Uiteraard verwacht je dit niet. Niemand wist dit hoor, behalve de overburen die dit hebben weten door te drukken. De welstandscommissie heeft in soortgelijke gevallen beoordeelt dat een dakopbouw niet mag, omdat dit het daklandschap 'onaanvaardbaar' aantast. Waarom het nu wel mag is echt een raadsel. Ik vermoed dat dit een vergissing is geweest. Ik heb de brief al verstuurd, en ze mogen bij mij komen om uit het raam te kijken (of bij de andere buren naast mij). Het is echt gruwelijk lelijk.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:04 schreef Tja..1986 het volgende:
Stoppen met zeuren. Jij hebt je niet goed geinformeerd vooraf. Als je dat wel gedaan had, had je dit geweten toen je het huis kocht. Gelukkig zullen deze mensen in hun recht beschermd worden
quote:Op donderdag 24 september 2009 16:14 schreef Pfft het volgende:
[..]
Uiteraard verwacht je dit niet. Niemand wist dit hoor, behalve de overburen die dit hebben weten door te drukken. De welstandscommissie heeft in soortgelijke gevallen beoordeelt dat een dakopbouw niet mag, omdat dit het daklandschap 'onaanvaardbaar' aantast. Waarom het nu wel mag is echt een raadsel. Ik vermoed dat dit een vergissing is geweest. Ik heb de brief al verstuurd, en ze mogen bij mij komen om uit het raam te kijken (of bij de andere buren naast mij). Het is echt gruwelijk lelijk.
Is het niet zo dat er binnen een vastgestelde periode na verlening van de bouwvergunning begonnen moet zijn met de bouw, daar anders de vergunning komt te vervallen?quote:Op donderdag 24 september 2009 15:59 schreef Pfft het volgende:
De vergunning hebben ze officieel december 2008 gekregen (rond juli ingediend, dus was lange procedure) en gisteren zijn ze begonnen met de verbouwing.
Het was niet 'verborgen'. TS had het kunnen weten als ie van tevoren goed onderzoek had gedaan.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:00 schreef sanger het volgende:
Waar je wel nog een mogelijkheid hebt is het als verborgen gebrek bij de verkoper neer te leggen. Maar dat werkt alleen als hij er vanaf wist (en bewijs dat maar eens).
Feit blijft dat je je gewoon beter had moeten informeren van te voren.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:35 schreef Pfft het volgende:
Het is 2 bij 2,5, dus niet een 'torentje' hoor. Op de foto lijkt het kleiner. Iedereen die een dakterras aanlegt maakt een toegang via een luikje en niet een toren. Het is in ieder geval ongebruikelijk.
En ik deel volmondig de mening van TS dat het nergens naar lijkt. Mijn mening.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:26 schreef FortunaHome het volgende:
Ik vind dat jij je ontzettend aanstelt. Mijn mening.
Dat ene torentje maakt echt niet zoveel uit, bovendien had je je maar moeten laten informeren naar verleende vergunningen in je straat alvorens je overging tot koop. Ik hoop dat je bot vangt, wat een storm in een glas water.
Deze vergelijking raakt kant noch wal. Gierluchtjes horen per definitie bij het platteland, dit soort glazen bushokjes horen niet per definitie solitair bovenop een monumentale gevelrij te staan.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:49 schreef klipper het volgende:
Dit topic doorlezend moet ik gelijk denken aan mensen die vanuit de stad verhuizen naar het platteland om vervolgens te gaan klagen over de luchtjes die daar voorbij komen wanneer de boeren aan het gieren zijn.
Maar gelukkig hebben zijn buren wel een bouwvergunning.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:57 schreef r_one het volgende:
[..]
En ik deel volmondig de mening van TS dat het nergens naar lijkt. Mijn mening.
Daar hoef je echt niet zoveel moeite voor te doen, bij aankoop van een huis kan je het laatste bestemmingsplan opvragen, inclusief alle lopende vergunningen, en woon je er eenmaal, dan is een wekelijkse blijk in de huis aan huis krant vaak al voldoende om volledig op de hoogte te zijn van bouw of verbouwplannen uit je eigen buurt of wijk.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:00 schreef Pfft het volgende:
Niemand gaat alle bouwvergunningen in de straat onderzoeken. Ook is dit onvoorstelbaar want je verwacht niet dat iemand in staat is om zo iets lelijk aan te bouwen. Maar wel een wijze les voor mijn volgend huis.
bedankt, dit had niet gemogen volgens de bestemmingsplan en de welstandscommissie heeft niet goed opgelet. In de straat ernaast is de bouwvergunning voor een dakopbouw ook terecht geweigerd.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:57 schreef r_one het volgende:
[..]
En ik deel volmondig de mening van TS dat het nergens naar lijkt. Mijn mening.
[..]
Deze vergelijking raakt kant noch wal. Gierluchtjes horen per definitie bij het platteland, dit soort glazen bushokjes horen niet per definitie solitair bovenop een monumentale gevelrij te staan.
Een bouwvergunning wordt niet automatisch verleend zonder bezwaren. Er wordt getoetst aan bestemmingsplannen, bouwverordeningen, welstandscriteria.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:19 schreef Pfft het volgende:
[..]
bedankt, dit had niet gemogen volgens de bestemmingsplan en de welstandscommissie heeft niet goed opgelet. In de straat ernaast is de bouwvergunning voor een dakopbouw ook terecht geweigerd.
Het heeft niks met lomp gedrag te maken, maar is een principe kwestie. Ik ben niet asociaal, maar de overburen die puur aan zichzelf denken. Als ik hier vorig jaar al had gewoond dat was deze vergunning nooit verleend. Maar een bouwvergunning wordt automatisch verleend zonder bezwaren.
klopt, indiener kan vragen om vrijstelling van bestemmingsplan. En als niemand hier bezwaar tegen maakt, dan is die vergunning ook verleend. Ik snap gewoon niet waarom de welstandscommissie niet consistent is in haar oordeel over dakaanbouw in de buurt. Morgen gelijk aan de ambtenaar maar vragen hoeveel huizen er zijn met zulke bushokjes, want voor zover ik weet (ben door alle straten in de buurt gegaan) is dit het enige geval.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Een bouwvergunning wordt niet automatisch verleend zonder bezwaren. Er wordt getoetst aan bestemmingsplannen, bouwverordeningen, welstandscriteria.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt hoor. Een bouwvergunning (en vrijstelling van het bestemmingsplan) is gewoon onderhevig aan toezicht door de toezichthoudende instantie. Er is helemaal geen sprake van automatische afgifte van de vergunning als geen bezwaar gemaakt wordt.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:39 schreef Pfft het volgende:
[..]
klopt, indiener kan vragen om vrijstelling van bestemmingsplan. En als niemand hier bezwaar tegen maakt, dan is die vergunning ook verleend. Ik snap gewoon niet waarom de welstandscommissie niet consistent is in haar oordeel over dakaanbouw in de buurt. Morgen gelijk aan de ambtenaar maar vragen hoeveel huizen er zijn met zulke bushokjes, want voor zover ik weet (ben door alle straten in de buurt gegaan) is dit het enige geval.
Dit bedoelde ik.quote:Op donderdag 24 september 2009 22:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er is wel sprake van automatische vergunningverlening als niet binnen 12 weken wordt gereageerd op de vergunningaanvraag door de vergunningverlenende instantie (vergunning van rechtswege).
Wat een onzin. De gemeente doet echt wel wat meer dan zitten afwachten of er nog iemand bezwaar gaat maken. En als het echt een uitgebreide vrijstellingsprocedure is geweest heeft naast de gemeente de provincie er ook nog naar gekeken..quote:Op donderdag 24 september 2009 21:39 schreef Pfft het volgende:
klopt, indiener kan vragen om vrijstelling van bestemmingsplan. En als niemand hier bezwaar tegen maakt, dan is die vergunning ook verleend.
Kun je het hokje waar het om gaat wel zien vanaf de straat dan?quote:Ik snap gewoon niet waarom de welstandscommissie niet consistent is in haar oordeel over dakaanbouw in de buurt. Morgen gelijk aan de ambtenaar maar vragen hoeveel huizen er zijn met zulke bushokjes, want voor zover ik weet (ben door alle straten in de buurt gegaan) is dit het enige geval.
Misschien zeurt TS een beetje, maar dit is wel extreem overdreven hoor. Hij doet dit echt niet om de overbuurman op kosten te jagen maar omdat dat hokje in de weg staat. Ik kan me voorstellen dat al dat glas erg lastig is met zonlicht, en echt mooi is het inderdaad niet.quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:29 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ik hoop dat het de waarde van je woning met minimaal 20% verlaagd. Zo'n zeur ben je. Die beste man heeft een vergunning gekregen en dan ga je DAARNA nog eens moeilijk doen om zoiets. Een beetje hem proberen op kosten te jagen. Je bent een walgelijk mens.
Jij kent mij niet eens. Ik vind het 'walgelijk' dat jij zulke aannames hebt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:29 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ik hoop dat het de waarde van je woning met minimaal 20% verlaagd. Zo'n zeur ben je. Die beste man heeft een vergunning gekregen en dan ga je DAARNA nog eens moeilijk doen om zoiets. Een beetje hem proberen op kosten te jagen. Je bent een walgelijk mens.
Het is toegang tot het dakterras. En het gaat eruit zien zoals het er nu uit ziet.quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:06 schreef Lienekien het volgende:
Wat is het eigenlijk? Een kamertje? Een toegang tot een dakterras? Hoe ziet het eruit als het af is?
De welstandscommissie heeft ook nee gezegd?quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:10 schreef Pfft het volgende:
[..]
Het is toegang tot het dakterras. En het gaat eruit zien zoals het er nu uit ziet.
Maar ik kan er niks meer tegen doen helaas.
Dus je krijgt ook nog uitzicht op het dakterras?quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:10 schreef Pfft het volgende:
[..]
Het is toegang tot het dakterras. En het gaat eruit zien zoals het er nu uit ziet.
Maar ik kan er niks meer tegen doen helaas.
U zegt?quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:21 schreef Pfft het volgende:
De reden is dat dit pand een ander gewaarde orde heeft oid.
Als ik de krachten van Storm uit de X-Men had, ja.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:20 schreef jeroen25 het volgende:
Kopers uitsluitend rondleiden als het mistig is?
Het is Amsterdam toch? Het past in het prettig anarchistische van de drukke kunstenaarsstad, met een mooie synergie tussen oud en nieuw, waarbij de individu zich duidelijk kan ontplooien om boven het maaiveld te rijzen. Ofzo.quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:49 schreef Pfft het volgende:
Ik denk dat de concensus is dat het lelijk is. Kan iemand mij wat opvrolijken door een positief beeld te schetsen van dit hok?
Ik denk dat je ook eens zou moeten overwegen om naar een sportvereniging oid te gaan...quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:38 schreef Pfft het volgende:
Ik hoop alleen dat de overbuurman zijn nieuwste aanwinst netjes houdt, en niet gaat gebruiken als extra berging.
Hij ziet iets ontstaan tegenover hem waar hij wel eens last van zou kunnen hebben. Hij vraagt om advies, maar het antwoord is dat er niets meer aan te doen lijkt te zijn. Hij neemt zijn verlies. Ik vind het een heel redelijk topic hoor, op een paar mensen die TS uitschelden na dan.quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:41 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook eens zou moeten overwegen om naar een sportvereniging oid te gaan...
Je hebt teveel vrije tijd...
dat snap ik wel, en daar heb je ook gelijk in. Maar de vraag of de buurman er niet teveel rommel in gaat stallen... Kweenie hoor, maar het is echt een flink eind aan de andere kant... Ik denk dat je niet eens iemands gezicht zou herkennen als die in dat hokje zou staan.quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hij ziet iets ontstaan tegenover hem waar hij wel eens last van zou kunnen hebben. Hij vraagt om advies, maar het antwoord is dat er niets meer aan te doen lijkt te zijn. Hij neemt zijn verlies. Ik vind het een heel redelijk topic hoor, op een paar mensen die TS uitschelden na dan.
Ach, het ziet er ook gewoon niet zo mooi uit en als zo'n glazen hokje vol rommel gestopt wordt zie je dat wel hoor. Maar dat wil nog niet zeggen dat TS meer vrije tijd heeft dan, bijvoorbeeld, andere mensen die de moeite nemen in dit topic te reagerenquote:Op vrijdag 25 september 2009 15:58 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
dat snap ik wel, en daar heb je ook gelijk in. Maar de vraag of de buurman er niet teveel rommel in gaat stallen... Kweenie hoor, maar het is echt een flink eind aan de andere kant... Ik denk dat je niet eens iemands gezicht zou herkennen als die in dat hokje zou staan.
Dan moet je echt gaan staan turen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |