abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:48:19 #1
271181 JBi
Why so serious?
pi_73115829
Rij je rustig over de A12... zie je verderop een vrachtwagen rijden.. dus je geeft aan dat je naar links gaat en wisselt van rijbaan.. Achter de vrachtwagen rijdt nog een Ford (Ka).. Net dat je op het punt staat de Ford Ka te passeren, gaat die kolere hufter naar links.. uiteraard zonder aan te geven, want hij hoeft dat niet.. dus je trapt op de rem.. En in plaats van dat meneer de hufter zijn snelheid verhoogt naar laten we zeggen in ieder geval 100.. nee meneer blijft rustig 80 rijden.. Ondertussen rijd er acht mij een Volkswagen (Golf), die met groot licht gebaard dat hij er graag langs zou willen.. 't gaat niet snel genoeg voor meneer Golf, dus die ontsteekt zijn groot licht gewoon vol uit!! Ik kan niet harder en kan ook niet naar rechts.. maar dat ziet deze arrogante klootzak natuurlijk niet.. die is te druk met bellen.. Enfin, meneer hufter is eindelijk klaar met zijn inhaal sprint van 80 Kmph en gaat naar rechts.. Ik haal hem in geef aan dat ik naar de rechter rijbaan ga.. en ja hoor... Daar schiet meneer Golf al bellend voorbij...

Aangezien de rechter rijbaan niet echt doorrijd.. 100 Kmph... kies ik er voor om weer even links te gaan rijden.. ik bedoel de max. snelheid is toch 120 Kmph, dus waarom zou ik dan ook niet die snelheid aanhouden toch? Ik zit nog niet eens op de 120 Kmph of er komt een Volvo aan sjeezen, en je raad het al.. van rechts.. Hij schiet me voorbij gaat naar links zonder aan te geven, want een Volvo-rijder hoeft dat niet! Nog 'n klein stuk links blijven rijden en dan is er rechts weer plek om rustig verder te rijden..

Ah.. we zijn bijna bij onze exit.. dus we geven aan.. over 300 meter ga ik er af.. LET OP!!! Nog 150 meter.. 100.. 50.. en ja, we kunnen er af.. maar de voorganger, Suzuki Alto, gooit hem er voor en voor de 2e keer moet ik weer op de rem.. Klootwijf.. geef dan aan! IS DAT NOU ZOU MOEILIJK!!?!!?!?!??!

En dat was dan op de heen weg.. de terug weg.. bijna geen enkel probleem.. op de N325 na.. Rijden 3 auto's voor mij.. die netjes aangeven.. alleen de voorste vind het nodig om ruim 600 meter voor de afslag af te remmen.. dit doet hij ook op de afrit.. Verkeerslicht is in zicht en staat op rood.. Verkeerslicht springt op groen.. Ik denk (waarschijnlijk net las mijn 2 voorgangers...) das mazzel hebben! Maar niets is minder waar.. we gaan langzamer.. en staan bijna stil... Trekt die voorste auto.. 'n F*CKING FIAT PANDA.. 'n sprint en staan wij voor 'n rood licht! GVD!!!!

IS HET NU WERKELIJK ZO F*CKING MOEILIJK????
LINKS KOPPELING
MIDDEN REM
RECHTS GAS
LINKS VAN HET STUUR KAN JE RICHTING AANGEVEN
LINKS MEANS GO..GO..GO..
GROEN MEANS DRIVE

F*CKING SLOW ASS SUNDAY DRIVERS
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:50:07 #2
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_73115880
Ga te voet
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_73115894
lief dagboek
pi_73115896
WOWOWOWOOWOWO GEK WOWOWOOWOWOWWOWOWOWO

ZIEKE SHITTTTTTTTTTT
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:50:44 #5
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_73115903
Samenvatting?
Je moeder is een hamster
pi_73115910
Gelukkig rij jij perfect auto
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:51:08 #7
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73115912
De OP is me te lang, maar ik vermoed dat je een opgefokte tokkie bent die niet snapt dat je beter relaxed kunt rijden om op een uur reistijd welgeteld één minuut later aan te komen.
pi_73115914
Sorry
pi_73116012
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:51 schreef TNA het volgende:
De OP is me te lang, maar ik vermoed dat je een opgefokte tokkie bent die niet snapt dat je beter relaxed kunt rijden om op een uur reistijd welgeteld één minuut later aan te komen.
Helemaal verkeerd vermoed; TS ergert zich voornamelijk aan het feit dat er een hoop kutmongolen rondrijden die vinden dat ze de koning van de weg zijn, en verder geen aandacht besteden aan de rest van het verkeer, net zoals jij eigenlijk hier post zonder ook maar te lezen wat er staat.

Ik kan me best wat voorstellen bij de reactie van TS.
pi_73116048
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:55 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Helemaal verkeerd vermoed; TS ergert zich voornamelijk aan het feit dat er een hoop kutmongolen rondrijden die vinden dat ze de koning van de weg zijn, en verder geen aandacht besteden aan de rest van het verkeer, net zoals jij eigenlijk hier post zonder ook maar te lezen wat er staat.

Ik kan me best wat voorstellen bij de reactie van TS.
Anders maak een kloontje aan en ga vervolgens je kloon verdedigen met je originele account
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:59:03 #11
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_73116090
Okay, helemaal gelezen
Klacht terecht, maaaaaaaaar jij had kunnen inschatten dat die Ford Ka( ) de vrachtwagen zou gaan inhalen.
Overigens heb jij ook groot licht en een claxon om die Ka wat sneller vooruit te pushen.
Je moeder is een hamster
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:59:44 #12
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73116104
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:55 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Helemaal verkeerd vermoed; TS ergert zich voornamelijk aan het feit dat er een hoop kutmongolen rondrijden die vinden dat ze de koning van de weg zijn, en verder geen aandacht besteden aan de rest van het verkeer, net zoals jij eigenlijk hier post zonder ook maar te lezen wat er staat.

Ik kan me best wat voorstellen bij de reactie van TS.
Dat scheelt me weer wat leeswerk.
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:02:56 #13
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_73116179
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:50 schreef Crutch het volgende:
Samenvatting?
Dat ik ga die shit echt niet lezen.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_73116210
TS heeft gelijk, maar daar moet je je maar op instellen dan als het altijd zo gaat. Bovendien kom je over alsof je net je rijbewijs hebt en doet alsof jij het perfect weet .
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:12:40 #15
271181 JBi
Why so serious?
pi_73116405
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:50 schreef Juup© het volgende:
Gelukkig rij jij perfect auto
Perfect wil ik niet zeggen.. maar ik geef aan wanneer het hoort.. kleef niet aan de bumpers en houdt me in ieder geval aan de minimum snelheid
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
pi_73116406
ts kan zelf niet rijden, als je rechts ingehaald wordt betekent dat dat je daar zelf had kunnen rijden
ts rijdt onnodig links
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:13:14 #17
271181 JBi
Why so serious?
pi_73116412
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:55 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Helemaal verkeerd vermoed; TS ergert zich voornamelijk aan het feit dat er een hoop kutmongolen rondrijden die vinden dat ze de koning van de weg zijn, en verder geen aandacht besteden aan de rest van het verkeer, net zoals jij eigenlijk hier post zonder ook maar te lezen wat er staat.

Ik kan me best wat voorstellen bij de reactie van TS.
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:15:24 #18
271181 JBi
Why so serious?
pi_73116459
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:59 schreef Crutch het volgende:
Okay, helemaal gelezen
Klacht terecht, maaaaaaaaar jij had kunnen inschatten dat die Ford Ka( ) de vrachtwagen zou gaan inhalen.
Overigens heb jij ook groot licht en een claxon om die Ka wat sneller vooruit te pushen.
Klopt.. 9 van de 10 keer heb ik ook zoiets van 3..2..1.. ja hoor.. Deze had ik niet verwacht om 6:15 in de ochtend.. En als ik met groot licht en claxon ga lopen spelen dan ben ik niet veel beter dan die kutmongool die toen achter mij aan reed..
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:17:03 #19
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_73116505
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:50 schreef Crutch het volgende:
Samenvatting?
TS heeft voor het eerst zonder rij-instructeur/ouders gereden.

[ Bericht 0% gewijzigd door WurM op 26-09-2009 00:17:32 (Improved readability. W00t) ]
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:18:54 #20
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_73116548
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:04 schreef Genius-F het volgende:
Bovendien kom je over alsof je net je rijbewijs hebt en doet alsof jij het perfect weet .
Whehehe, dat zei ik ook
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:19:57 #21
271181 JBi
Why so serious?
pi_73116571
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:04 schreef Genius-F het volgende:
TS heeft gelijk, maar daar moet je je maar op instellen dan als het altijd zo gaat. Bovendien kom je over alsof je net je rijbewijs hebt en doet alsof jij het perfect weet .
Ik heb hem inderdaad niet lang.. maar ruim 1,5 jaar... Maar sinds dat ik hem heb rij ik wel elke dag voor m'n werk van Arnhem naar Utrecht en visa versa.. Dus rij ervaring genoeg

Ik doe niet alsof ik het perfect weet, zoals ik hierboven al zei.. ik rij niet perfect.. maar doe wel de benodigde dingen die nodig zijn om veilig te rijden.. Sure, ik rij niet altijd 120 Kmph.. ik rij ook wel 's 140.. 150.. Maar ik geef niet aan mijn voorganger door van he.. King of the Road here.. aan de kant! Daar hebben we andere automerken voor
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
pi_73116598
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:12 schreef swarmahoer het volgende:
ts kan zelf niet rijden, als je rechts ingehaald wordt betekent dat dat je daar zelf had kunnen rijden
ts rijdt onnodig links
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:22:35 #23
271181 JBi
Why so serious?
pi_73116630
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:12 schreef swarmahoer het volgende:
ts kan zelf niet rijden, als je rechts ingehaald wordt betekent dat dat je daar zelf had kunnen rijden
ts rijdt onnodig links
Jij kent die types dus niet die nog net ff snel voorbij schieten? Of ben je er zelf zo één?
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:24:11 #24
271181 JBi
Why so serious?
pi_73116655
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:17 schreef WurM het volgende:

[..]

TS heeft voor het eerst zonder rij-instructeur/ouders gereden.
Hij is wel leuk!.. klopt niet.. maar wel leuk!
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
pi_73116710
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:22 schreef JBi het volgende:

[..]

Jij kent die types dus niet die nog net ff snel voorbij schieten? Of ben je er zelf zo één?
als iemand niet naar rechts gaat terwijl die er genoeg tijd/ruimte voor heeft ga ik er idd rechts langs, maar niet per definitie al
en ik ga ook niet drukken of met groot licht seinen of toeteren
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:28:58 #26
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_73116751
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:26 schreef swarmahoer het volgende:
en ik ga ook niet drukken of met groot licht seinen of toeteren
Maar... daar zijn die dingen toch voor?
Je moeder is een hamster
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:34:42 #27
271181 JBi
Why so serious?
pi_73116867
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:26 schreef swarmahoer het volgende:

[..]

als iemand niet naar rechts gaat terwijl die er genoeg tijd/ruimte voor heeft ga ik er idd rechts langs, maar niet per definitie al
en ik ga ook niet drukken of met groot licht seinen of toeteren
Dit was dus niet zo'n geval.. dit was dus zo'n King of the Road typje.. En de afstand waar het over ging was misschien 4 auto's.. dus.. voor 4 auto's ga ik niet even rechts rijden..
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:35:26 #28
271181 JBi
Why so serious?
pi_73116876
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:28 schreef Crutch het volgende:

[..]

Maar... daar zijn die dingen toch voor?
Lol, ja maar niet in dit soort situaties!
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
pi_73116925
Maak je niet zo druk joh, is slecht voor je hart.
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:39:23 #30
271181 JBi
Why so serious?
pi_73116959
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:37 schreef CasB het volgende:
Maak je niet zo druk joh, is slecht voor je hart.
Waarom denk je dat ik m'n hart lucht

Normaal maak ik mij er ook niet zo druk om.. maar die lui vandaag..
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
pi_73117152
Een paar weetjes in t verkeer:

- Linksrijden moet: Dat doet iedereen. Vooral in files ben je daardoor veel sneller thuis. Want iedereen rijdt links.
- Snelheden gelden niet: Je MOET of te snel of te langzaam (Lees 40 te hard of te langzaam). Hoe langzamer hoe veiliger. Als je 60 rijdt op een snelweg is de kans dat je de macht over t stuur verliest vele malen kleiner. De rest is met >120 km/u tenslotte een wegpiraat.
- Knipperlichten is sierverlichting. Dat gebruik je alleen tijdens kerstmis. Mensen krijgen er namelijke abrupt een psychose door waardoor ze denken achtervolgt te worden. Want ja waarom is het nodig dat iemand weet waar je heen gaat.
- Geduld hebben tijdens als de voorganger bezig is met inhalen hoeft niet. Bumper kleven is een effectievere manier om ruimte te maken.
- Grootlicht is niet om t zicht te verbeteren. Nee andere weggebruikers verblinden is een stuk veiliger.
- Bellen mag t liefst met van alles in de hand en een boekje erbij bijv. Je bent tenslotte alleen op de weg.
- Gas geven? NIET DOEN! Dat kost benzine en daar gaat je auto stuk van. Op de koppeling rijden is zuiniger en daar slijt je auto niet van. En 1 auto op de kruising is veel veiliger dat die 8 andere auto's die normaal over zouden steken.
- Remmen doe je altijd midden op een lege snelweg. Dan geef je tenminste duidelijk aan dat je te hard rijdt. Want auto's remmen niet op de motor.

En zo kunnen we t boekje nog veel dikker maken
pi_73117589
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:12 schreef JBi het volgende:

[..]

en houdt me in ieder geval aan de minimum snelheid
pi_73118023
Ging woesndag naar Belgie, wat ik allemaal wel niet meegemaakt heb

Auto die van de weg werd geduwd omdat een vrachtwagen met 2 km/u verschil een andere vrachtwagen wou inhalen...

een auto die 40 meter voor een afslag voor ons er nog even probeert voor te komen...

diverse autos anderen rechts zien inhalen... paar daarvan deden dat door heel snel achter een vrachtwagen te rijden en vervolgens als de auto op de linkerbaan er aan komt er voor te springen, met gevolg dat meerdere auto's op de rem weer trappen.

Verder in brussel een van de raarste dingen ooit gezien:
een auto die voor linksaf stond kon niet door (want het oh zo geweldige belgisch systeem zorgt ervoor dat autos uit tegenovergestelde richtingen tegelijk rijden, maar ook mag je daar naar links (waardoor je moet wachten tot iedereen weg is) en ook rechts afslaan (en leuk! voetgangers krijgen tegelijkertijd ook groen!) en kortom iedereen staat vast), en stond op de 2 banen van de tram die er inmiddels aankwam. De auto reed naar achteruit en de auto achter hem ging ook naar achteren om ruimte te maken. Nadat de autos eindelijk voldoende naar achteren waren en de trams voorbij gebeurde het onverwachtbare: de auto die ook naar achter reed (dus die achter degene die dus op de tramrails stond) ging zo floep de anderen inhalen en op de tramrails staan. Dat slaat echt alles.

verder in brussel, bussen die elkaar van de weg zowat duwen en auto's die spontaan omkeren met gevolg dat ze bijna andere auto's rammen.

Verder richting antwerpen waren er werkzaamheden en dat hield in 5km ~2,5 km brede weg met links cementwand (met verkeer uit andere richting daarachter) en rechts een diepe greppel van 20cm. En dat dan meerdere keren.
pi_73118343
TS heeft net zijn rijbewijs
pi_73118366
TS laat zich klemrijden TS laat zich opjagen door een golfrijder
  zaterdag 26 september 2009 @ 02:22:36 #36
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_73118475
TS heeft gelijk. Niets zo irritant als vrouwen/bejaarden die hem ervoor gooien als je met 140 aankomt op de linkerbaan. Direct van de weg afdrukken.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_73118754
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 02:22 schreef FB14 het volgende:
TS heeft gelijk. Niets zo irritant als vrouwen/bejaarden die hem ervoor gooien als je met 140 aankomt op de linkerbaan. Direct van de weg afdrukken.
pi_73118821
Maar de A12 is inderdaad een drama. Je rijd wel als een miet, dat wel, maar je hebt een punt.
BE YOUR DOG
  zaterdag 26 september 2009 @ 04:04:04 #39
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_73118851
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 03:54 schreef AAAAAA het volgende:
Maar de A12 isA1
A2, A4, A5, A6, A7, A8, A9, A10, A12, A13, A15, A16, A17, A18, A20, A22, A27, A28, A29, A30, A31, A32, A35, A37, A38, A44, A50, A58, A59, A65, A67, A73, A76, A77, A79, A200, A208, A256, A261, A270, A325, A326, A348
zijn inderdaad een drama. Je rijd wel als een miet, dat wel, maar je hebt een punt.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_73118868
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 04:04 schreef FB14 het volgende:

[..]
Je hebt gelijk. Vroeger had je huizen OMDAT er bedrijven waren. Nu moet bedrijven en wegen weggetreiterd worden OMDAT er huizen zijn. Omgekeerde wereld. Proost.
BE YOUR DOG
pi_73118873
Zal je zien dat ik straks uit de nachtdienst niet eens vol gas naar huis kan blaffen omdat er wegwerkzaamheden zijn...
pi_73118897
Drinken en rijden gaan niet samen, TS :-)
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_73118900
iig weer buiten geweest ts das al heel wat.
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 26 september 2009 @ 08:38:33 #44
271181 JBi
Why so serious?
pi_73119284
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 04:22 schreef rekenwonder het volgende:
Drinken en rijden gaan niet samen, TS :-)
Oooohh... is dat het? Nou.. dan maandag om 6.00 opnieuw de weg op, zonder drank..
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
  zaterdag 26 september 2009 @ 08:40:23 #45
271181 JBi
Why so serious?
pi_73119295
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 02:08 schreef In_Qontrol het volgende:
TS laat zich klemrijden TS laat zich opjagen door een golfrijder
TS werd verrast om 6:10 in de morgen.. Dan slaapt merendeel van jullie nog dunkt me..
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
  zaterdag 26 september 2009 @ 08:41:05 #46
271181 JBi
Why so serious?
pi_73119298
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 02:06 schreef TheKC het volgende:
TS heeft net zijn rijbewijs
en jij moet ff goed lezen..
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
pi_73119410
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:34 schreef JBi het volgende:

[..]

Dit was dus niet zo'n geval.. dit was dus zo'n King of the Road typje.. En de afstand waar het over ging was misschien 4 auto's.. dus.. voor 4 auto's ga ik niet even rechts rijden..
Stond je stil? Knap van de golf dat hij maar 16 meter nodig heeft op je rechts in te halen..
  zaterdag 26 september 2009 @ 09:07:37 #48
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_73119453
Een alto? Damn. Die zondagsrijders geven andere altorijders (Zoals ondergetekende) een slechte naam...
You know, I've learned something today
  zaterdag 26 september 2009 @ 09:13:13 #49
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_73119508
Het is een kwestie van geven en nemen in het verkeer.
How can I make this topic about me?
  zaterdag 26 september 2009 @ 09:14:50 #50
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73119525
Gelukkig ben je nog jong en kan je hart diit nog wel een beetje hebben... zo rond je 50e moet je wel je mentaliteit een beetje aan gaan passen hoor, anders gaat het mis..

Tip: koop een Frot Ka, dan durf je zelf ook niet meer zo hard
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_73119831
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:19 schreef JBi het volgende:

[..]

Ik heb hem inderdaad niet lang.. maar ruim 1,5 jaar... Maar sinds dat ik hem heb rij ik wel elke dag voor m'n werk van Arnhem naar Utrecht en visa versa.. Dus rij ervaring genoeg

Ik doe niet alsof ik het perfect weet, zoals ik hierboven al zei.. ik rij niet perfect.. maar doe wel de benodigde dingen die nodig zijn om veilig te rijden.. Sure, ik rij niet altijd 120 Kmph.. ik rij ook wel 's 140.. 150.. Maar ik geef niet aan mijn voorganger door van he.. King of the Road here.. aan de kant! Daar hebben we andere automerken voor
1,5 jaar elke dag hetzelfde stuk rijden rijervaring noemen na 1,5 jaar heb je een beetje rijervaring, zeker niet genoeg.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_73120017
Ts heeft gelijk! Mensen die mij van de weg af proberen te drukken terwijl ik links van een vrachtwagen rij kunnen de pot op. Speciaal voor mijn plezier blijf ik er dan nog minimaal een kilometer naast rijden. Groot licht heeft geen zin want mijn achterruit is geblindeerd.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_73120339
Misschien lok je het zelf wel uit
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_73120690
Jij kan zelf niet autorijden TS, leaserijders hebben altijd voorrang dat weet je toch....
Huilie


Sjeezen ___!!
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
  zaterdag 26 september 2009 @ 11:18:10 #55
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_73120979
Ik zou echt niet bij jou in de auto willen zitten, je rijdt echt als een paranoide stuk vreten
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_73120997
TS heeft gelijk. Hij kan niet rijden
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:22:13 #57
271181 JBi
Why so serious?
pi_73123400
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 10:57 schreef Mopst3r het volgende:
Jij kan zelf niet autorijden TS, leaserijders hebben altijd voorrang dat weet je toch....
Huilie


Sjeezen ___!!
Oh.. dan heb ik dus ook altijd en overal voorrang?
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:24:08 #58
271181 JBi
Why so serious?
pi_73123449
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 11:18 schreef gniffie het volgende:
Ik zou echt niet bij jou in de auto willen zitten, je rijdt echt als een paranoide stuk vreten
Dat zeg je nu.. dit is 'n klaagbaak.. geen afzeikbaak
Mensen trekken al heel snel conclusies, helaas..
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:25:54 #59
245963 poqpoq
eten geeft me troost
pi_73123488
EEEEEENSCCHHH

volledig begrijpelijke frustratie!

het zou verboooden moeten worden!


DAT DAT KAN IN NEEDERLAAND

ONGELOOOOVEELIJK!
It's time to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
pi_73123523
als je 120 rijdt waar je 120 mag moet je gewoon opzij gaan als er rechts ruimte is, er zijn nog steeds mensen die sneller willen, en je bent verplicht om zo rechts mogelijk te rijden op je baan, dus oprotten en de rest door laten rijden als ze daar zin in hebben (of niet klagen dat je rechts ingehaald wordt)

ik zeg; iedereen elke 5 jaar opnieuw een rijvaardigheidstest laten afleggen, dan kunnen ze eens beginnen met die fossielen van de baan halen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_73123539
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:48 schreef JBi het volgende:
Aangezien de rechter rijbaan niet echt doorrijd.. 100 Kmph... kies ik er voor om weer even links te gaan rijden.. ik bedoel de max. snelheid is toch 120 Kmph, dus waarom zou ik dan ook niet die snelheid aanhouden toch? Ik zit nog niet eens op de 120 Kmph of er komt een Volvo aan sjeezen, en je raad het al.. van rechts.. Hij schiet me voorbij gaat naar links zonder aan te geven, want een Volvo-rijder hoeft dat niet! Nog 'n klein stuk links blijven rijden en dan is er rechts weer plek om rustig verder te rijden..
Kortom: jij rijdt onnodig links.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_73123554
Goeie klachten.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:30:58 #63
271181 JBi
Why so serious?
pi_73123608
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 09:46 schreef cvboer het volgende:

[..]

1,5 jaar elke dag hetzelfde stuk rijden rijervaring noemen na 1,5 jaar heb je een beetje rijervaring, zeker niet genoeg.
Niet alleen het zelfde stuk vriend..
En daarbij.. ben ik het niet helemaal met je eens over de duur.. Ik ben van mening dat 1,5 jaar niet uitmaakt.. Maar hoe vaak je in die 1,5 jaar in de auto hebt gezeten.. Als ik 5 dagen per week rij, en iemand anders 2 dagen per week in die zelfde 1,5 jaar.. doe ik toch meer rijervaring..

Jij hebt misschien meer ervaring omdat jij je rijbewijs al 5 jaar hebt ofzo..

Laat ik het dan zo zeggen.. Ik heb 1,5 jaar rijervaring.. Niet dat dat wat uitmaakt.. Er zijn ook mensen die hebben 't rijbewijs 20 jaar.. en kunnen nog niet rijden..

Maar goed..
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
pi_73123610
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:12 schreef swarmahoer het volgende:
ts kan zelf niet rijden, als je rechts ingehaald wordt betekent dat dat je daar zelf had kunnen rijden
ts rijdt onnodig links
Niet helemaal waar hoor. Je wordt soms weleens rechts ingehaald terwijl zo'n auto maar net tussen het verkeer door past. Echt net. Ik rij dan niet meer op de rechterbaan omdat de afstand tot mijn voorganger niet meer veilig zou zijn en dan komt er zo'n idioot die 'm er gewoon tussendoor fietst en z'n auto op gevaarlijke afstand voor jou gooit.

Nooit meegemaakt?
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:31:48 #65
271181 JBi
Why so serious?
pi_73123632
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:31 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Niet helemaal waar hoor. Je wordt soms weleens rechts ingehaald terwijl zo'n auto maar net tussen het verkeer door past. Echt net. Ik rij dan niet meer op de rechterbaan omdat de afstand tot mijn voorganger niet meer veilig zou zijn en dan komt er zo'n idioot die 'm er gewoon tussendoor fietst en z'n auto op gevaarlijke afstand voor jou gooit.

Nooit meegemaakt?
Iemand die het snapt!
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:35:00 #66
271181 JBi
Why so serious?
pi_73123711
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:27 schreef Athmozz het volgende:
als je 120 rijdt waar je 120 mag moet je gewoon opzij gaan als er rechts ruimte is, er zijn nog steeds mensen die sneller willen, en je bent verplicht om zo rechts mogelijk te rijden op je baan, dus oprotten en de rest door laten rijden als ze daar zin in hebben (of niet klagen dat je rechts ingehaald wordt)

ik zeg; iedereen elke 5 jaar opnieuw een rijvaardigheidstest laten afleggen, dan kunnen ze eens beginnen met die fossielen van de baan halen.
Precies!

Waar ik rechts kan ga ik rechts.. rijd het niet door ga ik naar links en ga ik met het verkeer mee..
En wat betreft die fossielen..
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:35:35 #67
271181 JBi
Why so serious?
pi_73123731
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:28 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Kortom: jij rijdt onnodig links.
Kortom: jij leest niet goed of niet alles..
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
pi_73123780
Iemand had het trouwens over Belgie, volgens mij wonen daar echt de slechtste bestuurders ter wereld. Dit jaar vier keer door Belgie heen gereden en drie ongelukken gezien net een beetje zuidelijk van de Ring Antwerpen.
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:41:35 #69
271181 JBi
Why so serious?
pi_73123871
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:37 schreef Maeghan het volgende:
Iemand had het trouwens over Belgie, volgens mij wonen daar echt de slechtste bestuurders ter wereld. Dit jaar vier keer door Belgie heen gereden en drie ongelukken gezien net een beetje zuidelijk van de Ring Antwerpen.
Ik had 'n collega, en die komt uit Roemenië.. Hij zei dat ze daar gewoon geen regels hebben... en iedereen maar wat aankloot.. Alsof je daar je rijbewijs bij 'n pak melk kon krijgen..

Weet niet of het zo is.. (hoop het niet)
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
pi_73123923
Dit is toch algemeen bekend als je tegenwoordig de weg opgaat?
0 topics op naam. 14.gif
pi_73123993
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:37 schreef Maeghan het volgende:
Iemand had het trouwens over Belgie, volgens mij wonen daar echt de slechtste bestuurders ter wereld. Dit jaar vier keer door Belgie heen gereden en drie ongelukken gezien net een beetje zuidelijk van de Ring Antwerpen.
veel mensen hebben hier nog hun rijbewijs van de tijd dat je het gewoon kon afhalen (mensen vanaf een jaar of 50 konden er gewoon om gaan), en veel recente chauffeurs hebben het van hun ouders geleerd (die zelf geen les gehad hebben). Tel daarbij nog eens totaal onoverzichtelijke wegen die in slechte staat zijn bij, en een hoop vrachtwagens met transitverkeer, en dan heb je inderdaad véél ongelukken (gelukkig meestal blikschade).


Ikzelf ben ook voor een veel strengere controle op rijbewijzen; in plaats van een minimum opleidingsduur voor te schrijven zouden ze moeten gaan naar een minimum aantal kilometers, en pas vanaf 10.000 gereden kilometers rijbewijzen beginnen uitdelen. Ik zit zelf vaak op de baan, en kom bijna dagelijks tegen dat ik fouten van een ander moet corrigeren. Ik ga niet zeggen dat ik er nooit maak, maar er is wel een enorm verschil in het aantal fouten die ik maak, en het aantal fouten die ik moet opvangen.

Laatst nog bijna een frontale crash gehad met een bejaarde die in de verkeerde richting een rond punt op reed. En dan kwam ze nog op mijn ruitje tikken dat ik véél kalmer moest rijden, en de leeftijd voorrang moest geven
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_73124243
Een rotonde bedoel je???

Het eerste ongeluk ging duidelijk niet om blikschade. Ik had de ramen open en kreeg een berg zand in m'n gezicht, zegt m'n vriend dat ze dat altijd op de weg strooien als er bloed ligt. Brr, ik wil niet weten wat ik in m'n gezicht heb gekregen toen =P
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 26 september 2009 @ 14:00:23 #73
271181 JBi
Why so serious?
pi_73124328
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:46 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Ik zit zelf vaak op de baan, en kom bijna dagelijks tegen dat ik fouten van een ander moet corrigeren. Ik ga niet zeggen dat ik er nooit maak, maar er is wel een enorm verschil in het aantal fouten die ik maak, en het aantal fouten die ik moet opvangen.

Daar gaat het mij dus om.. het opvangen van fouten die anderen maken.. Tuurlijk maak ik ook wel 's een fout, vergeet ik 'n keer bij 'n rotonde 't knipperlicht..

Maar ik heb het er dus over mensen die bewust geen richting aangeven.. Omdat zij vinden dat zij dat niet hoeven, en zo dus een gevaar zijn voor anderen.. Of bewust gaan kleven omdat zij vinden dat zij belangrijker zijn dan anderen..

Waar het mij gisteren om ging.. is het asociale gedrag van die mensen.. Gisteren was ik dat gewoon even zat! En dan dat commentaar van sommige mensen dat ik dan niet kan rijden.. of net mijn rijbewijs heb..
Jullie kunnen lullen wat jullie willen, maar kennen mij niet en weten niet hoe ik rij.. Jullie weten heus wel wat ik bedoel..

Nogmaals.. ik rij niet perfect.. en ja.. ik hou van doorrijden.. maar ik houd rekening met anderen..
Dat is toch het minste wat we kunnen doen?

Dus gelukkig zijn er ook mensen die er wel (semi) serieus op reageren.. En die mensen wil ik bedanken voor hun reacties!
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
pi_73124655
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:30 schreef JBi het volgende:

[..]

Niet alleen het zelfde stuk vriend..
En daarbij.. ben ik het niet helemaal met je eens over de duur.. Ik ben van mening dat 1,5 jaar niet uitmaakt.. Maar hoe vaak je in die 1,5 jaar in de auto hebt gezeten.. Als ik 5 dagen per week rij, en iemand anders 2 dagen per week in die zelfde 1,5 jaar.. doe ik toch meer rijervaring..

Jij hebt misschien meer ervaring omdat jij je rijbewijs al 5 jaar hebt ofzo..

Laat ik het dan zo zeggen.. Ik heb 1,5 jaar rijervaring.. Niet dat dat wat uitmaakt.. Er zijn ook mensen die hebben 't rijbewijs 20 jaar.. en kunnen nog niet rijden..

Maar goed..
Daar heb jij weer gelijk in Ik heb mijn rijbewijs nu 13 jaar, per jaar draai ik ongeveer 40.000 km weg. zowel overdag als s'avonds. Je kunt dus stellen dat ik genoeg rijervaring heb. Ik ook rij niet foutloos, vergeet wel eens een keer richting in te geven enz enz. Na die 13 jaar heb ik inmiddels wel geleerd dat ik mij niet druk maak om de capriolen van medeweggebruikers. Kwestie van anticiperen en aanpassen. En dat leer je alleen door vele kilometers en dus rijervaring tijdens verschillende omstandigheden.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_73124786
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:35 schreef JBi het volgende:

[..]

Kortom: jij leest niet goed of niet alles..
Jawel, maar ik ben het er gewoon niet mee eens. Sommige mensen vinden namelijk 200m afstand al 'niet meer veilig' en gaan dan naar links. Je reinste bullshit.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_73125563
@TS: kijk eens naar je eigen ondertitel
  zaterdag 26 september 2009 @ 15:15:43 #77
271181 JBi
Why so serious?
pi_73125780
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 15:03 schreef slindenau het volgende:
@TS: kijk eens naar je eigen ondertitel


Touche!
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
pi_73126841
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:48 schreef JBi het volgende:
LINKS VAN HET STUUR KAN JE RICHTING AANGEVEN
Niet waar. Dat is de ruitenwisser, richting geef je aan met het rechter pookje
pi_73127021
TS Luisterdt naar Kanye West
  zaterdag 26 september 2009 @ 16:23:57 #80
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_73127221
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 16:14 schreef L2S het volgende:
TS Luisterdt naar Kanye West
Leer Nederlands, lutser!
Je moeder is een hamster
  zaterdag 26 september 2009 @ 16:29:49 #81
271181 JBi
Why so serious?
pi_73127349
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 16:06 schreef Ra1kkoneN het volgende:

[..]

Niet waar. Dat is de ruitenwisser, richting geef je aan met het rechter pookje
In wat voor auto rij jij?
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
  zaterdag 26 september 2009 @ 16:30:46 #82
271181 JBi
Why so serious?
pi_73127367
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 16:14 schreef L2S het volgende:
TS Luisterdt naar Kanye West
ook 'n prutser als Kanye W. kan muziek maken...
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
pi_73127430
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:48 schreef JBi het volgende:Aangezien de rechter rijbaan niet echt doorrijd.. 100 Kmph... kies ik er voor om weer even links te gaan rijden.. ik bedoel de max. snelheid is toch 120 Kmph, dus waarom zou ik dan ook niet die snelheid aanhouden toch? Ik zit nog niet eens op de 120 Kmph of er komt een Volvo aan sjeezen, en je raad het al.. van rechts.. Hij schiet me voorbij gaat naar links zonder aan te geven, want een Volvo-rijder hoeft dat niet! Nog 'n klein stuk links blijven rijden en dan is er rechts weer plek om rustig verder te rijden..
Linksrijders die klagen over het weggedrag van anderen
  zaterdag 26 september 2009 @ 16:40:07 #84
271181 JBi
Why so serious?
pi_73127560
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 16:34 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Linksrijders die klagen over het weggedrag van anderen
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
pi_73127816
ik word altijd zo kwaad op die bumperklevers die voor me rijden.. zo irritant..

terechte klacht trouwens..
pi_73129503
TS heeft ook 2 weken zn rijbewijs hoor fag
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_73129688
Anticiperen heet dat.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73129791
Voor plakkende mensen heb ik een rempedaal. Tik ik eerst een kaar aan, als ze daarna blijven plakken of ze gaan met het groot licht knipperen ga ik vol in de ankers Dan kunnen ze opeens wel afstand houden.

Nederland zit gewoon vol met mongolen die niet kunnen rijden. Kun je niks aan doen. Ik houd zelf wel altijd voldoende afstand met de wagen voor me.
pi_73130014
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 16:29 schreef JBi het volgende:

[..]

In wat voor auto rij jij?
Nissan Skyline
pi_73130071
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 18:11 schreef NekoKoneko het volgende:
Voor plakkende mensen heb ik een rempedaal. Tik ik eerst een kaar aan, als ze daarna blijven plakken of ze gaan met het groot licht knipperen ga ik vol in de ankers Dan kunnen ze opeens wel afstand houden.

Nederland zit gewoon vol met mongolen die niet kunnen rijden. Kun je niks aan doen. Ik houd zelf wel altijd voldoende afstand met de wagen voor me.
Zo hee... jij bent stoer!!!

Zeker net je rijbewijs?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_73130282
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 18:23 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zo hee... jij bent stoer!!!

Zeker net je rijbewijs?
Das niet stoer, das slim.

Die mensen die 2 meter achter je blijven rijden zouden ze hun rijbewijs moeten afpakken. Een klein dingetje kan maar gebeuren of ze hebben een ongeluk veroorzaakt. Uiteraard zeg ik dit als de auto voor hun al met 140 wegtukt en niet met 100 waar men 120 mag.
  zaterdag 26 september 2009 @ 18:52:12 #92
271181 JBi
Why so serious?
pi_73130713
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 18:00 schreef amvrosios het volgende:
TS heeft ook 2 weken zn rijbewijs hoor fag
Tief jij ff lekker op..
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
  zaterdag 26 september 2009 @ 18:52:50 #93
271181 JBi
Why so serious?
pi_73130726
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 18:20 schreef Ra1kkoneN het volgende:

[..]

Nissan Skyline
En bij jou zit ie rechts..
Bij mij zit ie links
A big difference between men and women is that men have other body parts in mind when they offer a shoulder to cry on.
pi_73131690
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 18:31 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Das niet stoer, das slim.

Die mensen die 2 meter achter je blijven rijden zouden ze hun rijbewijs moeten afpakken. Een klein dingetje kan maar gebeuren of ze hebben een ongeluk veroorzaakt. Uiteraard zeg ik dit als de auto voor hun al met 140 wegtukt en niet met 100 waar men 120 mag.
Plotseling gaan remmen op hoge snelheid als iemand heel dicht achterop je zit is inderdaad erg slim...
pi_73132415
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:31 schreef slindenau het volgende:

[..]

Plotseling gaan remmen op hoge snelheid als iemand heel dicht achterop je zit is inderdaad erg slim...
je moet het dan ook wel vakkundig toepassen
pi_73132569
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 18:31 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Das niet stoer, das slim.
Het volledig bewust veroorzaken van een levensgevaarlijke situatie en mogelijk een ongeluk waarbij gewonden of zelfs doden kunnen vallen vind jij slim?

Je kunt je ook eens bedenken dat er wellicht wel een reden is dat iemand haast heeft. Wie ben jij om de betweterige, belerende zakkenwasser uit te hangen?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_73132838
Als je haast hebt is nog geen reden om zelf een meter achter iemand te rijden. Lijkt mij dat een persoon die zo iets flikt toch wel degene is die hier het ongeluk veroorzaakt. Vooral motorrijders kunnen er wat van... die rijden ook gewoon regelrecht direct linksachter je maar dan net zo dat ze niet in je buitenspiegel of achteruitspiegel zichtbaar zijn. Ik zelf zou niet gevaarlijk doen en remmen op een compleet onverwachte tijd... maar met 1 meter afstand is zelfs rechts afslaan met beetje remmen genoeg om de sukkel achter je te doen laten verongeluken...
  zondag 27 september 2009 @ 00:02:29 #98
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_73138414
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Het volledig bewust veroorzaken van een levensgevaarlijke situatie en mogelijk een ongeluk waarbij gewonden of zelfs doden kunnen vallen vind jij slim?

Je kunt je ook eens bedenken dat er wellicht wel een reden is dat iemand haast heeft. Wie ben jij om de betweterige, belerende zakkenwasser uit te hangen?
Haast is gewoon een slap lul verhaaltje, het is een gevolg van een slechte planning.
Verder interesseert het mij geen zak waarom iemand haast heeft, daarom hoeft ie nog geen onnodig risico te nemen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_73138549
quote:
Op zondag 27 september 2009 00:02 schreef cvboer het volgende:

[..]

Haast is gewoon een slap lul verhaaltje, het is een gevolg van een slechte planning.
Zeker nog nooit in een auto gezeten als chauffeur met iemand die achterin bijna dood ligt te gaan? Ademhaling die een minuut stopt, iemand die helemaal wegzakt? Maar: geen ambu beschikbaar, dus moet je zelf rijden. Nee zeker?
Of een sterfgeval in de nabije familie? Dat je hoort dat iemand plotseling heel slecht ligt door omstandigheden, en dat ze hooguit het leven nog een uur of anderhalf kunnen rekken terwijl jij nog 150 km moet rijden?

Is het dan nog steeds slechte planning? En geeft jou dat nog steeds het recht om je zo betweterig te gedragen?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 27 september 2009 @ 00:09:31 #100
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_73138599
quote:
Op zondag 27 september 2009 00:02 schreef cvboer het volgende:

[..]

Verder interesseert het mij geen zak waarom iemand haast heeft, daarom hoeft ie nog geen onnodig risico te nemen.
Lekker individualistisch weer, de hele wereld draait immers om jou. Ik ga lachen als jij ooit geen afscheid kan nemen van een dierbaar familielid omdat iemand anders vond dat jij niet wat te snel mocht rijden .

Ik ben het met je eens dat bumperkleven absoluut niet handig is en zeker niet aan te raden (doe het zelf ook niet), het is zelfs gevaarlijk, ja. Maar dat geeft jou niet meteen het recht om het nog veel gevaarlijker te maken door vol in de remmen te gaan.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 27 september 2009 @ 00:32:00 #101
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_73138999
quote:
Op zondag 27 september 2009 00:07 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zeker nog nooit in een auto gezeten als chauffeur met iemand die achterin bijna dood ligt te gaan? Ademhaling die een minuut stopt, iemand die helemaal wegzakt? Maar: geen ambu beschikbaar, dus moet je zelf rijden. Nee zeker?
Of een sterfgeval in de nabije familie? Dat je hoort dat iemand plotseling heel slecht ligt door omstandigheden, en dat ze hooguit het leven nog een uur of anderhalf kunnen rekken terwijl jij nog 150 km moet rijden?

Is het dan nog steeds slechte planning? En geeft jou dat nog steeds het recht om je zo betweterig te gedragen?
Dan is het geen slechte planning, ik vind wel dat je realistisch moet zijn, als iemand op sterven ligt oké, maar dat geeft je nog niet het recht om je als een aso door het verkeer te begeven. Een politieagent zal hier ook geen boodschap aan hebben als ze je staande houden.
Ik kom misschien wat ongenuanceerd over, maar zo ben ik niet. In 9 van de 10 gevallen is het gewoon een slechte planning, mensen die een vergadering of een andere afspraak alleen halen als ze als een idioot gaan rijden.
Hard rijden scheelt bijna niks in tijd, hooguit win je er 2 a 3 minuten mee. Dit terwijl je kans op een ongeluk drastisch toeneemt. Is het je dat risico waard?
[qoute]Lekker individualistisch weer, de hele wereld draait immers om jou. Ik ga lachen als jij ooit geen afscheid kan nemen van een dierbaar familielid omdat iemand anders vond dat jij niet wat te snel mocht rijden .

Ik ben het met je eens dat bumperkleven absoluut niet handig is en zeker niet aan te raden (doe het zelf ook niet), het is zelfs gevaarlijk, ja. Maar dat geeft jou niet meteen het recht om het nog veel gevaarlijker te maken door vol in de remmen te gaan.[/qoute]

Waar zie jij staan dat ík vol in de remmen ga met een bumperklever achter mij? Ik kijk wel uit wat ik doe.
Slechts het gas loslaten volstaat prima.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 27 september 2009 @ 00:45:47 #102
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_73139299
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 18:11 schreef NekoKoneko het volgende:
Voor plakkende mensen heb ik een rempedaal. Tik ik eerst een kaar aan, als ze daarna blijven plakken of ze gaan met het groot licht knipperen ga ik vol in de ankers Dan kunnen ze opeens wel afstand houden.

Nederland zit gewoon vol met mongolen die niet kunnen rijden. Kun je niks aan doen. Ik houd zelf wel altijd voldoende afstand met de wagen voor me.
Leuk. Lachen man. Jij bent echt stoer. Zullen nog wel eens zien of je hetzelfde praat als je je geplande actie uitvoert bij een SUV van 3 ton die jouw autotje de vangrail in katapuleert waarna je overreden wordt door een vrachtwagen. Wat jij doet is overigens artikel 5 en ik hoop dat ze direct je rijbewijs afnemen en nooit meer terugnemen.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_73141583
quote:
Op zondag 27 september 2009 00:32 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dan is het geen slechte planning, ik vind wel dat je realistisch moet zijn, als iemand op sterven ligt oké, maar dat geeft je nog niet het recht om je als een aso door het verkeer te begeven. Een politieagent zal hier ook geen boodschap aan hebben als ze je staande houden.
op zo'n moment laat je je dan ook niet staande houden & rijd je door tot waar je moet zijn, en mogen ze achteraf je rijbewijs + je auto desnoods hebben. Een rijbewijs haal je opnieuw, en een auto koop je opnieuw dus dat vormt geen probleem.
quote:
Hard rijden scheelt bijna niks in tijd, hooguit win je er 2 a 3 minuten mee. Dit terwijl je kans op een ongeluk drastisch toeneemt. Is het je dat risico waard?
Ik heb onlangs voor zo'n reden vrij hard moeten terugrijden, en ik ben er in geslaagd voor een traject waar anderen normaal zo'n 1u45 tot 2u over rijden af te leggen in net geen uur. De kans op ongelukken is inderdaad groter, maar op zo'n moment ga je er gewoon vanuit dat het nu eens aan de anderen is om jouw fouten op te vangen. Verder; je kan gerust extreem snel door het verkeer gaan zonder onveilig te gaan rijden. Gewoon op de snelweg én je gewone lichten, en je mistlichten en je grootlichten op zetten, en iedereen ziet je gewoon komen, dus geen last van mensen die opeens naar links gaan. Op gewone banen ook met grootlicht rijden, en als er tegenliggers komen gewoon even uitzetten, maar het feit dat je met grootlicht komt aanzetten weet een medeweggebruiker direct dat je een (veel) te hoge snelheid op zal hebben.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_73141873
quote:
Op zondag 27 september 2009 00:07 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zeker nog nooit in een auto gezeten als chauffeur met iemand die achterin bijna dood ligt te gaan? Ademhaling die een minuut stopt, iemand die helemaal wegzakt? Maar: geen ambu beschikbaar, dus moet je zelf rijden. Nee zeker?
Of een sterfgeval in de nabije familie? Dat je hoort dat iemand plotseling heel slecht ligt door omstandigheden, en dat ze hooguit het leven nog een uur of anderhalf kunnen rekken terwijl jij nog 150 km moet rijden?

Is het dan nog steeds slechte planning? En geeft jou dat nog steeds het recht om je zo betweterig te gedragen?
wat een huilverhaal Zo kun je wel alles gaan goed praten
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  zondag 27 september 2009 @ 10:25:26 #105
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_73142210
[quote]Op zondag 27 september 2009 09:14 schreef Athmozz het volgende:

[..]

op zo'n moment laat je je dan ook niet staande houden & rijd je door tot waar je moet zijn, en mogen ze achteraf je rijbewijs + je auto desnoods hebben. Een rijbewijs haal je opnieuw, en een auto koop je opnieuw dus dat vormt geen probleem.

Het is maar wat je er voor over hebt, Ik heb even snel in mijn boeteboekje gekeken en je zult ongeveer een slordige 1000 euro aan boetes hebben, afhankelijk wat de officier van justitie je oplegt, het gevolg kan zelfs een invordering van je rijbewijs zijn voor langere tijd. Ik weet niet wat de regeltjes in België zijn, maar hier is het asociaal rijgedrag, wat dus valt onder artikel 5 WVW. Met opnieuw halen van je rijbewijs zul je zeker 3/4 jaar bezig zijn. tot die tijd mag je dus met het ov naar je werk/school. Wel ben ik met je eens dat je een auto zo weer koopt, al hoewel dat natuurlijk niet voor iedereen opgaat. Mocht ik ooit in een dergelijke situatie terecht komen dan zal ik het wel zó doen dat ik binnen alle invorderingen blijf, ik kan simpelweg mijn rijbewijs niet missen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 27 september 2009 @ 10:48:29 #106
78498 classpc
I don't like change
pi_73142537
Autorijden is helemaal niet moeilijk maar je moet ver vooruit kijken en rekening houden met wat anderen doen.
Genoeg afstand houden en eventueel anderen laten meekomen als jij een vrachtwagen gaat inhalen en zij zitten er nog achter.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_73143435
quote:
Op zondag 27 september 2009 10:25 schreef cvboer het volgende:

Met opnieuw halen van je rijbewijs zul je zeker 3/4 jaar bezig zijn. tot die tijd mag je dus met het ov naar je werk/school. Wel ben ik met je eens dat je een auto zo weer koopt, al hoewel dat natuurlijk niet voor iedereen opgaat. Mocht ik ooit in een dergelijke situatie terecht komen dan zal ik het wel zó doen dat ik binnen alle invorderingen blijf, ik kan simpelweg mijn rijbewijs niet missen.
meestal zal het slechts intrekking voor 3 maand zijn, en zélfs als ze het helemaal afnemen dan ben je in België althans een maandje na je rijverbod alweer in het bezit van een rijbewijs.

Zoiets krijg je volgens mij zelfs uitgelegd op de politierechtbank dat je enkel een boete en geen rijverbod hebt, ze weten ook wel dat dat uitzonderingen zijn (en als je een dergelijke afstand kan afleggen op zo'n manier zonder ongelukken te krijgen, dan kan je ook wel inschatten waar de grens ligt)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 27 september 2009 @ 12:21:08 #108
107531 Dark_Prince
Xbox360 Tag: xDarkPrince
pi_73144358
Bij een oude aflevering van wegmisbruikers hadden ze ook een auto aangehouden die 160+ reed waar je 80 mocht. Die kerel die had vrouw achterin liggen met heel veel pijn. Die lieten ze ook doorrijden zonder een bekeuring te geven.
  zondag 27 september 2009 @ 12:33:57 #109
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_73144600
quote:
Op zondag 27 september 2009 12:21 schreef Dark_Prince het volgende:
Bij een oude aflevering van wegmisbruikers hadden ze ook een auto aangehouden die 160+ reed waar je 80 mocht. Die kerel die had vrouw achterin liggen met heel veel pijn. Die lieten ze ook doorrijden zonder een bekeuring te geven.
Dat zijn ook extreme uitzonderingen natuurlijk. Alleen ik blijf bij mijn standpunt dat het in 9 van de 10 gevallen een slechte planning betreft. In het geval wat Dark_prince beschrijft zal de bestuurder ook wel flink met zijn grootlicht knipperen. Altans, dat hoop ik dan maar.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_73144618
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:12 schreef JBi het volgende:

[..]

Perfect wil ik niet zeggen.. maar ik geef aan wanneer het hoort.. kleef niet aan de bumpers en houdt me in ieder geval aan de minimum snelheid
'De minimum snelheid' bestaat al een paar jaar niet meer. Wel een 'minimum constructie snelheid', zodat bijvoorbeeld bromscooters en landbouwtrekkers niet op de snelweg mogen, maar al het andere valt onder artikel 5. Daar mogen ze alle idioten aan opknopen die gevaarlijk rijden, waaronder dus ook 'gevaarlijk snelheidsverschil tov overig verkeer'. 60 rijden terwijl de rest 120 rijdt is dus strafbaar onder artikel 5. Omgekeerd is het trouwens net zo strafbaar om met 120kmh in dikke mist langs een stilstaande file te rijden (ook al hou je je dan wel aan de formele maximum snelheid).
pi_73145841
quote:
Op zondag 27 september 2009 00:07 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zeker nog nooit in een auto gezeten als chauffeur met iemand die achterin bijna dood ligt te gaan? Ademhaling die een minuut stopt, iemand die helemaal wegzakt? Maar: geen ambu beschikbaar, dus moet je zelf rijden. Nee zeker?
Of een sterfgeval in de nabije familie? Dat je hoort dat iemand plotseling heel slecht ligt door omstandigheden, en dat ze hooguit het leven nog een uur of anderhalf kunnen rekken terwijl jij nog 150 km moet rijden?

Is het dan nog steeds slechte planning? En geeft jou dat nog steeds het recht om je zo betweterig te gedragen?


Dan toeter je wel en rij je wel een stuk harder en haal je wel op de vluchtstrook in... dan ga je niet als een idioot een meter achter iemand rijden.... Verder mag jij er naast gaan liggen als je zo idioot bent dat jezelf zo in gevaar brengt. Overigens moet je als volwassen vent/vrouw toch wel enigszins al erop voorbereid kunnen zijn dat een familielid sterft als ie al in het ziekenhuis ligt. Wees dan verstandig en zorg er niet voor dat je familieleden ook zodirect voor jou langs moeten komen en nog erger dat anderen ook nog naar hun familielid moeten gaan door de door jou veroorzaakte ongeluk. Wat is dan nog egoistischer?
  zondag 27 september 2009 @ 16:50:56 #112
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_73151787
quote:
Op zondag 27 september 2009 00:32 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dan is het geen slechte planning, ik vind wel dat je realistisch moet zijn, als iemand op sterven ligt oké, maar dat geeft je nog niet het recht om je als een aso door het verkeer te begeven. Een politieagent zal hier ook geen boodschap aan hebben als ze je staande houden.
Ik kom misschien wat ongenuanceerd over, maar zo ben ik niet. In 9 van de 10 gevallen is het gewoon een slechte planning, mensen die een vergadering of een andere afspraak alleen halen als ze als een idioot gaan rijden.
Vaak is het slechte planning ja, dat ben ik met je eens. Feit is echter dat jij dat niet kan beoordelen en dat je vervolgens dus ook niet op de stoel van de agent moet gaan zitten. Of de politie er iets mee doet of niet, is niet aan jou om te beoordelen.
Een goede vriend van me heeft het al eens meegemaakt, een sterfgeval. Die is staande gehouden met 200+ op de snelweg, moest meekomen. Situatie uitgelegd, gegevens achtergelaten en mocht meteen door, als 'ie het maar veilig zou houden. Ze zouden wel alles checken en als z'n verhaal niet klopte was hij de lul. Die heeft uiteindelijk nergens een boete voor gekregen.
quote:
Hard rijden scheelt bijna niks in tijd, hooguit win je er 2 a 3 minuten mee. Dit terwijl je kans op een ongeluk drastisch toeneemt. Is het je dat risico waard?
Waar haal je dat vandaan? Op kleine stukken zal het inderdaad weinig zin hebben, maar ik heb ook al regelmatig een half uur van m'n reistijd af gereden door flink door te knallen. En hard rijden hoeft helemaal niet per definitie gevaarlijker te zijn dan 120 rijden. Je rijstijl en anticiperend vermogen zijn daarvoor veel meer van belang.
quote:
[...]

Waar zie jij staan dat ík vol in de remmen ga met een bumperklever achter mij? Ik kijk wel uit wat ik doe.
Slechts het gas loslaten volstaat prima.
Want dan mag je wel eigen rechter spelen?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 27 september 2009 @ 16:59:06 #113
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_73152043
quote:
Op zondag 27 september 2009 09:14 schreef Athmozz het volgende:

[..]

op zo'n moment laat je je dan ook niet staande houden & rijd je door tot waar je moet zijn, en mogen ze achteraf je rijbewijs + je auto desnoods hebben. Een rijbewijs haal je opnieuw, en een auto koop je opnieuw dus dat vormt geen probleem.
Het negeren van een stopteken icm je rijstijl zal bij de politie leiden tot een achtervolging met sirene en al, lijkt me niet handig. Je kunt er niet zomaar voor kiezen om geen gevolg te geven aan de staandehouding.
quote:
Op zondag 27 september 2009 12:33 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dat zijn ook extreme uitzonderingen natuurlijk. Alleen ik blijf bij mijn standpunt dat het in 9 van de 10 gevallen een slechte planning betreft. In het geval wat Dark_prince beschrijft zal de bestuurder ook wel flink met zijn grootlicht knipperen. Altans, dat hoop ik dan maar.
Dat zegt niets. Ik heb dat ook gehad met een doodziek iemand achterin, oprecht haast. En degene voor me vond het een goed idee om een remmentest te doen toen ik ivm haast knipperde met m'n grootlicht. . Prettig, als je zo hard in de remmen moet dat mensen bijna van de bank vliegen. Die vent heeft geen idee wat 'ie op zo'n moment met z'n belerende vingertje aanricht.
quote:
Op zondag 27 september 2009 09:54 schreef postmortum het volgende:

[..]

wat een huilverhaal Zo kun je wel alles gaan goed praten
Ik wil niks goedpraten, ik geef alleen aan dat het niet aan anderen is om te oordelen over waarom iemand hard rijdt.
quote:
Op zondag 27 september 2009 13:24 schreef koffiegast het volgende:

[..]



Dan toeter je wel en rij je wel een stuk harder en haal je wel op de vluchtstrook in... dan ga je niet als een idioot een meter achter iemand rijden.... Verder mag jij er naast gaan liggen als je zo idioot bent dat jezelf zo in gevaar brengt.
Ik zeg ook dat ik bumperkleven nooit zal doen en niet goedkeur. Waar het me om gaat is de mensen die constant links plakken 'want ze rijden al de maximumsnelheid'. Of mensen die gewoon de auto naar links gooien, ongeacht of je hard rijdt of niet. 'Moet je maar eerder vertrekken', dat volk . Hou je gewoon aan de regels, ga naar rechts als het kan en ga geen gevaarlijke situaties uitlokken. Dat iemand anders dat in jouw ogen al doet, ongeacht de reden ervan, geeft je niet het recht of de vrijbrief om dan maar hetzelfde te doen. Ga gewoon naar rechts als het kan en laat een ander lekker alleen met zn eigen beslommeringen.
quote:
Overigens moet je als volwassen vent/vrouw toch wel enigszins al erop voorbereid kunnen zijn dat een familielid sterft als ie al in het ziekenhuis ligt. Wees dan verstandig en zorg er niet voor dat je familieleden ook zodirect voor jou langs moeten komen en nog erger dat anderen ook nog naar hun familielid moeten gaan door de door jou veroorzaakte ongeluk. Wat is dan nog egoistischer?
Dat is een nonargument. Zo kun je wel bij alles zeggen 'moet je maar voorbereid zijn'. Punt is, dat het hier draait om momenten waarop je níet voorbereid bent. Een gezond persoon met een hartinfarct, bijvoorbeeld, of een tumor die er al jaren blijkt te zitten en ineens toeslaat. Dan lig je dus niet eerst in het ziekenhuis. Of zoals gesteld, de acute spoedsituatie waarbij geen ambu beschikbaar is. Je gaat iemand ook niet laten creperen, toch?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_73152411
quote:
Op zondag 27 september 2009 16:59 schreef Mikkie het volgende:
Ik zeg ook dat ik bumperkleven nooit zal doen en niet goedkeur. Waar het me om gaat is de mensen die constant links plakken 'want ze rijden al de maximumsnelheid'. Of mensen die gewoon de auto naar links gooien, ongeacht of je hard rijdt of niet. 'Moet je maar eerder vertrekken', dat volk . Hou je gewoon aan de regels, ga naar rechts als het kan en ga geen gevaarlijke situaties uitlokken. Dat iemand anders dat in jouw ogen al doet, ongeacht de reden ervan, geeft je niet het recht of de vrijbrief om dan maar hetzelfde te doen. Ga gewoon naar rechts als het kan en laat een ander lekker alleen met zn eigen beslommeringen.
Laat ik het zo zeggen, dat kwam op geen enkele manier duidelijk naar voren in je berichten. Als je nou gezegd had dat 'ja maximumsnelheid'-linksrijders had gezegd sure. Waar ik dacht dat we het over hadden was dat men wel doodleuk continu achter iedereen gaat bumperkleven.
quote:
Dat is een nonargument. Zo kun je wel bij alles zeggen 'moet je maar voorbereid zijn'. Punt is, dat het hier draait om momenten waarop je níet voorbereid bent. Een gezond persoon met een hartinfarct, bijvoorbeeld, of een tumor die er al jaren blijkt te zitten en ineens toeslaat. Dan lig je dus niet eerst in het ziekenhuis. Of zoals gesteld, de acute spoedsituatie waarbij geen ambu beschikbaar is. Je gaat iemand ook niet laten creperen, toch?
Je kunt zeggen wat je wilt, maar als jij doodleuk gaat bumperkleven en overal gekke capriolen uithaalt met een zieke achterin, moet je wel realiseren dat je ook een groot gevaar voor anderen bent. En dan is het niet bepaald raar dat mensen reageren op de manier waarop je in het verkeer te bezig gaat. Die andere mensen kunnen het ook niet ruiken dat je een zieke in de auto hebt. En verder acht ik dat zulke situaties veel eenvoudiger op te lossen zijn door te toeteren veelvoudig ipv achter iemand te bumperkleven... daar help je jezelf gewoon niet mee omdat het gros toch niet zal meewerken. Verder lijkt het me stug dat er geen ambulances beschikbaar zijn voor mensen die hartaanvallen en dergelijk krijgen, ik weet niet hoe het elders in Nederland is, maar hier in omgeving Amsterdam komt dat voor zover ik heb meegemaakt wel goed.
  zondag 27 september 2009 @ 17:17:49 #115
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_73152674
quote:
Op zondag 27 september 2009 16:50 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Vaak is het slechte planning ja, dat ben ik met je eens. Feit is echter dat jij dat niet kan beoordelen en dat je vervolgens dus ook niet op de stoel van de agent moet gaan zitten. Of de politie er iets mee doet of niet, is niet aan jou om te beoordelen.
Een goede vriend van me heeft het al eens meegemaakt, een sterfgeval. Die is staande gehouden met 200+ op de snelweg, moest meekomen. Situatie uitgelegd, gegevens achtergelaten en mocht meteen door, als 'ie het maar veilig zou houden. Ze zouden wel alles checken en als z'n verhaal niet klopte was hij de lul. Die heeft uiteindelijk nergens een boete voor gekregen.
[..]

Waar haal je dat vandaan? Op kleine stukken zal het inderdaad weinig zin hebben, maar ik heb ook al regelmatig een half uur van m'n reistijd af gereden door flink door te knallen. En hard rijden hoeft helemaal niet per definitie gevaarlijker te zijn dan 120 rijden. Je rijstijl en anticiperend vermogen zijn daarvoor veel meer van belang.
[..]

Want dan mag je wel eigen rechter spelen?
Het eerste gedeelte ben ik wel met je eens, dat zijn ook uitzonderingen. Alhoewel ik heel nuchter tegen dit soort dingen aankijk zullen er mensen zijn die dat niet doen. Met andere woorden: het zal voor mij geen motivatie zijn om met 200+ naar de plaats van bestemming toe te gaan. Nogmaals, ieder zijn mening.

Dan het tweede gedeelte, ik ken je persoonlijk niet en kan dus ook geen mening vormen over je manier van rijden. Jij kunt dan wel beter anticiperen, maar kun jij dan ook zo snel reageren als iemand die niet oplet zijn auto voor die van jou gooit? ik durf dit in twijfel te trekken. Je hebt altijd een onzekere factor in het verkeer wat je totaal niet in de hand hebt.


Tot slot het derde gedeelte,
Nee, voor eigen rechter spelen mag nooit.
Er zit alleen wel een verschil tussen het gas loslaten en daadwerkelijk remmen.
Een bumperklever zal al snel meer agressie voelen wanneer hij/zij de remlichten van zijn voorganger ziet oplichten.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_73154094
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:23 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Jawel, maar ik ben het er gewoon niet mee eens. Sommige mensen vinden namelijk 200m afstand al 'niet meer veilig' en gaan dan naar links. Je reinste bullshit.
Ik heb geen idee wat dan een normale afstand is, maar er wordt twee seconde afstand aangeraden en in de randstad haal je dat alleen 's nachts. Probeer maar twee seconde afstand te houden op de A16, gegarandeerd dat iemand denkt 'goh wat een mooie ruimte, ik gooi 'm er even tussen'. Dus dat iemand het op een druk stuk weg voor elkaar krijgt om een bizarre hoeveelheid afstand te laten vallen en dan al in te gaan halen, lijkt me stug. En als het niet druk is, is de kans dat iemand gaat inhalen en meteen nog iemand achter zich heeft die hem/haar weer in wil gaan halen niet zo groot.
Sanity is (not) statistical
pi_73154186
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Het volledig bewust veroorzaken van een levensgevaarlijke situatie en mogelijk een ongeluk waarbij gewonden of zelfs doden kunnen vallen vind jij slim?

Je kunt je ook eens bedenken dat er wellicht wel een reden is dat iemand haast heeft. Wie ben jij om de betweterige, belerende zakkenwasser uit te hangen?
Of je nu twee meter achter iemand rijdt of tien, je gaat nog steeds even hard hoor.
quote:
Op zondag 27 september 2009 00:07 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zeker nog nooit in een auto gezeten als chauffeur met iemand die achterin bijna dood ligt te gaan? Ademhaling die een minuut stopt, iemand die helemaal wegzakt? Maar: geen ambu beschikbaar, dus moet je zelf rijden. Nee zeker?
Of een sterfgeval in de nabije familie? Dat je hoort dat iemand plotseling heel slecht ligt door omstandigheden, en dat ze hooguit het leven nog een uur of anderhalf kunnen rekken terwijl jij nog 150 km moet rijden?

Is het dan nog steeds slechte planning? En geeft jou dat nog steeds het recht om je zo betweterig te gedragen?
Eh, misschien zeg ik iets geks hoor, maar doe je dan niet je alarmlichten aan of zo? Of pak gewoon de vluchtstrook. Dat ding is er voor noodgevallen, iemand die achterin je auto dood ligt te gaan lijkt me daar wel onder vallen.

Iemand heeft me ooit eens verteld dat je in zo'n situatie na contact met de meldkamer wel te hard mag rijden e.d. Weet niet of het waar is, maar werd me verteld door iemand die op de ambulance heeft gezeten.

Verder hebben we het wel over uitzonderingen he. De mensen waar ik last van heb zijn altijd van die zakenpakken in zo'n pooierbak waar de bank nog eigenaar van is, die vaak ondertussen nog lekker zitten te bellen en zo. Als iemand achter me in beeld komt terwijl ie met alarmlichten aan rijdt of zo, dan denk ik wel 'goh, er zal wel wat zijn' en dan ga ik opzij. Maar niet zomaar omdat iemand vindt dat 120 niet hard genoeg is, terwijl er voor mij ook gewoon een auto rijdt en ik ook niet harder kan, al zou ik het willen.

[ Bericht 55% gewijzigd door Maeghan op 27-09-2009 18:06:17 ]
Sanity is (not) statistical
pi_73165801
quote:
Op zondag 27 september 2009 18:00 schreef Maeghan het volgende:
Eh, misschien zeg ik iets geks hoor, maar doe je dan niet je alarmlichten aan of zo? Of pak gewoon de vluchtstrook. Dat ding is er voor noodgevallen, iemand die achterin je auto dood ligt te gaan lijkt me daar wel onder vallen.
op zich is de pechstrook nemen zelfs maar een minieme overtreding (in belgie dan toch). Inhalen over de pechstrook is goedkoper dan 145km/u geflitst worden op de snelweg... Ik heb dit ook onlangs pas opgemerkt, dus nu snij ik als het stuk naar de afrit in de file sta gewoon de laatste 2 of 3km over de pechstrook. Bespaart mij dagelijks zowat 20 minuutjes, en voor die ene boete per maand die je binnen krijgt kost je dat maar een kleine 10¤ per uur. Best schappelijk dus
quote:
Als iemand achter me in beeld komt terwijl ie met alarmlichten aan rijdt of zo, dan denk ik wel 'goh, er zal wel wat zijn' en dan ga ik opzij. Maar niet zomaar omdat iemand vindt dat 120 niet hard genoeg is, terwijl er voor mij ook gewoon een auto rijdt en ik ook niet harder kan, al zou ik het willen.
Alarmlichten zie je niet vanop afstand als je daarbij nog eens gewone lichten aan hebt hoor, dan kan je beter gewoon met je grootlichten knipperen, dat is véél effectiever
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')