bronquote:Sonia Rykiel is de volgende gastdesigner bij H&M. De aankondiging van opnieuw een grote naam die een samenwerking aangaat met de Zweedse modeketen is op zich geen groot nieuws, toch weet H&M weer te verrassen. Rykiel gaat namelijk éénmalig een lingeriecollectie voor H&M ontwerpen en die zal straks niet alleen bij 1500 H&M-filialen, maar vanaf 5 december ook bij een aantal 'belangrijke' Sonia Rykiel-boutiques verkrijgbaar zijn. In Frankrijk is Sonia Rykiel het grootste prêt-à-portermerk met in vrijwel iedere stad een winkel.
"Het is kenmerkend voor Sonia Rykiel om aan alle vrouwen te denken, want mode draait meer om je persoonlijke instelling dan om de prijs die je ervoor kunt betalen. Deze samenwerking sluit dan ook perfect aan bij onze eigen filosofie. De ‘Sonia Rykiel pour H&M’ lingeriecollectie is de ideale manier om een groot aantal vrouwen wereldwijd kennis te laten maken met de essentie van Sonia Rykiel," zegt algemeen en artistiek directeur én dochter van de oprichtster Nathalie Rykiel in het persbericht, "het is daarbij een prachtige afsluiting van het jaar."
In februari 2010 volgt een nieuwe collectie met knitwear en accessoires voor dames en meisjes (1,5 tot 8 jaar). Sonia Rykiel (79, opvallend rood haar), die in mei 1968 -tijdens de studentenrellen- haar eerste winkel opende in Parijs, werd wereldberoemd met haar gebreide truien. Kenmerkend is de vrolijkheid, de strepen, zwart als basis, afbeeldingen van vrolijke gezichten, lippen en fruit en de naar buiten gekeerde naden. Gevraagd naar haar publiek zei ze vorig jaar in een interview dat zij mode maakt voor 'fantastische' vrouwen. "Schrijvers, politici, moeders, alle vrouwen. Ik heb ze kleren gegeven waarin ze kunnen bewegen. Ik heb ze de totale vrijheid gegeven."
Het Rykiel-concern is het enige in Frankrijk dat nog in familiebezit is en geheel zelfstandig opereert. Sonia Rykiel heeft zo'n 700 verkooppunten wereldwijd en een geschatte jaaromzet van zo'n 100 miljoen euro. Ter ere van het 40-jarig jubileum van het merk was er afgelopen voorjaar een tentoonstelling in het Musée des Arts Décoratifs.
Sinds de samenwerking van H&M en Karl Lagerfeld in 2004 brengt de Zweedse keten vrijwel ieder seizoen een nieuwe designercollectie op de markt. Na die van Chanel-voorman Lagerfeld (wat hem overigens indertijd op veel kritiek kwam te staan, het zou afbreuk doen aan zijn imago en aan dat van de 'haute couture') waren die van het Nederlandse ontwerpduo Viktor & Rolf en Stella McCartney het meest populair. Maar ook de eenmalige collecties van Roberto Cavalli en Rei Kawakubo (Comme des Garçons) deden het goed. Vanaf 14 november as. is de nieuwste 'coöperatiecollectie' te koop: een gelimiteerde lijn in samenwerking met accessoirelabel Jimmy Choo. Het is dit jaar voor het eerst dat H&M met een accessoiresmerk samenwerkt.
en zo praktisch ookquote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:16 schreef Mirjam het volgende:
[ afbeelding ]
vreselijk, die bh met die 2 rozen
Nou dat zijn iig zachte prijsjes voor de lingeriequote:The “Hollywood homewear” items takes inspiration from the main Sonia Rykiel line, “the lingerie pieces have been designed to convey a Parisian, feminine and playful image through coquettish lace, Fifties-style pink satin, crystals and flower appliqués, as well as striped microfiber for the sportier looks.” Prices will start at 7.95 euros, or $12 at current exchange rates, for thongs, rising to 19.95 euros, or $30, for bras and 79.95 euros, or $114.5, for homewear items. The collection will launch in approximately 1,500 H&M stores across the globe, beginning December 5, 2009. The collection will also be available in 8 major Sonia Rykiel boutiques worldwide.
Die zijn zeker leukquote:Op woensdag 2 december 2009 14:06 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind de gestreepte dingetjes echt heel leuk!
mijn ding is 't niet inderdaad.quote:Op donderdag 31 december 2009 21:46 schreef alors het volgende:
Er komt nog een collectie aan, een gewone, voor de lente.
Preview:
http://www.nitrolicious.c(...)ring-2010-look-book/
Ik vind het niet zo...
Ik vind alleen het jurkje van die lingerie collectie leuk, maar ik heb hem nog nooit aangehad, dus waarschijnlijk zal die dan flink tegenvallen.quote:Op donderdag 31 december 2009 21:59 schreef Mirjam het volgende:
[..]
mijn ding is 't niet inderdaad.
net als die lingerie collectie, wat een vreselijke dingen
ik had het jurkje in het zwart en oudroze, op de plaatjes zagen ze er enorm leuk uit en ik was helemaal verliefd. Komt het binnen en ik passen, valt het als een oude soepjurk. Ik probeer er nog een tailleriem bij te dragen, maar echt..... niet zo tof. En dat voor 50 per stuk....quote:Op donderdag 31 december 2009 22:09 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Ik vind alleen het jurkje van die lingerie collectie leuk, maar ik heb hem nog nooit aangehad, dus waarschijnlijk zal die dan flink tegenvallen.
Ja daar ben ik dus ook bang voor, niet kopen dusquote:Op vrijdag 1 januari 2010 16:05 schreef Tamashii het volgende:
[..]
ik had het jurkje in het zwart en oudroze, op de plaatjes zagen ze er enorm leuk uit en ik was helemaal verliefd. Komt het binnen en ik passen, valt het als een oude soepjurk. Ik probeer er nog een tailleriem bij te dragen, maar echt..... niet zo tof. En dat voor 50 per stuk....
Bronquote:And before you paired up with H&M, did you notice any similarities between your style and theirs? Are you asking if H&M has used my designs?
Um...? Well, yes, of course! They copy me all the time! Finally I said, "Look, if you want your girls to wear Sonia Rykiel from H&M, let's let them have the real thing!"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |