http://www.hln.be/hln/nl/(...)ng-massamoord.dhtml#quote:9 jaar cel voor schrijver van handleiding massamoord
Een man die een terroristische handleiding voor jihad en massamoord op het internet heeft gezet, is in Sydney veroordeeld tot negen jaar cel.
De 39-jarige Libanese Australiër Belal Khazaal beschreef onder andere hoe je vliegtuigen kan neerhalen, auto's kan opblazen en politici kan vermoorden. De man werkte op de luchthaven van Sydney als bagageafhandelaar.
De verdediging voerde aan dat Khazaal enkel het materiaal van anderen verzameld had, en daarom niet verantwoordelijk gesteld kon worden voor de inhoud. De rechter veegde dat argument echter van tafel. Khazaal gaat in beroep
Het lijkt me iig niet raadzaam om iemand met dergelijke kennis op de bagageafhandelingquote:Op zaterdag 26 september 2009 13:48 schreef Zith het volgende:
Je mag niet in een boek schrijven hoe je vliegtuigen neerhaalt?
We gaan mensen in combinatie met zn geloof veroordelen?quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:52 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Het lijkt me iig niet raadzaam om iemand met dergelijke kennis op de bagageafhandeling
van een vliegveld te laten rondlopen icm zijn geloof.![]()
Radicaal mens+werkomgeving+geloof= niet wenselijk.quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:56 schreef Zith het volgende:
[..]
We gaan mensen in combinatie met zn geloof veroordelen?
quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:56 schreef Zith het volgende:
[..]
http://www.amazon.com/Explosives-Rudolf-Meyer/dp/3527316566/ref=sr_1_6?ie=UTF8&s=books&qid=1253966088&sr=8-6
Ook maar verbieden?
Wat is daar mis mee??quote:provides an overview of the history of explosives
Het was een voorbeeld (volgens de intro geeft het echter wel een breakdown van praktisch alle chemische bommen in de wereld en waar ze uit bestaan en hoe ze gebruikt worden). Er zijn genoeg 'hoe doe ik foute dingen' of 'zo maak je foute dingen' en dat is juist het teken van een vrije pers. Ik zou niet een boek mogen schrijven over hoe ik een vliegtuig zou neerhalen?quote:
Actiefilms verbieden!quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:52 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Het lijkt me iig niet raadzaam om iemand met dergelijke kennis op de bagageafhandeling
van een vliegveld te laten rondlopen icm zijn geloof.![]()
Daar hebben "ze" het wel een beetje zelf naar gemaakt he... En ik zie liever 1 persoon 9 jaar in de cel, dan een vliegtuig met 200 passagiers in een gebouw crashen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:56 schreef Zith het volgende:
[..]
We gaan mensen in combinatie met zn geloof veroordelen?
Ik zou zeggen, probeer het eens in Australiequote:Op zaterdag 26 september 2009 14:14 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik zou niet een boek mogen schrijven over hoe ik een vliegtuig zou neerhalen?
En dan geen Bruce Willis meer met Die Hard deelt 5?quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Actiefilms verbieden!
Je hebt liever dat de rechtsstaat afgebroken wordt om terrorisme te voorkomen? Dat is toevallig precies hetzelfde als wat de terroristen willen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Daar hebben "ze" het wel een beetje zelf naar gemaakt he... En ik zie liever 1 persoon 9 jaar in de cel, dan een vliegtuig met 200 passagiers in een gebouw crashen.
Die zit er gelukkig al weer een tijdje en zal voorlopig nog niet buiten komen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:18 schreef Zith het volgende:
Straks komt OJ Simpson nog in de gevangenis omdat hij in z'n boek 'if i did it' uitlegt hoe hij een moord zou uitvoeren
Please... deel 4 was al niet eens meer een echte Die Hard film.quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:22 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
En dan geen Bruce Willis meer met Die Hard deelt 5?
inderdaadquote:Op zaterdag 26 september 2009 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Actiefilms verbieden!
Had ik de sarcasme er echt niet dik genoeg in gezet?quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:23 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Die zit er gelukkig al weer een tijdje en zal voorlopig nog niet buiten komen.
Dit.quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:20 schreef Sapstengel het volgende:
Wtf? Dus je mag niet beschrijven hoe je een misdaad kan begaan? Dan kan sowieso de helft van de auteurs en scriptwriters al opgepakt worden.
Neequote:Op zaterdag 26 september 2009 14:24 schreef Zith het volgende:
[..]
Had ik de sarcasme er echt niet dik genoeg in gezet?
quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:28 schreef Matteüs het volgende:
Een Australiër, gelukkig geen moslim.
Deze man is door de rechter veroordeeld, waar zie jij dat de rechtsstaat wordt afgebroken?quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:23 schreef Zith het volgende:
[..]
Je hebt liever dat de rechtsstaat afgebroken wordt om terrorisme te voorkomen? Dat is toevallig precies hetzelfde als wat de terroristen willen.
Wat maakt dat nu weer uit, dat hij door de rechter is veroordeeld?quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Deze man is door de rechter veroordeeld, waar zie jij dat de rechtsstaat wordt afgebroken?
Wat is hier mis mee? Hoe kan het dat zoveel mensen het zo graag opnemen voor wannabe terroristen?quote:Op zaterdag 26 september 2009 15:00 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het gaat om de wet die het toestaat dat de rechter dit kan doen.
Jij noemt het wannebe terroristen, ik noem het vrijheid.quote:Op zaterdag 26 september 2009 15:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat is hier mis mee? Hoe kan het dat zoveel mensen het zo graag opnemen voor wannabe terroristen?
What's next? Bommen bouwen in je schuurtje mag?
Iedereen met een pen is een potentiële terrorist? Fok! verbieden!quote:Op zaterdag 26 september 2009 15:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat is hier mis mee? Hoe kan het dat zoveel mensen het zo graag opnemen voor wannabe terroristen?
Ja laten we persvrijheid afschaffenquote:Op zaterdag 26 september 2009 15:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom gelijk zo dramatisch. Zoveel landen hebben andere wetten dan Nederlandquote:Op zaterdag 26 september 2009 16:29 schreef Zith het volgende:
[..]
Ja laten we persvrijheid afschaffen
Omdat andere landen extremere wetgeving hebben zijn onze maatstaven niet goed? Of zou je chemische castratie, doodstraf, vrouwensteniging etc. hier ook wel willen invoeren?quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:13 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Waarom gelijk zo dramatisch. Zoveel landen hebben andere wetten dan Nederland
alsof hier alles zo "perfect' geregeld is.![]()
VS heeft Guantanamo, Polen verplicht pedo's to chemische castratie, Singapore doodstraf voor drugssmokkel, Iran vrouwensteniging, in Italie is de burgerwacht gelegaliseerd,Australie sluit jihadisten op en in GB kun je tijdelijk onder arrest komen staan op de verdenking alleen al dat iemand een joint bij heeft, auto mag doorzocht worden, fouillering en zelfs visitatie en dat alles op basis van een vermoeden
Allemaal wetten die we hier niet hebben.
Al eens aan gedacht dat de Nederlandse wetgeving, jouw maatstaf, niet helemaal tip top is?
Chemische castratie door de overheid opgelegd hebben we allang in Nederland.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:13 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Waarom gelijk zo dramatisch. Zoveel landen hebben andere wetten dan Nederland
alsof hier alles zo "perfect' geregeld is.![]()
VS heeft Guantanamo, Polen verplicht pedo's to chemische castratie, Singapore doodstraf voor drugssmokkel, Iran vrouwensteniging, in Italie is de burgerwacht gelegaliseerd,Australie sluit jihadisten op en in GB kun je tijdelijk onder arrest komen staan op de verdenking alleen al dat iemand een joint bij heeft, auto mag doorzocht worden, fouillering en zelfs visitatie en dat alles op basis van een vermoeden
Allemaal wetten die we hier niet hebben.
Al eens aan gedacht dat de Nederlandse wetgeving, jouw maatstaf, niet helemaal tip top is?
Weet ik, ik doelde daarmee ook op de ophef daarover in dit topic, Verplichte chemische castratie van pedofielen in Polenquote:Op zaterdag 26 september 2009 17:35 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Chemische castratie door de overheid opgelegd hebben we allang in Nederland.
En wat is hier mis mee? Beter dan "pedo's in een kindvriendelijke buurt laten wonen" en "smokkelaars met tot 3 kg drugs uit de Antillen worden met een verklaring-van-inleveren heengezonden"...quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:13 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Polen verplicht pedo's to chemische castratie, Singapore doodstraf voor drugssmokkel,
Maar, in ieder geval, waarom zou je nu ook alweer geen bezwaar tegen dit oordeel mogen hebben?quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:38 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Weet ik, ik doelde daarmee ook op de ophef daarover in dit topic, Verplichte chemische castratie van pedofielen in Polen
Niet echt, hoewel ik wel een ex kan bedenken die er voor in aanmerking komt.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:33 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
Omdat andere landen extremere wetgeving hebben zijn onze maatstaven niet goed? Of zou je chemische castratie, doodstraf, vrouwensteniging etc. hier ook wel willen invoeren?
Volgens mij ben ik het helemaal met je eensquote:Op zaterdag 26 september 2009 17:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En wat is hier mis mee? Beter dan "pedo's in een kindvriendelijke buurt laten wonen" en "smokkelaars met tot 3 kg drugs uit de Antillen worden met een verklaring-van-inleveren heengezonden"...
Jij mag bezwaar hebben, geen punt,.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:40 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Maar, in ieder geval, waarom zou je nu ook alweer geen bezwaar tegen dit oordeel mogen hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |