abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 september 2009 @ 15:46:53 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73150072
Roman de kinderneuker is in Zwitserland aangehouden
http://www.nrc.nl/kunst/a(...)Polanski_aangehouden
http://www.telegraaf.nl/b(...)over_Polanski__.html
Inmiddels is men van plan hem uit te wijzen naar de VS hoor ik hier net in de radio en zijn arrestatie was op verzoek van de VS.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73150103
-edit- En weg maar weer

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 29-09-2011 09:30:34 ]
  zondag 27 september 2009 @ 16:15:12 #3
165512 MASD
Music is dead.
pi_73150776
Goddomme.
Long live music.
  zondag 27 september 2009 @ 17:03:50 #4
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_73152193
Als het waar is is het terecht dat hij nu als nog opgepakt wordt.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_73158319
quote:
Regisseur Roman Polanski aangehouden

Warschau, 27 sept. Roman Polanski is gisteren in Zwitserland aangehouden in verband met een 31 jaar oud zedendelict. Dat heeft het Zwitserse ministerie van Justitie vandaag bekendgemaakt.

De 76-jarige regisseur, beroemd van films als Rosemary’s Baby (1968) en The Pianist (2002), was te gast op een festival in Zürich om een prijs voor zijn oeuvre in ontvangst te nemen.

De Poolse filmmaker wordt al jaren gezocht door justitie in de Verenigde Staten, omdat hij in 1977 seks had met de op dat moment 13-jarige Samantha Geimer. Polanski erkende destijds schuld, maar sloeg vervolgens op de vlucht. De succesvolle regisseur heeft sindsdien geen voet meer gezet op Amerikaanse bodem.

Zijn arrestatie is opmerkelijk, omdat Geimer zelf begin dit jaar een verzoek indiende om de zaak te seponeren. De aanhoudende aandacht is voor haar en haar familie een trauma, zegt ze. Bovendien meent ze dat Polanski na al die jaren genoeg heeft geboet. ,,Hij is geen gevaar voor de samenleving”, zei Geimer vorig jaar in een interview.

De festivalorganisatoren in Zürich hebben ,,met consternatie” gereageerd op de arrestatie, maar kondigden aan dat het eerbetoon aan Polanski gewoon doorgaat. Vandaag wordt zoals gepland een selectie van zijn films getoond, de prijs zal op een later tijdstip aan de regisseur worden toegezonden.

De zaak rondom Geimer is omstreden. In de vorig jaar verschenen documentaire Roman Polanski: Wanted and Desired wordt gesteld dat de regisseur schuld bekende, omdat hij een deal had gesloten met de aanklager in de zaak, de in 1993 overleden Laurence Rittenband. Toen de ijdele Rittenband die afspraken niet leek na te komen, sloeg Polanski op de vlucht.
http://www.nrc.nl/kunst/a(...)Polanski_aangehouden

Blijft toch een held!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 27 september 2009 @ 20:24:27 #6
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_73158627
die is nog lang niet in de vs... Zwitserland die een Frans staatsburger zomaar uitlevert.... ik zie het niet gebeuren
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_73158673
Sex met een 13 jarige...tering...hij mag zich wel eens vertegenwoordigen voor Justitie.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 27 september 2009 @ 20:27:54 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_73158736
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:26 schreef Strolie75 het volgende:
Sex met een 13 jarige...tering...hij mag zich wel eens vertegenwoordigen voor Justitie.
heb je de hele OP gelezen?
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  zondag 27 september 2009 @ 21:03:57 #9
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_73160338
Apart.

Iig vind ik niet dat cultureel-icoon zijn je een vrijbrief geeft voor misdaden.

Dat Zwitserland uitlevert, is al feit, anders hadden ze em nooit aangehouden.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_73190119
Het argument dat het allemaal zo lang geleden was, is imo niet steekhoudend. Je zou toch ook een ouwe moordenaar nog steeds veroordelen als hij tijdens zijn rechtszaak was gevlucht.
Groot gelijk van de VS dat ze om zijn uitlevering vragen. ZOu ook ens tijd worden.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 28 september 2009 @ 19:59:12 #11
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73190437
Probleem is dat het een soort principe kwestie lijkt te zijn geworden. Zelfs het 'slachtoffer' heeft de aanklachten laten vervallen omdat ze verder met haar leven wil. Niemand die er beter van wordt.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 28 september 2009 @ 20:07:38 #12
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_73190669
quote:
Op maandag 28 september 2009 19:51 schreef Deetch het volgende:
Het argument dat het allemaal zo lang geleden was, is imo niet steekhoudend. Je zou toch ook een ouwe moordenaar nog steeds veroordelen als hij tijdens zijn rechtszaak was gevlucht.
Mee eens. Juridisch en ethisch is er weinig in te brengen tegen de stelling dat ie vervolgt moet worden. Maar toch heb ik er een dubbel gevoel bij. Enerzijds is het heel kwalijk waar ie van beschuldigt wordt (let wel: hij is nooit veroordeeld) maar aan de andere kant heeft ie ook wel een paar heftige dingen meegemaakt in z'n leven en heeft ie toch een hoop dingen bereikt. Het zou toch wel een beetje bitter zijn dat ie ontsnapt is aan de nazi's en Charles Manson, maar dat ie z'n leven eindigt in een Amerikaanse cel vanwege sex met een minderjarige. Niet dat ik dat laatste wil nuanceren, maar t.o.v. genocide en seriemoord vindt ik toch minder indruk maken.

Maar nogmaals: het is lastig (zo niet onmogelijk) om dat soort feiten te gebruiken als motivatie om niet tot vervolging over te gaan. Zo werkt het recht niet en zo hoort het recht ook niet te werken.
pi_73190877
quote:
Op maandag 28 september 2009 19:59 schreef Hukkie het volgende:
Probleem is dat het een soort principe kwestie lijkt te zijn geworden. Zelfs het 'slachtoffer' heeft de aanklachten laten vervallen omdat ze verder met haar leven wil. Niemand die er beter van wordt.
Het blijft pedofilie hoe je het ook wendt of keert.. Als het nu gebeurd zou zijn, zouden we hem ook aan de hoogste boom willen opknopen..
  maandag 28 september 2009 @ 20:19:32 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73191109
Toch merkwaardig dat als het Roman Polanski is, zelfs Franse ministers het betreuren dat hij is gearresteerd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 28 september 2009 @ 20:25:00 #15
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_73191315
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch merkwaardig dat als het Roman Polanski is, zelfs Franse ministers het betreuren dat hij is gearresteerd.
Ja, ik zag het net op het journaal..

Die knakker gewoon terrecht staan voor zijn misdaad. Wat een idoot en wat een mafketels die om zijn vrijlating roepen. Het maakt niet uit wat je gedaan hebt voor de samenleving, je dient geen 13 jarige meiden te neuken.
  maandag 28 september 2009 @ 20:28:21 #16
38114 beantherio
pi_73191450
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:13 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Het blijft pedofilie hoe je het ook wendt of keert.. Als het nu gebeurd zou zijn, zouden we hem ook aan de hoogste boom willen opknopen..
Om toch nog maar eens te nuanceren: voor zover ik weet zijn er geen andere gevallen bekend waarbij Polanski sex heeft gehad met minderjarigen of daarvoor veroordeeld is. Ook is ie 3 keer getrouwd geweest, en je zou dus kunnen concluderen dat het een incident was en dat ie geen pedofiel is.
  maandag 28 september 2009 @ 20:29:47 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73191497
Hij was toch al veroordeeld? Zo niet hoop ik wel dat ze het slachtoffer erbuiten houden deze keer. Lijkt me niet echt nuttig meer om een oude wond open te scheuren.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_73191658
Ik zou weleens willen weten wat er precies gebeurd is.. Er is nogal wat verschil tussen seks, seksuele handelingen en brute verkrachting, alsook tussen de huidige tijdgeest en de veel vrijere jaren 70..
Hoe heeft dat meisje het zelf ervaren? Ik weet niet of ik nu sommigen op hun tenen ga staan, maar met name dat laatste mag best worden meegewogen in de strafmaat.
En dit is het enige incident toch? Het is niet zo dat ie een levensgevaarlijke, gewetenloze pedoseksueel is die voortdurend op kinderen loert en daarmee een gevaar voor de samenleving is.
Ook is strafvervolging in dit geval niet direct in het belang van zijn slachtoffer..
Moet ie nu echt nog veroordeeld worden voor een strafbaar feit van ruim dertig jaar geleden?
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje zinloos, die energie kan beter gestoken worden in het oppakken en vervolgen van mensen die op dit moment een gevaar voor de samenleving vormen.
  maandag 28 september 2009 @ 20:38:53 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73191830
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik zou weleens willen weten wat er precies gebeurd is.. Er is nogal wat verschil tussen seks, seksuele handelingen en brute verkrachting,
Hij had de moeder van het slachtoffer overgehaald om foto's te maken van haar 13 jarige dochter. Uiteindelijk heeft hij haar gedrogeerd, naaktfoto's gemaakt in een badkuip, haar meegenomen naar de slaapkamer en verkracht. Het was gewoon verkrachting maar om het slachtoffer te ontzien hebben ze hem uiteindelijk een deal aangeboden dat het seks met een minderjarige was zodat het slachtoffer niet in het getuigenbankje zou belanden. Hij heeft dus een 13 jarig meisje gedrogeerd en tegen haar wil geneukt.
Vrijheid
  maandag 28 september 2009 @ 20:39:54 #20
38114 beantherio
pi_73191867
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:29 schreef jogy het volgende:
Hij was toch al veroordeeld?
Nee, het is nooit tot een proces gekomen. Destijds sloot ie een overeenkomst met het OM om schuld te bekennen aan sex met een minderjarige in ruil voor strafvermindering, maar voor het tot een proces kon komen was ie al gevlucht naar Frankrijk.
pi_73191942
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:38 schreef jogy het volgende:

[..]

Hij had de moeder van het slachtoffer overgehaald om foto's te maken van haar 13 jarige dochter. Uiteindelijk heeft hij haar gedrogeerd, naaktfoto's gemaakt in een badkuip, haar meegenomen naar de slaapkamer en verkracht. Het was gewoon verkrachting maar om het slachtoffer te ontzien hebben ze hem uiteindelijk een deal aangeboden dat het seks met een minderjarige was zodat het slachtoffer niet in het getuigenbankje zou belanden. Hij heeft dus een 13 jarig meisje gedrogeerd en tegen haar wil geneukt.
Mijn god.. ok, gooi maar in de bak.. Ik heb bij deze mijn mening herzien..
  maandag 28 september 2009 @ 20:42:47 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73191983
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:39 schreef beantherio het volgende:

[..]

Nee, het is nooit tot een proces gekomen. Destijds sloot ie een overeenkomst met het OM om schuld te bekennen aan sex met een minderjarige in ruil voor strafvermindering, maar voor het tot een proces kon komen was ie al gevlucht naar Frankrijk.
Mja, laat dan maar gaan lijkt me, een straf is er om het slachtoffer nog enigszins genoegdoening te geven over wat haar is aangedaan. Hoe misselijk het ook is wat hij heeft gedaan uiteraard.
Vrijheid
  maandag 28 september 2009 @ 20:46:22 #23
38114 beantherio
pi_73192123
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Mja, laat dan maar gaan lijkt me, een straf is er om het slachtoffer nog enigszins genoegdoening te geven over wat haar is aangedaan. Hoe misselijk het ook is wat hij heeft gedaan uiteraard.
Ik zou me nog kunnen voorstellen dat ze hem voor de oorspronkelijke zaak niet zullen vervolgen, maar dan nog moet ie terecht staan voor het feit dat ie de rechtsgang ontlopen is. En ik denk dat ie daar nog een flinke veroordeling voor tegemoet kan zien.
  maandag 28 september 2009 @ 21:44:23 #24
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_73194473
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:38 schreef jogy het volgende:

[..]

hoho.. dat is niet de aanklacht he...
  maandag 28 september 2009 @ 21:49:00 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73194689
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:44 schreef teamlead het volgende:

[..]

hoho.. dat is niet de aanklacht he...
Nee maar wel wat hij heeft gedaan.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')