abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73179018
Even een vraag waar Google mij geen goed antwoord op kan geven: Bij elke motie zegt degene die de motie indient aan het einde "en gaat over tot de orde van de dag". Heeft iemand hier enig idee wat dit nou precies betekent?

Bedankt!
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_73179109
Ja maar daar blijft het een beetje vaagjes. Twee verschillende antwoorden en een derde die zegt dat je het maar aan een hoogleraar Staatsrecht moet vragen. Die heb ik niet als buurman dus dacht ik dat iemand het in POL het zou weten
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  maandag 28 september 2009 @ 14:33:16 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_73179927
Volgens mij is dat gewoon een ingesleten gewoonte. Moties op partijcongressen hebbem ook zo'n vast stramien waar altijd met die zin wordt afgesloten.
pi_73180236
Ik denk dat het ook een gewoonte is. Meer voor het ambtelijk apparaat, dat het altijd volgens de regels gaat ofzoiets.
Misschien ook wel, zodat als er eenmaal op is gestemd, dat men doorgaat met andere zaken. Dat een stemming om een motie oid, het "laatste woord" is.
Hondenpis en kattenstront
Vind men beide op de grond
Vogelschijt dat is berucht
Want dat komt vallend uit de lucht
pi_73181736
Ok dat begrijp ik, dat het gewoonte is maar ik wil weten waar het vandaan komt en de (vroegere, toen het nog wel van belang was) betekenis ervan Misschien toch maar een keer een een paar minuten fietsen naar de Tweede Kamer
pi_73182550
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:45 schreef Jac0bus het volgende:
Ok dat begrijp ik, dat het gewoonte is maar ik wil weten waar het vandaan komt en de (vroegere, toen het nog wel van belang was) betekenis ervan Misschien toch maar een keer een een paar minuten fietsen naar de Tweede Kamer
Sowieso is het leuk om daar boven te zitten. Zo raak je erg gemakkelijk aan de praat met journalisten van diverse kranten/radio en TV stations. Die kunnen je wel wat meer informatie geven!
Hondenpis en kattenstront
Vind men beide op de grond
Vogelschijt dat is berucht
Want dat komt vallend uit de lucht
pi_73185913
Okee dan ga ik er morgen meteen na colleges heen. Kan ik dan wel gewoon met rugzak binnenkomen?
  maandag 28 september 2009 @ 18:09:52 #9
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_73186282
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:57 schreef Jac0bus het volgende:
Okee dan ga ik er morgen meteen na colleges heen. Kan ik dan wel gewoon met rugzak binnenkomen?
Die moet je afgeven denk ik.

Ik vermoed dat dat citaat iets te maken heeft met het indienen van een motie tijdens een debat/vergadering. Na het indienen gaat men verder...
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 28 september 2009 @ 18:17:57 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_73186488
Een motie is in principe buiten de orde. Hij staat namelijk niet op de agenda en verstoort dus de orde van de dag.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_73219220
Topidee om de Tweede Kamer te bezoeken. Ik ben vandaag dus naar het vragenuurtje plus nog een uur daarna geweest Alleen ben ik er nog steeds niet achtergekomen wat dat citaat betekent Dus mocht iemand het weten, tell me
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:36:49 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_73219334
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:32 schreef Jac0bus het volgende:
Topidee om de Tweede Kamer te bezoeken. Ik ben vandaag dus naar het vragenuurtje plus nog een uur daarna geweest Alleen ben ik er nog steeds niet achtergekomen wat dat citaat betekent Dus mocht iemand het weten, tell me
Hallo? Lezen te moeilijk?
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een motie is in principe buiten de orde. Hij staat namelijk niet op de agenda en verstoort dus de orde van de dag.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_73219755
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hallo? Lezen te moeilijk?
[..]

Ja heel moeilijk. Sorry hoor? Ik wist niet dat jij het wel precies wist. De meesten hier hadden net als ik vermoedens. Toch bedankt hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')