Helemaal verkeerd vermoed; TS ergert zich voornamelijk aan het feit dat er een hoop kutmongolen rondrijden die vinden dat ze de koning van de weg zijn, en verder geen aandacht besteden aan de rest van het verkeer, net zoals jij eigenlijk hier post zonder ook maar te lezen wat er staat.quote:Op vrijdag 25 september 2009 23:51 schreef TNA het volgende:
De OP is me te lang, maar ik vermoed dat je een opgefokte tokkie bent die niet snapt dat je beter relaxed kunt rijden om op een uur reistijd welgeteld één minuut later aan te komen.
Anders maak een kloontje aan en ga vervolgens je kloon verdedigen met je originele accountquote:Op vrijdag 25 september 2009 23:55 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Helemaal verkeerd vermoed; TS ergert zich voornamelijk aan het feit dat er een hoop kutmongolen rondrijden die vinden dat ze de koning van de weg zijn, en verder geen aandacht besteden aan de rest van het verkeer, net zoals jij eigenlijk hier post zonder ook maar te lezen wat er staat.
Ik kan me best wat voorstellen bij de reactie van TS.
Dat scheelt me weer wat leeswerk.quote:Op vrijdag 25 september 2009 23:55 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Helemaal verkeerd vermoed; TS ergert zich voornamelijk aan het feit dat er een hoop kutmongolen rondrijden die vinden dat ze de koning van de weg zijn, en verder geen aandacht besteden aan de rest van het verkeer, net zoals jij eigenlijk hier post zonder ook maar te lezen wat er staat.
Ik kan me best wat voorstellen bij de reactie van TS.
Dat ik ga die shit echt niet lezen.quote:
Perfect wil ik niet zeggen.. maar ik geef aan wanneer het hoort.. kleef niet aan de bumpers en houdt me in ieder geval aan de minimum snelheidquote:
quote:Op vrijdag 25 september 2009 23:55 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Helemaal verkeerd vermoed; TS ergert zich voornamelijk aan het feit dat er een hoop kutmongolen rondrijden die vinden dat ze de koning van de weg zijn, en verder geen aandacht besteden aan de rest van het verkeer, net zoals jij eigenlijk hier post zonder ook maar te lezen wat er staat.
Ik kan me best wat voorstellen bij de reactie van TS.
Klopt.. 9 van de 10 keer heb ik ook zoiets van 3..2..1.. ja hoor.. Deze had ik niet verwacht om 6:15 in de ochtend.. En als ik met groot licht en claxon ga lopen spelen dan ben ik niet veel beter dan die kutmongool die toen achter mij aan reed..quote:Op vrijdag 25 september 2009 23:59 schreef Crutch het volgende:
Okay, helemaal gelezen![]()
Klacht terecht, maaaaaaaaar jij had kunnen inschatten dat die Ford Ka() de vrachtwagen zou gaan inhalen.
Overigens heb jij ook groot licht en een claxon om die Ka wat sneller vooruit te pushen.
TS heeft voor het eerst zonder rij-instructeur/ouders gereden.quote:
Whehehe, dat zei ik ookquote:Op zaterdag 26 september 2009 00:04 schreef Genius-F het volgende:
Bovendien kom je over alsof je net je rijbewijs hebt en doet alsof jij het perfect weet.
Ik heb hem inderdaad niet lang.. maar ruim 1,5 jaar... Maar sinds dat ik hem heb rij ik wel elke dag voor m'n werk van Arnhem naar Utrecht en visa versa.. Dus rij ervaring genoegquote:Op zaterdag 26 september 2009 00:04 schreef Genius-F het volgende:
TS heeft gelijk, maar daar moet je je maar op instellen dan als het altijd zo gaat. Bovendien kom je over alsof je net je rijbewijs hebt en doet alsof jij het perfect weet.
quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:12 schreef swarmahoer het volgende:
ts kan zelf niet rijden, als je rechts ingehaald wordt betekent dat dat je daar zelf had kunnen rijden
ts rijdt onnodig links
Jij kent die types dus niet die nog net ff snel voorbij schieten? Of ben je er zelf zo één?quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:12 schreef swarmahoer het volgende:
ts kan zelf niet rijden, als je rechts ingehaald wordt betekent dat dat je daar zelf had kunnen rijden
ts rijdt onnodig links
quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:17 schreef WurM het volgende:
[..]
TS heeft voor het eerst zonder rij-instructeur/ouders gereden.
als iemand niet naar rechts gaat terwijl die er genoeg tijd/ruimte voor heeft ga ik er idd rechts langs, maar niet per definitie alquote:Op zaterdag 26 september 2009 00:22 schreef JBi het volgende:
[..]
Jij kent die types dus niet die nog net ff snel voorbij schieten? Of ben je er zelf zo één?
Maar... daar zijn die dingen toch voor?quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:26 schreef swarmahoer het volgende:
en ik ga ook niet drukken of met groot licht seinen of toeteren
Dit was dus niet zo'n geval.. dit was dus zo'n King of the Road typje.. En de afstand waar het over ging was misschien 4 auto's.. dus.. voor 4 auto's ga ik niet even rechts rijden..quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:26 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
als iemand niet naar rechts gaat terwijl die er genoeg tijd/ruimte voor heeft ga ik er idd rechts langs, maar niet per definitie al
en ik ga ook niet drukken of met groot licht seinen of toeteren
Lol, ja maar niet in dit soort situaties!quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:28 schreef Crutch het volgende:
[..]
Maar... daar zijn die dingen toch voor?
Waarom denk je dat ik m'n hart luchtquote:Op zaterdag 26 september 2009 00:37 schreef CasB het volgende:
Maak je niet zo druk joh, is slecht voor je hart.
quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:12 schreef JBi het volgende:
[..]
en houdt me in ieder geval aan de minimum snelheid
quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:22 schreef FB14 het volgende:
TS heeft gelijk. Niets zo irritant als vrouwen/bejaarden die hem ervoor gooien als je met 140 aankomt op de linkerbaan. Direct van de weg afdrukken.
quote:Op zaterdag 26 september 2009 03:54 schreef AAAAAA het volgende:
Maar de A12 isA1
A2, A4, A5, A6, A7, A8, A9, A10, A12, A13, A15, A16, A17, A18, A20, A22, A27, A28, A29, A30, A31, A32, A35, A37, A38, A44, A50, A58, A59, A65, A67, A73, A76, A77, A79, A200, A208, A256, A261, A270, A325, A326, A348
zijn inderdaad een drama. Je rijd wel als een miet, dat wel, maar je hebt een punt.
Je hebt gelijk. Vroeger had je huizen OMDAT er bedrijven waren. Nu moet bedrijven en wegen weggetreiterd worden OMDAT er huizen zijn. Omgekeerde wereld. Proost.quote:
Oooohh... is dat het?quote:Op zaterdag 26 september 2009 04:22 schreef rekenwonder het volgende:
Drinken en rijden gaan niet samen, TS :-)
TS werd verrast om 6:10 in de morgen.. Dan slaapt merendeel van jullie nog dunkt me..quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:08 schreef In_Qontrol het volgende:
TS laat zich klemrijdenTS laat zich opjagen door een golfrijder
quote:
Stond je stil? Knap van de golf dat hij maar 16 meter nodig heeft op je rechts in te halen..quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:34 schreef JBi het volgende:
[..]
Dit was dus niet zo'n geval.. dit was dus zo'n King of the Road typje.. En de afstand waar het over ging was misschien 4 auto's.. dus.. voor 4 auto's ga ik niet even rechts rijden..
1,5 jaar elke dag hetzelfde stuk rijden rijervaring noemenquote:Op zaterdag 26 september 2009 00:19 schreef JBi het volgende:
[..]
Ik heb hem inderdaad niet lang.. maar ruim 1,5 jaar... Maar sinds dat ik hem heb rij ik wel elke dag voor m'n werk van Arnhem naar Utrecht en visa versa.. Dus rij ervaring genoeg
Ik doe niet alsof ik het perfect weet, zoals ik hierboven al zei.. ik rij niet perfect.. maar doe wel de benodigde dingen die nodig zijn om veilig te rijden.. Sure, ik rij niet altijd 120 Kmph.. ik rij ook wel 's 140.. 150.. Maar ik geef niet aan mijn voorganger door van he.. King of the Road here.. aan de kant! Daar hebben we andere automerken voor
Oh.. dan heb ik dus ook altijd en overal voorrang?quote:Op zaterdag 26 september 2009 10:57 schreef Mopst3r het volgende:
Jij kan zelf niet autorijden TS, leaserijders hebben altijd voorrang dat weet je toch....
Huilie
Sjeezen___!!
Dat zeg je nu.. dit is 'n klaagbaak.. geen afzeikbaakquote:Op zaterdag 26 september 2009 11:18 schreef gniffie het volgende:
Ik zou echt niet bij jou in de auto willen zitten, je rijdt echt als een paranoide stuk vreten
Kortom: jij rijdt onnodig links.quote:Op vrijdag 25 september 2009 23:48 schreef JBi het volgende:
Aangezien de rechter rijbaan niet echt doorrijd.. 100 Kmph... kies ik er voor om weer even links te gaan rijden.. ik bedoel de max. snelheid is toch 120 Kmph, dus waarom zou ik dan ook niet die snelheid aanhouden toch? Ik zit nog niet eens op de 120 Kmph of er komt een Volvo aan sjeezen, en je raad het al.. van rechts.. Hij schiet me voorbij gaat naar links zonder aan te geven, want een Volvo-rijder hoeft dat niet! Nog 'n klein stuk links blijven rijden en dan is er rechts weer plek om rustig verder te rijden..
Niet alleen het zelfde stuk vriend..quote:Op zaterdag 26 september 2009 09:46 schreef cvboer het volgende:
[..]
1,5 jaar elke dag hetzelfde stuk rijden rijervaring noemenna 1,5 jaar heb je een beetje rijervaring, zeker niet genoeg.
Niet helemaal waar hoor. Je wordt soms weleens rechts ingehaald terwijl zo'n auto maar net tussen het verkeer door past. Echt net. Ik rij dan niet meer op de rechterbaan omdat de afstand tot mijn voorganger niet meer veilig zou zijn en dan komt er zo'n idioot die 'm er gewoon tussendoor fietst en z'n auto op gevaarlijke afstand voor jou gooit.quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:12 schreef swarmahoer het volgende:
ts kan zelf niet rijden, als je rechts ingehaald wordt betekent dat dat je daar zelf had kunnen rijden
ts rijdt onnodig links
quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:31 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Niet helemaal waar hoor. Je wordt soms weleens rechts ingehaald terwijl zo'n auto maar net tussen het verkeer door past. Echt net. Ik rij dan niet meer op de rechterbaan omdat de afstand tot mijn voorganger niet meer veilig zou zijn en dan komt er zo'n idioot die 'm er gewoon tussendoor fietst en z'n auto op gevaarlijke afstand voor jou gooit.
Nooit meegemaakt?
Precies!quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:27 schreef Athmozz het volgende:
als je 120 rijdt waar je 120 mag moet je gewoon opzij gaan als er rechts ruimte is, er zijn nog steeds mensen die sneller willen, en je bent verplicht om zo rechts mogelijk te rijden op je baan, dus oprotten en de rest door laten rijden als ze daar zin in hebben (of niet klagen dat je rechts ingehaald wordt)
ik zeg; iedereen elke 5 jaar opnieuw een rijvaardigheidstest laten afleggen, dan kunnen ze eens beginnen met die fossielen van de baan halen.![]()
Kortom: jij leest niet goed of niet alles..quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:28 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Kortom: jij rijdt onnodig links.
Ik had 'n collega, en die komt uit Roemenië.. Hij zei dat ze daar gewoon geen regels hebben... en iedereen maar wat aankloot.. Alsof je daar je rijbewijs bij 'n pak melk kon krijgen..quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:37 schreef Maeghan het volgende:
Iemand had het trouwens over Belgie, volgens mij wonen daar echt de slechtste bestuurders ter wereld. Dit jaar vier keer door Belgie heen gereden en drie ongelukken gezien net een beetje zuidelijk van de Ring Antwerpen.
veel mensen hebben hier nog hun rijbewijs van de tijd dat je het gewoon kon afhalen (mensen vanaf een jaar of 50 konden er gewoon om gaan), en veel recente chauffeurs hebben het van hun ouders geleerd (die zelf geen les gehad hebben). Tel daarbij nog eens totaal onoverzichtelijke wegen die in slechte staat zijn bij, en een hoop vrachtwagens met transitverkeer, en dan heb je inderdaad véél ongelukken (gelukkig meestal blikschade).quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:37 schreef Maeghan het volgende:
Iemand had het trouwens over Belgie, volgens mij wonen daar echt de slechtste bestuurders ter wereld. Dit jaar vier keer door Belgie heen gereden en drie ongelukken gezien net een beetje zuidelijk van de Ring Antwerpen.
Daar gaat het mij dus om.. het opvangen van fouten die anderen maken.. Tuurlijk maak ik ook wel 's een fout, vergeet ik 'n keer bij 'n rotonde 't knipperlicht..quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:46 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik zit zelf vaak op de baan, en kom bijna dagelijks tegen dat ik fouten van een ander moet corrigeren. Ik ga niet zeggen dat ik er nooit maak, maar er is wel een enorm verschil in het aantal fouten die ik maak, en het aantal fouten die ik moet opvangen.
Daar heb jij weer gelijk inquote:Op zaterdag 26 september 2009 13:30 schreef JBi het volgende:
[..]
Niet alleen het zelfde stuk vriend..
En daarbij.. ben ik het niet helemaal met je eens over de duur.. Ik ben van mening dat 1,5 jaar niet uitmaakt.. Maar hoe vaak je in die 1,5 jaar in de auto hebt gezeten.. Als ik 5 dagen per week rij, en iemand anders 2 dagen per week in die zelfde 1,5 jaar.. doe ik toch meer rijervaring..
Jij hebt misschien meer ervaring omdat jij je rijbewijs al 5 jaar hebt ofzo..
Laat ik het dan zo zeggen.. Ik heb 1,5 jaar rijervaring.. Niet dat dat wat uitmaakt.. Er zijn ook mensen die hebben 't rijbewijs 20 jaar.. en kunnen nog niet rijden..
Maar goed..
Jawel, maar ik ben het er gewoon niet mee eens. Sommige mensen vinden namelijk 200m afstand al 'niet meer veilig' en gaan dan naar links. Je reinste bullshit.quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:35 schreef JBi het volgende:
[..]
Kortom: jij leest niet goed of niet alles..
quote:Op zaterdag 26 september 2009 15:03 schreef slindenau het volgende:
@TS: kijk eens naar je eigen ondertitel
Niet waar. Dat is de ruitenwisser, richting geef je aan met het rechter pookjequote:Op vrijdag 25 september 2009 23:48 schreef JBi het volgende:
LINKS VAN HET STUUR KAN JE RICHTING AANGEVEN
In wat voor auto rij jij?quote:Op zaterdag 26 september 2009 16:06 schreef Ra1kkoneN het volgende:
[..]
Niet waar. Dat is de ruitenwisser, richting geef je aan met het rechter pookje
quote:
Linksrijders die klagen over het weggedrag van anderenquote:Op vrijdag 25 september 2009 23:48 schreef JBi het volgende:Aangezien de rechter rijbaan niet echt doorrijd.. 100 Kmph... kies ik er voor om weer even links te gaan rijden.. ik bedoel de max. snelheid is toch 120 Kmph, dus waarom zou ik dan ook niet die snelheid aanhouden toch? Ik zit nog niet eens op de 120 Kmph of er komt een Volvo aan sjeezen, en je raad het al.. van rechts.. Hij schiet me voorbij gaat naar links zonder aan te geven, want een Volvo-rijder hoeft dat niet! Nog 'n klein stuk links blijven rijden en dan is er rechts weer plek om rustig verder te rijden..
quote:Op zaterdag 26 september 2009 16:34 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Linksrijders die klagen over het weggedrag van anderen
Zo hee... jij bent stoer!!!quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:11 schreef NekoKoneko het volgende:
Voor plakkende mensen heb ik een rempedaal. Tik ik eerst een kaar aan, als ze daarna blijven plakken of ze gaan met het groot licht knipperen ga ik vol in de ankersDan kunnen ze opeens wel afstand houden.
Nederland zit gewoon vol met mongolen die niet kunnen rijden. Kun je niks aan doen. Ik houd zelf wel altijd voldoende afstand met de wagen voor me.
Das niet stoer, das slim.quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zo hee... jij bent stoer!!!
Zeker net je rijbewijs?
Tief jij ff lekker op..quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:00 schreef amvrosios het volgende:
TS heeft ook 2 weken zn rijbewijs hoorfag
En bij jou zit ie rechts..quote:
Plotseling gaan remmen op hoge snelheid als iemand heel dicht achterop je zit is inderdaad erg slim...quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:31 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Das niet stoer, das slim.
Die mensen die 2 meter achter je blijven rijden zouden ze hun rijbewijs moeten afpakken. Een klein dingetje kan maar gebeuren of ze hebben een ongeluk veroorzaakt. Uiteraard zeg ik dit als de auto voor hun al met 140 wegtukt en niet met 100 waar men 120 mag.
je moet het dan ook wel vakkundig toepassenquote:Op zaterdag 26 september 2009 19:31 schreef slindenau het volgende:
[..]
Plotseling gaan remmen op hoge snelheid als iemand heel dicht achterop je zit is inderdaad erg slim...
Het volledig bewust veroorzaken van een levensgevaarlijke situatie en mogelijk een ongeluk waarbij gewonden of zelfs doden kunnen vallen vind jij slim?quote:
Haast is gewoon een slap lul verhaaltje, het is een gevolg van een slechte planning.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het volledig bewust veroorzaken van een levensgevaarlijke situatie en mogelijk een ongeluk waarbij gewonden of zelfs doden kunnen vallen vind jij slim?
Je kunt je ook eens bedenken dat er wellicht wel een reden is dat iemand haast heeft. Wie ben jij om de betweterige, belerende zakkenwasser uit te hangen?
Zeker nog nooit in een auto gezeten als chauffeur met iemand die achterin bijna dood ligt te gaan? Ademhaling die een minuut stopt, iemand die helemaal wegzakt? Maar: geen ambu beschikbaar, dus moet je zelf rijden. Nee zeker?quote:Op zondag 27 september 2009 00:02 schreef cvboer het volgende:
[..]
Haast is gewoon een slap lul verhaaltje, het is een gevolg van een slechte planning.
Lekker individualistisch weer, de hele wereld draait immers om jou. Ik ga lachen als jij ooit geen afscheid kan nemen van een dierbaar familielid omdat iemand anders vond dat jij niet wat te snel mocht rijdenquote:Op zondag 27 september 2009 00:02 schreef cvboer het volgende:
[..]
Verder interesseert het mij geen zak waarom iemand haast heeft, daarom hoeft ie nog geen onnodig risico te nemen.
Dan is het geen slechte planning, ik vind wel dat je realistisch moet zijn, als iemand op sterven ligt oké, maar dat geeft je nog niet het recht om je als een aso door het verkeer te begeven. Een politieagent zal hier ook geen boodschap aan hebben als ze je staande houden.quote:Op zondag 27 september 2009 00:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zeker nog nooit in een auto gezeten als chauffeur met iemand die achterin bijna dood ligt te gaan? Ademhaling die een minuut stopt, iemand die helemaal wegzakt? Maar: geen ambu beschikbaar, dus moet je zelf rijden. Nee zeker?
Of een sterfgeval in de nabije familie? Dat je hoort dat iemand plotseling heel slecht ligt door omstandigheden, en dat ze hooguit het leven nog een uur of anderhalf kunnen rekken terwijl jij nog 150 km moet rijden?
Is het dan nog steeds slechte planning? En geeft jou dat nog steeds het recht om je zo betweterig te gedragen?
Leuk. Lachen man. Jij bent echt stoer. Zullen nog wel eens zien of je hetzelfde praat als je je geplande actie uitvoert bij een SUV van 3 ton die jouw autotje de vangrail in katapuleert waarna je overreden wordt door een vrachtwagen. Wat jij doet is overigens artikel 5 en ik hoop dat ze direct je rijbewijs afnemen en nooit meer terugnemen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:11 schreef NekoKoneko het volgende:
Voor plakkende mensen heb ik een rempedaal. Tik ik eerst een kaar aan, als ze daarna blijven plakken of ze gaan met het groot licht knipperen ga ik vol in de ankersDan kunnen ze opeens wel afstand houden.
Nederland zit gewoon vol met mongolen die niet kunnen rijden. Kun je niks aan doen. Ik houd zelf wel altijd voldoende afstand met de wagen voor me.
op zo'n moment laat je je dan ook niet staande houden & rijd je door tot waar je moet zijn, en mogen ze achteraf je rijbewijs + je auto desnoods hebben. Een rijbewijs haal je opnieuw, en een auto koop je opnieuw dus dat vormt geen probleem.quote:Op zondag 27 september 2009 00:32 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dan is het geen slechte planning, ik vind wel dat je realistisch moet zijn, als iemand op sterven ligt oké, maar dat geeft je nog niet het recht om je als een aso door het verkeer te begeven. Een politieagent zal hier ook geen boodschap aan hebben als ze je staande houden.
Ik heb onlangs voor zo'n reden vrij hard moeten terugrijden, en ik ben er in geslaagd voor een traject waar anderen normaal zo'n 1u45 tot 2u over rijden af te leggen in net geen uur. De kans op ongelukken is inderdaad groter, maar op zo'n moment ga je er gewoon vanuit dat het nu eens aan de anderen is om jouw fouten op te vangen. Verder; je kan gerust extreem snel door het verkeer gaan zonder onveilig te gaan rijden. Gewoon op de snelweg én je gewone lichten, en je mistlichten en je grootlichten op zetten, en iedereen ziet je gewoon komen, dus geen last van mensen die opeens naar links gaan. Op gewone banen ook met grootlicht rijden, en als er tegenliggers komen gewoon even uitzetten, maar het feit dat je met grootlicht komt aanzetten weet een medeweggebruiker direct dat je een (veel) te hoge snelheid op zal hebben.quote:Hard rijden scheelt bijna niks in tijd, hooguit win je er 2 a 3 minuten mee. Dit terwijl je kans op een ongeluk drastisch toeneemt. Is het je dat risico waard?
wat een huilverhaalquote:Op zondag 27 september 2009 00:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zeker nog nooit in een auto gezeten als chauffeur met iemand die achterin bijna dood ligt te gaan? Ademhaling die een minuut stopt, iemand die helemaal wegzakt? Maar: geen ambu beschikbaar, dus moet je zelf rijden. Nee zeker?
Of een sterfgeval in de nabije familie? Dat je hoort dat iemand plotseling heel slecht ligt door omstandigheden, en dat ze hooguit het leven nog een uur of anderhalf kunnen rekken terwijl jij nog 150 km moet rijden?
Is het dan nog steeds slechte planning? En geeft jou dat nog steeds het recht om je zo betweterig te gedragen?
meestal zal het slechts intrekking voor 3 maand zijn, en zélfs als ze het helemaal afnemen dan ben je in België althans een maandje na je rijverbod alweer in het bezit van een rijbewijs.quote:Op zondag 27 september 2009 10:25 schreef cvboer het volgende:
Met opnieuw halen van je rijbewijs zul je zeker 3/4 jaar bezig zijn. tot die tijd mag je dus met het ov naar je werk/school. Wel ben ik met je eens dat je een auto zo weer koopt, al hoewel dat natuurlijk niet voor iedereen opgaat. Mocht ik ooit in een dergelijke situatie terecht komen dan zal ik het wel zó doen dat ik binnen alle invorderingen blijf, ik kan simpelweg mijn rijbewijs niet missen.
Dat zijn ook extreme uitzonderingen natuurlijk. Alleen ik blijf bij mijn standpunt dat het in 9 van de 10 gevallen een slechte planning betreft. In het geval wat Dark_prince beschrijft zal de bestuurder ook wel flink met zijn grootlicht knipperen. Altans, dat hoop ik dan maar.quote:Op zondag 27 september 2009 12:21 schreef Dark_Prince het volgende:
Bij een oude aflevering van wegmisbruikers hadden ze ook een auto aangehouden die 160+ reed waar je 80 mocht. Die kerel die had vrouw achterin liggen met heel veel pijn. Die lieten ze ook doorrijden zonder een bekeuring te geven.
'De minimum snelheid' bestaat al een paar jaar niet meer. Wel een 'minimum constructie snelheid', zodat bijvoorbeeld bromscooters en landbouwtrekkers niet op de snelweg mogen, maar al het andere valt onder artikel 5. Daar mogen ze alle idioten aan opknopen die gevaarlijk rijden, waaronder dus ook 'gevaarlijk snelheidsverschil tov overig verkeer'. 60 rijden terwijl de rest 120 rijdt is dus strafbaar onder artikel 5. Omgekeerd is het trouwens net zo strafbaar om met 120kmh in dikke mist langs een stilstaande file te rijden (ook al hou je je dan wel aan de formele maximum snelheid).quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:12 schreef JBi het volgende:
[..]
Perfect wil ik niet zeggen.. maar ik geef aan wanneer het hoort.. kleef niet aan de bumpers en houdt me in ieder geval aan de minimum snelheid
quote:Op zondag 27 september 2009 00:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zeker nog nooit in een auto gezeten als chauffeur met iemand die achterin bijna dood ligt te gaan? Ademhaling die een minuut stopt, iemand die helemaal wegzakt? Maar: geen ambu beschikbaar, dus moet je zelf rijden. Nee zeker?
Of een sterfgeval in de nabije familie? Dat je hoort dat iemand plotseling heel slecht ligt door omstandigheden, en dat ze hooguit het leven nog een uur of anderhalf kunnen rekken terwijl jij nog 150 km moet rijden?
Is het dan nog steeds slechte planning? En geeft jou dat nog steeds het recht om je zo betweterig te gedragen?
Vaak is het slechte planning ja, dat ben ik met je eens. Feit is echter dat jij dat niet kan beoordelen en dat je vervolgens dus ook niet op de stoel van de agent moet gaan zitten. Of de politie er iets mee doet of niet, is niet aan jou om te beoordelen.quote:Op zondag 27 september 2009 00:32 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dan is het geen slechte planning, ik vind wel dat je realistisch moet zijn, als iemand op sterven ligt oké, maar dat geeft je nog niet het recht om je als een aso door het verkeer te begeven. Een politieagent zal hier ook geen boodschap aan hebben als ze je staande houden.
Ik kom misschien wat ongenuanceerd over, maar zo ben ik niet. In 9 van de 10 gevallen is het gewoon een slechte planning, mensen die een vergadering of een andere afspraak alleen halen als ze als een idioot gaan rijden.
Waar haal je dat vandaan? Op kleine stukken zal het inderdaad weinig zin hebben, maar ik heb ook al regelmatig een half uur van m'n reistijd af gereden door flink door te knallen. En hard rijden hoeft helemaal niet per definitie gevaarlijker te zijn dan 120 rijden. Je rijstijl en anticiperend vermogen zijn daarvoor veel meer van belang.quote:Hard rijden scheelt bijna niks in tijd, hooguit win je er 2 a 3 minuten mee. Dit terwijl je kans op een ongeluk drastisch toeneemt. Is het je dat risico waard?
Want dan mag je wel eigen rechter spelen?quote:[...]
Waar zie jij staan dat ík vol in de remmen ga met een bumperklever achter mij? Ik kijk wel uit wat ik doe.
Slechts het gas loslaten volstaat prima.
Het negeren van een stopteken icm je rijstijl zal bij de politie leiden tot een achtervolging met sirene en al, lijkt me niet handig. Je kunt er niet zomaar voor kiezen om geen gevolg te geven aan de staandehouding.quote:Op zondag 27 september 2009 09:14 schreef Athmozz het volgende:
[..]
op zo'n moment laat je je dan ook niet staande houden & rijd je door tot waar je moet zijn, en mogen ze achteraf je rijbewijs + je auto desnoods hebben. Een rijbewijs haal je opnieuw, en een auto koop je opnieuw dus dat vormt geen probleem.
Dat zegt niets. Ik heb dat ook gehad met een doodziek iemand achterin, oprecht haast. En degene voor me vond het een goed idee om een remmentest te doen toen ik ivm haast knipperde met m'n grootlicht.quote:Op zondag 27 september 2009 12:33 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat zijn ook extreme uitzonderingen natuurlijk. Alleen ik blijf bij mijn standpunt dat het in 9 van de 10 gevallen een slechte planning betreft. In het geval wat Dark_prince beschrijft zal de bestuurder ook wel flink met zijn grootlicht knipperen. Altans, dat hoop ik dan maar.
Ik wil niks goedpraten, ik geef alleen aan dat het niet aan anderen is om te oordelen over waarom iemand hard rijdt.quote:Op zondag 27 september 2009 09:54 schreef postmortum het volgende:
[..]
wat een huilverhaalZo kun je wel alles gaan goed praten
Ik zeg ook dat ik bumperkleven nooit zal doen en niet goedkeur. Waar het me om gaat is de mensen die constant links plakken 'want ze rijden al de maximumsnelheid'. Of mensen die gewoon de auto naar links gooien, ongeacht of je hard rijdt of niet. 'Moet je maar eerder vertrekken', dat volkquote:Op zondag 27 september 2009 13:24 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Dan toeter je wel en rij je wel een stuk harder en haal je wel op de vluchtstrook in... dan ga je niet als een idioot een meter achter iemand rijden.... Verder mag jij er naast gaan liggen als je zo idioot bent dat jezelf zo in gevaar brengt.
Dat is een nonargument. Zo kun je wel bij alles zeggen 'moet je maar voorbereid zijn'. Punt is, dat het hier draait om momenten waarop je níet voorbereid bent. Een gezond persoon met een hartinfarct, bijvoorbeeld, of een tumor die er al jaren blijkt te zitten en ineens toeslaat. Dan lig je dus niet eerst in het ziekenhuis. Of zoals gesteld, de acute spoedsituatie waarbij geen ambu beschikbaar is. Je gaat iemand ook niet laten creperen, toch?quote:Overigens moet je als volwassen vent/vrouw toch wel enigszins al erop voorbereid kunnen zijn dat een familielid sterft als ie al in het ziekenhuis ligt. Wees dan verstandig en zorg er niet voor dat je familieleden ook zodirect voor jou langs moeten komen en nog erger dat anderen ook nog naar hun familielid moeten gaan door de door jou veroorzaakte ongeluk. Wat is dan nog egoistischer?
Laat ik het zo zeggen, dat kwam op geen enkele manier duidelijk naar voren in je berichten. Als je nou gezegd had dat 'ja maximumsnelheid'-linksrijders had gezegd sure. Waar ik dacht dat we het over hadden was dat men wel doodleuk continu achter iedereen gaat bumperkleven.quote:Op zondag 27 september 2009 16:59 schreef Mikkie het volgende:
Ik zeg ook dat ik bumperkleven nooit zal doen en niet goedkeur. Waar het me om gaat is de mensen die constant links plakken 'want ze rijden al de maximumsnelheid'. Of mensen die gewoon de auto naar links gooien, ongeacht of je hard rijdt of niet. 'Moet je maar eerder vertrekken', dat volk. Hou je gewoon aan de regels, ga naar rechts als het kan en ga geen gevaarlijke situaties uitlokken. Dat iemand anders dat in jouw ogen al doet, ongeacht de reden ervan, geeft je niet het recht of de vrijbrief om dan maar hetzelfde te doen. Ga gewoon naar rechts als het kan en laat een ander lekker alleen met zn eigen beslommeringen.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar als jij doodleuk gaat bumperkleven en overal gekke capriolen uithaalt met een zieke achterin, moet je wel realiseren dat je ook een groot gevaar voor anderen bent. En dan is het niet bepaald raar dat mensen reageren op de manier waarop je in het verkeer te bezig gaat. Die andere mensen kunnen het ook niet ruiken dat je een zieke in de auto hebt. En verder acht ik dat zulke situaties veel eenvoudiger op te lossen zijn door te toeteren veelvoudig ipv achter iemand te bumperkleven... daar help je jezelf gewoon niet mee omdat het gros toch niet zal meewerken. Verder lijkt het me stug dat er geen ambulances beschikbaar zijn voor mensen die hartaanvallen en dergelijk krijgen, ik weet niet hoe het elders in Nederland is, maar hier in omgeving Amsterdam komt dat voor zover ik heb meegemaakt wel goed.quote:Dat is een nonargument. Zo kun je wel bij alles zeggen 'moet je maar voorbereid zijn'. Punt is, dat het hier draait om momenten waarop je níet voorbereid bent. Een gezond persoon met een hartinfarct, bijvoorbeeld, of een tumor die er al jaren blijkt te zitten en ineens toeslaat. Dan lig je dus niet eerst in het ziekenhuis. Of zoals gesteld, de acute spoedsituatie waarbij geen ambu beschikbaar is. Je gaat iemand ook niet laten creperen, toch?
Het eerste gedeelte ben ik wel met je eens, dat zijn ook uitzonderingen. Alhoewel ik heel nuchter tegen dit soort dingen aankijk zullen er mensen zijn die dat niet doen. Met andere woorden: het zal voor mij geen motivatie zijn om met 200+ naar de plaats van bestemming toe te gaan. Nogmaals, ieder zijn mening.quote:Op zondag 27 september 2009 16:50 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Vaak is het slechte planning ja, dat ben ik met je eens. Feit is echter dat jij dat niet kan beoordelen en dat je vervolgens dus ook niet op de stoel van de agent moet gaan zitten. Of de politie er iets mee doet of niet, is niet aan jou om te beoordelen.
Een goede vriend van me heeft het al eens meegemaakt, een sterfgeval. Die is staande gehouden met 200+ op de snelweg, moest meekomen. Situatie uitgelegd, gegevens achtergelaten en mocht meteen door, als 'ie het maar veilig zou houden. Ze zouden wel alles checken en als z'n verhaal niet klopte was hij de lul. Die heeft uiteindelijk nergens een boete voor gekregen.
[..]
Waar haal je dat vandaan? Op kleine stukken zal het inderdaad weinig zin hebben, maar ik heb ook al regelmatig een half uur van m'n reistijd af gereden door flink door te knallen. En hard rijden hoeft helemaal niet per definitie gevaarlijker te zijn dan 120 rijden. Je rijstijl en anticiperend vermogen zijn daarvoor veel meer van belang.
[..]
Want dan mag je wel eigen rechter spelen?
Ik heb geen idee wat dan een normale afstand is, maar er wordt twee seconde afstand aangeraden en in de randstad haal je dat alleen 's nachts. Probeer maar twee seconde afstand te houden op de A16, gegarandeerd dat iemand denkt 'goh wat een mooie ruimte, ik gooi 'm er even tussen'. Dus dat iemand het op een druk stuk weg voor elkaar krijgt om een bizarre hoeveelheid afstand te laten vallen en dan al in te gaan halen, lijkt me stug. En als het niet druk is, is de kans dat iemand gaat inhalen en meteen nog iemand achter zich heeft die hem/haar weer in wil gaan halen niet zo groot.quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jawel, maar ik ben het er gewoon niet mee eens. Sommige mensen vinden namelijk 200m afstand al 'niet meer veilig' en gaan dan naar links. Je reinste bullshit.
Of je nu twee meter achter iemand rijdt of tien, je gaat nog steeds even hard hoor.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het volledig bewust veroorzaken van een levensgevaarlijke situatie en mogelijk een ongeluk waarbij gewonden of zelfs doden kunnen vallen vind jij slim?
Je kunt je ook eens bedenken dat er wellicht wel een reden is dat iemand haast heeft. Wie ben jij om de betweterige, belerende zakkenwasser uit te hangen?
Eh, misschien zeg ik iets geks hoor, maar doe je dan niet je alarmlichten aan of zo? Of pak gewoon de vluchtstrook. Dat ding is er voor noodgevallen, iemand die achterin je auto dood ligt te gaan lijkt me daar wel onder vallen.quote:Op zondag 27 september 2009 00:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zeker nog nooit in een auto gezeten als chauffeur met iemand die achterin bijna dood ligt te gaan? Ademhaling die een minuut stopt, iemand die helemaal wegzakt? Maar: geen ambu beschikbaar, dus moet je zelf rijden. Nee zeker?
Of een sterfgeval in de nabije familie? Dat je hoort dat iemand plotseling heel slecht ligt door omstandigheden, en dat ze hooguit het leven nog een uur of anderhalf kunnen rekken terwijl jij nog 150 km moet rijden?
Is het dan nog steeds slechte planning? En geeft jou dat nog steeds het recht om je zo betweterig te gedragen?
op zich is de pechstrook nemen zelfs maar een minieme overtreding (in belgie dan toch). Inhalen over de pechstrook is goedkoper dan 145km/u geflitst worden op de snelweg... Ik heb dit ook onlangs pas opgemerkt, dus nu snij ik als het stuk naar de afrit in de file sta gewoon de laatste 2 of 3km over de pechstrook. Bespaart mij dagelijks zowat 20 minuutjes, en voor die ene boete per maand die je binnen krijgt kost je dat maar een kleine 10¤ per uur. Best schappelijk dusquote:Op zondag 27 september 2009 18:00 schreef Maeghan het volgende:
Eh, misschien zeg ik iets geks hoor, maar doe je dan niet je alarmlichten aan of zo? Of pak gewoon de vluchtstrook. Dat ding is er voor noodgevallen, iemand die achterin je auto dood ligt te gaan lijkt me daar wel onder vallen.
Alarmlichten zie je niet vanop afstand als je daarbij nog eens gewone lichten aan hebt hoor, dan kan je beter gewoon met je grootlichten knipperen, dat is véél effectieverquote:Als iemand achter me in beeld komt terwijl ie met alarmlichten aan rijdt of zo, dan denk ik wel 'goh, er zal wel wat zijn' en dan ga ik opzij. Maar niet zomaar omdat iemand vindt dat 120 niet hard genoeg is, terwijl er voor mij ook gewoon een auto rijdt en ik ook niet harder kan, al zou ik het willen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |