http://hln.be/hln/nl/960/(...)r-de-gebruinde.dhtmlquote:Lollige (?) Berlusconi noemt Obama weer "de gebruinde"
De Italiaanse regeringsleider Silvio Berlusconi heeft de Amerikaanse president Barack Obama en diens echtgenote Michelle opnieuw het koosnaampje "de gebruinden" gegeven. Il Cavaliere deed dit tijdens een toespraak in Milaan ter gelegenheid van het feest van zijn partij Popolo delle Libertà.
Humor?
Net terug uit Pittsburgh (voor de G-20) "moet ik U de groeten overbrengen van een man die .. wacht even, die zeer gebruind is: Barack Obama!", zo liet Berlusconi op zijn gehoor weer een staaltje los van wat hij als humor beschouwt. "Je gelooft me misschien niet, maar ze zijn beiden naar het strand gegaan om te zonnebaden, want zelfs zijn vrouw is gebruind". Onder zijn gehoor werd die bruingebakken mop toch op applaus onthaald.
Racistisch?
Berlusconi, die zelf ook een niet erg Kaukasisch huidskleurtje heeft, had Obama voor het eerst met het epitheton opgezadeld enkele dagen nadat de Democraat tot president van de VS was verkozen. Voor de Italiaanse oppositie gold die uitspraak als racistisch, Il Cavaliere zelf vond het een "liefdevol grapje" en noemde eenieder die het niet eens was/is met hem een "idioot".
Ach.. Ieder land zijn debiel. Er zijn hier zat mensen die op Wilders stemmen.quote:Op maandag 28 september 2009 00:06 schreef marcb1974 het volgende:
Wat een ongelofelijke debiel is die Berlusconi ook. Ik snap niet dat de Italianen zo dom zijn dat ze op hem blijven stemmen
Hij heeft de Italiaanse media in handen, maakt het één en ander wel makkelijker.quote:Op maandag 28 september 2009 00:06 schreef marcb1974 het volgende:
Wat een ongelofelijke debiel is die Berlusconi ook. Ik snap niet dat de Italianen zo dom zijn dat ze op hem blijven stemmen
Je kunt het niet zeggen maar hij zegt het gewoonquote:"moet ik U de groeten overbrengen van een man die .. wacht even, die zeer gebruind is: Barack Obama!"
Ik heb het eventjes voor je gefixedquote:Op maandag 28 september 2009 00:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je kunt het niet zeggen maar hij zegt het gewoon.
Ik stel me bij zijn uitspraken altijd voor dat Balkenende zoiets zou zeggen en ik kan het me gewoon niet voorstellen. Berlusconi is een unieke politicus met humor.
Zwart genoemd worden stellen ze niet op prijs.quote:Op maandag 28 september 2009 00:39 schreef Lekiamh het volgende:
Boeiend.
Wanneer je m zwart noemt mag t wel.
Nouja. Laatst nog dat stukje met Obama en Letterman gezien, over dat ie zwart is en al zwart was voor zijn verkiezing...quote:Op maandag 28 september 2009 00:44 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Zwart genoemd worden stellen ze niet op prijs.![]()
Afro American daarentegen![]()
Die mag in het kinderzitje, denk ik.quote:Op maandag 28 september 2009 00:47 schreef SpecialK het volgende:
Balkenende is dan de 26 jarige neef die nog steeds aan de kindertafel gezet wordt.
Bush werd er ook al moe van aan z'n gezicht te zienquote:Op maandag 28 september 2009 00:47 schreef SpecialK het volgende:
Moet je je voorstellen dat het clubje wereldleiders een familie is. Dan is Berlusconi die vervelende gekke oom die slechte grappen maakt en soms z'n hand onder je rokje steekt onder de tafel terwijl hij je een knipoog geeft.
Balkenende is dan de 26 jarige neef die nog steeds aan de kindertafel gezet wordt.
quote:Op maandag 28 september 2009 00:33 schreef IHVK het volgende:
niet de grap zelf maar de mental image van Berlusconi die overtuigd deze faalgrap verteld aan een groep mensen die zichzelf heel verstandig achten en toch (moeten lachen)
Dat over Balkenende, geniaalquote:Op maandag 28 september 2009 00:47 schreef SpecialK het volgende:
Moet je je voorstellen dat het clubje wereldleiders een familie is. Dan is Berlusconi die vervelende gekke oom die slechte grappen maakt en soms z'n hand onder je rokje steekt onder de tafel terwijl hij je een knipoog geeft.
Italie is niet bepaald een ontwikeld land. Het is corrupt, chaotisch, kortom het is een rattennest met Berlusconi voorop.quote:Op maandag 28 september 2009 00:06 schreef marcb1974 het volgende:
Ik moest lachenquote:Op maandag 28 september 2009 00:47 schreef SpecialK het volgende:
Misschien zit het debiel zijn de Italianen in de genen.quote:Op maandag 28 september 2009 00:06 schreef marcb1974 het volgende:
50 kamelen, minstens!quote:Op maandag 28 september 2009 00:35 schreef IHVK het volgende:
Obama's gezicht was wel episch ja.
Heel anders dan toen ze Nederland verwelkomden of Turkije (enige twee die ik gezien heb)
[ afbeelding ]
Italianen blinken niet echt uit in humor en scherpzinnigheid.quote:Op maandag 28 september 2009 07:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Misschien zit het debiel zijn de Italianen in de genen.
Gebleekte zou de correcte tegenhanger zijn.quote:Op maandag 28 september 2009 10:08 schreef bluespice het volgende:
Als je blanken mag zeggen dan mag je ook gebruinden zeggen. ja toch?
En waarom moet je "the obvious staten"? Het is toch obvious? Of gaat hij bij iedere ontmoeting met een president de lichamelijke kenmerken daarvan beschrijven?quote:Op maandag 28 september 2009 11:06 schreef Apogist het volgende:
misschien een onhandige uitsraak... maar ik denk dat de politiek correcte pers hier dingen ziet die er niet zijn.
He is stating the obvious, obama is bruin. punt, klaar. En 'gebruinde ' ziet men vaak als iets positiefs, iets gezonds, obama heeft alleen het geluk dat zo geboren is. Berlusconi maakte die eerste opmerking in combinatie met 'gezond' en 'jong', dan kan je er ook niet vanuit gaan dat het een racistisch bedoelde opmerking was.
Nee daarmee doe je hem tekort. Hij is duidelijk anders dan zijn (oersaaie) collega politici.quote:Op maandag 28 september 2009 00:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik heb het eventjes voor je gefixed
ga huilen man.quote:Op maandag 28 september 2009 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En waarom moet je "the obvious staten"? Het is toch obvious? Of gaat hij bij iedere ontmoeting met een president de lichamelijke kenmerken daarvan beschrijven?
Neen. Het was gewoon simpel & populistisch doen. Een randmongool is het. Ben benieuwd hoe Caesar reageert als iemand begint over zijn opgeblazen pastakop.quote:Op maandag 28 september 2009 11:06 schreef Apogist het volgende:
misschien een onhandige uitsraak... maar ik denk dat de politiek correcte pers hier dingen ziet die er niet zijn.
He is stating the obvious, obama is bruin. punt, klaar. En 'gebruinde ' ziet men vaak als iets positiefs, iets gezonds, obama heeft alleen het geluk dat zo geboren is. Berlusconi maakte die eerste opmerking in combinatie met 'gezond' en 'jong', dan kan je er ook niet vanuit gaan dat het een racistisch bedoelde opmerking was.
quote:Op maandag 28 september 2009 12:03 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Neen. Het was gewoon simpel & populistisch doen. Een randmongool is het. Ben benieuwd hoe Caesar reageert als iemand begint over zijn opgeblazen pastakop.
quote:Op maandag 28 september 2009 11:00 schreef Wouter1989 het volgende:
Ik vind hem wel koddig.
En koddig is echt een eigenschap die een leider van een groot land moet hebbenquote:Op maandag 28 september 2009 11:00 schreef Wouter1989 het volgende:
Waarom wordt hier in vredesnaam zo'n ophef over gemaakt? Wat is er racistisch aan die bijnaam? Ik snap überhaupt niet dat er zo zuur wordt gedaan over Berlusconi. Ik vind hem wel koddig.
En als politicus behoor je nou eenmaal een bepaalde rol te spelen, je vertegenwoordigt je land. Dus om dan lekker jezelf te zijn en debiele grappen te maken is dan niet echt slim van die oetlul van een Berlusconi.quote:Op maandag 28 september 2009 12:16 schreef Wouter1989 het volgende:
[..]
Het is een grapje, knul, gewoon een grapje.
Obama is toch bruin? Wat is dan het probleem? Kijk, als hij Obama "die gele" had genoemd dan begrijp ik dat er iets mis is.quote:Op maandag 28 september 2009 00:04 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
http://hln.be/hln/nl/960/(...)r-de-gebruinde.dhtml
De revanche van Berlusconi vanwege Geen zoenen voor Berlusconi
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |