En kijk es hoeveel uitdrukkingen tegenwoordig nog gebruikt worden.... Veelquote:De Lullo's zijn een creatie van cabaretgroep Jiskefet. Het gaat over drie studenten die vooral een actief leven hebben met hun dispuut. Ze zijn een parodie op de verenigingsstudent. De drie hoofdpersonen - Kerstens (Herman Koch), Kamphuys (Kees Prins) en Van Binsbergen (Michiel Romeyn) - drinken in alle afleveringen enkel alcoholische versnaperingen, dragen vrijwel constant een das en hebben het vooral over hun seksuele escapades, zij het enigszins oppervlakkig (Hé lullo, heb je nog geneukt?). Ook kijken ze neer op alles wat werkt of niet lid van het studentencorps is. Ze urineren doorgaans in de gootsteen (ook al staat een van de anderen er over te geven) en gooien veel van hun troep uit het raam.
De teksten van deze ballen zijn enorm populair geworden, vooral onder de groep die zelf gepersifleerd werd: de studenten. Enkele van de beroemdste oneliners:
Lul!
Nog geneukt?
Da's goed, ik vind 't goeeed!
Ik ben verliefd! (Nee, natuurlijk ben ik niet verliefd man!)
Befkoning de eerste.
(uit het raam naar een wegwerker:) HOUD EVEN OP DAARMEE! Er zijn mensen die nog wel wakker moeten worden! Zoek eens een fatsoenlijke baan! Arbeiders... ik word er helemaal ziek van.
Dat kan wel, maar dan ga je niet mee.
Wacht even van Binsbergen jij lul !!!!, hehe Van Binsbergen... nou das goed
Houd er nu helemaal niemand rekening mee, dat er ook mensen zijn die niet werken!
GADVERDAMME Van Binsbergen! Ik zeg GADVER- GADVERDAMME!!
En als ze die op single hadden uitgebracht, had ie denk ik in de top40 gestaan.quote:
Geniaalquote:
quote:DWDD. De gasten van maandag 15 maart zijn: Michiel Romeyn, Herman Koch en Kees Prins (als de Lullo's)
Kijk hier kan een mens wat mee, bedankt voor de tipquote:
Geweldig, na 13 jaar (!) antwoord op mijn vraag: MUZ / Hoe heet dat nummer uit Van Binsbergen, Kerstens & Kamphuijs?quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:51 schreef insan3 het volgende:
Ik zie dat er nogal wat mensen zoeken naar de leadermuziek van de lullo's. Bijna 5 jaar na opening van dit topique plemp ik het toch maar ff neer
Het is van schubert
Der Tod und das Mädchen - Andante con moto
Schubert : String Quartet No.14 in D minor D810, 'Death and the Maiden' : II Andante con moto, a song by Borodin Quartet on Spotify.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |