Maar dan is een reptiel een beetje een vreemde eend in de bijt, de meesten zijn toch amfibisch? Die hangen dan tussen "dimensies" inquote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:40 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hij doelt volgens mij dan ook op de beeldspraak. Als je eerst alleen in het water kunt leven, en daarna op het land gaat leven na evolutie, dan komt er mijns inziens een extra dimensie bij. Beeldspraak is binnen symboliek erg belangrijk.
Binnen de logica die ik op dit moment hanteer is dat inderdaad het geval. De vogel is dan ook niet in de lucht geboren. Net zoals dat de reptielen in het water zijn begonnen en naderhand pas op het land verder zijn gegaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:50 schreef Flammie het volgende:
En vogels dan toch eigenlijk ook? Vliegen en op het landZijn ook 2 dimensies dan..
Misschien zijn die amfibieen nog in de overstap van dimensie naar dimensie en zal de evolutie het uitwijzen
Ik ben volkomen het spoor bijster nuquote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:50 schreef Flammie het volgende:
En vogels dan toch eigenlijk ook? Vliegen en op het landZijn ook 2 dimensies dan..
Misschien zijn die amfibieen nog in de overstap van dimensie naar dimensie en zal de evolutie het uitwijzen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Symboolquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ben volkomen het spoor bijster nu
Symboliek is mijns inziens dan ook een belangrijk onderwerp binnen TRU.quote:De cultuur wordt ook wel gezien als een groot symbolenspel waar religie, kunst, wetenschappelijke en filosofische kennis alsmede economische verschijnselen deel van uitmaken. Maar wellicht vinden we een van de meest complexe en tegelijkertijd meest gebruikte vorm van symbolen terug in de gesproken en geschreven taal.
In de reclame wordt vaak een appèl gedaan op bewuste of onbewuste kennis en begrip van symbolen om het koopgedrag van de consument te beïnvloeden.
De heilige drie-eenheid is vele malen ouder dan het christendom, je komt het in vele vormen tegen, de grote godin als jonkvrouw, moeder en oude wijze vrouw is een heel bekende, vele goden die 3 vormen hadden, een grote god, een geestevorm en een menselijke vorm, de vader, de zoon en de heilige geest dus, dat hele princiepe is zo heidens als maar kan.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Thanks, dat van Hermes Trismegistus en de hermistische wetten wist ik niet.
Dus het is eenzelfde drie-eenheid als bij het Christelijke geloof? Vader, Zoon en Heilige Geest? Of is drievoud anders bedoeld?
Daarom vind ik deze interpretatie zo interessant.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:46 schreef erodome het volgende:
[..]
De heilige drie-eenheid is vele malen ouder dan het christendom, je komt het in vele vormen tegen, de grote godin als jonkvrouw, moeder en oude wijze vrouw is een heel bekende, vele goden die 3 vormen hadden, een grote god, een geestevorm en een menselijke vorm, de vader, de zoon en de heilige geest dus, dat hele princiepe is zo heidens als maar kan.
Het komt natuurlijk een beetje van de fasen van de maan af denkt men, de groeiende maan, de volwassen maan en de afnemende maan, die staat weer voor processen in de wereld waar je deze vorm van geboorte, dood en wedergeboorte ook steeds weer tegenkomt, in het wisselen van de seizoenen, in het groeien, sterven en weer opnieuw groeien van de planten enz enz enz enz...
Newton is hier veel mee bezig geweest, en is zelfs zo ver gegaan dat hij de bijbel interpreteerde met dergelijke wiskunde. Newton is dan ook de man achter de zwaartekrachts theorie, volgens mij was hij dan ook erg bedreven mbt. geometrie en had hij dus kennis over de grid. Hierover heb ik laatst een leuke docu gezien van history channel.quote:Dit is in het kort enige uitleg over heilige geometrie.
Deze geometrie kent drie basistransformaties:
Wortel 2 = Genererende principe
Wortel 3 = Formerende principe
Wortel 5 = Regenererende principe
Dus alles is terug te voeren op de natuur en de maan, en alle geloven zijn heidens van oorsprong.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:46 schreef erodome het volgende:
[..]
De heilige drie-eenheid is vele malen ouder dan het christendom, je komt het in vele vormen tegen, de grote godin als jonkvrouw, moeder en oude wijze vrouw is een heel bekende, vele goden die 3 vormen hadden, een grote god, een geestevorm en een menselijke vorm, de vader, de zoon en de heilige geest dus, dat hele princiepe is zo heidens als maar kan.
Het komt natuurlijk een beetje van de fasen van de maan af denkt men, de groeiende maan, de volwassen maan en de afnemende maan, die staat weer voor processen in de wereld waar je deze vorm van geboorte, dood en wedergeboorte ook steeds weer tegenkomt, in het wisselen van de seizoenen, in het groeien, sterven en weer opnieuw groeien van de planten enz enz enz enz...
Dat is wat ik er ongeveer van begrepen heb ja, gebaseerd op paganisme geloof ik.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus alles is terug te voeren op de natuur en de maan, en alle geloven zijn heidens van oorsprong.
Ja...daar komt het in het kort wel op neer.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus alles is terug te voeren op de natuur en de maan, en alle geloven zijn heidens van oorsprong.
Fascinerend en vooral te groot om helemaal te bevatten.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja...daar komt het in het kort wel op neer.
Het jodendom had een heel andere vorm heel vroeger, heel mystiek en met minimaal een dualistische god, kent ook zijn oorsprong in de meergodengeloven.
Het christendom is al helemaal een mengeling van vanalles, je hoeft alleen maar naar de feestdagen te kijken om dat zeker te weten, de katholieke kerk kent vele rituelen en ander gedoe die puur heidens van oorsprong zijn, de oude kerken barsten van de heidense symbolen.
De islam komt er een beetje achteraan gerend, maar kent ook zijn connecties met het heidense, bv de kaa'ba wat een huis van vele goden was, de 7 rondjes eromheen zijn ze heidens als de pest.
Maar niet alleen op de aarde en de maan, ook de zon speelt een grote rol en hierin zie je weer een drie-eenheid, de aarde, de maan en de zon die tesamen al het leven in stand houden en vormen.
Dit verhaal wordt goed uitgelegd in the da Vinci Code en Angels & Demons. Keizer Contstantijn stond namelijk bekend als vader van het huidige katholieke geloof volgens mij, en deze had een tempel waarin invloeden van veel verschillende cultuur zichtbaar zijn. Daarbij is het Christendom ook beïnvloed door astrologische kennis volgens mij, dit komt dan ook naar voren in veel onderzoeken mbt. religie en uiteraard de voorbeelden die je gaf.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja...daar komt het in het kort wel op neer.
Het jodendom had een heel andere vorm heel vroeger, heel mystiek en met minimaal een dualistische god, kent ook zijn oorsprong in de meergodengeloven.
Het christendom is al helemaal een mengeling van vanalles, je hoeft alleen maar naar de feestdagen te kijken om dat zeker te weten, de katholieke kerk kent vele rituelen en ander gedoe die puur heidens van oorsprong zijn, de oude kerken barsten van de heidense symbolen.
De islam komt er een beetje achteraan gerend, maar kent ook zijn connecties met het heidense, bv de kaa'ba wat een huis van vele goden was, de 7 rondjes eromheen zijn ze heidens als de pest.
Maar niet alleen op de aarde en de maan, ook de zon speelt een grote rol en hierin zie je weer een drie-eenheid, de aarde, de maan en de zon die tesamen al het leven in stand houden en vormen.
quote:Newton is dan ook de man achter de zwaartekrachts theorie, volgens mij was hij dan ook erg bedreven mbt. geometrie en had hij dus kennis over de grid. Hierover heb ik laatst een leuke docu gezien van history channel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Isaac_Newtonquote:Naar hedendaagse inzichten was Newton veel met zaken bezig die moeilijk te rijmen zijn met zijn algemeen erkende wetenschappelijke verdiensten, met name de alchemie[10][11]. Daarin verschilde Newton niet van de meeste grote geleerden van zijn tijd. Tot ver in de 18e eeuw hadden natuurfilosofen een actieve belangstelling voor alchemie en astrologie. Heden worden deze disciplines meestal onder de noemer pseudowetenschap gebracht. Newtons nagelaten persoonlijke bibliotheek bleek na inventarisatie [12] 126 boeken over alchemie [13] te bevatten, waardoor duidelijk werd dat gedurende zijn wetenschappelijke carrière Newton er ook een andere grote passie op nahield. Newton kreeg dankzij zijn reputatie op het gebied van de alchemie op instigatie van Charles Montague de betrekking van ‘warden’ (muntmeester) aan de Koninklijke Munt in Londen.
Vond ik dus ookquote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Goeie kick! Mooi topic![]()
Nu even je filmpje kijken.
Daar ben ik ook benieuwd naar dan inderdaad!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:20 schreef UncleScorp het volgende:
Goh nog een oud topic van Mediaconsument ... een user die destijds weggepest is door de plaatselijke huistrollen![]()
Anywayz, het volgende hoofdstuk in m'n boek van Dolores Cannon gaat over "The Keepers of the Grid". Als er iets interessants instaat post ik het hier wel.
quote:Op maandag 20 februari 2012 13:39 schreef _Led_ het volgende:
Ah, Dolores Cannon
Ik ben ook benieuwd naar wat je daarover gaat posten!
Dank ! Het onthaal op PM, DM en hier is hartverwarmend !quote:Op maandag 20 februari 2012 14:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
Houden we de discussie wel vriendelijk lieverds? _Led_, welkom terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |