abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73064363
9 weken geleden zijn bij ons twee nieuwe kunststof kozijnen geplaatst.
Het glas van beide ramen was te klein (1 cm te smal) en de kleur van de kozijnen verkeerd (RAL kleur 9001 i.p.v. 9010, zoals in de offerte genoemd).

Tot overmaat van ramp hebben wij twee weken geleden geconstateerd dat de kozijnen ook nog van een ander merk zijn dan wij hebben gevrgaad. Wij hebben al meer kozijnen van een bepaald merk in huis en hebben juist om dat zelfde merk gevraagd.

De kleinste van de twee ruiten is met tape en kit geplaatst. Doordat de grote ruit (250cmx250cm) ontzettend zwaar was, heeft de aannemer daar een houten plaat in gezet, omdat de nieuwe kozijnen en ruiten nog wel een paar weken op zich zouden laten wachten. Vervolgens hebben wij bijna 8 weken niets meer gehoord.

Inmiddels hebben wij de aannemer schriftelijk gemeld de kozijnen niet meer voor de afgesproken prijs geleverd te willen hebben en compensatie tewillen, omdat het niet het gevraagde merk is en wij ook compensatie willen voor het feit dat wij nu al weken met een grote houten plaat in het voorraam zitten. De aannemer heeft na deze brief niets meer van zich laten horen. Wij zijn nu zover dat wij de opdracht willen ontbinden om zo naar een andere leverancier te gaan om het probleem op te lossen. Weet iemand nog een andere oplossing of kunnen wij de opdracht ontbinden?

[ Bericht 2% gewijzigd door flatcoat op 24-09-2009 11:44:06 ]
  Moderator donderdag 24 september 2009 @ 11:36:25 #2
9859 crew  Karina
Woman
pi_73064418
Een paar alinea's hier en daar zou het misschien wat leesbaarder maken.

OT: is de aannemer aangesloten bij Garantiefonds Instituut Woningbouw of Bouwgarant? Dan kun je wellicht daar je klacht neerleggen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_73064574
Hebben jullie al betaald?
  donderdag 24 september 2009 @ 11:42:10 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_73064605
Is de aannemer bij een garantiefonds aangesloten?

In ieder geval de rechtbijstand inschakelen. Hij mag niet zonder toestemming van jou een ander merk leveren. Je hebt een contract afgesloten en daar dient hij zich aan te houden.
Ontbinden kan niet zomaar en hoeft in principe ook niet.

Wat handig is, is om een erkend bouwkundige ernaar te laten kijken en vast te laten stellen of de kozijnen uberhaupt vakkundig geplaatst zijn. Maar dat is iets wat later ook kan, eerst de rechtbijstand inschakelen, beter vandaag dan morgen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_73064608
Het is inderdaad een lang verhaal en nee, we hebben gelukkig nog geen cent betaald!
pi_73064624
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:42 schreef flatcoat het volgende:
Het is inderdaad een lang verhaal en nee, we hebben gelukkig nog geen cent betaald!
pi_73065289
Is de brief aangetekend gestuurd?
dag
pi_73066090
Je hebt iig de aannemer aansprakelijk gesteld
Maar je zal hem ook de kans moeten geven zijn fout te herstellen binnen een redelijke termijn
Nog een aangetekende brief sturen en hem nogmaals op de fouten wijzen en eisen dat hij alles binnen een redelijke termijn oplost
Only the dead have seen the end of the war - Plato
  † In Memoriam † donderdag 24 september 2009 @ 13:13:48 #9
21636 Feestkabouter
pi_73067337
om te beoordelen of ontbinding van het contract-overeenkomst mogelijk is moeten we wat meer weten.
wat was de opdracht precies?
ging het alleen om een aantal kozijnen, of meer?
zijn er in de overeenkomst termijnen vastgelegd?

het is inderdaad zo dat je de aannemer eerst de gelegenheid moet geven om de boel recht te zetten, maar na een aantal weken geen reactie zou je wel kunnen stellen dat je dat hebt gedaan en dat zij van die gelegenheid geen gebruik hebben gemaakt.
pi_73071493
De kozijnen zouden geleverd worden in week 29. dat werd uiteindelijk week 31. De dag dat de kozijnen geplaatst zijn, bleek dus eerst dat de ruiten niet pasten en aan het eind van de dag, toen de beschermfolie van de kozijnen werd verwijderd, bleek dat de kleur niet klopte. De leverancier zegde toe nieuwe kozijnen en ruiten te zullen bestellen, maar dat werd na de bouwvak.

De glasbok met de oude ruiten en de nieuwe niet geplaatste ruit heeft vervolgens 6 weken voor ons huis op straat gestaan en zelfs dat heeft al heel wat telefoontjes en mails gekost om deze bok verwijderd te krijgen. (het was nl. een erg gevaarlijke situatie, vooral voor fietsers)

Vervolgens hoorden we helemaal niets meer van de aannemer totdat we de brief stuurden per email, in PDF. Deze mail is door de aannemer gelezen (heb een leesbevestiging) en hij heeft gereageerd dat hij met een passend antwoord zou komen. Dat is nu ruim 10 dagen geleden.
In deze brief hebben wij aangegeven niet de volle prijs te willen betlaen, omdat er een ander merk kozijnen is geleverd dan besteld en omdat het allemaal zo lang duurt en wij al ruim twee maanden tegen een houten schot aankijken in een woonkamer die niet volledig kan wroden ingericht.

Hier heeft hij dus tot op heden nog niet op gereageerd. Inmiddels zijn wij het zo zat, dat we liever de hele boel willen annuleren en bij een ander een nieuw kozijn willen bestellen.
pi_73071650
gewoon ander bedrijf bellen...oude meuk eruit nieuwe erin..en als dat ene bedrijf van zich laat horen laat jij niets horen. Oude meuk ergens apart zetten zodat ze het kunnen ophalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')