http://www.nu.nl/algemeen(...)kanen-in-venray.htmlquote:VENRAY - De Marokkaanse gemeenschap in Venray is woedend om uitspraken van burgemeester Jos Waals, die een groep probleemjongeren onlangs ,,kutmarokkanen'' noemde.
© ANPVoorzitter Göksel Soyugüzel van het Provinciaal Platform Minderheden noemde Waals' uitlatingen vrijdag ongepast en verwerpelijk.
''Een burgemeester moet het goede voorbeeld geven. Op deze manier motiveer je allochtonen niet om deel te nemen aan het maatschappelijke leven''.
Dat Waals inmiddels zijn excuses heeft aangeboden, lost niets op, zegt de Venrayse jongerenwerken Aissa Meziani die veel contact heeft met Marokkaanse jongeren en lokale organisaties.
Vrouwengroepering
Meziani erkent dat er problemen zijn met een groep allochtone jongeren, maar vreest dat de uitlatingen van Waals die problemen alleen maar verergeren.
Waals bezondigde zich tijdens een toespraak voor een lokale vrouwengroepering aan het volgens veel dames grove taalgebruik.
De vrouwen spraken Waals daarop aan. Hij bood de verontwaardigde dames vervolgens zijn excuses aan.
Het zijn kutmarokkanen die daar problemen veroorzaken, de man heeft gewoon gelijk.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:21 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/algemeen(...)kanen-in-venray.html
Excuces is niet genoeg, hij moet direct opstappen..
Ik snap dat jij ervan houdt om mensen te provoceren en discrimineren, maar een burgemeester ben jij nietquote:Op vrijdag 25 september 2009 21:25 schreef opgebaarde het volgende:
hij schoffeert Marokkanen niet, hij noemde een bepaalde groep zo. Rot op met die slachtofferrol
Kutsjonnies of kuttokkies is heel wat anders dan een hele bevolkingsgroep er bij betrekken.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:23 schreef Loveless85 het volgende:
Maar een groep rellende marokkanen zijn toch kutmarokkanen, net zoals een groep rellende nederlanders kut-sjonnies of kut-tokkies zijn.
En een stel zwartwerkende polen kut-oostblokkers
nee dat snap jij nietquote:Op vrijdag 25 september 2009 21:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik snap dat jij ervan houdt om mensen te provoceren en discrimineren, maar een burgemeester ben jij niet
lees de artikel 1 nogmaals
Dat is inderdaad belachelijk.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
tuurlijk moet hij op zijn taal letten, had hij dit nooit moeten zeggen maar de gehele Marokkaanse gemeenschap die op zijn achterpoten staat = belachelijk
Ik ga deze reactie niet beantwoorden als jij niet eerst gaat leren wat respect is en discriminatie afzweert.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
nee dat snap jij niet
neen daar houd ik niet van
klopt ik ben en word nooit een burgemeester
tuurlijk moet hij op zijn taal letten, had hij dit nooit moeten zeggen maar de gehele Marokkaanse gemeenschap die op zijn achterpoten staat = belachelijk
okquote:Op vrijdag 25 september 2009 21:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ga deze reactie niet beantwoorden als jij niet eerst gaat leren wat respect is en discriminatie afzweert.
Misschien moet je die rotzakken die overlast veroorzaken in Venray eens leren wat respect is. Zij zijn de reden voor de slechte naam van Marokkanen...quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ga deze reactie niet beantwoorden als jij niet eerst gaat leren wat respect is en discriminatie afzweert.
Daar gaat het niet om,quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:47 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Misschien moet je die rotzakken die overlast veroorzaken in Venray eens leren wat respect is. Zij zijn de reden voor de slechte naam van Marokkanen...
Hebbie dat aan hem gevraagd ja?quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:48 schreef Meki het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om,
Het gaat om een burgemeester, een tokkie die op PVV stemt die zich niet aan de regels houdt..
Waarom gedragen Nederlanders zich niet dan als volwaardige burgers.. ?quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
who cares?
moeten die lui zich maar gedragen in plaats van aan het stereotype beeld voldoen.
Maar ja zit in de genen.
Natuurlijk gaat het daar wel om, daar begint het hele probleem.quote:
3 maal onzin, maar dat zijn we van je gewend.quote:,
Het gaat om een burgemeester, een tokkie die op PVV stemt die zich niet aan de regels houdt..
Inderdaad. Duidelijke taal van de burgemeester. Kan Cohen een voorbeeld aan nemen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:25 schreef opgebaarde het volgende:
hij schoffeert Marokkanen niet, hij noemde een bepaalde groep zo. Rot op met die slachtofferrol
Ah, daar is de PVV weer, ik vond het al lang durenquote:Op vrijdag 25 september 2009 21:48 schreef Meki het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om,
Het waren geen nederlanders in ieder geval.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom gedragen Nederlanders zich niet dan als volwaardige burgers.. ?
Wie heeft de crisis veroorzaakt ?
Wie waren de managers ?
Nee dit is onder de rivier.... hier hebben we een eigen sharia.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:21 schreef Meki het volgende:
klopt, jullie schoferen niet enkel de crisis in Nederland, maar verantwoordelijk voor de crisis in de hele wereld.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:56 schreef qonmann het volgende:
De Marokkanan schofferen de Nederlandse samenleving al jaren
(disclaimer: Niet allemaal natuurlijk)
Goed dat een burgemeester eens wat terugzegt, is weer eens wat anders dan thee drinken..
Proestquote:De Venrayse jongerenwerker Aissa Meziani, die veel contact heeft met Marokkaanse jongeren en lokale organisaties, erkent dat er problemen zijn met een groep allochtone jongeren, maar vreest dat de uitlatingen van Waals die problemen alleen maar verergeren.
Jij wilt graag de samenleving ontwrichten niet bij elkaar houden...quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Inderdaad. Duidelijke taal van de burgemeester. Kan Cohen een voorbeeld aan nemen.
Niet als het over rmarokkanen gaat, dan mag je alleen thee drinkenquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:00 schreef JaapB het volgende:
Dus als burgemeester mag je niet de waarheid vertellen?Vreemd hoor!
Ik mag dus als burgemeester zeggen die klote spleetogen of klote zwarten ??quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:00 schreef JaapB het volgende:
Dus als burgemeester mag je niet de waarheid vertellen?Vreemd hoor!
Tuurlijk Mekiquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij wilt graag de samenleving ontwrichten niet bij elkaar houden...
Ik snap dat jij het daarmee eens bent, jij wilt graag alles over een hoop gooien en je weigert vrede.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:01 schreef qonmann het volgende:
[..]
Niet als het over rmarokkanen gaat, dan mag je alleen thee drinken
ff de 1000 dollar Jeopardy vraag... welke samenleving en in wat voor buurt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij wilt graag de samenleving ontwrichten niet bij elkaar houden...
Je moet kiezen.quote:
tja als het de waarheid is wel ..quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik mag dus als burgemeester zeggen die klote spleetogen of klote zwarten ??
?
nee die veroorzaken geen overlast.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:02 schreef Meki het volgende:
[..]
?
Wat voor jou de waarheid is is voor de andere een grote klikbare onzin..quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:04 schreef qonmann het volgende:
[..]
tja als het de waarheid is wel ..
Je vergelijkt hierbij de scheldwoorden spleetoog en zwarte met de volksnaam Marokkaan? Volgens mij ben je dan toch echt wel heel verkeerd bezigquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:02 schreef Meki het volgende:
[..]
?
Nee, want: " Kut-Marokkaan " nieuw op Van Dale woordenboekquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:02 schreef Meki het volgende:
[..]
?
Nee, hij zei immers kutmarokkanen. en ni9et kut zandhappers oidquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:02 schreef Meki het volgende:
[..]
?
Zeg malle piet,quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:05 schreef mallepiet het volgende:
[..]
nee die veroorzaken geen overlast.
kutmarokkanen is een gewoon nederlands woord want marokkanen zijn ook gewoon kut.
waarom denk je dat zo'n 60% van europa een schijthekel aan marokkanen en gelieerd tuig heeft ...
..alleen voor jouquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:05 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat voor jou de waarheid is is voor de andere een grote klikbare onzin..
Nee hoor, precies hetzelfde vergelijking.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:05 schreef JaapB het volgende:
[..]
Je vergelijkt hierbij de scheldwoorden spleetoog en zwarte met de volksnaam Marokkaan? Volgens mij ben je dan toch echt wel heel verkeerd bezig
Succes bij de garage.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:03 schreef Meki het volgende:
Ik snap dat jij het daarmee eens bent, jij wilt graag alles over een hoop gooien en je weigert vrede.
Jullie eerst je hart zuiveren.. en probeer achter het woord vrede te komen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:06 schreef marsan het volgende:
[..]
Nee, hij zei immers kutmarokkanen. en ni9et kut zandhappers oid
Gewoon t land van herkomst, niet een beledigend ander woord. Kut surinamers als ze evenveel overlast zouden geven of kutchinezen bv weer wel.
Is marokkaan dan een scheldwoord?quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor, precies hetzelfde vergelijking.
Kut-Marokkaan is ook een scheldwoord.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:08 schreef marsan het volgende:
[..]
Is marokkaan dan een scheldwoord?
spleetoog bv wel
nee hoor. die kutmarokkanen die overlast bezorgen weten niet wat vrede isquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Jullie eerst je hart zuiveren.. en probeer achter het woord vrede te komen.
dus is de vgl gelijk als je zegt kutchinees. en niet klote spleetoogquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Kut-Marokkaan is ook een scheldwoord.
Beiden. mensen die graag generaliseren en die overlast zorgen door letterlijk beiden wat ze graag willenquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:09 schreef marsan het volgende:
[..]
nee hoor. die kutmarokkanen die overlast bezorgen weten niet wat vrede is
maar ik generaliseer niet. je hebt gewone marokkanen en je hebt kutmarokkanen. die laatste groep is de groep die overlast bezorgd.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Beiden. mensen die graag generaliseren en die overlast zorgen door letterlijk beiden wat ze graag willen
Yep ..en doordat ze altijd verdedigd worden door andere Marokkanen verdwijnt het probleem nooit.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:09 schreef marsan het volgende:
[..]
nee hoor. die kutmarokkanen die overlast bezorgen weten niet wat vrede is
Zo is het ook, maar dat wil Meki niet horen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:14 schreef marsan het volgende:
[..]
maar ik generaliseer niet. je hebt gewone marokkanen en je hebt kutmarokkanen. die laatste groep is de groep die overlast bezorgd.
de 1e groep is niets mis mee
Wat ook zo is, is het gegeven dat de eerste groep nooit ter sprake komt, waardoor er vertekende beeldvorming optreedt. Maar dat wil de gemiddelde PVV-stemmer dan weer niet horen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zo is het ook, maar dat wil Meki niet horen.
We zijn weer bij Wilders beland..quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:20 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Wat ook zo is, is het feit dat de eerste groep nooit ter sprake komt, waardoor er een vertekende beeldvorming optreedt. Maar dat wil de gemiddelde PVV-stemmer dan weer niet horen.
Even voor jou en mij op een rijtje zetten hoor.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor, precies hetzelfde vergelijking.
Ik weet hoe de denkwijze is van Nederanders.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:20 schreef capricia het volgende:
Meki,
Waarom voel jij je eigenlijk aangesproken door het woor Kut-Marokkaan?
Dat vind ik wel generaliserend, hoor.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik weet hoe de denkwijze is van Nederanders.
dat is altijd generaliserend.. van werk naar studie en school etc...
laat dat maar aan Meki over ..quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat vind ik wel generaliserend, hoor.
Ach, ik had er ook 'simplisten' neer kunnen zetten. Stereotyperend lood om oud ijzer, het gaat om het argument.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:21 schreef qonmann het volgende:
[..]
We zijn weer bij Wilders beland..
Gefeliciteerd.
Jij generaliseert altijd, en hebt het waarschijnlijk zelf niet eens door.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:22 schreef Meki het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:22 schreef Meki het volgende:
[..]
De man heeft gewoon groot gelijk en noemt het beestje (of moeten we afghaanse berggeit zeggen?) bij de juiste naam.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:21 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/algemeen(...)kanen-in-venray.html
Klopt is het ook, maar nu krijg je het idee dat de burgemeester en pvv stemmers dit als hun doel zien..quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat vind ik wel generaliserend, hoor.
Hoe gaan jullie bijlmer noemen ?quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:29 schreef qonmann het volgende:
Hopen dat meer burgemeesters het lef hebben het beestje bij de naam te noemen.
Biljmer is ook een goed voorbeeld in dezen
Waarom zeg je 'jullie'?quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe gaan jullie bijlmer noemen ?
Kutzwarten ?
quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:24 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het zijn kutmarokkanen die daar problemen veroorzaken, de man heeft gewoon gelijk.
Erg he..quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom zeg je 'jullie'?
Jij bent toch ook nederlander?
Heb ik iets gemist? is het oorlog?quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Kutzwarten ?
Nee. niet iedereen. Alleen, die wannebe gangsters. Dat zijn kutnegersquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Kutzwarten ?
Klopt, enkel als iets goeds doe.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom zeg je 'jullie'?
Jij bent toch ook nederlander?
De ware aard van mij dat lees je in mijn signature..quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:36 schreef qonmann het volgende:
Jullie ..de ware aard van Meki .
Ga toch naar Marokko man, kun je weer wij intypen
Genoeg gelachen in dit topic ..veel plezier nog
Ik wil je er toch even op wijzen dat je dat zelf doet. Jij spreekt over 'jullie' terwijl jij net zo goed een deel van 'ons' bent. Jij bent ook Nederlander.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Klopt, enkel als iets goeds doe.
en wat als ik iets verkeerds doe ? ben ik nog steeds een Nederlander ?
Nee hoor.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Klopt, enkel als iets goeds doe.
en wat als ik iets verkeerds doe ? ben ik nog steeds een Nederlander ?
quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:23 schreef Loveless85 het volgende:
Maar een groep rellende marokkanen zijn toch kutmarokkanen, net zoals een groep rellende nederlanders kut-sjonnies of kut-tokkies zijn.
En een stel zwartwerkende polen kut-oostblokkers
Nee ik plaats me zelf niet buiten, ik doe mee aan de samenleving/quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wil je er toch even op wijzen dat je dat zelf doet. Jij spreekt over 'jullie' terwijl jij net zo goed een deel van 'ons' bent. Jij bent ook Nederlander.
En nu plaats je jezelf er buiten.
Bepaal jij dat ?quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:41 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Nee hoor.
Als je iets fout doet, ben je een kutmarokkaan. Als je iets goed doet, ben je gewoon een allochtoon... Maar een Nederlander word je nooit, want dat doet afbreuk aan het kunstmatig gecreëerde kastestelsel waarvan geen enkele rechtgeaarde Nederlander en politicus de komende 20 jaar afscheid wil nemen. Het maakt alles zo lekker overzichtelijk.
Als jij praat over 'jullie', dan impliceert dat dat er dus ook een 'ons' is. Dus een buiten- en een binnengroep.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee ik plaats me zelf niet buiten, ik doe mee aan de samenleving/
Nee, dat wordt bepaald door het fenomeen dat verderop in die zin staat.quote:
Precies, mooier is het niet te makenquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:36 schreef Re het volgende:
kutmarokkanen zijn nou eenmaal kutmarokkanen
gewone marokkanen zijn gewone marokkanen
paupervolk is nou eenmaal paupervolk
Het staat zelfs in de Grote Van Dale. Gewoon een valide Nederlands woord dus.quote:In Nederland is kut-Marokkaan een pejoratieve term voor jongeren van Marokkaanse afkomst die zich schuldig maken aan (straat)criminaliteit en overlast.
Door de aandacht die het voorval kreeg raakte de term algemeen bekend en werd zelfs opgenomen in de Grote Van Dale
Het opgenomen zijn van een bepaald woord in de dikke Van Dale geeft geen oordeel over de legitimiteit van het gebruik. Het woord incestpleger staat ook 'gewoon' in de dikke Van Dale, toch zul je jezelf waarschijnlijk ook beledigd voelen als je ten onrechte zo genoemd wordt. Je constatering voegt dus niet zoveel toe aan de discussie.quote:Op vrijdag 25 september 2009 23:00 schreef Gia het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kut-Marokkaan
[..]
Het staat zelfs in de Grote Van Dale. Gewoon een valide Nederlands woord dus.
Dat maakt de vergissing begrijpelijk. Het is tegenwoordig zo'n gewoon woord geworden, dat het zonder erg eruit kan floepen. Netjes dat de man meteen spijt betuigt, maar uiteraard is dat weer niet goed genoeg. De hele bevolkingsgroep is beledigd en ze willen z'n hoofd!
Zo over generaliseren gesproken ..quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik weet te DENKEN (geen feiten maar een mening) hoe de denkwijze is van Nederanders.
Ik vind dat die burgemeester wel in zijn recht staat. Veel Marokkanen moeten maar eens leren hun kinderen fatsoenlijk op te voeden, want daaraan schort nog wel heel erg veel.quote:VENRAY - Burgemeester van Venray, Jan Waals, heeft een groep relschoppers onlangs 'kutmarokkanen' genoemd. De Marokkaanse gemeenschap in de stad is woedend en eist excuses.
Waals bezondigde zich tijdens een toespraak voor een lokale vrouwengroepering aan het volgens veel dames grove taalgebruik. De vrouwen spraken Waals daarop aan. Hij bood de verontwaardigde dames vervolgens zijn excuses aan.
De voorzitter van de moskee in Venray eist nu ook excuses van de burgemeester, anders overweegt hij naar de rechter te stappen, meldt L1.
Motiveer
Voorzitter Göksel Soyugüzel van het Provinciaal Platform Minderheden noemde Waals' uitlatingen vrijdag ongepast en verwerpelijk. „Een burgemeester moet het goede voorbeeld geven. Op deze manier motiveer je allochtonen niet om deel te nemen aan het maatschappelijke leven”.
Excuses
De Venrayse jongerenwerker Aissa Meziani, die veel contact heeft met Marokkaanse jongeren en lokale organisaties, erkent dat er problemen zijn met een groep allochtone jongeren, maar vreest dat de uitlatingen van Waals die problemen alleen maar verergeren.
Ja, en daarom vraag ik me ook af met wie Meki zich associeert...quote:Op vrijdag 25 september 2009 23:27 schreef Dragorius het volgende:
Waarom eist de gemeenschap excuses? Zij zouden zich juist niet aangesproken moeten voelen.
Enkel het tuig zou dat moeten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |