abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73169013
quote:
Lollige (?) Berlusconi noemt Obama weer "de gebruinde"

De Italiaanse regeringsleider Silvio Berlusconi heeft de Amerikaanse president Barack Obama en diens echtgenote Michelle opnieuw het koosnaampje "de gebruinden" gegeven. Il Cavaliere deed dit tijdens een toespraak in Milaan ter gelegenheid van het feest van zijn partij Popolo delle Libertà.

Humor?
Net terug uit Pittsburgh (voor de G-20) "moet ik U de groeten overbrengen van een man die .. wacht even, die zeer gebruind is: Barack Obama!", zo liet Berlusconi op zijn gehoor weer een staaltje los van wat hij als humor beschouwt. "Je gelooft me misschien niet, maar ze zijn beiden naar het strand gegaan om te zonnebaden, want zelfs zijn vrouw is gebruind". Onder zijn gehoor werd die bruingebakken mop toch op applaus onthaald.

Racistisch?
Berlusconi, die zelf ook een niet erg Kaukasisch huidskleurtje heeft, had Obama voor het eerst met het epitheton opgezadeld enkele dagen nadat de Democraat tot president van de VS was verkozen. Voor de Italiaanse oppositie gold die uitspraak als racistisch, Il Cavaliere zelf vond het een "liefdevol grapje" en noemde eenieder die het niet eens was/is met hem een "idioot".
http://hln.be/hln/nl/960/(...)r-de-gebruinde.dhtml
De revanche van Berlusconi vanwege Geen zoenen voor Berlusconi
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_73169048
Wat een ongelofelijke debiel is die Berlusconi ook. Ik snap niet dat de Italianen zo dom zijn dat ze op hem blijven stemmen
stupidity has become as common as common sense was before
  PR/Manusje van alles maandag 28 september 2009 @ 00:08:38 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_73169123
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_73169217
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:06 schreef marcb1974 het volgende:
Wat een ongelofelijke debiel is die Berlusconi ook. Ik snap niet dat de Italianen zo dom zijn dat ze op hem blijven stemmen
Ach.. Ieder land zijn debiel. Er zijn hier zat mensen die op Wilders stemmen.
pi_73169742
"Je gelooft me misschien niet, maar ze zijn beiden naar het strand gegaan om te zonnebaden, want zelfs zijn vrouw is gebruind". Onder zijn gehoor werd die bruingebakken mop toch op applaus onthaald.

geniaal
pi_73169756
niet de grap zelf maar de mental image van Berlusconi die overtuigd deze faalgrap verteld aan een groep mensen die zichzelf heel verstandig achten en toch (moeten lachen)
  maandag 28 september 2009 @ 00:35:08 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73169778
quote:
Hij heeft de Italiaanse media in handen, maakt het één en ander wel makkelijker.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_73169783
Obama's gezicht was wel episch ja.

Heel anders dan toen ze Nederland verwelkomden of Turkije (enige twee die ik gezien heb)
  maandag 28 september 2009 @ 00:36:37 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73169808
Haha wat een lul is het toch ook, he.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_73169824
quote:
"moet ik U de groeten overbrengen van een man die .. wacht even, die zeer gebruind is: Barack Obama!"
Je kunt het niet zeggen maar hij zegt het gewoon .

Ik stel me bij zijn uitspraken altijd voor dat Balkenende zoiets zou zeggen en ik kan het me gewoon niet voorstellen. Berlusconi is een unieke politicus met humor .
pi_73169859
Boeiend.
Wanneer je m zwart noemt mag t wel.
  maandag 28 september 2009 @ 00:40:16 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73169872
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je kunt het niet zeggen maar hij zegt het gewoon .

Ik stel me bij zijn uitspraken altijd voor dat Balkenende zoiets zou zeggen en ik kan het me gewoon niet voorstellen. Berlusconi is een unieke politicus met humor .
Ik heb het eventjes voor je gefixed
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_73169955
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:39 schreef Lekiamh het volgende:
Boeiend.
Wanneer je m zwart noemt mag t wel.
Zwart genoemd worden stellen ze niet op prijs.
Afro American daarentegen
  maandag 28 september 2009 @ 00:47:49 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73170015
Moet je je voorstellen dat het clubje wereldleiders een familie is. Dan is Berlusconi die vervelende gekke oom die slechte grappen maakt en soms z'n hand onder je rokje steekt onder de tafel terwijl hij je een knipoog geeft.

Balkenende is dan de 26 jarige neef die nog steeds aan de kindertafel gezet wordt.
pi_73170117
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:44 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Zwart genoemd worden stellen ze niet op prijs.
Afro American daarentegen
Nouja. Laatst nog dat stukje met Obama en Letterman gezien, over dat ie zwart is en al zwart was voor zijn verkiezing...
Ook zoiets raars eigenlijk, dat Afro-A. weer wel geaccepteerd wordt daar.

Verder stoort mij de berichtgeving hierover van de media. Het geroep om 'de (eerste) zwarte President van Amerika' was namelijk niet van de lucht, speculaties of het Amerikaanse volk 'rascisme niet mee zou laten wegen tijdens stemmen', etc.
Kortom, er zouden een hele hoop redacteuren en journalisten in aanmerking komen voor de titel 'racist'...
pi_73170126
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:47 schreef SpecialK het volgende:

Balkenende is dan de 26 jarige neef die nog steeds aan de kindertafel gezet wordt.
Die mag in het kinderzitje, denk ik.
pi_73170163
quote:
Moet je je voorstellen dat het clubje wereldleiders een familie is. Dan is Berlusconi die vervelende gekke oom die slechte grappen maakt en soms z'n hand onder je rokje steekt onder de tafel terwijl hij je een knipoog geeft.

Bush werd er ook al moe van aan z'n gezicht te zien
pi_73170396
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:33 schreef IHVK het volgende:
niet de grap zelf maar de mental image van Berlusconi die overtuigd deze faalgrap verteld aan een groep mensen die zichzelf heel verstandig achten en toch (moeten lachen)
  maandag 28 september 2009 @ 01:21:51 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73170494
Weet je wat het meeste stoort. Niet dat hij grappen maakt over huidskleur. Dat boeit helemaal niks. Kan lollig zijn als je het goed doet.

Maar dit is ook gewoon helemaal niet grappig. Vanuit geen enkele hoek die je kan bedenken. Het is gewoon ernstig slecht bedacht. het is zo niet grappig dat je specifiek gaat denken dat dat niet grappig bedoeld kan zijn om dan vervolgens tot de conclusie te komen dat het dan waarschijnlijk als belediging bedoeld is ofzo. Want iets anders kan je er niet van maken.

Het is of die 2 opties of een enkeltje dwangbuis voor deze niet-grappige kutclown
  maandag 28 september 2009 @ 01:52:24 #20
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73170826
Berlusconi is dan ook een narcistisch mannetje dat waarschijnlijk danig op zijn pik is getrapt toen Michelle Obama hem niet wilde zoenen, en probeert op deze manier zijn gram te halen. Dat het smakeloos en totaal niet grappig is lijkt me duidelijk.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_73171431
"de gebruinden" .
  maandag 28 september 2009 @ 04:17:50 #22
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_73171465
quote:

Dat over Balkenende, geniaal
This isn't even my final form.
pi_73171481
Berlusconi

Wat een randdebiel
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_73171716
quote:
Italie is niet bepaald een ontwikeld land. Het is corrupt, chaotisch, kortom het is een rattennest met Berlusconi voorop.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  maandag 28 september 2009 @ 07:38:27 #25
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_73171797
quote:
Ik moest lachen
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 28 september 2009 @ 07:55:27 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_73171888
quote:
Misschien zit het debiel zijn de Italianen in de genen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_73172604
Berlusconi met zijn "grapjes"

Die man is nog een beetje in de koloniale slaventijd blijven hangen qua grapjes en humor
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 09:49:56 #28
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73173317
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:35 schreef IHVK het volgende:
Obama's gezicht was wel episch ja.

Heel anders dan toen ze Nederland verwelkomden of Turkije (enige twee die ik gezien heb)
[ afbeelding ]
50 kamelen, minstens!
Intelligent, but fucked up.
  maandag 28 september 2009 @ 09:53:46 #29
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73173387
quote:
Op maandag 28 september 2009 07:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Misschien zit het debiel zijn de Italianen in de genen.
Italianen blinken niet echt uit in humor en scherpzinnigheid.
Intelligent, but fucked up.
pi_73173679
Als je blanken mag zeggen dan mag je ook gebruinden zeggen. ja toch?
  maandag 28 september 2009 @ 10:10:37 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73173709
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:08 schreef bluespice het volgende:
Als je blanken mag zeggen dan mag je ook gebruinden zeggen. ja toch?
Gebleekte zou de correcte tegenhanger zijn.

En wat mij betreft mag je alles zeggen. Het stuitende in dit geval is vooral het gebrek aan humor in zo'n statement. Niet hoe beledigend iets wel niet is.
pi_73174767
Waarom wordt hier in vredesnaam zo'n ophef over gemaakt? Wat is er racistisch aan die bijnaam? Ik snap überhaupt niet dat er zo zuur wordt gedaan over Berlusconi. Ik vind hem wel koddig.
pi_73174891
misschien een onhandige uitsraak... maar ik denk dat de politiek correcte pers hier dingen ziet die er niet zijn.

He is stating the obvious, obama is bruin. punt, klaar. En 'gebruinde ' ziet men vaak als iets positiefs, iets gezonds, obama heeft alleen het geluk dat zo geboren is. Berlusconi maakte die eerste opmerking in combinatie met 'gezond' en 'jong', dan kan je er ook niet vanuit gaan dat het een racistisch bedoelde opmerking was.
pi_73174995
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:06 schreef Apogist het volgende:
misschien een onhandige uitsraak... maar ik denk dat de politiek correcte pers hier dingen ziet die er niet zijn.

He is stating the obvious, obama is bruin. punt, klaar. En 'gebruinde ' ziet men vaak als iets positiefs, iets gezonds, obama heeft alleen het geluk dat zo geboren is. Berlusconi maakte die eerste opmerking in combinatie met 'gezond' en 'jong', dan kan je er ook niet vanuit gaan dat het een racistisch bedoelde opmerking was.
En waarom moet je "the obvious staten"? Het is toch obvious? Of gaat hij bij iedere ontmoeting met een president de lichamelijke kenmerken daarvan beschrijven?
Allah Al Watan Al Malik
pi_73175101
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik heb het eventjes voor je gefixed
Nee daarmee doe je hem tekort. Hij is duidelijk anders dan zijn (oersaaie) collega politici.
pi_73175129
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En waarom moet je "the obvious staten"? Het is toch obvious? Of gaat hij bij iedere ontmoeting met een president de lichamelijke kenmerken daarvan beschrijven?
ga huilen man.

De eerste maal deed hij het omdat het bijzonder was dat het een donkere president was. En nu doet hij het dunnetjes over omdat blijkbaar de oppositie zijn eigen land er zo'n punt van maakt.+ de internationale media.
Berlusconi valt hier niets te verwijten.
pi_73175252
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:16 schreef Apogist het volgende:
ga huilen man.
Goed tegenargument!
Allah Al Watan Al Malik
pi_73175398
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Goed tegenargument!
mijn antwoord gaat verder hoor?
  maandag 28 september 2009 @ 12:03:36 #39
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_73176191
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:06 schreef Apogist het volgende:

Neen. Het was gewoon simpel & populistisch doen. Een randmongool is het. Ben benieuwd hoe Caesar reageert als iemand begint over zijn opgeblazen pastakop.
pi_73176474
En Berlusconi is een spaghettivreter. So what?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_73176518
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:03 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Neen. Het was gewoon simpel & populistisch doen. Een randmongool is het. Ben benieuwd hoe Caesar reageert als iemand begint over zijn opgeblazen pastakop.

Het is een grapje, knul, gewoon een grapje.
pi_73176657
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:00 schreef Wouter1989 het volgende:
Ik vind hem wel koddig.
Dat doet me aan Asterix denken, daar zeiden ze dat ook steeds.

Maar ik denk wel dat je gelijk hebt, hij maakt erg flauwe grapjes, maar ik geloof niet dat het echt kwaad kan. Het kan pas kwaad als zoiets serieus wordt gezegd en genomen.
pi_73178415
Ik denk dat Berlusconi meer uurtjes in de zon(nebank) ligt dan Barack en Michelle Obama samen. Ik plaats zijn bizarre opmerkingen eerder in de categorie 'afgunst' dan in de categorie humor.
pi_73178757
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:00 schreef Wouter1989 het volgende:
Waarom wordt hier in vredesnaam zo'n ophef over gemaakt? Wat is er racistisch aan die bijnaam? Ik snap überhaupt niet dat er zo zuur wordt gedaan over Berlusconi. Ik vind hem wel koddig.
En koddig is echt een eigenschap die een leider van een groot land moet hebben
pi_73178768
Waarom hechten we eigenlijk waarde aan de woorden van een hoerenloper?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73178829
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:16 schreef Wouter1989 het volgende:

[..]

Het is een grapje, knul, gewoon een grapje.
En als politicus behoor je nou eenmaal een bepaalde rol te spelen, je vertegenwoordigt je land. Dus om dan lekker jezelf te zijn en debiele grappen te maken is dan niet echt slim van die oetlul van een Berlusconi.
pi_73180384
Waarom zou een president niet koddig mogen zijn? Zijn politiek is één ding, zijn persona een tweede. Het is een onschuldig grapje, en dat bizar of debiel te noemen is zorgwekkend spastisch.
pi_73180956
Wat nog veel belachelijker is, is wanneer ze je een racist noemen als je kritiek hebt op het beleid van Obama.
pi_73181071
De intelligentie straalde er weer van af
  maandag 28 september 2009 @ 15:21:46 #50
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_73181122
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:04 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

http://hln.be/hln/nl/960/(...)r-de-gebruinde.dhtml
De revanche van Berlusconi vanwege Geen zoenen voor Berlusconi

Obama is toch bruin? Wat is dan het probleem? Kijk, als hij Obama "die gele" had genoemd dan begrijp ik dat er iets mis is.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_73184687
Berlusconi.....
Is dat niet een bevriend staatshoofd dat met kleine meisjes tegen betaling sex mag hebben van zijn volk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')