen omdat hem iets overkomt. Dan kan je stellen dat een gebeurtenis de reden is voor zijn handelen. Als een voorwerp door bepaalde krachten op de grond valt kan je zeggen dat deze krachten de oorzaak zijn van het vallen van het voorwerp.quote:Op maandag 28 september 2009 21:11 schreef SweetSurrender het volgende:
[..]
Ik verwart die twee begrippen niet met elkaar. Ze zijn alleen wel verbonden met elkaar omdat een oorzaak een reden is voor het ontstaan van een bepaald moment of actie. Daarnaast is het ook zo dat je van elke situatie leert dus dat zou je ook als een reden kunnen zien.
Nou, ik weet niet zeker of je mijn tweede reden hebt gelezen maar daarin vertel ik dat voor mij een reden ook het leren wat je doet met elke situatie is. En leren is misschien het nut van de mens.quote:Op maandag 28 september 2009 21:45 schreef peristilius het volgende:
[..]
Een reden is altijd verbonden aan (menselijke) wil. Iemand kan iets doen omdat hem iets overkomt. Dan kan je stellen dat een gebeurtenis de reden is voor zijn handelen. Als een voorwerp door bepaalde krachten op de grond valt kan je zeggen dat deze krachten de oorzaak zijn van het vallen van het voorwerp.
Als je zegt dat alles een oorzaak heeft ben ik het waarschijnlijk wel met je eens, maar niet alles gebeurt met een reden.
Ja, maar daarmee stel je dus dat iets gebeurt, omdat iemand wil dat je daar iets van leert? En waarom zou leren nuttig zijn?quote:Op maandag 28 september 2009 21:55 schreef SweetSurrender het volgende:
[..]
Nou, ik weet niet zeker of je mijn tweede reden hebt gelezen maar daarin vertel ik dat voor mij een reden ook het leren wat je doet met elke situatie is. En leren is misschien het nut van de mens.
Niet iemand maar het gebeurt gewoon omdat volgens mij het leven zo in elkaar zit. Leren is nuttig omdat men ongelukkig wordt van onwetendheid, bovendien is de mens nieuwsgierig van aard dus het leren zit in de aard van de mens.quote:Op maandag 28 september 2009 22:00 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ja, maar daarmee stel je dus dat iets gebeurt, omdat iemand wil dat je daar iets van leert? En waarom zou leren nuttig zijn?
Depressie bijvoorbeeld, komt voort uit onwetendheid over waarom iemand zich vervelend voelt of over de manier hoe iemand de problemen op moet lossen.quote:Op maandag 28 september 2009 22:13 schreef peristilius het volgende:
Wordt men ongelukkig van onwetendheid? Volgens mij is dat namelijk helemaal niet zo. De mens is wel nieuwsgierig, maar dan kan je je nog steeds afvragen of het echt zin heeft. Mensen leren wel een hoop, maar ik zie de wereld er niet beter van worden.
Daar heb je het heel specifiek over emoties, als je daar geen raad mee weet is dat inderdaad vervelend, maar daar hoef je op zich niet zo heel veel voor te leren.quote:Op maandag 28 september 2009 22:18 schreef SweetSurrender het volgende:
[..]
Depressie bijvoorbeeld, komt voort uit onwetendheid over waarom iemand zich vervelend voelt of over de manier hoe iemand de problemen op moet lossen.
En de wereld hoeft niet beter te worden
Nee maar je leert heel veel van depressie en daarom maken mensen die tijden mee.quote:Op maandag 28 september 2009 22:24 schreef peristilius het volgende:
[..]
Daar heb je het heel specifiek over emoties, als je daar geen raad mee weet is dat inderdaad vervelend, maar daar hoef je op zich niet zo heel veel voor te leren.
En als jij nou de rest van je leven gedwongen sufgeneukt zou worden door mannen van in de 50, zou je dan nog steeds vinden dat de wereld niet beter hoeft te worden?
Ik denk dat mensen depressie meemaken omdat er iets niet helemaal goed zit. Sommigen (zoals jij) komen er bovenop en hebben er wat van geleerd. Anderen zal dit niet lukken en zullen de rest van hun leven diep ongelukkig zijn.quote:Op maandag 28 september 2009 22:32 schreef SweetSurrender het volgende:
[..]
Nee maar je leert heel veel van depressie en daarom maken mensen die tijden mee.
En juist, want ik leer ervan en sta open voor mogelijkheden om het op te lossen want zoiets maak ik liever niet mee idd, maar als het me zou overkomen (wat niet zal gebeuren), zou ik op zoek gaan naar wat ik moet leren.
Prachtige kritiek en discussie!quote:Op maandag 28 september 2009 22:38 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen depressie meemaken omdat er iets niet helemaal goed zit. Sommigen (zoals jij) komen er bovenop en hebben er wat van geleerd. Anderen zal dit niet lukken en zullen de rest van hun leven diep ongelukkig zijn.
En ik vind het wel heel makkelijk om nu te stellen dat je de wereld ook perfect zou vinden als je je leven lang misbruikt zou worden. Dat je op deze manier denkt komt door de ervaringen die je hebt opgedaan, je bent helemaal niet in staat om te zeggen hoe je in zon situatie zou denken.
Eigenlijk vind ik dit gelden voor je hele standpunt, je hebt het vast niet leuk gehad tijdens je depressie, en ik ben blij dat je er goed uitgekomen bent, maar het leven in Nederland is relatief wel zo ontzettend gemakkelijk dat ik het eigenlijk vrij arrogant vind om te zeggen dat de wereld perfect is en dat iedereen die het ontzettend slecht heeft maar wat moet leren van zijn situatie.
Geen dank.quote:Op maandag 28 september 2009 22:45 schreef SweetSurrender het volgende:
[..]
Prachtige kritiek en discussie!
Je standpunt klopt en ik begrijp je mening, maar het gaat er dan ook niet om of ik gelijk heb maar dat ik de wereld wel liever zo interpreteer omdat het zo voor mij klopt. Omdat ik open sta voor kritiek op mijn interpretatie, ben ik deze topic gestart. Dus zeer bedankt.
Om nog even dieper in te gaan op je mening:quote:Op maandag 28 september 2009 22:38 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen depressie meemaken omdat er iets niet helemaal goed zit. Sommigen (zoals jij) komen er bovenop en hebben er wat van geleerd. Anderen zal dit niet lukken en zullen de rest van hun leven diep ongelukkig zijn.
En ik vind het wel heel makkelijk om nu te stellen dat je de wereld ook perfect zou vinden als je je leven lang misbruikt zou worden. Dat je op deze manier denkt komt door de ervaringen die je hebt opgedaan, je bent helemaal niet in staat om te zeggen hoe je in zon situatie zou denken.
Eigenlijk vind ik dit gelden voor je hele standpunt, je hebt het vast niet leuk gehad tijdens je depressie, en ik ben blij dat je er goed uitgekomen bent, maar het leven in Nederland is relatief wel zo ontzettend gemakkelijk dat ik het eigenlijk vrij arrogant vind om te zeggen dat de wereld perfect is en dat iedereen die het ontzettend slecht heeft maar wat moet leren van zijn situatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |