abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73072219
Ik heb onlangs een appartement gekocht, en ik kwam gisteren tot mijn schrik erachter dat mijn overburen het dak aan het verbouwen zijn met dakopbouw. Het is een gruwelijk lelijk aanbouw bestaande uit hout en glas die niet past met de andere daken, niet alleen qua stijl maar ook qua hoogte. Het verstoort het daklandschap enorm, want zij zijn de enigen in de straat, en voor zover ik weet, omringende straten. Ook blokkeert het mijn uitzicht, en reflecteert het glas als de zon fel schijnt direct in mijn woning.

Het gaat hier om een straat gebouwd rond 1900 in Amsterdam. Het was in strijd met het bestemmingsplan van de buurt, maar de overburen hebben ontzettend mazzel gehad doordat ze vrijstelling hebben gekregen en niemand er bezwaar had tegen gemaakt.

De vergunning hebben ze officieel december 2008 gekregen (rond juli ingediend, dus was lange procedure) en gisteren zijn ze begonnen met de verbouwing.

Ik heb gelijk de ambtenaar gebeld die deze vergunning heeft verleend, en hij begreep mijn bezwaren volkomen, maar zei dat ik te laat ben omdat ik het bezwaar 6 weken na verlening bouwvergunning had moeten indienen. Moeilijk als je ongeveer een half jaar later de woning krijgt. Hij kon alleen zeggen dat hij alleen kan toezien of de verbouwing zoals de tekeningen wordt uitgevoerd. Ik vroeg me af wat mijn opties zijn: en hij zei dat ik een brief naar de welstandscommissie zou kunnen sturen, en naar de rechter stappen. Die laatste optie valt voor mij af. Wat zou de welstandscommissie nu nog kunnen doen? Weet iemand wat ik nog zou kunnen doen?
pi_73072368
Stoppen met zeuren. Jij hebt je niet goed geinformeerd vooraf. Als je dat wel gedaan had, had je dit geweten toen je het huis kocht. Gelukkig zullen deze mensen in hun recht beschermd worden
pi_73072547
Helaas je bent te laat en zolang ze niet afwijken van de tekeningen is er weinig wat je kunt doen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73072658
Welstandcommissie kan kijken of het wel in de buurt 'past'; zo niet kunnen zij de bouw stil laten leggen en ongedaan laten maken. Heb het zelf ooit gehad met een buurman die probeerde een enorme opslagschuur (voor z'n bedrijfje) recht achterin de tuin te plaatsen met als gevolg dat ik tegen een 2m hoge muur aankeek vanuit mijn slaapkamer :/
pi_73072742
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:04 schreef Tja..1986 het volgende:
Stoppen met zeuren. Jij hebt je niet goed geinformeerd vooraf. Als je dat wel gedaan had, had je dit geweten toen je het huis kocht. Gelukkig zullen deze mensen in hun recht beschermd worden
Uiteraard verwacht je dit niet. Niemand wist dit hoor, behalve de overburen die dit hebben weten door te drukken. De welstandscommissie heeft in soortgelijke gevallen beoordeelt dat een dakopbouw niet mag, omdat dit het daklandschap 'onaanvaardbaar' aantast. Waarom het nu wel mag is echt een raadsel. Ik vermoed dat dit een vergissing is geweest. Ik heb de brief al verstuurd, en ze mogen bij mij komen om uit het raam te kijken (of bij de andere buren naast mij). Het is echt gruwelijk lelijk.
pi_73072889
maak eens een foto ervan.. ?
pi_73072963
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:18 schreef blablaa het volgende:
maak eens een foto ervan.. ?
Zal ik doen, maar ik hoop dat ze niet op FOK! zitten.
  donderdag 24 september 2009 @ 17:00:25 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73074290
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:14 schreef Pfft het volgende:

[..]

Uiteraard verwacht je dit niet. Niemand wist dit hoor, behalve de overburen die dit hebben weten door te drukken. De welstandscommissie heeft in soortgelijke gevallen beoordeelt dat een dakopbouw niet mag, omdat dit het daklandschap 'onaanvaardbaar' aantast. Waarom het nu wel mag is echt een raadsel. Ik vermoed dat dit een vergissing is geweest. Ik heb de brief al verstuurd, en ze mogen bij mij komen om uit het raam te kijken (of bij de andere buren naast mij). Het is echt gruwelijk lelijk.

Alle verleende bouwaanvragen en vergunningen worden gepubliceerd.... Dus niets weten door te drukken. Gewoon volgens de regels.

De welstandscommissie kijkt al naar de aanvraag voor het verlenen van de vergunning, dus daar geef ik weinig kans.

Waar je wel nog een mogelijkheid hebt is het als verborgen gebrek bij de verkoper neer te leggen. Maar dat werkt alleen als hij er vanaf wist (en bewijs dat maar eens).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73074375
Dit had je idd kunnen weten voordat je de woning kocht, en die mensen hebben gewoon een vergunning gekregen om het te bouwen. Dus je kunt er geen flikker tegen doen.
pi_73078188
maak eens ff een foto gewoon om te zien hoe lelijk het is!
I'm not the man you think I am!
pi_73079193
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:59 schreef Pfft het volgende:
De vergunning hebben ze officieel december 2008 gekregen (rond juli ingediend, dus was lange procedure) en gisteren zijn ze begonnen met de verbouwing.
Is het niet zo dat er binnen een vastgestelde periode na verlening van de bouwvergunning begonnen moet zijn met de bouw, daar anders de vergunning komt te vervallen?

Ik heb wel eens een termijn van een halfjaar horen verluiden maar weet zelf niet hoe die vork in de steel zit. Anyway, dan zouden ze bouwen met een verlopen vergunning en kun je de bouw stil laten leggen

Ik zou hun bouwvergunning gaan inzien als ik jou was (voor zover je dat al niet gedaan hebt) en/of een afschrift ervan opvragen bij de gemeente. Wellicht dat een dergelijke termijn erin genoemd wordt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_73079297
quote:
Op donderdag 24 september 2009 17:00 schreef sanger het volgende:
Waar je wel nog een mogelijkheid hebt is het als verborgen gebrek bij de verkoper neer te leggen. Maar dat werkt alleen als hij er vanaf wist (en bewijs dat maar eens).
Het was niet 'verborgen'. TS had het kunnen weten als ie van tevoren goed onderzoek had gedaan.
pi_73079758
Links van het huis in kwestie:

<plaatjes heb ik verwijderd vanwege privacy>

Misschien dat het gewoon een kwestie van wennen is, maar ik vind het oerlelijk. De hele straat is even hoog gebouwd, en dan steekt dit geval eruit. Ik ga morgen de ambtenaar opnieuw bellen en vragen of de termijn voor de verbouwing is verlopen.

[ Bericht 34% gewijzigd door Pfft op 25-09-2009 18:53:27 ]
pi_73081325
Ik vind dat jij je ontzettend aanstelt. Mijn mening.

Dat ene torentje maakt echt niet zoveel uit, bovendien had je je maar moeten laten informeren naar verleende vergunningen in je straat alvorens je overging tot koop. Ik hoop dat je bot vangt, wat een storm in een glas water.
pi_73081744
Het is 2 bij 2,5, dus niet een 'torentje' hoor. Op de foto lijkt het kleiner. Iedereen die een dakterras aanlegt maakt een toegang via een luikje en niet een toren. Het is in ieder geval ongebruikelijk.
pi_73081943
Lelijk is nogal een subjectief begrip.
Voordat bouwvergunningen worden afgegeven wordt al (preventief) gekeken naar welstandseisen, bouwverordeningen e.d.

Er is slechts repressieve toetsting door de welstandscommissie als het gaat om vergunningvrije bouwwerken.

Aan de hand van de door jou geschetste feiten blijft die bouwvergunning dus van kracht.
pi_73081990
Ik ben het met je eens dat het echt grenzeloos lelijk is, maar ja, daar ben je nu te laat mee.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_73082224
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:35 schreef Pfft het volgende:
Het is 2 bij 2,5, dus niet een 'torentje' hoor. Op de foto lijkt het kleiner. Iedereen die een dakterras aanlegt maakt een toegang via een luikje en niet een toren. Het is in ieder geval ongebruikelijk.
Feit blijft dat je je gewoon beter had moeten informeren van te voren.
Als het via een bouwvergunning gaat kan je niet roepen dat je het niet wist, hooguit dat je toen te lui was om het uit te zoeken.

Dit topic doorlezend moet ik gelijk denken aan mensen die vanuit de stad verhuizen naar het platteland om vervolgens te gaan klagen over de luchtjes die daar voorbij komen wanneer de boeren aan het gieren zijn.
pi_73082586
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:26 schreef FortunaHome het volgende:
Ik vind dat jij je ontzettend aanstelt. Mijn mening.

Dat ene torentje maakt echt niet zoveel uit, bovendien had je je maar moeten laten informeren naar verleende vergunningen in je straat alvorens je overging tot koop. Ik hoop dat je bot vangt, wat een storm in een glas water.
En ik deel volmondig de mening van TS dat het nergens naar lijkt. Mijn mening.
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:49 schreef klipper het volgende:
Dit topic doorlezend moet ik gelijk denken aan mensen die vanuit de stad verhuizen naar het platteland om vervolgens te gaan klagen over de luchtjes die daar voorbij komen wanneer de boeren aan het gieren zijn.
Deze vergelijking raakt kant noch wal. Gierluchtjes horen per definitie bij het platteland, dit soort glazen bushokjes horen niet per definitie solitair bovenop een monumentale gevelrij te staan.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_73082709
Niemand gaat alle bouwvergunningen in de straat onderzoeken. Ook is dit onvoorstelbaar want je verwacht niet dat iemand in staat is om zo iets lelijk aan te bouwen. Maar wel een wijze les voor mijn volgend huis.
pi_73082999
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar gelukkig hebben zijn buren wel een bouwvergunning.
Dat het zo lelijk is, komt waarschijnlijk juist door de welstandscommissie.
Vaak hebben zij een bepaalde zienswijze die velen niet snappen, moest het juist van glas zijn om de open structuur niet teveel te doorbreken, niet lijkend op de bestaande bebouwing zodat je kan zien dat het eraan of opgebouwd is.
Vele welstandscommissies vinden dat een verbouwing "duidelijk" herkenbaar moet zijn.
pi_73083084
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:00 schreef Pfft het volgende:
Niemand gaat alle bouwvergunningen in de straat onderzoeken. Ook is dit onvoorstelbaar want je verwacht niet dat iemand in staat is om zo iets lelijk aan te bouwen. Maar wel een wijze les voor mijn volgend huis.
Daar hoef je echt niet zoveel moeite voor te doen, bij aankoop van een huis kan je het laatste bestemmingsplan opvragen, inclusief alle lopende vergunningen, en woon je er eenmaal, dan is een wekelijkse blijk in de huis aan huis krant vaak al voldoende om volledig op de hoogte te zijn van bouw of verbouwplannen uit je eigen buurt of wijk.
pi_73083386
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:57 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Deze vergelijking raakt kant noch wal. Gierluchtjes horen per definitie bij het platteland, dit soort glazen bushokjes horen niet per definitie solitair bovenop een monumentale gevelrij te staan.
bedankt, dit had niet gemogen volgens de bestemmingsplan en de welstandscommissie heeft niet goed opgelet. In de straat ernaast is de bouwvergunning voor een dakopbouw ook terecht geweigerd.

Het heeft niks met lomp gedrag te maken, maar is een principe kwestie. Ik ben niet asociaal, maar de overburen die puur aan zichzelf denken. Als ik hier vorig jaar al had gewoond dat was deze vergunning nooit verleend. Maar een bouwvergunning wordt automatisch verleend zonder bezwaren.
pi_73083477
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:19 schreef Pfft het volgende:

[..]

bedankt, dit had niet gemogen volgens de bestemmingsplan en de welstandscommissie heeft niet goed opgelet. In de straat ernaast is de bouwvergunning voor een dakopbouw ook terecht geweigerd.

Het heeft niks met lomp gedrag te maken, maar is een principe kwestie. Ik ben niet asociaal, maar de overburen die puur aan zichzelf denken. Als ik hier vorig jaar al had gewoond dat was deze vergunning nooit verleend. Maar een bouwvergunning wordt automatisch verleend zonder bezwaren.
Een bouwvergunning wordt niet automatisch verleend zonder bezwaren. Er wordt getoetst aan bestemmingsplannen, bouwverordeningen, welstandscriteria.
pi_73084048
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:21 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Een bouwvergunning wordt niet automatisch verleend zonder bezwaren. Er wordt getoetst aan bestemmingsplannen, bouwverordeningen, welstandscriteria.
klopt, indiener kan vragen om vrijstelling van bestemmingsplan. En als niemand hier bezwaar tegen maakt, dan is die vergunning ook verleend. Ik snap gewoon niet waarom de welstandscommissie niet consistent is in haar oordeel over dakaanbouw in de buurt. Morgen gelijk aan de ambtenaar maar vragen hoeveel huizen er zijn met zulke bushokjes, want voor zover ik weet (ben door alle straten in de buurt gegaan) is dit het enige geval.
pi_73084951
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:39 schreef Pfft het volgende:

[..]

klopt, indiener kan vragen om vrijstelling van bestemmingsplan. En als niemand hier bezwaar tegen maakt, dan is die vergunning ook verleend. Ik snap gewoon niet waarom de welstandscommissie niet consistent is in haar oordeel over dakaanbouw in de buurt. Morgen gelijk aan de ambtenaar maar vragen hoeveel huizen er zijn met zulke bushokjes, want voor zover ik weet (ben door alle straten in de buurt gegaan) is dit het enige geval.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt hoor. Een bouwvergunning (en vrijstelling van het bestemmingsplan) is gewoon onderhevig aan toezicht door de toezichthoudende instantie. Er is helemaal geen sprake van automatische afgifte van de vergunning als geen bezwaar gemaakt wordt.

Er is wel sprake van automatische vergunningverlening als niet binnen 12 weken wordt gereageerd op de vergunningaanvraag door de vergunningverlenende instantie (vergunning van rechtswege).
pi_73085207
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:02 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Er is wel sprake van automatische vergunningverlening als niet binnen 12 weken wordt gereageerd op de vergunningaanvraag door de vergunningverlenende instantie (vergunning van rechtswege).
Dit bedoelde ik.

Anyway, ik denk dat ik er wel aan kan wennen, zal geen keus hebben denk ik. De buurman is een aardige man, en het is niks persoonlijks ofzo, maar probeer gewoon op te komen voor mijn belangen zoals iedereen in mijn situatie dat zou doen. Als ik dan overkom als een 'zeur', het zij zo.
pi_73087670
Ja, het is lelijk. Graag nog wat meer foto's, wil wel zien hoe het definitief wordt.

Echter. Die huizenrij is 4 of 5 verdiepingen hoog. Jouw huis is niet hoger. Het belemmert dus niet je uitzicht, want die kant op kun je toch al niets zien.
Vanaf de straat is die pukkel waarschijnlijk niet eens waar te nemen.
Je maakt je dus druk over iets dat je kunt zien, maar je niet belemmert. Het staat niet in de weg van een mooi uitzicht ofzo. Ik bedoel : Er is weinig te zien behalve lucht en een hele rij precies even hoge daken. Daar zet je toch geen stoel voor neer om er eens lekker naar te gaan kijken.
pi_73089744
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:39 schreef Pfft het volgende:
klopt, indiener kan vragen om vrijstelling van bestemmingsplan. En als niemand hier bezwaar tegen maakt, dan is die vergunning ook verleend.
Wat een onzin. De gemeente doet echt wel wat meer dan zitten afwachten of er nog iemand bezwaar gaat maken. En als het echt een uitgebreide vrijstellingsprocedure is geweest heeft naast de gemeente de provincie er ook nog naar gekeken..
quote:
Ik snap gewoon niet waarom de welstandscommissie niet consistent is in haar oordeel over dakaanbouw in de buurt. Morgen gelijk aan de ambtenaar maar vragen hoeveel huizen er zijn met zulke bushokjes, want voor zover ik weet (ben door alle straten in de buurt gegaan) is dit het enige geval.
Kun je het hokje waar het om gaat wel zien vanaf de straat dan?
pi_73093247
Ja, je kan het zien, maar overgang naar het opgehoogde gedeelte valt van de straat kant niet zo op. Ik heb maar besloten om het maar te laten gaan. Ik heb gewoon pech gehad dat het recht tegenover mij is. Het klopt dat dit torentje niks blokkeert, behalve de mooie blauwe lucht en misschien nog wat zonlicht, en de verstoring van het karakteristieke daklandschap.

Denken jullie dat dit geval de waarde van mijn woning zou kunnen verlagen? Dit was eigenlijk de voornaamste reden waarom ik er tegen was, naast dat het gewoon gruwelijk lelijk is.
  vrijdag 25 september 2009 @ 10:34:16 #31
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73093761
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:29 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ik hoop dat het de waarde van je woning met minimaal 20% verlaagd. Zo'n zeur ben je. Die beste man heeft een vergunning gekregen en dan ga je DAARNA nog eens moeilijk doen om zoiets. Een beetje hem proberen op kosten te jagen. Je bent een walgelijk mens.
Misschien zeurt TS een beetje, maar dit is wel extreem overdreven hoor. Hij doet dit echt niet om de overbuurman op kosten te jagen maar omdat dat hokje in de weg staat. Ik kan me voorstellen dat al dat glas erg lastig is met zonlicht, en echt mooi is het inderdaad niet.

Je kunt het best met TS oneens zijn maar hem walgelijk noemen gaat echt te ver.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73094221
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:29 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ik hoop dat het de waarde van je woning met minimaal 20% verlaagd. Zo'n zeur ben je. Die beste man heeft een vergunning gekregen en dan ga je DAARNA nog eens moeilijk doen om zoiets. Een beetje hem proberen op kosten te jagen. Je bent een walgelijk mens.
Jij kent mij niet eens. Ik vind het 'walgelijk' dat jij zulke aannames hebt.
Zoals ik eerder heb gezegd, ik heb helemaal niks tegen mijn buurman. Het is een aardige vent die probeert zijn huis in waarde op te krikken. Dat is hem zeker gelukt, maar ten koste van de buren aan de overkant.

Ik had liever gehad dat hij het helemaal had dichtgetimmerd met hout ipv glas. Nu heb ik constant het idee dat het een soort wachttoren is om over de buurt te spieken.
pi_73094544
Het ziet er echt absoluut niet uit. Hoe komen mensen er in vredesnaam op om zoiets op hun dak te zetten?
En het lijkt me ook knetterirritant als je steeds reflectie van de zon hebt.
TS heeft gelijk.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:06:05 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73094606
Wat is het eigenlijk? Een kamertje? Een toegang tot een dakterras? Hoe ziet het eruit als het af is?
The love you take is equal to the love you make.
pi_73094718
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:06 schreef Lienekien het volgende:
Wat is het eigenlijk? Een kamertje? Een toegang tot een dakterras? Hoe ziet het eruit als het af is?
Het is toegang tot het dakterras. En het gaat eruit zien zoals het er nu uit ziet.
Maar ik kan er niks meer tegen doen helaas.
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:11:27 #36
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73094740
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:10 schreef Pfft het volgende:

[..]

Het is toegang tot het dakterras. En het gaat eruit zien zoals het er nu uit ziet.
De welstandscommissie heeft ook nee gezegd?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:12:00 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73094763
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:10 schreef Pfft het volgende:

[..]

Dus je krijgt ook nog uitzicht op het dakterras?
The love you take is equal to the love you make.
pi_73095006
Dakterras heb ik geen moeite mee, omdat het minstens 2m afstand heeft tot de voorgevel, en lager is dan de voorgevel. Alleen dat hok steekt er met ongeveer 2m bovenuit de voorgevel. De welstandscommissie had in eerste instante bezwaar, maar het is in 2e instantie toch blijkbaar goedgekeurd. De reden is dat dit pand een ander gewaarde orde heeft oid.

Ik vermoed dat hij later zijn parasol, tafel en stoelen in dat hok gaat zetten, dus echt mooier gaat het niet worden.
pi_73095455
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:21 schreef Pfft het volgende:
De reden is dat dit pand een ander gewaarde orde heeft oid.
U zegt?
pi_73095806
In Amsterdam hebben panden diverse orden. Dit pand is orde 2, dus 'bouwwerken zijn gebouwen van voor 1940 die niet beschermd zijn'. Je hebt orde 3, en die zijn wel beschermd en daar mag je haast niks aan veranderen en deze panden controleren ze veel beter. Zie: http://www.amsterdamsebinnenstad.nl/archief/adresorde2.html

Ik denk dat de concensus is dat het lelijk is. Kan iemand mij wat opvrolijken door een positief beeld te schetsen van dit hok? Ik probeer het mooi te vinden en aan de potentiele volgende koper uit te leggen dat het niet lelijk is en prima past. Ik heb het gevraagd aan een makelaar, en die zegt dat dit geen effect heeft op de waarde van mijn woning. Maar makelaars zijn pseudo-leugenaars van beroep, dus weet niet hoe betrouwbaar deze inschatting is.
pi_73096615
Kopers uitsluitend rondleiden als het mistig is?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_73099263
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:20 schreef jeroen25 het volgende:
Kopers uitsluitend rondleiden als het mistig is?
Als ik de krachten van Storm uit de X-Men had, ja.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:09:18 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_73099460
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:49 schreef Pfft het volgende:
Ik denk dat de concensus is dat het lelijk is. Kan iemand mij wat opvrolijken door een positief beeld te schetsen van dit hok?
Het is Amsterdam toch? Het past in het prettig anarchistische van de drukke kunstenaarsstad, met een mooie synergie tussen oud en nieuw, waarbij de individu zich duidelijk kan ontplooien om boven het maaiveld te rijzen. Ofzo.

Of je adverteert met een blaaspijp, dat je vanaf jouw huis tenminste wat kunt doen aan de wijdverspreide wansmaak die mooie klassieke binnensteden verpaupert.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_73099549
Of hou de potentiele koper voor dat hij zelf ook zo´n megahandige terrastoegang kan maken.

En wat Speknek zegt, in Amsterdam gaan wonen en dan verwachten dat alles eenheidsworst is. Beetje zeurderig allemaal.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:27:52 #45
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_73099903
je voelt je misschien een beetje vernaggeld... Okay, maar als dat ding er had gestaan toen je met de makelaar in je huidige huis rondliep, had je het dan niet gekocht ?

Ik heb exact hetzelfde gehad maar had het ook kunnen weten...Mijn buren knalde de voorgevel omhoog en noemde het een dakkapel... GEEN PAN!
Ik kon er wel nog bezwaar tegen aan tekenen alleen gaf de gemeentje duidelijk aan dat dat geen effect zou hebben. Men zou de vergunning toch wel krijgen.

Deze puist zie je straks niet eens, en wat de schittering betreft.... dat moet je nog maar afwachten want meer dan een aanname dat je daar last van hebt is het niet.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_73100226
Bedankt! Ik zal voorstellen om ook z'on dakopbouw bij ons te maken. Mijn onderburen wilden graag een gedeeld dakterras. We hadden het over een luikje als toegang, maar een groot glazen broeikast lijkt mij geen slecht idee idd.

Gelukkig is het hok redelijk licht gebouwd, nu wit en van glas. Ik denk dat ik alleen in de winter misschien last zal hebben van verminderd zonlicht vanwege de lage stand van de zon, maar in de zomer zou het niet zoveel uit moeten maken.

Ik hoop alleen dat de overbuurman zijn nieuwste aanwinst netjes houdt, en niet gaat gebruiken als extra berging.
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:41:33 #47
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_73102122
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:38 schreef Pfft het volgende:

Ik hoop alleen dat de overbuurman zijn nieuwste aanwinst netjes houdt, en niet gaat gebruiken als extra berging.
Ik denk dat je ook eens zou moeten overwegen om naar een sportvereniging oid te gaan...

Je hebt teveel vrije tijd...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:43:01 #48
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73102171
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:41 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Ik denk dat je ook eens zou moeten overwegen om naar een sportvereniging oid te gaan...

Je hebt teveel vrije tijd...
Hij ziet iets ontstaan tegenover hem waar hij wel eens last van zou kunnen hebben. Hij vraagt om advies, maar het antwoord is dat er niets meer aan te doen lijkt te zijn. Hij neemt zijn verlies. Ik vind het een heel redelijk topic hoor, op een paar mensen die TS uitschelden na dan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:58:26 #49
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_73102560
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:43 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Hij ziet iets ontstaan tegenover hem waar hij wel eens last van zou kunnen hebben. Hij vraagt om advies, maar het antwoord is dat er niets meer aan te doen lijkt te zijn. Hij neemt zijn verlies. Ik vind het een heel redelijk topic hoor, op een paar mensen die TS uitschelden na dan.
dat snap ik wel, en daar heb je ook gelijk in. Maar de vraag of de buurman er niet teveel rommel in gaat stallen... Kweenie hoor, maar het is echt een flink eind aan de andere kant... Ik denk dat je niet eens iemands gezicht zou herkennen als die in dat hokje zou staan.

Dan moet je echt gaan staan turen...
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:01:36 #50
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73102657
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:58 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

dat snap ik wel, en daar heb je ook gelijk in. Maar de vraag of de buurman er niet teveel rommel in gaat stallen... Kweenie hoor, maar het is echt een flink eind aan de andere kant... Ik denk dat je niet eens iemands gezicht zou herkennen als die in dat hokje zou staan.

Dan moet je echt gaan staan turen...
Ach, het ziet er ook gewoon niet zo mooi uit en als zo'n glazen hokje vol rommel gestopt wordt zie je dat wel hoor. Maar dat wil nog niet zeggen dat TS meer vrije tijd heeft dan, bijvoorbeeld, andere mensen die de moeite nemen in dit topic te reageren
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')