quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ikke wel dan?
Momenteel 19km/h gemiddeld pieken naar 29km/h
quote:Boven ons land wordt met een noordwestelijke stroming polaire lucht
aangevoerd. Vanochtend passeert een trog met verhoogde buienactiviteit
ons land (seeding-feeding effect helpt mee). Daarna volgt een trekrug.
In de loop van vanavond schampt een warmtefront-aflopertje het noorden
van ons land. Dit front behoort bij een uitdiepende depressie die
zaterdag 00 UTC tussen Schotland en IJsland zich bevindt. Deze depressie
trekt in de loop van de zaterdag richting Kattengat (zondag 00 UTC) en
zorgt voor veel wind : stormachtig op de Wadden en langs de westkust.
Noord van de Wadden (buitengaats) mogelijk 9 Bft
ik zag aan het eind van de middag toen ik op kantoor was opeens een gigantische donkere wolk over komenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:00 schreef i2Them2 het volgende:
Ik zag vandaag weer eens wat toffe wolken. Maar het blijft saai. En het is al veel te lang saai
.
Tevens tvp.
Schommelt hier nog tussen 2 en 3bftquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 10:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat een wind hier zeg, momenteel volle 5bft, echter kom ik niet verder dan 4bftde wind moet draaien!
Ik heb een Tfa sinus en in WD heb ik aangegeven een Honeywell TE923W/Irox/Nexus, daarmee komt er wel data door maar zeer traagquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 10:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Heb je wel de juiste station aangegeven in Weather Display?
Opzich moet hij veranderen zodra er een wijziging heeft plaatsgevonden.
Inderdaad schijnt ook hetzelfde te zijn als de Nexus, ik zie hem bij Cumulus er niet tussen staan bij supported devicesquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
TFA Sinus? Niet gewoon Nexus? Zo niet dan kan het inderdaad zijn dat de data trager over komt. Cumulus al eens geprobeerd mits die em ondersteund
Deze is overzichterlijker en verbruikt ook nog eens minderze zijn al bezig met versie 2, als die van jou er niet tussen staat kun je dit misschien aangeven
Sandeysoft Cumulus
Forum
Nee hoorquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:17 schreef horned_reaper het volgende:
Een gemiddelde windsnelheid van 20,8 m/s nu gemeten in IJmuiden.
Dat is een windkracht 9 !!
Een echte storm dus
ja,die is vrij duidelijk te zien op de radarquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
koufront in aantocht, kan elk moment toe gaan slaan
als ik zo naar de waarnemingen kijk neemt de wind inderdaad af na passage van het KF...quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wind lijkt zelfs af te nemen nu, ik zie voor een vette 7 tot 8bft hier nog maar somber in.
Voor de rest is de wind WZW geworden, al is dit zowat de heledag het geval.
We zien het welquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Maar moet toegeven, neem het niet serieus want de pieken beginnen alweer lekker in te komen, ook de snelheid lijkt weer een stap omhoog te gaan. Als ik meteogram bekijk zal de wind in de naavond en nacht weer toenemen, misschien dan toch nog storm in het NW? Hier zal het niet verder komen dan 7bft denk ik helaas.
Voor morgen wordt wel een verhoging van bijna 3m verwacht, tijdens hoogtij (11:00) en combi van 5/6bft kan dit leuk worden! Morgen dus bezoekje aan de pier!
Gem snelheid nu: 26km/h en komt van 24km/h.
Pieken: 45km/h en komt van 36km/h
Ziet er leuk uit. Dit is Tropische storm Grace.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:40 schreef LightLuke het volgende:
[ link | afbeelding ]
Bevind zich west van spanje/portugal Mini orkaan?
Op infrarood is een duidelijk oog te zien!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |