Zoals deze:quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sooooow die gaat echt hard![]()
Ik hoop maar dat hij goed kan remmen
Que?quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:24 schreef TeringHenkie het volgende:
Wordt de druk met vierkant CM niet hoger bij een gelijk gewicht/gelijke normaalkracht?
Wacht even hoor, welke stelling van mij ontkracht je nu?quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo dan?
Fz,t = Zwaartekracht op de trein
Fn,t = Normaalkracht als gevolg van het gewicht van de trein (actie = - reactie)
Fm = Magneetkracht
Fn,m = Normaalkracht als gevolg van de magneetkracht (actie = - reactie)
Fw = Wrijvingskracht.
De wrijvingskracht is een constante fractie van de TOTALE normaalkracht en werkt naar rechts. Deze kracht zorgt voor de vertraging (negatieve versnelling) in de rijrichting van de trein, die immers naar links rijdt![]()
Hier maak je een denkfout:quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:26 schreef NikkelCobalt het volgende:
Wacht even hoor, welke stelling van mij ontkracht je nu?
Ik leg dat dan uit,quote:Op maandag 28 september 2009 22:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
Maar vind het maar vreemd. Hoe strakker 2 objecten op elkaar zitten, hoe lastiger het is om wrijving te veroorzaken immers.
En jij geeft aan het te begrijpenquote:Op maandag 28 september 2009 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou nee. Wrijvingskracht is altijd een constante fractie van de normaalkracht. Dus hoe strakker dingen op elkaar gedrukt zitten (meer normaalkracht) hoe meer wrijving.
En later ga je toch weer de andere kant opquote:Op maandag 28 september 2009 23:02 schreef NikkelCobalt het volgende:
Oke, natuurkundiger beter verantwoorde reactie. Maar hoe meer wrijving hoe meer negatieve versnelling (vertraging) toch?
Dan ben je helemaal de weg kwijt:quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:01 schreef NikkelCobalt het volgende:
Minder contactoppervlak is meer vertraging?
En tenslotte leg ik even uit, MET totaalplaatje, welke krachten er waarop en waarheen werkenquote:Op dinsdag 29 september 2009 13:37 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik wil wel begrijpen maar ik begrijp je gewoon niet : ( Ik heb het totaalplaatje niet, het laatste puzzelstukje. Zonder kan ik niet. Als we het opeens hebben over wielen enzo dan raak ik verward
Jouw bron-artikel verwaarloost voor het gemak even de zwaartekracht die op de trein werkt. Ga maar eens in Barendrecht vragen of het klopt dat een trein echt niks weegtquote:Op dinsdag 29 september 2009 11:01 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ja dat is volgens mijn bron artikel dus niet zoDie stelt dat de normaalkracht die zorgt voor de wrijving geheel wordt veroorzaakt door de kleefkracht van de magneet.
Dat zeg ik. Hoe minder oppervlakte, hoe hoger de druk of normaalkracht.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Que?![]()
Druk = Kracht per oppervlakte ja. Hoe minder oppervlakte, hoe meer druk.
Oh, dat "Minder contactoppervlak is meer vertraging? " las ik een beetje vreemd op uit een van jouw reacties, maar dat nam ik niet voor waar aanquote:
Nee. Hoe minder oppervlakte, hoe hoger de druk. de normaalKRACHT blijft hetzelfde.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:03 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Hoe minder oppervlakte, hoe hoger de druk of normaalkracht.
Oh okeequote:Op dinsdag 29 september 2009 16:05 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Oh, dat "Minder contactoppervlak is meer vertraging? " las ik een beetje vreemd op uit een van jouw reacties, maar dat nam ik niet voor waar aan
En weer een incident met een Railion / DB Schenker-trein..quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:18 schreef KapiteinT het volgende:
Toen ik vanmiddag op mijn trein stond te wachten op Utrecht Centraal kwam er een goederentrein langs waarvan 1 van de 3 locs brandde. Helaas was ik te laat om een foto te maken. Even later stopte de trein en is de machinist gaan blussen. Toen toch nog maar even wat foto's gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De brand is hier al grotendeels geblust, maar was alsnog groter dan ie hier lijkt.
De brandweer werd even later ook nog opgeroepen, maar toen moest ik weg. M'n trein vertrok, maar dan wel van een ander perron dan gepland...
Rail away begint volgende week toch met een nieuwe (HD)-serie?quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:07 schreef trainfreak het volgende:
Blijkbaar is er vanavond geen Rail Away?
Kan iemand dit bevestigen?
Kijk anders online treinprogramma's van BahnTV ( http://www.bahntv-online.de/btvo/site/ Webcast/podcast )quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:07 schreef trainfreak het volgende:
Blijkbaar is er vanavond geen Rail Away?
Kan iemand dit bevestigen?
Geen idee, ik volg het niet echt zo.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:11 schreef Peter het volgende:
[..]
Rail away begint volgende week toch met een nieuwe (HD)-serie?
Ik probeer alles van treinen te verzamelen wat op tv komt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:15 schreef Peter het volgende:
[..]
Kijk anders online treinprogramma's van BahnTV ( http://www.bahntv-online.de/btvo/site/ Webcast/podcast )
Klik hier: http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:28 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Geen idee, ik volg het niet echt zo.
Temeer omdat ik bijna nooit naar Nederlandse zenders kijk (ik ben van België).
[..]
Ik probeer alles van treinen te verzamelen wat op tv komt.
Aan Bahn TV heb ik niet zo veel, temeer omdat ik er bijna niets van versta
Pffff, daar val ik altijd van in slaapquote:Op dinsdag 29 september 2009 18:41 schreef Peter het volgende:
[..]
Klik hier: http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5
Cabineritten, weinig gesproken woord.
Die varkensneuzen ga ik niet missen hoorquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:19 schreef Ireyon het volgende:
'k Stuitte laatst op deze pagina;
http://arnoverhagen.fotostop.be/Rsd/Int_Rsd.htm
en wat blijft ervan over.. helemaal niks'k Ben echt 20 jaar te laat geboren ofzo
Nou, gelukkig voor jou is dat dan weer waarschijnlijk het enige wat wél blijft rijden..quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:37 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Die varkensneuzen ga ik niet missen hoor
Das wel jammer dan.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nou, gelukkig voor jou is dat dan weer waarschijnlijk het enige wat wél blijft rijden..
Daarnaast Varkensneus >> Mat '64
Hoi en welkom ^^.quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:08 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wat dit voor iets is weet ik niet meer, volgens mij een Fyra
[ link | afbeelding ]
Woesh![]()
[ link | afbeelding ]
De Utrecht boog, Een van de meest intrigerende spoorweg projecten van Nederland IMO. Waaat overstappen in duivendrecht.. Mweh we pleuren er een brug neer, dat scheelt weer 7 minuten![]()
[ link | afbeelding ]
nog een keertje
[ link | afbeelding ]
en nog een Benelux loc op HS
Verkapt zelfportretquote:
Herstel: elk stel bestaat uit twee bakken. GVB werkt met maximaal 4 bakken, maar vanwege materieeltekort komen ze niet verder dan 3 (uitzonderingen daargelaten).quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:53 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Op lijn 50, eveneens uit Gein maar met eindpunt Isolatorweg, rijdt het type M4 van het Spaanse CAF. Deze metro kan maximaal uit vier bakken of twee stellen bestaan.
Er staat geen lijnnummer op de voorkant, dus het was een ledig-materieel-rit.quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:53 schreef Zug-Chef het volgende:
De Duivendrecht boog. Donderdag 24 september 2009
[ afbeelding ]
Het Gemeentelijk Vervoerbedrijf (GVB) van Amsterdam blinkt niet uit in een goede materieelinzet in de avondspits. Met slechts 2 bakken metrotype LHB (type M1) is deze metro als Lijn 54 van Gein onderweg naar Amsterdam Centraal, hier kort voor Duivendrecht.
Meestal rijden ze met drie gekoppelde stellen hoor.quote:[ afbeelding ]
Op lijn 50, eveneens uit Gein maar met eindpunt Isolatorweg, rijdt het type M4 van het Spaanse CAF. Deze metro kan maximaal uit vier bakken of twee stellen bestaan.
Of een testrit.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Er staat geen lijnnummer op de voorkant, dus het was een ledig-materieel-rit.
dat ligt aan de telefooncamera.. dat doet die van mij ook als ik liggend foto's neemquote:Op dinsdag 29 september 2009 20:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Verkapt zelfportret
Heb je dat schuine effect bewust gedaan of is het toeval?
Dat is de beeldsensor van de iPhone, die wordt linear uitgelezen ipv. integraal. Goed bedacht bij Apple hč?quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Verkapt zelfportret
Heb je dat schuine effect bewust gedaan of is het toeval?
Er zijn 3 series, DDM1, DDM2, DDM3. DDM2 en DDM3 worden DD-AR genoemd. Zijn moderne versies van DDM1, en hebben ook moderne toepassingen aan boord. 1700/1800 hingen/hangen ze aan alle series, mDDM motorbakken worden alleen op DD-AR's gebruikt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:26 schreef Yreal het volgende:
Mmmm morgen dan maar eens een proberen een loc erop te zetten
Alleen zit ik op de HES in amsterdam, en het enige dat stopt in bijlmer zijn DD-AR en VIRM![]()
Over DD-AR. wat is nou eigelijk het verschil met DDM? De loc? ik zag trouwens vorige week een loc in het midden meerrijden :s zal morgen eens kijken of ik de foto daar van nog heb
het zijn sowieso waardeloze graf treine, bah maak eens ruime stoelenquote:Op dinsdag 29 september 2009 22:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Er zijn 3 series, DDM1, DDM2, DDM3. DDM2 en DDM3 worden DD-AR genoemd. Zijn moderne versies van DDM1, en hebben ook moderne toepassingen aan boord. 1700/1800 hingen/hangen ze aan alle series, mDDM motorbakken worden alleen op DD-AR's gebruikt.
En DDM1 had een rood interieur. DD-AR blauw/groen.
Pimpel idd, super trein!quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:50 schreef James1988 het volgende:
Dan maak je na je studie een ommetje langs Amsterdam CS of Schiphol? Er stopt genoeg leuke meuk daar... CNL, ICE, Thalys, Benelux, Fyra, en dan nog VIRMs en Koplopers. En Mat '64 en DDM voor de liefhebbers.
Vanaf Schiphol vertrekt ook de Berlijntrein ("de pimpel") wat een erg fijn treintje is.
Wat voor motorbakken hingen er dan aan de DDM1? Geen 2 1700/1800's toch?quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Er zijn 3 series, DDM1, DDM2, DDM3. DDM2 en DDM3 worden DD-AR genoemd. Zijn moderne versies van DDM1, en hebben ook moderne toepassingen aan boord. 1700/1800 hingen/hangen ze aan alle series, mDDM motorbakken worden alleen op DD-AR's gebruikt.
En DDM1 had een rood interieur. DD-AR blauw/groen.
Even wat verbeteren:quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Er zijn 3 series, DDM1, DDM2, DDM3. DDM2 en DDM3 worden DD-AR genoemd. Zijn moderne versies van DDM1, en hebben ook moderne toepassingen aan boord. 1700/1800 hingen/hangen ze aan alle series, mDDM motorbakken worden alleen op DD-AR's gebruikt.
En DDM1 had een rood interieur. DD-AR blauw/groen.
Zie boven.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:06 schreef Heracles25 het volgende:
[..]
Wat voor motorbakken hingen er dan aan de DDM1? Geen 2 1700/1800's toch?
Omdat alleen de mDDM moterbakken alleen bij DD-AR word gebruikt.
Want ik snap het verhaal met de DD-AR's ook niet echt
HUH?quote:Ik snap dat op de meeste van een DDM serie geen 2 mDDM motorbakken zitten, omdat ze niet op tijd konden worden geleverd.
Je bedoelt "of"?quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Even wat verbeteren:
DDM-1-stammen worden door 1800's getrokken/geduwd en hebben stuurstandrijtuigen voorzien van een pantograaf. Alhoewel de pantograaf niet meer zoveel nut meer heeft, de 1800's worden niet net zoals de 1600's vroeger voor zowel passagiers- als cargodiensten gebruikt.
DDM-2- en DDM-3-stammen worden getrokken/geduwd door 1700's en hebben een mDDM-motorrijtuig. Stuurstandrijtuigen zijn niet voorzien van een pantograaf.
Misschien verkeerd omschreven, ik bedoel ditquote:
Maar ze zijn wel mooiquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
het zijn sowieso waardeloze graf treine, bah maak eens ruime stoelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |