quote:Op zondag 27 september 2009 18:10 schreef freako het volgende:
ARD exit poll:
CDU/CSU 33,5
SPD 22,5
FDP 15,0
Linke 12,5
Grüne 10,5
Piraten 2,0
Overig 4,0
De exit-poll op ZDF voorspelde voor Schwarz-Gelb een krappe overwinning.quote:Op zondag 27 september 2009 18:10 schreef freako het volgende:
ARD exit poll:
CDU/CSU 33,5
SPD 22,5
FDP 15,0
Linke 12,5
Grüne 10,5
Piraten 2,0
Overig 4,0
Ik zie geen PNG?quote:Op zondag 27 september 2009 18:11 schreef remlof het volgende:
Repost:
[ afbeelding ]
Deze png van de Piratenpartei zou de actuele binnengekomen uitslagen moeten aangeven.
the horrorquote:Op zondag 27 september 2009 18:12 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De exit-poll op ZDF voorspelde voor Schwarz-Gelb een krappe overwinning.
Voor de SPD wel.quote:
Counter-economics? Ik tref toch wel een aantal verstandige punten aan die kunnen zorgen voor een betere economische verdeling. Patent en auteurswetgeving herzien bijvoorbeeld. Daarnaast is het pleiten voor een vrij en anoniem toegankelijk internet en waarborging van privacy in het algemeen ook iets waar je moeilijk tegen kan zijn, de overheid moet een stap terug doen in het criminaliseren van zijn burgers.quote:Op zondag 27 september 2009 18:10 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe kunnen mensen in godsnaam op de piraten partij stemmen met hun counter-economics? Het zijn gewoonweg terroristen.
Dat doet de poll die jij quote ook.quote:Op zondag 27 september 2009 18:12 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De exit-poll op ZDF voorspelde voor Schwarz-Gelb een krappe overwinning.
Ik kom op 48,5 % uit voor FDP/CDU/CSU in die poll.quote:Op zondag 27 september 2009 18:15 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat doet de poll die jij quote ook.
Piraten en overige kun je wegschrappen, want die halen de 'drempel' niet. Verder heb je nog de uberhangmandate, die vooral voor de CDU gunstig uitvalt, althans dat is de voorspelling.quote:Op zondag 27 september 2009 18:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik kom op 48,5 % uit voor FDP/CDU/CSU in die poll.
In zeteltal krijgen zij de meerderheid. Met andere woorden: net als de VS kent het Duitse politieke systeem een rechtse bias.quote:Op zondag 27 september 2009 18:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Aha, niet aan gedacht!quote:Op zondag 27 september 2009 18:19 schreef Morendo het volgende:
Piraten en overige kun je wegschrappen, want die halen de 'drempel' niet. Verder heb je nog de uberhangmandate, die vooral voor de CDU gunstig uitvalt, althans dat is de voorspelling.
Slim heeft rechts dat voor elkaar he.quote:Op zondag 27 september 2009 18:19 schreef Klopkoek het volgende:
Met andere woorden: net als de VS kent het Duitse politieke systeem een rechtse bias.
Ik ook.quote:Op zondag 27 september 2009 18:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Voor de SPD wel.
Maar mocht Schwarz-Gelb er komen, dan heb ik liever dat Schäuble zijn post als minister van Justitie opgeeft.
Met z'n gekopieerde vingerafdrukken.quote:Op zondag 27 september 2009 18:21 schreef Igen het volgende:
Schäuble is vast ook de reden waarom de PiratenPartei de grootste van de 'overige' partijen is geworden.
Ja, maar met 6% overige partijen houd je maar 45,5% over voor de linkse partijen.quote:Op zondag 27 september 2009 18:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens de ARD-peiling haalt CDU/CSU/FDP ook zonder overhangmandaten een meerderheid.quote:Op zondag 27 september 2009 18:19 schreef Morendo het volgende:
Verder heb je nog de uberhangmandate, die vooral voor de CDU gunstig uitvalt, althans dat is de voorspelling.
En z'n Lauschangriff op woningen.quote:Op zondag 27 september 2009 18:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Met z'n gekopieerde vingerafdrukken.
Wat is dat precies?quote:Op zondag 27 september 2009 18:23 schreef Igen het volgende:
En z'n Lauschangriff op woningen.
Hmmm, wel een dubieuze kerel.quote:En z'n Bundestrojaner om op computers te kunnen inbreken
En z'n connecties met de Amerikaanse geheime dienst, om hen stiekem opsporingsmethodes te laten gebruiken die in Duitsland eigenlijk verboden zijn
Kan hij mooi meehelpen aan dat 'Big Brother'-programma dat de EU aan het ontwikkelen is.quote:Op zondag 27 september 2009 18:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik ook.
Schäuble is vast ook de reden waarom de PiratenPartei de grootste van de 'overige' partijen is geworden.
Helaas is er een grote kans dat Schäuble z'n plek als minister van justitie inruilt voor een positie in de Europese Commissie, zodat hij zijn programma voor een politiestaat over heel Europa kan uitrollen.
Klinkt als: koekeloeren bij de burgers.quote:
Dat ging erom of je mensen thuis mag afluisteren met gerichte microfoons.quote:
Ja. Op de universiteit waar ik studeerde hadden extreem-linkse lui overal sjablonen met "Schäuble - Stasi 2.0" op de muren gespoten. En de CCC, bekend van de demonstraties hoe onveilig onze stemcomputers en de OV-chipkaart zijn, houdt een zogenaamde Schäuble-Katalog met privacy-schendende maatregelen bij.quote:[..]
Hmmm, wel een dubieuze kerel.
quote:Op zondag 27 september 2009 18:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Aha, niet aan gedacht!
[..]
Slim heeft rechts dat voor elkaar he.
En Otto Normalverbraucher gaat pas krijsen als die maatregelen hem op een dergelijke manier hebben getroffen.quote:Op zondag 27 september 2009 18:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat ging erom of je mensen thuis mag afluisteren met gerichte microfoons.
Dat was oorspronkelijk niet toegestaan, omdat de eigen woning in de Grondwet min of meer onschendbaar was verklaard. Maar Schäuble heeft toen een grondwetswijziging erdoor gedrukt om deze afluisterpraktijken mogelijk te maken.
Schäuble heeft daar wel vaker een handje van: als de Grondwet iets niet toestaat wat Schäuble wil, dan moet de Grondwet maar eventjes aangepast worden.
[..]
Ja. Op de universiteit waar ik studeerde hadden extreem-linkse lui overal sjablonen met "Schäuble - Stasi 2.0" op de muren gespoten. En de CCC, bekend van de demonstraties hoe onveilig onze stemcomputers en de OV-chipkaart zijn, houdt een zogenaamde Schäuble-Katalog met privacy-schendende maatregelen bij.
Maar de meeste mensen interesseert het blijkbaar niks.
Overhangmandaten bestaan al sinds 1949. Dat de CDU er nu zoveel heeft, komt omdat links versplinterd is. Daardoor wint de CDU in veel kiesdistricten. Gevolg is dat de CDU meer zetels wint, dan het recht op heeft op basis van de 2e stem. De zetels mogen ze wel behouden, dus overhangmandaten.quote:
Alleen maken jullie rechtse figuren je nooit druk over de toenemende macht van bedrijven. óók op informatiegebied. Ook zij weten, dankzij afschaffen van belemmeringen, steeds meer informatie te ontfutselen uit alle krochten van de maatschappij.quote:Op zondag 27 september 2009 18:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En Otto Normalverbraucher gaat pas krijsen als die maatregelen hem op een dergelijke manier hebben getroffen.
De Europeanen kunnen blijven klagen dat de kloof tussen burger en politiek steeds verder groeit, maar geen bericht is goed bericht.
Het bevoordeeld de kleine kieskringen en clientelistische tendensen. Dus in het voordeel van het CDU. Je kunt het ook theoretisch onderbouwen.quote:Op zondag 27 september 2009 18:40 schreef freako het volgende:
[..]
Overhangmandaten bestaan al sinds 1949. Dat de CDU er nu zoveel heeft, komt omdat links versplinterd is. Daardoor wint de CDU in veel kiesdistricten. Gevolg is dat de CDU meer zetels wint, dan het recht op heeft op basis van de 2e stem. De zetels mogen ze wel behouden, dus overhangmandaten.
Overigens won de SPD de verkiezingen in 2002 ook op basis van de overhangmandaten, dus de CDU heeft er niet altijd het meeste voordeel van.
Klopt. Het is allemaal een complot.quote:Op zondag 27 september 2009 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
In 1949 was trouwens een CDU'er bundeskanzler. Die deelden toen al de lakens uit. Niet uit te sluiten valt dat ze dat toen al in het achterhoofd hadden.
Ik heb eens even zitten tellen welke partij de meeste overhangmandaten gehaald heeft in de periode 1949 - 2005:quote:
Onderhandelen met CDU/CSU, een afschuwelijker lot lijkt me weinig denkbaar.quote:Op zondag 27 september 2009 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Nu maar hopen dat Westerwelle sterk blijft en er een goed sterk accoord uitsleept waarbij werken zich weer gaat lonen en de BTW niet omhoog wordt gegooid.
Onderhandelen met Die Linke?quote:Op zondag 27 september 2009 19:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Onderhandelen met CDU/CSU, een afschuwelijker lot lijkt me weinig denkbaar.
Ik denk dat die er niet zijn, maar heb je iets meer details over 'jouw' kiesdistrict? Dan zal ik eens wat gaan zoeken.quote:Op zondag 27 september 2009 19:12 schreef Reya het volgende:
Weet je toevallig of er ook al prognoses uit de afzonderlijke districten bekend zijn, freako? Ik ben wel benieuwd hoe de verhoudingen in 'mijn' district zijn uitgevallen, alhoewel de winnaar praktisch vantevoren bekend was.
Met Angela Merkel door 1 deur moeten, de offers die je moet maken....quote:Op zondag 27 september 2009 19:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Onderhandelen met CDU/CSU, een afschuwelijker lot lijkt me weinig denkbaar.
quote:Op zondag 27 september 2009 19:18 schreef Reya het volgende:
Hagen – Ennepe-Ruhr-Kreis I, maar doe vooral geen moeite. Er moet wel een wereldwonder gebeuren voordat SPD daar verlies lijdt.
quote:Hagen. Rund 40 Minuten nach Schließung der Wahllokale sind die ersten 22 Stimmbezirke ausgezählt. Anders als im bundesweiten Trend, liegt die SPD in Hagen vor der CDU.
Nach der Auszählung der ersten 22 Stimmbezirke liegt René Röspel mit 42,5 Prozent der abgegebenen Erststimmen deutlich vor Carmen Knollmann (CDU) mit 32,9 Prozent. Thomas Friedrich Schock von den Linken bekam bislang 8,7 Prozent, Katrin Helling von der FDP 7,7 Prozent, Karen Haltaufderheide von den Grünen 6,1 Prozent und Thorsten Crämer von der NPD 2,1 Prozent.
Die Zweitstimmen wurden bislang wie folgt verteilt: SPD 32,6 Prozent, CDU 28,3, FDP 13,3 Prozent, die Linke 10,2 Prozent, die Grünen 9,5 Prozent und NPD 1,5 Prozent.
http://www.derwesten.de/n(...)34783011/detail.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |