abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73133137
Dat vraag ik me al af, wat zouden beweegredenen zijn om op de PVV te stemmen?
Ikzelf ben van mening dat ze, buiten het immigratiebeleid, weinig standpunten innemen en vooralsnog weinig goede. 9 van de 10 uitspraken die Geert Wilders doet vind ik beneden de maat. (so far mijn mening)

Ik denk zelf dat mensen besluiten de PVV te steunen omdat zij zelf in aanraking geweest zijn met het ''onrecht'' dat multicultureel Nederland ons aandoet. Neem nu een eigen ervaring van mij:
Toen ik laatst boodschappen aan het doen was bij de plaatselijke supermarkt, werd ik zonder pardon in het gezicht gespuugd door een Allochtoonse man (onder invloed van drugs ook, gok ik)

Zouden mensen door dit soort aanrakingen besluiten op de PVV te stemmen? Zodat dat soort mensen ''hopelijk'' voor hun verdwijnen? Voelen wij Nederlanders ons gediscrimineert als moslims vrij krijgen van hun werk vanwege het suikerfeest?

Oftewel, wat zijn de beweegredenen van een PVV-stemmer/supporter?
pi_73133160
Omdat het kan!
pi_73133171
Is al een topic over geweest:

Omdat de rest van de partijen KUT zijn en een stelletje geldtrekkers die geen moer om het land geven.
En dan is wilders ook niet enorm goed maarja je kan wel de rest stangen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 26 september 2009 @ 20:23:26 #4
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_73133178
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_73133228
Waarom stemt men op de SP/PvdA/CDA/VVD/SGP? 9 van de 10 uitspraken die deze partijen doen, vind ik beneden de maat.
pi_73133229
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:23 schreef MouzurX het volgende:
Is al een topic over geweest:

Omdat de rest van de partijen KUT zijn en een stelletje geldtrekkers die geen moer om het land geven.
En dan is wilders ook niet enorm goed maarja je kan wel de rest stangen.
Dus wat ik denk, is dat jij stemt op PVV (aan je post te zien lijkt mij dat wel) omdat zij van plan zijn Nederland op een andere manier te regeren? En denk jij ook wel écht dat dat mogelijk is?
pi_73133299
Kortzichtigheid. Zelfde geldt voor elke andere politieke partij.
pi_73133314
Omdat de PVV tegen de rechtsstaat is:
quote:
Dat kan door het afschaffen van het huidige artikel 1 in de Grondwet. Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen. In het leger best joodse en christelijke geestelijk verzorgers, maar geen islamitische. Enzovoorts. Ik ben ook tegen de oprichting van islamitische ziekenhuizen.

http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1395
pi_73133367
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik vind het gewoonweg belachelijk dat Wilders, in feite, zegt dat ieder geloof vertegenwoordigd mag worden in Nederland, met uitzondering van de Islam.
pi_73133384
quote:
[..]
Laat ik voorop stellen dat ik het er niet mee eens ben, maar waarom zou je tegen de rechtsstaat zijn als je de grondwet wil veranderen?
pi_73133426
quote:
[..]
Ook al ben ik het regelmatig met Wilders eens, precies hierom zal ik nooit op hem stemmen. Puur fascisme wat die man wil.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_73133427
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:24 schreef blckbb het volgende:

[..]

Dus wat ik denk, is dat jij stemt op PVV (aan je post te zien lijkt mij dat wel) omdat zij van plan zijn Nederland op een andere manier te regeren?
Nee, maar je kan het zien als een tegenstem tegen de teringzooi die we nu hebben.

En opzich zijn sommige van zijn ideën nog niet zo gek. Aangezien het een coalitie is zal hij gekke dingen als de rechtstaat afschaffen er nooit doorheen krijgen. Wel dingen als bezuinigen op ontwikkelingshulp.
pi_73133441
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:29 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik vind het gewoonweg belachelijk dat Wilders, in feite, zegt dat ieder geloof vertegenwoordigd mag worden in Nederland, met uitzondering van de Islam.
Gelukkig heeft hij geen problemen met allochtonen en alleen maar kritiek op de islam:
quote:
Assimilatiecontract

Ook wil de lijsttrekker geen niet-westerse allochtonen meer in Nederland toelaten. Degenen die hier al zijn moeten een assimilatiecontract ondertekenen. Hierin beloven de allochtonen zich aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden.

Houden zij zich hier niet aan, dan moeten ze op staande voet vertrekken. Deze maatregel zal een afschrikkende werking hebben, waardoor Wilders denkt maar één of twee vliegtuigen voor onaangepaste allochtonen nodig te hebben om ze weer uit te zetten.
http://www.elsevier.nl/we(...)misering-stoppen.htm
pi_73133493
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:30 schreef doubleyouteaare het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik het er niet mee eens ben, maar waarom zou je tegen de rechtsstaat zijn als je de grondwet wil veranderen?
Het gaat hier niet om het veranderen van de Grondwet op een onbelangrijk punt, maar het afschaffen van één van de belangrijkste artikelen van de grondwet en de rechtsstaat.
pi_73133517
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:31 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ook al ben ik het regelmatig met Wilders eens, precies hierom zal ik nooit op hem stemmen. Puur fascisme wat die man wil.
En daar delen wij de mening. Ik moet toegeven dat op sommige gronden ik de ideeën van Wilders wel goed vind (immigratiebeleid hier kan best iets minder toelaten), maar ideeën als de kopvodden tax, afschaffing van één specifieke religie, afschaffing van haar bijbel, vind ik gewoon te ver gaan.
pi_73133582
Ik denk dat mensen ook op PVV stemmen om aan te geven dat ze het niet eens zijn met de huidige gang van zaken.
Dwarsliggen dus. Ook het gevoel van nationalisme versterkt dit gevoel.
pi_73133647
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:36 schreef Heider00sje het volgende:
Ik denk dat mensen ook op PVV stemmen om aan te geven dat ze het niet eens zijn met de huidige gang van zaken.
Doet me denken aan wat er 70 jaar geleden afspeelde.
pi_73133680
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:33 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om het veranderen van de Grondwet op een onbelangrijk punt, maar het afschaffen van één van de belangrijkste artikelen van de grondwet en de rechtsstaat.
Niet dé grondwet en dé rechtsstaat, maar ónze grondwet en ónze rechtsstaat.
pi_73133717
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:39 schreef doubleyouteaare het volgende:

[..]

Niet dé grondwet en dé rechtsstaat, maar ónze grondwet en ónze rechtsstaat.
Wat is dit nou weer voor rare uitspraak? Het is net zo goed mijn grondwet en ik hou blijkbaar sterker vast aan de grondwet en de rechtsstaat aangezien ik niet op een partij stem die de rechtsstaat wil ondermijnen.
pi_73133752
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:34 schreef blckbb het volgende:

[..]

En daar delen wij de mening. Ik moet toegeven dat op sommige gronden ik de ideeën van Wilders wel goed vind (immigratiebeleid hier kan best iets minder toelaten), maar ideeën als de kopvodden tax, afschaffing van één specifieke religie, afschaffing van haar bijbel, vind ik gewoon te ver gaan.
Waarom zou je er dan niet op stemmen? Het wordt een coalitie dus zonder de steun van(meestal) 2 andere partijen krijgen ze wetten er nooit doorheen.

Gekke dingen zoals kopvodden tax worden dus niet ingevoerd.
pi_73133851
Er zijn nou eenmaal mensen die wilders' uitspraken goed vinden
Het is ZIJ, niet HIJ. Godverredomme
pi_73133883
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:40 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor rare uitspraak? Het is net zo goed mijn grondwet en ik hou blijkbaar sterker vast aan de grondwet en de rechtsstaat aangezien ik niet op een partij stem die de rechtsstaat wil ondermijnen.
Onze grondwet in de vorm van: de grondwet van Nederland. Er is niet zoiets als een universele grondwet en als je die niet hebt, ben je geen rechtsstaat.
Ik begrijp dat jij dat artikel erg belangrijk vindt (en dat vind ik ook), maar het is onzin om te roepen dat de PVV dé rechtsstaat wil ondermijnen. Dat valt minimaal te nuanceren.
pi_73133946
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:46 schreef doubleyouteaare het volgende:

[..]

Onze grondwet in de vorm van: de grondwet van Nederland. Er is niet zoiets als een universele grondwet en als je die niet hebt, ben je geen rechtsstaat.
Ik begrijp dat jij dat artikel erg belangrijk vindt (en dat vind ik ook), maar het is onzin om te roepen dat de PVV dé rechtsstaat wil ondermijnen. Dat moet je minimaal nuanceren.
Daar valt niets aan te nuanceren, het afschaffen van het gelijkheidsbeginsel is in strijd met de rechtsstaat. Ik denk dat jij geen besef hebt wat een rechtstaat nou precies betekent, een rechtsstaat zonder een verbod op willekeur/discriminatie is helemaal geen rechtsstaat meer.
  zaterdag 26 september 2009 @ 20:48:41 #24
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_73133948
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:36 schreef Heider00sje het volgende:
PVV-stemmers zijn dan ook gemiddeld iets lager opgeleid, maar vooral ook maatschappelijke minder participerend dan de gemiddelde Nederlander. Mensen die dus vanaf hun bank of bureaustoel vinden dan het van bovenaf (top-down) allemaal erg slecht geregeld wordt, maar ondertussen bottom-up weinig willen betekenen.

Dat terwijl de samenleving helemaal niet maakbaar is door een overheid, maar vooral bottom-up gevormd wordt.
pi_73134005
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:41 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Waarom zou je er dan niet op stemmen? Het wordt een coalitie dus zonder de steun van(meestal) 2 andere partijen krijgen ze wetten er nooit doorheen.

Gekke dingen zoals kopvodden tax worden dus niet ingevoerd.
Dus op een partij die vreemde uitspraken doet, en belachelijke plannen, moet ik stemmen omdat ze die plannen er toch nooit doorheen krijgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')