Vast wel, maar niet waar je 3 uur mee bezig bent.quote:
Weten ze niet, dus je kan natuurlijk zeggen dat je uit bent en naar huis gaat, maar als je dan weer terugkomt en dezelfde conciërge staat er nog heb je waarschijnlijk een probleem.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:59 schreef swarmahoer het volgende:
hoe weten ze of je niet gewoon vrij bent ipv een tussenuur hebt ?
Dan moet je toestemming vragen aan de afdelingsleider, met een briefje van je ouders.quote:en wat als je naar de dokter moet ofzo ?
Heb je daar misschien wat bronnen van? Als ik bewijzen heb kan ik misschien een afdelingsleider ermee confronteren.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:01 schreef Tja..1986 het volgende:
Lijkt mij niet mogelijk. Gewoon een stukje vrijheidsberoving dit. Dat mag helemaal niet. Dit valt zeker niet onder leerplicht ofzo.
Er staan nu al geregeld (lees: 75% van de tijd, vooral in pauzes) conciërges bij de stoplichten te controleren of je wel of niet naar de supermarkt gaat, en er staat er ook redelijk vaak eentje bij de uitgang van de fietsenstalling.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:04 schreef achilles29 het volgende:
alsof ze dat kunnen controleren.(kan wel, maar gaat niet gebeuren)
Ja, de onderbouw, dat is op mijn school ook, dat kan ik nog wel begrijpen. Maar als je in 6vwo zit en je dus al 17 of zelfs 18 bent, dan kan je het zelf toch wel weten? En val je nog wel onder de verantwoordelijkheid van de school als je 18 bent?quote:Op donderdag 24 september 2009 17:06 schreef Dennis101 het volgende:
Op mijn middelbare school was dit ook zo, de onderbouw moest op school blijven tijdens tussenuren en pauzes en de bovenbouw mocht het schoolterrein wel verlaten.
Dat was bij ons op school niet zo moeilijk te controleren hoor, er waren maar 2 in/uitgangen waar je langs kon en bij de hoofdingang zat altijd wel iemand en bij de achteruitgang meestal ook wel iemand. Tevens waren daar camera's die de persoon bij ingang 1 kon zien. Plus dat er bijna altijd wel iemand rondliep.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:04 schreef achilles29 het volgende:
alsof ze dat kunnen controleren.(kan wel, maar gaat niet gebeuren)
3 uur tafelvoetballen? Nee dank je. Bovendien is er maar één voor de hele school (1700 leerlingen) en kost het geld.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:08 schreef l3laster het volgende:
Geen voetbal tafel op je school dan??
Nou, dat ze ons niet meer naar de supermarkten gaan, boeiend, maar niet meer naar huis?quote:Op donderdag 24 september 2009 17:07 schreef Armageddon het volgende:
Weet je hoe dat komt. Omdat al dat schooltuig de supermarkten leeg rooft.
Zeg gewoon dat je een vriend ofzo komt ophalen, of wat in je kluisje had laten liggen?quote:Op donderdag 24 september 2009 17:04 schreef RacerDKB het volgende:
Weten ze niet, dus je kan natuurlijk zeggen dat je uit bent en naar huis gaat, maar als je dan weer terugkomt en dezelfde conciërge staat er nog heb je waarschijnlijk een probleem.
''Bij overtreding van de regeling zal de afdelingsleider passende maatregelen nemen.''quote:Op donderdag 24 september 2009 17:10 schreef Armageddon het volgende:
Ik zou gewoon naar huis gaan. Maar goed. Ik luisterende sowieso nooit op school.
Je na laten blijven en als je het te bont maakt schorsen? Dat kan namelijk nog op een middelbare school.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:12 schreef Desunoto het volgende:
Belachelijke regel inderdaad.
En wat willen ze in godsnaam doen als je toch het terrein verlaat?
ja dus? dan moet je iedereen vragen waar ie heengaat.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:08 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat was bij ons op school niet zo moeilijk te controleren hoor, er waren maar 2 in/uitgangen waar je langs kon en bij de hoofdingang zat altijd wel iemand en bij de achteruitgang meestal ook wel iemand. Tevens waren daar camera's die de persoon bij ingang 1 kon zien. Plus dat er bijna altijd wel iemand rondliep.
Nou bij ons op school viel het wel op als er ineens een klas een tussenuur had en die met zn allen vandoor gingen. En zoveel traffic is er tijdens de lesuren natuurlijk niet. Op onze school was deze regel makkelijk te hanteren en we hadden toch ruim 1000 leerlingen.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:16 schreef achilles29 het volgende:
[..]
ja dus? dan moet je iedereen vragen waar ie heengaat.
right... dan spreek je toch gewoon af dat je niet allemaal tegelijk weggaat?quote:Op donderdag 24 september 2009 17:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nou bij ons op school viel het wel op als er ineens een klas een tussenuur had en die met zn allen vandoor gingen. En zoveel traffic is er tijdens de lesuren natuurlijk niet. Op onze school was deze regel makkelijk te hanteren en we hadden toch ruim 1000 leerlingen.
In de tussentijd zal je toch in de aula of iets dergelijks moeten vertoeven, heel simpel gezegd, de concierge en leraren wisten heus wel wie er tussenuren hadden en wie niet. Wat jij er van denkt zal me een worst wezen, maar het was duidelijk te zien wie er stiekem vandoor ging en wie niet.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:19 schreef achilles29 het volgende:
[..]
right... dan spreek je toch gewoon af dat je niet allemaal tegelijk weggaat?
Dude, de school is voor jou verantwoordelijk tussen begin en einde van je lessen. Daarom is dat. Ga je straks naar het HBO of WO dan ben je hier helemaal vrij in.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:07 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ja, de onderbouw, dat is op mijn school ook, dat kan ik nog wel begrijpen. Maar als je in 6vwo zit en je dus al 17 of zelfs 18 bent, dan kan je het zelf toch wel weten? En val je nog wel onder de verantwoordelijkheid van de school als je 18 bent?
Da's duidelijk jaquote:Op donderdag 24 september 2009 17:10 schreef Armageddon het volgende:
Ik zou gewoon naar huis gaan. Maar goed. Ik luisterende sowieso nooit op school.
als je het zo opzichtig doet wel ja.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In de tussentijd zal je toch in de aula of iets dergelijks moeten vertoeven, heel simpel gezegd, de concierge en leraren wisten heus wel wie er tussenuren hadden en wie niet.
Elke dag weer.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:42 schreef Hukkie het volgende:
Als je een meisje was geweest, dan kon je zeggen dat je bent doorgelekt.
Als je 18 bent kun je gewoon je eigen briefjes schrijven.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:07 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ja, de onderbouw, dat is op mijn school ook, dat kan ik nog wel begrijpen. Maar als je in 6vwo zit en je dus al 17 of zelfs 18 bent, dan kan je het zelf toch wel weten? En val je nog wel onder de verantwoordelijkheid van de school als je 18 bent?
Je moet eerst een 18-jarigenregeling aanvragen bij je schoolquote:Op donderdag 24 september 2009 18:35 schreef swollywood het volgende:
[..]
Als je 18 bent kun je gewoon je eigen briefjes schrijven.
Was leuk vroeger. Een keer 3 tussenuren en dan nog 1 uurtje les. Iedereen zei dat ie ging spijbelen, maar blijkbaar was ik de enige die het ook echt deed.
Kon ik de volgende dag bij de adjunct-directeur komen en moest een briefje inleveren.
Ter plekke maar even een briefje geschreven dat ik het tijdverspilling vond om 3 lesuren te wachten voor 1 les.
Briefje ingeleverd en ik kon weer gaan.
Jep, of als je 18 bent gewoon zeggen dat je al op jezelf woont, dan gaat er een wereld voor je open.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:35 schreef swollywood het volgende:
[..]
Als je 18 bent kun je gewoon je eigen briefjes schrijven.
Was leuk vroeger. Een keer 3 tussenuren en dan nog 1 uurtje les. Iedereen zei dat ie ging spijbelen, maar blijkbaar was ik de enige die het ook echt deed.
Kon ik de volgende dag bij de adjunct-directeur komen en moest een briefje inleveren.
Ter plekke maar even een briefje geschreven dat ik het tijdverspilling vond om 3 lesuren te wachten voor 1 les.
Briefje ingeleverd en ik kon weer gaan.
quote:Op donderdag 24 september 2009 18:56 schreef sl0apert het volgende:
[..]
Je moet eerst een 18-jarigenregeling aanvragen bij je school
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |