quote:Treinen op elkaar gebotst bij Barendrecht
BARENDRECHT - Bij Barendrecht zijn twee goederentreinen op elkaar gebotst.
Het ongeval vond plaats bij de Lorentzweg. Volgens de brandweer zitten er mogelijk gevaarlijke stoffen in de treinen. Meer informatie ontbreekt op dit moment.
ik denk dat het allemaal wel mee valtquote:Op donderdag 24 september 2009 23:13 schreef Dragorius het volgende:
Er staat vervallen..dus geen gevaarlijke stoffen?
Zodra een "motorkapoverleg" niet meer voldoet wordt naar grip 1 overgegaan. Bij de meetse grotere ongevallen dus.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:15 schreef mr4hughz het volgende:
http://www.p2000zhz-rr.nl/p2000-nederland.html grip 1 is dat de hele regio gewaarschuwd word ..
(gaat over dit bericht)
was ook met veronica hoek van holland strandfeest aan de hand
Er worden inmiddels al pendelbussen ingezet door de Arriva en RET heb ik gehoord.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:15 schreef Meddo het volgende:
tussen rotterdam centraal en dordrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. door een aanrijding rijden er tussen rotterdam centraal en zwijndrecht geen treinen.
bron: http://www.rijnmond.nl/quote:Bij Barendrecht zijn drie treinen op elkaar gebotst. Dat meldt de brandweer. Het gaat om twee goederentreinen en een passagierstrein. Daarbij is één gewonde gevallen.
De gewonde is de machinist van één van de goederentreinen. Het ongeval gebeurde rond kwart voor elf.
Volgens de brandweer zou er ín een van de wagons gevaarlijke stoffen kunnen zitten. Het is niet duidelijk of er ook sprake is van lekkage.
Het treinverkeer tussen Rotterdam en Dordrecht is volledig stilgelegd.
Verdere informatie ontbreekt nog.
quote:Groot spoorongeluk bij Barendrecht
Gepubliceerd: 24 september 2009 22:58 | Gewijzigd: 24 september 2009 23:15
ANP
Barendrecht, 24 sept. Op het spoor tussen Barendrecht en Dordrecht zijn vanavond rond half elf twee goederentreinen op elkaar gebotst. Het is onbekend of er gewonden zijn.
Het ongeval gebeurde op een flyover bij de Lorentzweg. Er zijn wagons naar beneden gevallen, zo meldt een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail. Op die wagons is een reizigerstrein ingereden, meldt ProRail.
In de goederentreinen zaten mogelijk gevaarlijke stoffen, zo heeft de brandweer laten weten. Of er doden of gewonden bij het ongeval zijn gevallen, kan nog niet gezegd worden.
Het treinverkeer tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht is stilgelegd. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van zeker een uur.
Zwaartekracht ...quote:Op donderdag 24 september 2009 23:24 schreef sander-3 het volgende:
Het ongeval gebeurde op een flyover bij de Lorentzweg. Er zijn wagons naar beneden gevallen, zo meldt een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail. Op die wagons is een reizigerstrein ingereden, meldt ProRail.
wagons naar beneden gevallen
Jezus.. hoe krijgen ze dat voor mekaar?
Tussen de 80 en 100 km/h. Dat tov passagierstreinen die met 130/140 rijden.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:26 schreef FranticDJ het volgende:
Weet je met wat voor een rotgang die goederentreinen rijden? [ook op een station]
Ze gaan het doen!quote:Op donderdag 24 september 2009 23:30 schreef sander-3 het volgende:
Nu komt er nieuws op rtl4, ben benieuwd of ze het er over hebben![]()
Die user is gewoon bij Kathleen geweestquote:Op donderdag 24 september 2009 23:32 schreef sander-3 het volgende:
http://www.mobypicture.com/user/DIM!/view/5532935
Het gaat ook veel te snel tegenwoordig.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:32 schreef sander-3 het volgende:
http://www.mobypicture.com/user/DIM!/view/5532935
Zal ik even twitteren dat er net een paar grote explosies klonkenquote:Op donderdag 24 september 2009 23:42 schreef Lonker het volgende:
''Vriendin liep net buiten toen het gebeurde. Knal en vuurbal, onderdelen door de lucht heen''
Klinkt ook niet echt lekker![]()
Hoort erbij toch.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:41 schreef Meddo het volgende:
[..]
CHAOS CHAOS, C2000 werkt ook niet meer[ afbeelding ]
Doequote:Op donderdag 24 september 2009 23:43 schreef Meddo het volgende:
[..]
Zal ik even twitteren dat er net een paar grote explosies klonken
Zeg iets over mannen in witte pakkenquote:Op donderdag 24 september 2009 23:43 schreef Meddo het volgende:
[..]
Zal ik even twitteren dat er net een paar grote explosies klonken
Ja, en het leger blokkeert de wegquote:Op donderdag 24 september 2009 23:43 schreef Meddo het volgende:
[..]
Zal ik even twitteren dat er net een paar grote explosies klonken
Nu evacueren! Meteen!quote:Op donderdag 24 september 2009 23:51 schreef Kwaliteit het volgende:
OEII woon in Zwijndrecht, ernstig gevaar?
Erken het woord friet en we laten je gaanquote:Op donderdag 24 september 2009 23:51 schreef Kwaliteit het volgende:
OEII woon in Zwijndrecht, ernstig gevaar?
Nou, ik weet niet waar jij net gezeten hebt, maar ik hoorde toch duidelijk een aantal doffe dreunenquote:Op donderdag 24 september 2009 23:51 schreef Kwaliteit het volgende:
OEII woon in Zwijndrecht, ernstig gevaar?
quote:Op donderdag 24 september 2009 23:56 schreef Meddo het volgende:
Pic van een goederentrein:
[ afbeelding ]
Oh, is dát een goederentrein? Ik zat al te denken van, wat is dat toch... maar nu weet ik het. Bedankt!quote:Op donderdag 24 september 2009 23:56 schreef Meddo het volgende:
Pic van een goederentrein:
[ afbeelding ]
Ik zei het toch!quote:Op donderdag 24 september 2009 23:57 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Ik heb net van iemand ter plaatste gehoord dat er inmiddels mannen met witte pakken ter plaatste zijn![]()
Wat ze doen is mij niet bekend.
Lokale brandweerman plusquote:
Waarom maken mensen van dat soort filmpjes? Net als dat filmpje van die mensenquote:Op vrijdag 25 september 2009 00:00 schreef Cerbie het volgende:
http://www.mobypicture.com/user/DIM!/view/5532961
Daar is ook niet veel op te zien, maar als hij de paal van het viaduct heeft geraakt moet dat een flinke klap zijn geweest
Je ziet eigenlijk niks, en toch kijk jequote:Op vrijdag 25 september 2009 00:01 schreef Sautor het volgende:
[..]
Waarom maken mensen van dat soort filmpjes? Net als dat filmpje van die mensen
ik heb meer inside infoquote:Op vrijdag 25 september 2009 00:02 schreef Dragorius het volgende:
Nergens lees/hoor ik wat over een dode overigens. En ook niks over sirenes. Beetje flauwe grappen dan ...
Het ergste is dat de mensen die filmen ook weten dat er niets te zien valt met die crappy telefoon, maar toch filmenquote:Op vrijdag 25 september 2009 00:02 schreef Meddo het volgende:
[..]
Je ziet eigenlijk niks, en toch kijk je
Heb wat interne informatie van iemand die zelf machinist is. Aangezien degene die ik ken in Barendrecht woont heb ik hem ff gevraagd of hij toevallig aan het werk was vanavond, en hij wist me te vertellen dat er waarschijnlijk een machinist is overleden.quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:02 schreef Dragorius het volgende:
Nergens lees/hoor ik wat over een dode overigens. En ook niks over sirenes. Beetje flauwe grappen dan ...
bedanktquote:Op donderdag 24 september 2009 23:56 schreef Meddo het volgende:
Pic van een goederentrein:
[ afbeelding ]
Als dat echt zo is....quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:04 schreef CasB het volgende:
[..]
Heb wat interne informatie van iemand die zelf machinist is. Aangezien degene die ik ken in Barendrecht woont heb ik hem ff gevraagd of hij toevallig aan het werk was vanavond, en hij wist me te vertellen dat er waarschijnlijk een machinist is overleden.
Van die cabine van die 6400 is weinig meer overquote:Op vrijdag 25 september 2009 00:00 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
bron: spitsnieuws.nl
die class 66 ookquote:Op vrijdag 25 september 2009 00:06 schreef Cassius het volgende:
[..]
Van die cabine van die 6400 is weinig meer over
quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:07 schreef Meddo het volgende:
De A15 is ter hoogte van Barendrecht in beide richtingen afgesloten
Die is er wel om 23:56 is het BOT Team opgeroepenquote:Op vrijdag 25 september 2009 00:06 schreef bijdehand het volgende:
Geen dode volgens het NOS
Gelukkig is het geen spits en houdt het pottenkijkers wegquote:Op vrijdag 25 september 2009 00:08 schreef Lonker het volgende:
[..]
![]()
Doet me denken aan het tankstation incident. Hup, meteen de snelweg dicht in de spits![]()
Maar het BOT team wat hebben die met een dode te maken dan?quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:08 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Die is er wel om 23:56 is het BOT Team opgeroepen
quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:08 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Die is er wel om 23:56 is het BOT Team opgeroepen
http://forum.livep2000.nl/viewtopic.php?t=16721269&sid=30e80cf8718ba7224528805d7cb9be97quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:09 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Maar het BOT team wat hebben die met een dode te maken dan?
Brandweer ondersteunigs team. BOT wordt opgeroepen in geval er slachtoffers overlijden. Zodat de brandweer/ambulance/politiemensen ondersteund kunnen worden voor de traumatische ervaring, die het gevolg is van overlijden van mensenquote:Op vrijdag 25 september 2009 00:09 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Maar het BOT team wat hebben die met een dode te maken dan?
Geheime transporten van gevangen?? DAT DIT KAN IN NEDERLANDquote:Het BOT bestaat uit een goed getraind team van 20 mannen die worden ingezet op de meest risicovolle transporten van gedetineerden.
Idd. Trustequote:Op vrijdag 25 september 2009 00:12 schreef Lonker het volgende:
Sspits
Volgens de Nederlandse Spoorwegen (NS) zijn er geen passagiers gewond geraakt bij de treinbotsing in Barendrecht. "De reizigers zijn uit de trein geëvacueerd", zei een woordvoerster. Zij weet nog niet hoeveel mensen er in de trein zaten.
Oftewel,, het zal max 1 dode zijn ( wat erg is) ,maar als je ziet : 3 treinen gebotst, krijg je wel minder leuke gedachten.
Veel schade maae dat zul je bij dag licht goed kunnen zien
Niet echt een reden om nu nog op te blijven.
Slaap lekker jongens
Dan heb je het over de Politiemanen die in een AT dienen. We hebben het nu over de BRANDWEER BOT TEAM.quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:12 schreef Meddo het volgende:
[..]
Geheime transporten van gevangen?? DAT DIT KAN IN NEDERLAND
BOT staat voor bedrijfs opvangs team en dat wil niet meteen dodelijke slachtoffers zeggen, sukkel.quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:08 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Die is er wel om 23:56 is het BOT Team opgeroepen
Nee,,,, maar die moet morgen en overmorgen ook nog dicht hoorquote:Op vrijdag 25 september 2009 00:09 schreef Sautor het volgende:
[..]
Gelukkig is het geen spits en houdt het pottenkijkers weg
Ok,, die is best gruwelijk ...stel je voor dat dat de passagierstrein wasquote:Op vrijdag 25 september 2009 00:14 schreef Vjenne_kloet het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
WTFFFF![]()
![]()
BOT is wat ik begrijp gewoon een traumateam voor de hulpdiensten. Waarschijnlijk hebben de machinisten op dit moment even andere dingen aan hun hoofd dan trauma's, maar de passagiers die willen zullen hier waarschijnlijk ook gebruik van kunnen maken.quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:15 schreef Dragorius het volgende:
Ik zie dat de BOT ook komen voor grote ongelukken qua impact...voor die machinisten wellicht?
Slo's hebben slachtofferhulpquote:Op vrijdag 25 september 2009 00:20 schreef Sautor het volgende:
[..]
BOT is wat ik begrijp gewoon een traumateam voor de hulpdiensten. Waarschijnlijk hebben de machinisten op dit moment even andere dingen aan hun hoofd dan trauma's, maar de passagiers die willen zullen hier waarschijnlijk ook gebruik van kunnen maken.
Hilarisch. Ze gaan elkaar tegenspreken.quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:23 schreef sander-3 het volgende:
De brandweer meldt dat er geen gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen, maar de politie bestrijdt dat.
Aldus RTL
Lijkt mij dat de brandweer de meest actuele informatie heeft, aangezien zij de metingen verrichten.quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:23 schreef sander-3 het volgende:
De brandweer meldt dat er geen gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen, maar de politie bestrijdt dat.
in dit geval heeft politie gelijk er is een lekkage men weet alleen nog niet wat.....quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Lijkt mij dat de brandweer de meest actuele informatie heeft, aangezien zij de metingen verrichten.
Jah die machinist van de passagiers trein die heeft aan de noodhendel getrokken, niet zo vreemd dan dat er vonken uit komenquote:Op vrijdag 25 september 2009 00:33 schreef Kwaliteit het volgende:
waren vonken gezien, het is een wonder dat het niet verder verspreid is
Als je lekker door rijdt moet dat wel kunnen vanuit Apeldoorn. Met politiebegeleiding, of misschien heeft ie zelf wel een zwaailicht.quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:34 schreef sander-3 het volgende:
Echt merkwaardig waar die van vollehoven zo snel vandaan komt.. Na een uur was hij er.
Vreemd inderdaad. De laatste keer dat hij ergens was, was bij de neergekomen Turkish Airlines 737 toch? Of heb ik het mis?quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:34 schreef sander-3 het volgende:
Echt merkwaardig waar die van vollehoven zo snel vandaan komt.. Na een uur was hij er.
o.a. http://alarmeringen.nl/quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:38 schreef Kwaliteit het volgende:
Waar kun je die meldingen / grippen enz vinden?
google + p2000quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:38 schreef Kwaliteit het volgende:
Waar kun je die meldingen / grippen enz vinden?
Denk eerder dat die vonken van de bovenleiding afgekomen zijn, toen die naar beneden kwam.quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:35 schreef Heracles25 het volgende:
[..]
Jah die machinist van de passagiers trein die heeft aan de noodhendel getrokken, niet zo vreemd dan dat er vonken uit komen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |