Toch maar eens beter informeren hoor.quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vandaar dat geen hond binnen de academische wereld de hersenspinsels van Jacobovici serieus neemt.
Het is inderdaad een enorm discussiepunt, wetenschappers zitten er boven op, heftige debatten, legio peer-reviewed artikelen in vakbladen...quote:Op woensdag 20 februari 2019 19:23 schreef ATON het volgende:
[..]
Toch maar eens beter informeren hoor.
Toch wel hoor, dat is er zeker geweest, en dan ging alles terug in de doofpot. En als je van mij verwacht dat ik dit hele proces hier opnieuw ga oprakelen... niet dus.quote:Op woensdag 20 februari 2019 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is inderdaad een enorm discussiepunt, wetenschappers zitten er boven op, heftige debatten, legio peer-reviewed artikelen in vakbladen...
... of toch niet.
Er viel niets in een doofpot te stoppen, dat is het hele punt.quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:09 schreef ATON het volgende:
[..]
Toch wel hoor, dat is er zeker geweest, en dan ging alles terug in de doofpot. En als je van mij verwacht dat ik dit hele proces hier opnieuw ga oprakelen... niet dus.
Nee ok maar waarom zit die tombe dan zo hermetisch op slot?quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er viel niets in een doofpot te stoppen, dat is het hele punt.
Waarschijnlijk om dezelfde reden dat er een bepaalde tombe in Rennes-Le-Chateaux is verwijderd. Of liever: om dat te voorkomen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 10:17 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nee ok maar waarom zit die tombe dan zo hermetisch op slot?
Zeer slecht voor het toerisme. Stel je voor dat al die pelgrims dan naar die buitenwijk moeten om geconfronteerd te worden met een idool wat niet verrezen is. De Paus gaat daar ook niet gelukkig mee zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2019 10:17 schreef hoatzin het volgende:
Nee ok maar waarom zit die tombe dan zo hermetisch op slot?
Inderdaad slecht, door toerisme. Door sensationele complotdenkerij is men gerust in staat Talpiot te laten verworden tot wat Rennes-les-Chateaux nu is.quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:19 schreef ATON het volgende:
[..]
Zeer slecht voor het toerisme. Stel je voor dat al die pelgrims dan naar die buitenwijk moeten om geconfronteerd te worden met een idool wat niet verrezen is. De Paus gaat daar ook niet gelukkig mee zijn.
Heeft men de botten daar dan herbegraven?quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Inderdaad slecht, door toerisme. Door sensationele complotdenkerij is men gerust in staat Talpiot te laten verworden tot wat Rennes-les-Chateaux nu is.
Dat is gewoon logisch denken.
Volgens ATON echter is er een enorm complot gaande om Talpiot gesloten te houden, niet om deze oude plaats te beschermen, welnee... De duistere 'men' wil gewoon niet dat er gezocht gaat worden want uiteraard ligt daar minstens het stoffelijk overschot van Jezus. Ook al heeft de hele archeologische wereld Talpiot naar het rijk der fabelen gewezen, ook al is er in de wetenschappelijke wereld geen enkele academicus die de claims van Jacobovici et al serieus neemt, dat betekent allemaal niet dat er in Talpiot simpelweg niets te vinden is wat die claims onderbouwt, nee, daar zit een gigantisch complot achter omdat er wel degelijk iets te vinden zou zijn.
En zo is het precies gegaan in Rennes-les-Chateaux. Geen hond die naar die plaats omkeek. Tot Lincoln zijn theorie begon te verkondigen, tot er documentaires kwamen, tot Leigh et al hun Bloed en Graal meuk tot bestseller wisten te maken, tot de Da Vince Code daar nog eens dunnetjes overheen ging... toen ging men en masse dat dorpje bezoeken. En vooral dat 'sinistere' grafmonument. Gevolg? De boer van wie het land is was het zat en heeft dat ding weg laten halen: teveel goudzoekers, graalzoekers en Jezus-zoekers.
En DAT is waarom Talpiot dicht zit.
Nee, a.d.h.v. Lincoln, Baignet et al zijn er legio gelukszoekers afgereisd om aldaar hetzij goud, de graal, Jezus' bloedlijn, Maria Magdela's gebeente... wat dan ook te vinden. Kijk op youtube eens naar een filmpje van Lincoln waarin hij zelf aangeeft wat voor circus men van dat ooit zo rustige dorp heeft vervaardigd.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:06 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Heeft men de botten daar dan herbegraven?
Ik bedoelde de botten die in de tombe van Talpiot gevonden zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, a.d.h.v. Lincoln, Baignet et al zijn er legio gelukszoekers afgereisd om aldaar hetzij goud, de graal, Jezus' bloedlijn, Maria Magdela's gebeente... wat dan ook te vinden. Kijk op youtube eens naar een filmpje van Lincoln waarin hij zelf aangeeft wat voor circus men van dat ooit zo rustige dorp heeft vervaardigd.
Lincoln in gesprek met een complotdenker.
Uiteraard allemaal aan de hand van vervalste documenten (Priorij van Sion) die stammen uit de jaren '50 en '60.
Overigens is daarom die hele da vinci code verre van vernieuwend in diens opzet; allemaal gejat van Henry Lincoln en al bekend sinds de jaren '70.
Waarom zouden ze die in Rennes-les-Chateaux begraven in een graf dat er al eeuwen staat?quote:Op donderdag 21 februari 2019 23:03 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Ik bedoelde de botten die in de tombe van Talpiot gevonden zijn.
Nee. Zijn de botten die in de tombe van Talpiot gevonden zijn herbegraven in de tombe van Talpiot?quote:Op donderdag 21 februari 2019 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zouden ze die in Rennes-les-Chateaux begraven in een graf dat er al eeuwen staat?
Nou ja, stond.
Maar ongetwijfeld zijn er Talpiot-adepten die dat een uiterst interessante hypothese zouden vinden en meteen ook een verklaring hebben waarom dat graf in Rennes is verdwenen.
Geen flauw ideequote:Op donderdag 21 februari 2019 23:12 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Nee. Zijn de botten die in de tombe van Talpiot gevonden zijn herbegraven in de tombe van Talpiot?
Hij heeft helemaal geen idee waar je het over hebt.quote:Op donderdag 21 februari 2019 23:03 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Ik bedoelde de botten die in de tombe van Talpiot gevonden zijn.
Het is een vergelijking, ATON.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:28 schreef ATON het volgende:
[..]
Hij heeft helemaal geen idee waar je het over hebt.![]()
Komt die aanzetten met Rennes le chateau en de Priorij de Sion...grappig.
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is een vergelijking, ATON.
Precies dezelfde sensationele complotdenkerij heeft een dorp gemaakt tot circus waar mensen hun handen niet thuis konden (en kunnen) houden omdat allerhande sappige theorieën beweren dat er echt heel belangrijke zaken te vinden zouden zijn.
Zo'n circus wordt Talpiot ook, omdat men liever een film van Jacobovici bekijkt en als waarheid aanneemt dan zelf de wetenschappelijke literatuur induikt.
En nu ik het daar toch over heb: als jij zo ontzettend overtuigd bent dat je gelijk hebt, en dat derhalve zo ongeveer de gehele wetenschappelijke wereld er faliekant naast zit, PUBLICEER je theorieën. Leg je ideeën maar eens voor aan de academische wereld. Heeft iets meer zin dan tot in den treuren je riedel te herhalen op matig bezochte sub-onderdelen van een forum denk je niet?
Wanneer mogen we je artikel verwachten?
Uhm ja, zo werkt dat ATON... ideeën en theorieën zijn leuk, maar als ze niet onderbouwd worden met deugdelijke bronnen dan zijn ze invalide. Laat dat nu steevast het probleem zijn met al je theorieën tot nu toe.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 12:07 schreef ATON het volgende:
[..]Jouw riedeltje : de academische wereld. En is Jacobovici jouw enige bekende in deze materie ? Toch maar eens verder zoeken hoor. En nogmaals, ik ga met niet meer herhalen.
Het begint met een aanname. Alsof hij precies weet hoe jij erover denkt. Dat volgens jou het stoffelijk overschot van Jezus daar in de tombe zou liggen. Lijkt me sterk dat je daar zo over denkt. Een foutieve aanname wordt het dan. En om daar dan verder op te borduren met een beroep op de groep, een appels met peren vergelijking, het complot denken in de schoenen schuiven. Dezelfde herhaling van zetten, ik weet het inmiddels wel. En later wordt ook nog eens vergeten hoe hij zelf eerder kersenplukkend met dubieuze bronnen om is gegaan, een in twee talen geschreven kopie van een brief als de authentieke woorden van de schrijver van het origineel zien, kom op zeg er zaten eeuwen tussen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:28 schreef ATON het volgende:
[..]
Hij heeft helemaal geen idee waar je het over hebt.![]()
Komt die aanzetten met Rennes le chateau en de Priorij de Sion...grappig.
Ook aan jou het voorstel: zit de academische wereld er faliekant naast, leg je ideeën voor ter publicatie.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 21:35 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Het begint met een aanname. Alsof hij precies weet hoe jij erover denkt. Dat volgens jou het stoffelijk overschot van Jezus daar in de tombe zou liggen. Lijkt me sterk dat je daar zo over denkt. Een foutieve aanname wordt het dan. En om daar dan verder op te borduren met een beroep op de groep, een appels met peren vergelijking, het complot denken in de schoenen schuiven. Dezelfde herhaling van zetten, ik weet het inmiddels wel. En later wordt ook nog eens vergeten hoe hij zelf eerder kersenplukkend met dubieuze bronnen om is gegaan, een in twee talen geschreven kopie van een brief als de authentieke woorden van de schrijver van het origineel zien, kom op zeg er zaten eeuwen tussen.
Daar moet jij dan netjes op reageren. Veel succes.
Over bijgeloof gesproken: dat zou men dan ook in Lourdes en dergelijke zo moeten doen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 17:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk om dezelfde reden dat er een bepaalde tombe in Rennes-Le-Chateaux is verwijderd. Of liever: om dat te voorkomen.
Tja, het probleem zou zich pas stellen als die verschijning zou hebben plaats gevonden op zowat 5 km. van de huidige locatie.quote:Op maandag 25 februari 2019 08:38 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Over bijgeloof gesproken: dat zou men dan ook in Lourdes en dergelijke zo moeten doen.
Ik denk dat de omgeving van Lourdes mooier is dan die van Bethlehem en omgeving....Maria is niet gek natuurlijk..quote:Op maandag 25 februari 2019 10:22 schreef ATON het volgende:
[..]
Tja, het probleem zou zich pas stellen als die verschijning zou hebben plaats gevonden op zowat 5 km. van de huidige locatie.
Kan best, maar dit was niet mijn punt.quote:Op maandag 25 februari 2019 10:42 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik denk dat de omgeving van Lourdes mooier is dan die van Bethlehem en omgeving....Maria is niet gek natuurlijk..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |