Ik dacht dat dit topic over kinderen ging, niet over baby's. Maar wat betreft huilende baby's ben ik het met je eens.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat erom hoe die ouders zich gedragen. En als je een baby in een restaurant kalmeert ben je asociaal bezig. Dan heb je al willens en wetens andermans eetplezier bedorven.
Veel ouders? Of sommige ouders? Maar verder ben ik het er wel mee eens.quote:[..]
Daar gaat het ook helemaal niet om. Als het zo'n overduidelijk kindvriendelijk restaurant is met een speelhoek enzo, dan weet je dat je ook rondrennende en lawaaiige kinderen kunt verwachten. Als je daar dan toch gaat zitten, dan moet je daar ook niet over zeuren. Maar in een restaurant want dat niet heeft, moeten die kinderen zich als volwassenen gedragen wat betreft de omgeving. Veel ouders vinden hun kinderen echt heel leuk voor iedereen als ze zich typisch kinderlijk gedragen, terwijl die anderen het maar vervelende kutkinderen vinden, die ouders zijn asociaal.
Feest? Jubileum? Zoveel jarig huwelijk van je ouders? Neem aan dat je niet perse een heel gebouw af moet huren voor 30 mensen? Soms heeft een mens van die dagenquote:Op vrijdag 25 september 2009 20:37 schreef Hukkie het volgende:
Ik vraag me dan af waarom je je baby mee zou willen nemen naar een restaurant. Even onder voorbehoud dat je niet op doorreis bent en even bij de Mac een snekje haalt.
Nou wij hadden een keer een etentje met de hele familie. Alle oppas mogelijkheden zaten dus ook aan die tafel. De twee oudste hebben zich prima gehouden en de jongste lag in de kinderwagen te slapen. Maar af en toe gaf ze een kreetje en moesten we even sussen. zo maar een minuut.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:37 schreef Hukkie het volgende:
Ik vraag me dan af waarom je je baby mee zou willen nemen naar een restaurant. Even onder voorbehoud dat je niet op doorreis bent en even bij de Mac een snekje haalt.
Wel leuk om een keer heel serieus te gaan klagen bij mensen, met een verborgen camera. En dan liefst nog bijv. een toezichthouder in een winkelcentrum laten doen alsof ie klachten heeft ontvangen over wangedrag.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Feest? Jubileum? Zoveel jarig huwelijk van je ouders? Neem aan dat je niet perse een heel gebouw af moet huren voor 30 mensen? Soms heeft een mens van die dagenJe kan altijd even vragen of er reserveringen met de aanwezigheid van kinderen die avond
![]()
En wanneer iemand bij de MAC zou gaan klagen over kinderhuilen zou ik erbij willen zijn, want dan ga ik spontaan incontinent worden van het lachen geloof ik
Swets... nooit geweten dat ET en jij zoooo asociaal zijnquote:Op vrijdag 25 september 2009 20:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou wij hadden een keer een etentje met de hele familie. Alle oppas mogelijkheden zaten dus ook aan die tafel. De twee oudste hebben zich prima gehouden en de jongste lag in de kinderwagen te slapen. Maar af en toe gaf ze een kreetje en moesten we even sussen. zo maar een minuut.
Tja, dan krijg je als niet ouder natuurlijk gelijk geen hap meer door je keel!
Ah oke, ik ging uit van een gezellig diner met zn tweeen, in het geval van een feest of jubileum zal het gehuil van een baby de rest van het feestgedruis niet echt heel erg overstemmen denk ik.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Feest? Jubileum? Zoveel jarig huwelijk van je ouders? Neem aan dat je niet perse een heel gebouw af moet huren voor 30 mensen? Soms heeft een mens van die dagenJe kan altijd even vragen of er reserveringen zijn die avond, waar ook kinderen bij aanwezig zijn
![]()
En wanneer iemand bij de MAC zou gaan klagen over kinderhuilen zou ik erbij willen zijn, want dan ga ik spontaan incontinent worden van het lachen geloof ik
Tja, maar die mensen kunnen net zo min iets doen aan de 1-2-3 veranderende maatschappij als dat jij het kan .. of je moet terug willen naar een maatschappij waarin moeders hun kroost tot 4 jaar zelf verzorgen ..quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou toch wel. De leidster heeft het me zelf verteld toen omwonenden en zij nog in gesprek waren - of dachten te zijn. Dat was haar motief om die kinderen steeds buiten te zetten: te kleine ruimtes (2 klaslokalen) en weinig frisse lucht. En het klopt ook wel, want het is een oud schoolgebouw, ik schat jaren 40, waaraan helemaal niets meer is gedaan nadat het school-af was.
Je kunt op je kop gaan staan met verhalen over kinderen in het algemeen, maar het is toch best raar dat mensen in hun eigen huis en tuin zoveel last moeten hebben omdat anderen hun kind lozen omdat ze rust willen of moeten werken, en dat anderen hun geld verdienen met het lastig vallen van de directe omgeving. Als omwonende heb je helemaal geen winst zoals die leidsters en ouders.
Bij een beetje restaurant reserveer je dat van te voren toch, dus als je graag je rust wil hebben vraag je dat even, of er een reservering staat met kinderenquote:Op vrijdag 25 september 2009 20:53 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ah oke, ik ging uit van een gezellig diner met zn tweeen, in het geval van een feest of jubileum zal het gehuil van een baby de rest van het feestgedruis niet echt heel erg overstemmen denk ik.
Dat lijkt me stug, ik ben namelijk heel kindvriendelijk. Ik ben alleen niet zo vriendelijk voor ouders die onvriendelijk doen tegen alles wat niet hun kind is, doordat ze te zwak of te lui of te asociaal zijn wanneer het op hun kinderen en henzelf aankomt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:44 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik zal niet zeggen dat ik het niet irritant vind, maar als iemand z'n kind kalmeert en het is daarna stil, kan ik er nog wel mee leven. En ik sta in mijn omgeving ongeveer wel bekend als het toppunt van kindonvriendelijk. Denk overigens dat ik het afleg tegen jou qua kindonvriendelijkheid =P
Met 'rust willen' bedoel ik de ouders, voornamelijk bij alleenstaande moeders met een uitkering komt het veel voor, die gewoon even ontlast willen zijn. Daar zijn zelfs tegemoetkomingen voor hier. Dus zij willen rust en ik krijg de herrie van hun kinderen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, maar die mensen kunnen net zo min iets doen aan de 1-2-3 veranderende maatschappij als dat jij het kan .. of je moet terug willen naar een maatschappij waarin moeders hun kroost tot 4 jaar zelf verzorgen ..
De buurten waarin wij wonen zijn nu eenmaal gebouwd op gezinnen met jonge kinderen, dat er steeds meer alleenstaanden en stellen zonder kinderen zijn die dan maar uit gebrek aan iets anders/beters in een eengezinswoning/huis gaan wonen .. tja .. en de moeder, die wil blijven werken, ondanks het kroost haar eigen boontjes blijven doppen want je weet maar nooit, of puur om rond te kunnen komen ..
Maar wat bedoel je met 'rust willen'? Je hebt het nu over het enkele geval van de alleenstaande bijstandsmoeder die zo gestrest is dat ze van voren niet meer weet dat ze van achteren leeft en daarom haar kind 2 ochtenden in de week mag 'dumpen' om even tot zichzelf te kunnen komen?
Waarom? Die les heb je zelf gemist blijkbaar.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zou ook helemaal niet verkeerd zijn als ouders dat eens zouden leren.
Het gaat niet om mij, ik heb geen last van kinderen, ik vroeg me af waarom mensen gezellig met zn tweeen uit eten gaan en dan ook hun baby meenemen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Bij een beetje restaurant reserveer je dat van te voren toch, dus als je graag je rust wil hebben vraag je dat even, of er een reservering staat met kinderen
Gezond wantrouwen taz van babysitters .. niet genoeg geld om beide te kunnen betalen ..quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:18 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Het gaat niet om mij, ik heb geen last van kinderen, ik vroeg me af waarom mensen gezellig met zn tweeen uit eten gaan en dan ook hun baby meenemen.
Kan hoor, maar dat zou niet mijn idee zijn van een gezellig etentje. In veel landen is het ook gewoon om je kind dan even voor een avondje onder te brengen bij ouders of andere familie of vrienden. Maar ik ben geen ouder, dat maakt mss een verschil.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Gezond wantrouwen taz van babysitters .. niet genoeg geld om beide te kunnen betalen ..
of het heel normaal vinden om je kleintje mee te nemen, zoals in veel landen gewoon is, daar slaapt de baby in de Maxi-Cosi onder de tafel, en omdat zo'n kleintje dat dan gewend is, altijd leven om zich heen, schrikt die ook niet zo snel wakker en zet een keel op
quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Waar slaat dat op? Waarom zou je niet met kinderen uit eten kunnen gaan als die kinderen zich gewoon goed gedragen?
Het lijkt wel alsof alles en iedereen voor meneer Weltschmerz moet wijken. En als iemand dat niet wil dan is diegene ineens de asociale dwarse figuur die overlast bezorgd.
Weltschmerz, je bent niet de enige in de wereld. We leven in een SAMENleving, waarin jij ook concessies moet doen. Waarin jij soms ook gewoon niet je zin krijgt.
In ons geval waren beide grootouderstellen erbij, dus geen babysit, maar dat had ik al gezegd.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:37 schreef Hukkie het volgende:
Ik vraag me dan af waarom je je baby mee zou willen nemen naar een restaurant.
Begrijp je het niet?? Nou omdat de ouders willen eten in een restaurant, tuurlijk neem je dan je kind mee en durf er nou niets van te zeggen, kinderhater!!quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:37 schreef Hukkie het volgende:
Misschien kun je wat minder hoog van de toren blazen, ben geen kinderhater.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |