Je hebt gelijk.....quote:Op donderdag 24 september 2009 17:10 schreef Biels het volgende:
Stel, je bent fijn aan het discussiëren over een zinnig onderwerp, je komt met wat puike argumenten en hebt het gevoel dat je aan het winnen bent. Sterker nog, je wee
[...]
Lees ik het nu goed en zit jij op het internet te discusseren. Zoiets zieligs heb ik nog nooit meegemaaktquote:
Infantiliteit en falende grapjes kunnen in andere topics.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:12 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Lees ik het nu goed en zit jij op het internet te discusseren. Zoiets zieligs heb ik nog nooit meegemaakt
Trouwens mensen die discusseren om te winnen![]()
Dit overkomt me nauwelijks.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:13 schreef Cybey het volgende:
Of swarmahoer sluit je topic en kan je niet verder discusseren!
doet me denken aan:quote:Op donderdag 24 september 2009 17:12 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Lees ik het nu goed en zit jij op het internet te discusseren. Zoiets zieligs heb ik nog nooit meegemaakt
Trouwens mensen die discusseren om te winnen![]()
Whehe.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:17 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
doet me denken aan:
[ afbeelding ]
ik niet, ik vind dat je niet zomaar uit een discussie kunt weglopen, wat vind jij?quote:Op donderdag 24 september 2009 17:16 schreef ElectricEye het volgende:
Ik ben er wel klaar mee, eerlijk gezegd.
Gaan ze 2 uur lang serieus op je in, zeggen ze aan het einde "ja, ik trollde je gewoon ouwe". Die hebben het ook niet helemaal begrepenquote:Op donderdag 24 september 2009 17:21 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Goede klacht. Mensen die met drogredenen aankomen. Of er ineens een grap van maken en zeggen dat je niet zo serieus moet zijn.
"Jij hebt jouw mening, ik de mijne"quote:Op donderdag 24 september 2009 17:22 schreef Nosh het volgende:
'Dus waar hebben we het nou eigenlijk over' is mijn favoriet.
Of 'laat ook maar, ik ga meisjes drogeren in de kroeg'. Die ook.
Uiteraard kan dit ook IRL. Ik niet, ik ben een e-held, maar voor anderen wel.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:22 schreef banaantjeEE het volgende:
ow, ik dacht een discusie irl, maar het was op het scherm
Oh Behangplakker, jij en je streken!quote:Op donderdag 24 september 2009 17:23 schreef reetveter het volgende:
Moet je met Behangplakker in discussie gaan als die drank op heeft. Die gaat dan zelfs als de politie hem vraagt het terrein te verlaten er tegen in om te bewijzen dat die zelfs daar zijn gelijk heeft
.
quote:Op donderdag 24 september 2009 17:17 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
doet me denken aan:
[ afbeelding ]
die gaat de bookmarks inquote:
Koningdavid is daar een absolute koning in.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:25 schreef Beauregard het volgende:
Ik krijg altijd stiekem de neiging om een discussie geruisloos te verlaten wanneer deze gaat bestaan uit het quoten van gigantische posts, om deze vervolgens zin voor zin te ontleden, op te delen in 'sub-quotes' en te voorzien van sub-argumentjes.
Daar aan mee blijven doen kost wel zo godvergeten veel moeite. Ik heb nog meer te doen zeg.
Haha ja zo irritant is dat altijd. Krijg je allemaal van die opgesplitste posts met subargumenten enzo, die je dan ook weer stuk voor stuk moet quotenquote:Op donderdag 24 september 2009 17:25 schreef Beauregard het volgende:
Ik krijg altijd stiekem de neiging om een discussie geruisloos te verlaten wanneer deze gaat bestaan uit het quoten van gigantische posts, om deze vervolgens zin voor zin te ontleden, op te delen in 'sub-quotes' en te voorzien van sub-argumentjes.
Daar aan mee blijven doen kost wel zo godvergeten veel moeite. Ik heb nog meer te doen zeg.
Ik begin uberhaupt nooit aan discussies als ik niet zeker weet dat ik gelijk heb of iig genoeg over het onderwerp weet, anders heeft het voor mij al geen zin.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:27 schreef L.no het volgende:
TS, wat als je denkt dat je niet gaat winnen? Wat ga je dan doen?
Dan geef ik toe dat ik ongelijk heb?quote:Op donderdag 24 september 2009 17:27 schreef L.no het volgende:
TS, wat als je denkt dat je niet gaat winnen? Wat ga je dan doen?
nee, maar altijd onvindbaar als die van pas komt, vandaar de bookmarksquote:
Amen broeder, amen.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:25 schreef Beauregard het volgende:
HAHAHAHAHAAHahahHAHA.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:32 schreef Kaboutertje_X het volgende:
Net als mensen die hun zinnen niet
quote:Op donderdag 24 september 2009 17:34 schreef Beauregard het volgende:
[..]
HAHAHAHAHAAHahahHAHA.
Geef me even tijd om bij te komen.
Oh kut.
Daar ga ik alweer.
HAHAHAhahahaHAHAHA!111!!!;d;d
![]()
;d
Kuttroll.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:34 schreef Beauregard het volgende:
[..]
HAHAHAHAHAAHahahHAHA.
Geef me even tijd om bij te komen.
Oh kut.
Daar ga ik alweer.
HAHAHAhahahaHAHAHA!111!!!;d;d
![]()
;d
Images.google.com -> Arguing on the internet.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:31 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
nee, maar altijd onvindbaar als die van pas komt, vandaar de bookmarks
Inderdaad ja. Dit is best topic-waardig.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:25 schreef Beauregard het volgende:
Anderzijds is het natuurlijk ook zo dat je op een gegeven moment uit een discussie stapt als blijkt dat je opponent werkelijk te achterlijk is om te begrijpen dat hij of zij het mis heeft. Buiten dat je opponent zich dan heerlijk zal voelen door die schijnoverwinning bespaar je jezelf een hoop tijd en moeite. Iedereen gelukkig.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:38 schreef switchboy het volgende:
mensen geven nou eenmaal niet graag toe dat ze fout zitten
Dat eerste, het maken van een 'killer post', uiteraard altijd doen. Dat laatste niet. Gewoon posten en au revoir.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:51 schreef switchboy het volgende:
Dat gun ik ze meestal niet. Dan maak ik nog één killer post waarin nog even de argumenten van de vorige onderuit gehaald worden waarin je ook aangeeft op deze manier ver discussiëren weinig zin heeft.
Een discussie kan je niet winnen.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:10 schreef Biels het volgende:
Stel, je bent fijn aan het discussiëren over een zinnig onderwerp, je komt met wat puike argumenten en hebt het gevoel dat je aan het winnen bent. Sterker nog, je weet zeker dat die ander ook voelt dat je aan het winnen bent en op het punt staat te breken en je gelijk te geven. Je gaat er voor zitten, koffie in de hand, sigaret erbij, helemaal klaar voor het moment waarop er op je scherm te lezen is "ja, je hebt gelijk".
Maar niks van dat! Opeens staat er van "ik ben er klaar mee" of "je weet zelf ook wel dat je fout zit". Wat zijn dit voor argumenten? Wat zijn dit voor dooddoeners? Ben je te onvolwassen om je gelijk toe te geven, of kun je niks meer verzinnen wat niet verworpen word waardoor je maar een uitvlucht zoekt in dit soort opmerkingen? Storend is dit. Gaarne gewoon toe te geven dat je verloren hebt.
Ook storend zijn mensen die dan een opmerking plaatsen en weigeren uitleg te geven zodra je erom vraagt. Zeg dan niks.
Jij hebt dus nog nooit een discussie gewonnen.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:06 schreef gniffie het volgende:
[..]
Een discussie kan je niet winnen.
Een debat kan je winnen
Juist. Dat dus.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:15 schreef kensei het volgende:
Met sommige mensen valt nou eenmaal niet te discussiëren, zelfs al ze weten dat je gelijk hebt gaan ze het nog ontkennen met vage redenaties.
Slechts theorie. In de praktijk is elke discussie een debat en staan weinig mensen open voor consensus.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:12 schreef gniffie het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Discussie ...
Klopt. Of dan midden in een serieuze discussie een domme opmerking maken, waar je diegene vervolgens op wijst, en dan *hap* zeggen alsof het zo bedoeld wasquote:Op donderdag 24 september 2009 17:22 schreef Biels het volgende:
[..]
Gaan ze 2 uur lang serieus op je in, zeggen ze aan het einde "ja, ik trollde je gewoon ouwe". Die hebben het ook niet helemaal begrepen.
Bij een debat is een overeenkomst heel goed mogelijk hoor. In theorie.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:18 schreef gniffie het volgende:
Maar hoezo lult TS dan dat die gelijk heeft bij een discussie? Hij vindt dat hij gelijk heeft die ander vindt dat die ander nog steeds gelijk heeft. Dan is het toch een debat. Niemand geeft immers haar standpunt op.
Als het nou ging over wat TS en zijn gay vriendje morgen gingen doen, de een wilt naar het strand de ander naar de dark room. En dan besluiten ze samen in hun kamer onder de zonnebank te gaan neuken dan was dat toch een discussie. Ze hebben immers een 'agreement' gesloten. Wat niet mogelijk is bij een debat.
Even op wikipedia gespeurd en staat inderdaad nergens dat debatten geen overeenkomst kunnen hebben. Had altijd in me kop dat dat zo was, zal wel te danken zijn aan een van mijn nederlandse leraressen (geen wonder).quote:Op donderdag 24 september 2009 18:20 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Bij een debat is een overeenkomst heel goed mogelijk hoor. In theorie.
quote:Op donderdag 24 september 2009 17:10 schreef Biels het volgende:
Sterker nog, je weet zeker dat die ander ook voelt dat je aan het winnen bent en op het punt staat te breken en je gelijk te geven. Je gaat er voor zitten, koffie in de hand, sigaret erbij, helemaal klaar voor het moment waarop er op je scherm te lezen is "ja, je hebt gelijk".
Beetje gay nietwaar?quote:Op donderdag 24 september 2009 18:36 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Met je e-penis al in de hand omdat je het zo geil en spannend vind ?
en dan achteraf terugkijkend naar die plaatjes die hiernet gepost zijn en vervolgens jezelf in slaap te huilenquote:Op donderdag 24 september 2009 18:36 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Met je e-penis al in de hand omdat je het zo geil en spannend vind waarna het uitloopt in een anti-climax ?
Haha, dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik de OP had gelezenquote:Op donderdag 24 september 2009 17:17 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
doet me denken aan:
[ afbeelding ]
Echt niet.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:15 schreef kensei het volgende:
Met sommige mensen valt nou eenmaal niet te discussiëren, zelfs al ze weten dat je gelijk hebt gaan ze het nog ontkennen met vage redenaties.
De reverse troll. Maar dan net niet. Ofzo. Zeer kinderachtig in ieder geval.quote:Op donderdag 24 september 2009 19:55 schreef Trannellius het volgende:
Ook zo vervelend; mensen die met open ogen in je troll trappen, en na 30 posts zegegn van "Ja ik had je wel door maar ik deed gewoon lekker mee![]()
;d "
Wacht maar tot je ouder bent, dan snap je dat welquote:Op donderdag 24 september 2009 17:22 schreef L0t.. het volgende:
Eens. Of van die mensen die denken een discussie te kunnen winnen met 'Ik ben ouder, dus ik heb gelijk. Wacht maar tot je zelf ook [insert leeftijd] bent', terwijl dat er echt totaal niets mee te maken heeft
En daarmee is deze discussie beëindigd?quote:Op zondag 27 september 2009 15:30 schreef gebrokenglas het volgende:
Iedereen heeft ergens wel gelijk. Het is maar net van welke kant je het bekijkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |