abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73210131
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sooooow die gaat echt hard

Ik hoop maar dat hij goed kan remmen
Zoals deze:
pi_73210381
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:24 schreef TeringHenkie het volgende:
Wordt de druk met vierkant CM niet hoger bij een gelijk gewicht/gelijke normaalkracht?
Que?

Druk = Kracht per oppervlakte ja. Hoe minder oppervlakte, hoe meer druk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73212002
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo dan?

Fz,t = Zwaartekracht op de trein
Fn,t = Normaalkracht als gevolg van het gewicht van de trein (actie = - reactie)
Fm = Magneetkracht
Fn,m = Normaalkracht als gevolg van de magneetkracht (actie = - reactie)
Fw = Wrijvingskracht.

De wrijvingskracht is een constante fractie van de TOTALE normaalkracht en werkt naar rechts. Deze kracht zorgt voor de vertraging (negatieve versnelling) in de rijrichting van de trein, die immers naar links rijdt
Wacht even hoor, welke stelling van mij ontkracht je nu?
hula
  dinsdag 29 september 2009 @ 15:29:04 #154
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73212107
echt serius, kan dat geloot ff ophouden...
pi_73212502
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:26 schreef NikkelCobalt het volgende:
Wacht even hoor, welke stelling van mij ontkracht je nu?
Hier maak je een denkfout:
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
Maar vind het maar vreemd. Hoe strakker 2 objecten op elkaar zitten, hoe lastiger het is om wrijving te veroorzaken immers.
Ik leg dat dan uit,
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou nee. Wrijvingskracht is altijd een constante fractie van de normaalkracht. Dus hoe strakker dingen op elkaar gedrukt zitten (meer normaalkracht) hoe meer wrijving.
En jij geeft aan het te begrijpen
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:02 schreef NikkelCobalt het volgende:
Oke, natuurkundiger beter verantwoorde reactie. Maar hoe meer wrijving hoe meer negatieve versnelling (vertraging) toch?
En later ga je toch weer de andere kant op
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:01 schreef NikkelCobalt het volgende:
Minder contactoppervlak is meer vertraging?
Dan ben je helemaal de weg kwijt:
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:37 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik wil wel begrijpen maar ik begrijp je gewoon niet : ( Ik heb het totaalplaatje niet, het laatste puzzelstukje. Zonder kan ik niet. Als we het opeens hebben over wielen enzo dan raak ik verward
En tenslotte leg ik even uit, MET totaalplaatje, welke krachten er waarop en waarheen werken Ik ontkracht geen stelling misschien, ik probeer je duidelijk te maken hoe het zit. En als ik al iets ontkracht dan is het je bron-artikel:
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:01 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ja dat is volgens mijn bron artikel dus niet zo Die stelt dat de normaalkracht die zorgt voor de wrijving geheel wordt veroorzaakt door de kleefkracht van de magneet.
Jouw bron-artikel verwaarloost voor het gemak even de zwaartekracht die op de trein werkt. Ga maar eens in Barendrecht vragen of het klopt dat een trein echt niks weegt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73213057
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Que?

Druk = Kracht per oppervlakte ja. Hoe minder oppervlakte, hoe meer druk.
Dat zeg ik. Hoe minder oppervlakte, hoe hoger de druk of normaalkracht.
pi_73213163
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, dat "Minder contactoppervlak is meer vertraging? " las ik een beetje vreemd op uit een van jouw reacties, maar dat nam ik niet voor waar aan
hula
pi_73213232
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:03 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Hoe minder oppervlakte, hoe hoger de druk of normaalkracht.
Nee. Hoe minder oppervlakte, hoe hoger de druk. de normaalKRACHT blijft hetzelfde.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73213247
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:05 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Oh, dat "Minder contactoppervlak is meer vertraging? " las ik een beetje vreemd op uit een van jouw reacties, maar dat nam ik niet voor waar aan
Oh okee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:51:47 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73214636
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:18 schreef KapiteinT het volgende:
Toen ik vanmiddag op mijn trein stond te wachten op Utrecht Centraal kwam er een goederentrein langs waarvan 1 van de 3 locs brandde. Helaas was ik te laat om een foto te maken. Even later stopte de trein en is de machinist gaan blussen. Toen toch nog maar even wat foto's gemaakt:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De brand is hier al grotendeels geblust, maar was alsnog groter dan ie hier lijkt.

De brandweer werd even later ook nog opgeroepen, maar toen moest ik weg. M'n trein vertrok, maar dan wel van een ander perron dan gepland...
En weer een incident met een Railion / DB Schenker-trein..
pi_73215626
Paar plaatjes van afgelopen week:


Een buffel wat uit Almelo verdiept komt.


Lint 41 en de Berlijn trein te Hengelo.


Strukton loc te Almelo

pi_73216772
Blijkbaar is er vanavond geen Rail Away?
Kan iemand dit bevestigen?
pi_73216871
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:07 schreef trainfreak het volgende:
Blijkbaar is er vanavond geen Rail Away?
Kan iemand dit bevestigen?
Rail away begint volgende week toch met een nieuwe (HD)-serie?
dag
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:14:21 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73216957
Het gaat vandaag trouwens lekker met Fyra *ahum*: vanochtend al een paar treinen die niet reden (7.45 uit Amsterdam, 8.00 uit Rotterdam), en nu zit ik in een rijtuig waar de verlichting is uitgevallen en die krijgt men niet meer aan.

Ach, men rijdt tenminste... dat scheelt. En het is lekker spooky in tunnels enzo
pi_73217009
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:07 schreef trainfreak het volgende:
Blijkbaar is er vanavond geen Rail Away?
Kan iemand dit bevestigen?
Kijk anders online treinprogramma's van BahnTV ( http://www.bahntv-online.de/btvo/site/ Webcast/podcast )
dag
pi_73217347
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:11 schreef Peter het volgende:

[..]

Rail away begint volgende week toch met een nieuwe (HD)-serie?
Geen idee, ik volg het niet echt zo.
Temeer omdat ik bijna nooit naar Nederlandse zenders kijk (ik ben van België).
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:15 schreef Peter het volgende:

[..]

Kijk anders online treinprogramma's van BahnTV ( http://www.bahntv-online.de/btvo/site/ Webcast/podcast )
Ik probeer alles van treinen te verzamelen wat op tv komt.
Aan Bahn TV heb ik niet zo veel, temeer omdat ik er bijna niets van versta
pi_73217705
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:28 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Geen idee, ik volg het niet echt zo.
Temeer omdat ik bijna nooit naar Nederlandse zenders kijk (ik ben van België).
[..]

Ik probeer alles van treinen te verzamelen wat op tv komt.
Aan Bahn TV heb ik niet zo veel, temeer omdat ik er bijna niets van versta
Klik hier: http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5
Cabineritten, weinig gesproken woord .
dag
pi_73217800
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:41 schreef Peter het volgende:

[..]

Klik hier: http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5
Cabineritten, weinig gesproken woord .
Pffff, daar val ik altijd van in slaap
BTW: op Duitsland 1 geven ze 's nachts ook stukjes, die neem ik altijd op en zet ze vervolgens op DVD.
pi_73218759
'k Stuitte laatst op deze pagina;
http://arnoverhagen.fotostop.be/Rsd/Int_Rsd.htm

en wat blijft ervan over.. helemaal niks 'k Ben echt 20 jaar te laat geboren ofzo
pi_73219344
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:19 schreef Ireyon het volgende:
'k Stuitte laatst op deze pagina;
http://arnoverhagen.fotostop.be/Rsd/Int_Rsd.htm

en wat blijft ervan over.. helemaal niks 'k Ben echt 20 jaar te laat geboren ofzo
Die varkensneuzen ga ik niet missen hoor
hula
pi_73219431
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:37 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Die varkensneuzen ga ik niet missen hoor
Nou, gelukkig voor jou is dat dan weer waarschijnlijk het enige wat wél blijft rijden..

Daarnaast Varkensneus >> Mat '64
pi_73219763
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:40 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nou, gelukkig voor jou is dat dan weer waarschijnlijk het enige wat wél blijft rijden..

Daarnaast Varkensneus >> Mat '64
Das wel jammer dan.

Varkensneus >> Mat'64, wat betekend dat?
hula
pi_73219851
Mooie plaatjes van een beginnend treinofiel


Een ICM 4(Zo heten deze toch?) als IC van gouda naar rotterdam



12 Bakken ICM als Intercity naar Den haag





Een belgenloc.. Die hebben toch wel wat
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:57:00 #174
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73219896
Hallo en welkom, Yreal.
pi_73220220


Wat dit voor iets is weet ik niet meer, volgens mij een Fyra



Woesh



De Utrecht boog, Een van de meest intrigerende spoorweg projecten van Nederland IMO. Waaat overstappen in duivendrecht.. Mweh we pleuren er een brug neer, dat scheelt weer 7 minuten



nog een keertje



en nog een Benelux loc op HS

pi_73220275
Excuus voor het formaat van deze pics, volgende keer ga ik wel resizen voordat ik ze upload
pi_73220558
Probeer hele treinen erop te krijgen, ipv alleen de neus. En probeer borden enzo van de foto te vermijden.
Voor de rest ziet er leuk uit

Zoals die groene traxx loc, probeer de hele loc (+bakken) erop te krijgen!

Bv: http://img4.imageshack.us/img4/3497/buffel.jpg

[ Bericht 16% gewijzigd door Heracles25 op 29-09-2009 20:22:26 ]
pi_73220915
Kent iemand de fotograaf David Hockney?

Well. Ik moest een favoriete foto uitkiezen en deze verknippen op de manier dat Hockney deed.
Dus ik zou gek zijn als ik geen foto zou hebben gekozen van een trein.

Maargoed, tijd voor een fototje.
Orgineel;

Mijn Hockney variant;


Ik vind hem aardig gelukt. Maar ben benieuwd ;o
pi_73221006
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:08 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]

Wat dit voor iets is weet ik niet meer, volgens mij een Fyra

[ link | afbeelding ]

Woesh

[ link | afbeelding ]

De Utrecht boog, Een van de meest intrigerende spoorweg projecten van Nederland IMO. Waaat overstappen in duivendrecht.. Mweh we pleuren er een brug neer, dat scheelt weer 7 minuten

[ link | afbeelding ]

nog een keertje

[ link | afbeelding ]

en nog een Benelux loc op HS

Hoi en welkom ^^.
Ik vind de 2e foto het leukste ^^/

Verder als tip voor je foto's; Probeer inderdaad objecten die niet in de foto horen te staan te vermijden (Of snij ze later weg)
Bijvoorbeeld een foto van een trein die veraf is, snij de omgeving dan ietwat weg. Dan gaat de aandacht meer uit naar de trein ipv de rails ofzo.
  dinsdag 29 september 2009 @ 20:29:52 #180
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73221034
Nooit gehoord van David Hockney, maar nu heb ik wel weer andere special effect gezien.
pi_73221811
De Duivendrecht boog. Donderdag 24 september 2009


Het Gemeentelijk Vervoerbedrijf (GVB) van Amsterdam blinkt niet uit in een goede materieelinzet in de avondspits. Met slechts 2 bakken metrotype LHB (type M1) is deze metro als Lijn 54 van Gein onderweg naar Amsterdam Centraal, hier kort voor Duivendrecht.


Op lijn 50, eveneens uit Gein maar met eindpunt Isolatorweg, rijdt het type M4 van het Spaanse CAF. Deze metro kan maximaal uit vier bakken of twee stellen bestaan.


Over het buitenste spoor is NS Hispeed ICE 4654 onderweg van Utrecht naar eindbestemming Amsterdam Centraal, hier kort voor Duivendrecht.


Op de achtergrond zien we het station Amsterdam Bijlmer-Arena, waar nog per richting 2 NS en 1 metrospoor liggen. De Intercity's tussen Utrecht en Schiphol takken hier af en zij rijden over de flyover eveneens te zien op de achtergrond. Vanaf het Arenastation voegen de beide NS-sporen zich samen, waardoor je deze opvallende situatie krijgt. De twee middelste sporen worden gebruikt door de metro's van de GVB, terwijl de buitenste sporen voor het reguliere treinverkeer gebruikt wordt. Ook goederentreinen maken gebruik van deze buitenste sporen. Met 90 minuten vertraging aan de broek passeren R4C 2004 en 2003 met de lege kolentrein 47722 uit Möllen de bijzondere sporensituatie ter hoogte van Duivendrecht.
  dinsdag 29 september 2009 @ 20:56:43 #182
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73221920
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:08 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
Verkapt zelfportret

Heb je dat schuine effect bewust gedaan of is het toeval?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:02:00 #183
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73222112
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:53 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Op lijn 50, eveneens uit Gein maar met eindpunt Isolatorweg, rijdt het type M4 van het Spaanse CAF. Deze metro kan maximaal uit vier bakken of twee stellen bestaan.
Herstel: elk stel bestaat uit twee bakken. GVB werkt met maximaal 4 bakken, maar vanwege materieeltekort komen ze niet verder dan 3 (uitzonderingen daargelaten).
pi_73222168
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:53 schreef Zug-Chef het volgende:
De Duivendrecht boog. Donderdag 24 september 2009

[ afbeelding ]
Het Gemeentelijk Vervoerbedrijf (GVB) van Amsterdam blinkt niet uit in een goede materieelinzet in de avondspits. Met slechts 2 bakken metrotype LHB (type M1) is deze metro als Lijn 54 van Gein onderweg naar Amsterdam Centraal, hier kort voor Duivendrecht.
Er staat geen lijnnummer op de voorkant, dus het was een ledig-materieel-rit.
quote:
[ afbeelding ]
Op lijn 50, eveneens uit Gein maar met eindpunt Isolatorweg, rijdt het type M4 van het Spaanse CAF. Deze metro kan maximaal uit vier bakken of twee stellen bestaan.
Meestal rijden ze met drie gekoppelde stellen hoor.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2009 21:04:30 ]
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:04:38 #185
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73222207
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Er staat geen lijnnummer op de voorkant, dus het was een ledig-materieel-rit.
Of een testrit.
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:04:43 #186
86072 thatsme
and That's you!
pi_73222208
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Verkapt zelfportret

Heb je dat schuine effect bewust gedaan of is het toeval?
dat ligt aan de telefooncamera.. dat doet die van mij ook als ik liggend foto's neem
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_73222334
Is het trouwens ooit iemand opgevallen, dat bij de Amsterdamse metro's richting CS altijd het verkeerde lijnnummer op de achterkant staat?

Als op de voorkant "54 Centraal Station" staat, dan zie je aan de achterzijde "53 Centraal Station". En omgekeerd.

pi_73223352
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Verkapt zelfportret

Heb je dat schuine effect bewust gedaan of is het toeval?
Dat is de beeldsensor van de iPhone, die wordt linear uitgelezen ipv. integraal. Goed bedacht bij Apple hč?
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:58:05 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73224405
Dat over die lijnnummers op Amsterdamse metrostellen is me nooit opgevallen... maar van mij mogen ze i.i.g. die 'zilvermeeuwen' (zoals ze genoemd worden) stuk voor stuk in een diepe afgrond laten rijden en vervangen door modern materieel zoals die RandstadRail-stellen van Bombardier (FLEXITY's geloof ik).

De Rotterdammers hebben in ieder geval wel begrepen dat metro niet synoniem staat aan "oude smerige rotzooi".

Mooie foto's verder, en welkom Yreal! Leuke foto's, maar jammer dat je ze van zo dichtbij hebt genomen. Dat is leuk voor een detailshot (zoals het Bombardier-logo op de zijkant of de infostrip), maar als je een loc wil fotograferen, dan is het mooier om de hele loc te nemen

De foto met de schuine CNL vind ik leuk! Die doet me denken aan deze:

credits + groter
pi_73225732
Mmmm morgen dan maar eens een proberen een loc erop te zetten

Alleen zit ik op de HES in amsterdam, en het enige dat stopt in bijlmer zijn DD-AR en VIRM

Over DD-AR. wat is nou eigelijk het verschil met DDM? De loc? ik zag trouwens vorige week een loc in het midden meerrijden :s zal morgen eens kijken of ik de foto daar van nog heb
pi_73227005
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:26 schreef Yreal het volgende:
Mmmm morgen dan maar eens een proberen een loc erop te zetten

Alleen zit ik op de HES in amsterdam, en het enige dat stopt in bijlmer zijn DD-AR en VIRM

Over DD-AR. wat is nou eigelijk het verschil met DDM? De loc? ik zag trouwens vorige week een loc in het midden meerrijden :s zal morgen eens kijken of ik de foto daar van nog heb
Er zijn 3 series, DDM1, DDM2, DDM3. DDM2 en DDM3 worden DD-AR genoemd. Zijn moderne versies van DDM1, en hebben ook moderne toepassingen aan boord. 1700/1800 hingen/hangen ze aan alle series, mDDM motorbakken worden alleen op DD-AR's gebruikt.

En DDM1 had een rood interieur. DD-AR blauw/groen.
hula
  dinsdag 29 september 2009 @ 22:50:48 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73227062
Dan maak je na je studie een ommetje langs Amsterdam CS of Schiphol? Er stopt genoeg leuke meuk daar... CNL, ICE, Thalys, Benelux, Fyra, en dan nog VIRMs en Koplopers. En Mat '64 en DDM voor de liefhebbers.

Vanaf Schiphol vertrekt ook de Berlijntrein ("de pimpel") wat een erg fijn treintje is.
pi_73227582
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:49 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Er zijn 3 series, DDM1, DDM2, DDM3. DDM2 en DDM3 worden DD-AR genoemd. Zijn moderne versies van DDM1, en hebben ook moderne toepassingen aan boord. 1700/1800 hingen/hangen ze aan alle series, mDDM motorbakken worden alleen op DD-AR's gebruikt.

En DDM1 had een rood interieur. DD-AR blauw/groen.
het zijn sowieso waardeloze graf treine, bah maak eens ruime stoelen
pi_73227691
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:50 schreef James1988 het volgende:
Dan maak je na je studie een ommetje langs Amsterdam CS of Schiphol? Er stopt genoeg leuke meuk daar... CNL, ICE, Thalys, Benelux, Fyra, en dan nog VIRMs en Koplopers. En Mat '64 en DDM voor de liefhebbers.

Vanaf Schiphol vertrekt ook de Berlijntrein ("de pimpel") wat een erg fijn treintje is.
Pimpel idd, super trein!
Lekker relaxte stoelen, en nog een stopcontact ook in enkele bakken. En de bar niet te vergeten
pi_73227791
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:49 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Er zijn 3 series, DDM1, DDM2, DDM3. DDM2 en DDM3 worden DD-AR genoemd. Zijn moderne versies van DDM1, en hebben ook moderne toepassingen aan boord. 1700/1800 hingen/hangen ze aan alle series, mDDM motorbakken worden alleen op DD-AR's gebruikt.

En DDM1 had een rood interieur. DD-AR blauw/groen.
Wat voor motorbakken hingen er dan aan de DDM1? Geen 2 1700/1800's toch?
Omdat alleen de mDDM moterbakken alleen bij DD-AR word gebruikt.

Want ik snap het verhaal met de DD-AR's ook niet echt

Ik snap dat op de meeste van een DDM serie geen 2 mDDM motorbakken zitten, omdat ze niet op tijd konden worden geleverd.
  dinsdag 29 september 2009 @ 23:10:50 #196
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73227970
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:49 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Er zijn 3 series, DDM1, DDM2, DDM3. DDM2 en DDM3 worden DD-AR genoemd. Zijn moderne versies van DDM1, en hebben ook moderne toepassingen aan boord. 1700/1800 hingen/hangen ze aan alle series, mDDM motorbakken worden alleen op DD-AR's gebruikt.

En DDM1 had een rood interieur. DD-AR blauw/groen.
Even wat verbeteren:

DDM-1-stammen worden door 1800's getrokken/geduwd en hebben stuurstandrijtuigen voorzien van een pantograaf. Alhoewel de pantograaf niet meer zoveel nut meer heeft, de 1800's worden niet net zoals de 1600's vroeger voor zowel passagiers- als cargodiensten gebruikt.

DDM-2- en DDM-3-stammen worden getrokken/geduwd door 1700's en hebben een mDDM-motorrijtuig. Stuurstandrijtuigen zijn niet voorzien van een pantograaf.
  dinsdag 29 september 2009 @ 23:12:49 #197
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73228050
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:06 schreef Heracles25 het volgende:

[..]

Wat voor motorbakken hingen er dan aan de DDM1? Geen 2 1700/1800's toch?
Omdat alleen de mDDM moterbakken alleen bij DD-AR word gebruikt.

Want ik snap het verhaal met de DD-AR's ook niet echt
Zie boven.
quote:
Ik snap dat op de meeste van een DDM serie geen 2 mDDM motorbakken zitten, omdat ze niet op tijd konden worden geleverd.
HUH?
pi_73228101
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:10 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Even wat verbeteren:

DDM-1-stammen worden door 1800's getrokken/geduwd en hebben stuurstandrijtuigen voorzien van een pantograaf. Alhoewel de pantograaf niet meer zoveel nut meer heeft, de 1800's worden niet net zoals de 1600's vroeger voor zowel passagiers- als cargodiensten gebruikt.

DDM-2- en DDM-3-stammen worden getrokken/geduwd door 1700's en hebben een mDDM-motorrijtuig. Stuurstandrijtuigen zijn niet voorzien van een pantograaf.
Je bedoelt "of"?
hula
pi_73228119
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:12 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Zie boven.
[..]

HUH?
Misschien verkeerd omschreven, ik bedoel dit

Eigenlijk had men meteen dubbeldekstreinstellen willen laten bouwen, maar de ontwikkeling van motorrijtuigen zou te lang gaan duren. Door materieelschaarste, mede naar aanleiding van de OV-studentenkaart in 1991, was NS genoodzaakt toch op korte termijn te bestellen. Daartoe werden alle stammen tijdelijk voorzien van een elektrische locomotief serie 1700, een gemodificeerde versie van de 1600. Later zouden dan alsnog motorrijtuigen gebouwd worden om de locomotieven af te lossen.
pi_73228152
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

het zijn sowieso waardeloze graf treine, bah maak eens ruime stoelen
Maar ze zijn wel mooi
hula
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')