9 v/d 10 keer krijgt de next of kin ook de medaille, omdat het opspelden geen zin heeft als je hem toch niet kan dragen.quote:Op maandag 28 september 2009 14:12 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Medal of Honour vaak wel. Maar ja, je kan een lijk ook geen medaille om hangen
Maar dan is dat toch niet de reden, als er nog sommigen wel leven?quote:Op maandag 28 september 2009 14:16 schreef skittelman het volgende:
[..]
True! plus het feit dat je een MOH niet mag dragen in dienst.
Van alle MOH en OOM bezitters ongeveer 3500 leven er maar 95
quote:Op maandag 28 september 2009 14:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar dan is dat toch niet de reden, als er nog sommigen wel leven?
Of het moet in die gevallen bij uitzondering wel als opspeld-insigne uitgereikt zijn...quote:
Vraag: waarom is er besloten om de MOH niet zoals alle andere onderscheidingen als speld maar als medaille uit te reiken?quote:Op maandag 28 september 2009 14:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar dan is dat toch niet de reden, als er nog sommigen wel leven?
Ok ok, dan houd ik het punt welquote:Op maandag 28 september 2009 15:08 schreef skittelman het volgende:
[..]
Vraag: waarom is er besloten om de MOH niet zoals alle andere onderscheidingen als speld maar als medaille uit te reiken?
Antwoord: omdat deze bijna altijd postuum word uitgereikt en dus niet gedragen word. Maar doorgaans gebruikt word als herrinering voor nabestaanden.
okee, voor de MOH lijkt me dat een logische verklaring, maar die OOM dan? van het (onvolledige) lijstje dat op wikipedia staat (22 man) zijn er 20 die niet postuum zijn uitgereikt, en bij 2 is het onduidelijk...quote:Op maandag 28 september 2009 15:08 schreef skittelman het volgende:
[..]
Vraag: waarom is er besloten om de MOH niet zoals alle andere onderscheidingen als speld maar als medaille uit te reiken?
Antwoord: omdat deze bijna altijd postuum word uitgereikt en dus niet gedragen word. Maar doorgaans gebruikt word als herrinering voor nabestaanden.
quote:Op maandag 28 september 2009 15:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ok ok, dan houd ik het punt wel
Weet ik, heb ik zelf ook. Ik zette er zelf ook al mijn vraagtekens bij zoals je hierboven zagquote:Op maandag 28 september 2009 15:19 schreef tombolafan het volgende:
[..]
het is ook niet zo dat ik je het punt niet zo gunnen ofzo, maar ik snap de logica niet dus dan wil ik het fijne er graag van weten....
ja, maar ik vind het zelf een beetje stom staan van mezelf, zo van; ik wil het punt!quote:Op maandag 28 september 2009 15:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Weet ik, heb ik zelf ook. Ik zette er zelf ook al mijn vraagtekens bij zoals je hierboven zag
dat bedoel ik dus...quote:Op maandag 28 september 2009 15:37 schreef skittelman het volgende:
ahaa nu snap ik hem!
jullie zitten hier in the UK te kijken.
Ik had er eigenlijk gewoon (US) bij moeten zetten. Ben niet zo thuis in de Engelse Krijgsmacht.
Maar de MOH en OOM waar ik het over had waren allemaal vanuit de USA (heb ook geen wiki als bron gebruikt)
Dank jequote:Op maandag 28 september 2009 15:44 schreef Mark het volgende:
* Mark roept Jutland om de Quiz weer op gang te helpen
Nordslesvig toevallig de andere benaming?quote:Op maandag 28 september 2009 15:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dank jeJutland is de benaming voor het hele vasteland van Denemarken, maar een van de twee benamingen die ik zoek heeft wel Jutland in de naam zitten.
Noord-Schleswig of Nordslesvig is inderdaad een van de benamingen, de andere is Zuid-Jutland, dus het punt gaat naar jouquote:Op maandag 28 september 2009 15:52 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Nordslesvig toevallig de andere benaming?
das toch niet duits of deens!!!!quote:Op maandag 28 september 2009 15:55 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Noord-Schleswig of Nordslesvig is inderdaad een van de benamingen, de andere is Zuid-Jutland, dus het punt gaat naar jou
GimmeGore +1
kom dan in je rel fase niet met datquote:Op maandag 28 september 2009 15:56 schreef tombolafan het volgende:
[..]
das toch niet duits of deens!!!!ik zit in een rel-fase...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |