In mijn ogen is het dat je de tering naar de nering kunt zetten.quote:Op zondag 4 oktober 2009 03:48 schreef capricia het volgende:
Wat is eigenlijk de definitie van goed met je geld om kunnen gaan?
Heb ik eigenlijk geen last van. Als ik echt iets nodig heb of wil hebben zal ik niet aarzelen om het te kopen. Het is leuk om een bedrag op je rekening te hebben, maar het is niet heilig.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:10 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het is vaak wel zo dat wanneer je je echt op het sparen gaat storten je een vrek wordt.Je gaat bijna niks meer kopen omdat veel mensen het dan zonde vinden van hetgeen ze al die tijd aan de kant hebben gezet. Hoe is dat bij jou?
Geen schulden hebben, alles kunnen kopen wat je nodig hebt, geld over voor een keer uit eten of een uitstapje zonder dat het problemen oplevert en gewoon je rekeningen kunnen betalen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 03:48 schreef capricia het volgende:
Wat is eigenlijk de definitie van goed met je geld om kunnen gaan?
Zelfs geen hypotheek?quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:31 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen schulden hebben, alles kunnen kopen wat je nodig hebt, geld over voor een keer uit eten of een uitstapje zonder dat het problemen oplevert en gewoon je rekeningen kunnen betalen.
Dat reken ik niet als een schuld, maar als je dat wilt dan is het de enige schuld die "normaal" is.quote:
En dat is nu juist het probleem in Nederland als ik het hier zo af en toe lees. "Ik wil een huis van X kopen, maar ik verdien maar 1/6 van bedrag X per jaar, ohja, ik wil graag 2 maal X lenen, want ik verwacht dat het huis over een paar jaar het dubbele waard is." En dan nog gaan zeuren als de hypotheekverstrekker niet mee wil werken.quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:49 schreef motorbloempje het volgende:
zolang je een hypotheek neemt die je zonder problemen af kunt lossen zit je prima gok ik zo.
Hypotheek is idd een lening, maar reken ik, samen met een studieschuld (die je ook normaal af moet kunnen betalen) tot de 2 leningen/schulden die 'normaal' zijn ja
het gaat in dit topic ook niet over het probleem ofzo, het gaat erom wat 'goed' omgaan met je geld is, en doe kun je het allemaal wel betalen en neem je geen te hoge hypotheek, dan zit je wel goedquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:02 schreef Fogel het volgende:
[..]
En dat is nu juist het probleem in Nederland als ik het hier zo af en toe lees. "Ik wil een huis van X kopen, maar ik verdien maar 1/6 van bedrag X per jaar, ohja, ik wil graag 2 maal X lenen, want ik verwacht dat het huis over een paar jaar het dubbele waard is." En dan nog gaan zeuren als de hypotheekverstrekker niet mee wil werken.
Mensen in Nederland moeten ook 2 auto's, op wintersport, op zomervakantie, weekendjes weg, dure kleding en schoenen, boodschappen bij dure winkels etc.quote:Op zondag 4 oktober 2009 11:02 schreef Fogel het volgende:
[..]
En dat is nu juist het probleem in Nederland als ik het hier zo af en toe lees. "Ik wil een huis van X kopen, maar ik verdien maar 1/6 van bedrag X per jaar, ohja, ik wil graag 2 maal X lenen, want ik verwacht dat het huis over een paar jaar het dubbele waard is." En dan nog gaan zeuren als de hypotheekverstrekker niet mee wil werken.
Begrijp ik dit nou goed? Het geld wat je vrouw verdient gaat direct op aan het kinderdagverblijf? Dus in feite werkt ze zodat ze mensen kan betalen die op jullie kinderen passen térwijl zij werkt? Dan is het werken dus vrij nutteloos, of ze moet echt zoveel waarde hechten aan het feit dat ze werkt. Vreemd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:44 schreef draaijer het volgende:
EDIT
Situatie : Met z'n 4en (2 kinderen)
Ik werk fulltime en mijn vrouw parrtime. Het geld van mijn vrouw gaat op aan de 2,5 dag kinderdagverblijf
Mijn vrouw legt alles keurig vast in Excel. We sparen ook maandelijks het e.e.a.
ik een Peugeot 407, manlief een audi A6 Quatro met V6quote:Op zondag 4 oktober 2009 11:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mensen in Nederland moeten ook 2 auto's,
Gaan van de winter naar Nieuw Zeelandquote:op wintersport
in het naseizoen, want dan geen kinderen aanwezig, naar Fuerta ventura in een riu palacequote:op zomervakantie,
München, Dusseldorf, Wenen, wijnfeest aan de moezelquote:weekendjes weg,
Boss en Corneliani Pakkenquote:dure kleding
Bommeltjesquote:en schoenen,
Koffie bij de koffiebrander, chocolade bij de bonbonmaker, asperges bij de boer, vlees van een horecaslager (beste vlees),quote:boodschappen bij dure winkels
Hou van mijn eigen inkomen 1500 euro in de maand over, jaarbonus niet meegerekend.quote:etc.
Ookal heb je geen cent te makken, als je dit niet doet "hoor je er niet bij". "Lenen is zo lekker makkelijk! Je kunt nu al iets hebben en straks betalen!!"
Om geld hoeft ze het niet te doen. Zij wil werken voor ontwikkeling en om wat voor anderen te kunnen doen. Soms zijn dat soort zaken veel belangrijker dan het verdienen dan geldquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:50 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Begrijp ik dit nou goed? Het geld wat je vrouw verdient gaat direct op aan het kinderdagverblijf? Dus in feite werkt ze zodat ze mensen kan betalen die op jullie kinderen passen térwijl zij werkt? Dan is het werken dus vrij nutteloos, of ze moet echt zoveel waarde hechten aan het feit dat ze werkt. Vreemd.
2 dagen!? boehoequote:Op maandag 5 oktober 2009 20:10 schreef daNpy het volgende:
Ja zoals het opvoeden van je eigen kinderen?
"Financiële onafhankelijkheid betekent kunnen leven zonder dat u hoeft te werken of een uitkering hoeft te ontvangen om een inkomen te vergaren."quote:Op donderdag 24 september 2009 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik hou alles strak bij. Bezuinig op alles waardoor ik al op mijn 18de financieel onafhankelijk was en een woning kon huren (wel met overheidssteun). Ik heb 1x iets moeten lenen bij mij ouders en ook helemaal weer terug betaald.
Ik ben totaal niet materialistisch en ik kom niks te kort.
Nu kon ik zoveel sparen, dat ik mijn god niet weet wat ik met het geld aanmoet.
Ja, dat is echt idioot.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:50 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Begrijp ik dit nou goed? Het geld wat je vrouw verdient gaat direct op aan het kinderdagverblijf? Dus in feite werkt ze zodat ze mensen kan betalen die op jullie kinderen passen térwijl zij werkt? Dan is het werken dus vrij nutteloos, of ze moet echt zoveel waarde hechten aan het feit dat ze werkt. Vreemd.
Waarom? Het gaat er om dat 'werken' iets oplevert. Voor de meesten is dat geld, maar voor haar is dat het werken zelf.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:35 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, dat is echt idioot.
Ga dan lekker vrijwilligerswerk doen ofzo.
Dat is toch haar keuze?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:35 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, dat is echt idioot.
Ga dan lekker vrijwilligerswerk doen ofzo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |