abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:41:25 #76
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73681563
Zo lust ik er nog wel een paar
zzz
pi_73681692
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:40 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Hij doelt volgens mij dan ook op de beeldspraak. Als je eerst alleen in het water kunt leven, en daarna op het land gaat leven na evolutie, dan komt er mijns inziens een extra dimensie bij. Beeldspraak is binnen symboliek erg belangrijk.
Maar dan is een reptiel een beetje een vreemde eend in de bijt, de meesten zijn toch amfibisch? Die hangen dan tussen "dimensies" in
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73681863
En vogels dan toch eigenlijk ook? Vliegen en op het land Zijn ook 2 dimensies dan..
Misschien zijn die amfibieen nog in de overstap van dimensie naar dimensie en zal de evolutie het uitwijzen
pi_73682240
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:50 schreef Flammie het volgende:
En vogels dan toch eigenlijk ook? Vliegen en op het land Zijn ook 2 dimensies dan..
Misschien zijn die amfibieen nog in de overstap van dimensie naar dimensie en zal de evolutie het uitwijzen
Binnen de logica die ik op dit moment hanteer is dat inderdaad het geval. De vogel is dan ook niet in de lucht geboren. Net zoals dat de reptielen in het water zijn begonnen en naderhand pas op het land verder zijn gegaan.

Beeldspraak en symboliek hebben dan ook een belangrijke rol binnen dit onderwerp, mede doordat veel kennis op dit gebied hieraan onderhevig is, deze kennis komt veelal dan ook uit de oudheid. De theorie over de grid is mijns inziens dan ook erg duidelijk, echter weet ik niet precies hoe ik dit moet interpreteren. Ik weet dan ook nogsteeds niet wie deze theorie bedacht heeft, en wat het doel er van was.

Daarom vind ik dit topic ook zo goed om hierover een beeld te krijgen:
http://www.thebiggestsecret.org/forum/viewtopic.php?t=1439&postdays=0&postorder=asc&start=0

Het lastige van dit soort symboliek is dan ook de interpretatie ervan. Het leuke eraan vind ik dan ook dat deze symboliek in onze maatschappij erg veel naar voren komt.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_73682629
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:50 schreef Flammie het volgende:

Ik ben volkomen het spoor bijster nu
pi_73682837
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik ben volkomen het spoor bijster nu
http://nl.wikipedia.org/wiki/Symbool
quote:
De cultuur wordt ook wel gezien als een groot symbolenspel waar religie, kunst, wetenschappelijke en filosofische kennis alsmede economische verschijnselen deel van uitmaken. Maar wellicht vinden we een van de meest complexe en tegelijkertijd meest gebruikte vorm van symbolen terug in de gesproken en geschreven taal.

In de reclame wordt vaak een appèl gedaan op bewuste of onbewuste kennis en begrip van symbolen om het koopgedrag van de consument te beïnvloeden.
Symboliek is mijns inziens dan ook een belangrijk onderwerp binnen TRU.

[ Bericht 16% gewijzigd door mediaconsument op 14-10-2009 15:34:07 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_73683729
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Thanks, dat van Hermes Trismegistus en de hermistische wetten wist ik niet.
Dus het is eenzelfde drie-eenheid als bij het Christelijke geloof? Vader, Zoon en Heilige Geest? Of is drievoud anders bedoeld?
De heilige drie-eenheid is vele malen ouder dan het christendom, je komt het in vele vormen tegen, de grote godin als jonkvrouw, moeder en oude wijze vrouw is een heel bekende, vele goden die 3 vormen hadden, een grote god, een geestevorm en een menselijke vorm, de vader, de zoon en de heilige geest dus, dat hele princiepe is zo heidens als maar kan.

Het komt natuurlijk een beetje van de fasen van de maan af denkt men, de groeiende maan, de volwassen maan en de afnemende maan, die staat weer voor processen in de wereld waar je deze vorm van geboorte, dood en wedergeboorte ook steeds weer tegenkomt, in het wisselen van de seizoenen, in het groeien, sterven en weer opnieuw groeien van de planten enz enz enz enz...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_73683848
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:46 schreef erodome het volgende:

[..]

De heilige drie-eenheid is vele malen ouder dan het christendom, je komt het in vele vormen tegen, de grote godin als jonkvrouw, moeder en oude wijze vrouw is een heel bekende, vele goden die 3 vormen hadden, een grote god, een geestevorm en een menselijke vorm, de vader, de zoon en de heilige geest dus, dat hele princiepe is zo heidens als maar kan.

Het komt natuurlijk een beetje van de fasen van de maan af denkt men, de groeiende maan, de volwassen maan en de afnemende maan, die staat weer voor processen in de wereld waar je deze vorm van geboorte, dood en wedergeboorte ook steeds weer tegenkomt, in het wisselen van de seizoenen, in het groeien, sterven en weer opnieuw groeien van de planten enz enz enz enz...
Daarom vind ik deze interpretatie zo interessant.
quote:
Dit is in het kort enige uitleg over heilige geometrie.

Deze geometrie kent drie basistransformaties:

Wortel 2 = Genererende principe
Wortel 3 = Formerende principe
Wortel 5 = Regenererende principe
Newton is hier veel mee bezig geweest, en is zelfs zo ver gegaan dat hij de bijbel interpreteerde met dergelijke wiskunde. Newton is dan ook de man achter de zwaartekrachts theorie, volgens mij was hij dan ook erg bedreven mbt. geometrie en had hij dus kennis over de grid. Hierover heb ik laatst een leuke docu gezien van history channel.
pi_73684463
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:46 schreef erodome het volgende:

[..]

Dus alles is terug te voeren op de natuur en de maan, en alle geloven zijn heidens van oorsprong.
pi_73684537
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus alles is terug te voeren op de natuur en de maan, en alle geloven zijn heidens van oorsprong.
Dat is wat ik er ongeveer van begrepen heb ja, gebaseerd op paganisme geloof ik.
Maar de maan is/was onderdeel van de Aarde, misschien dat dat verband houdt?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73684697
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja...daar komt het in het kort wel op neer.
Het jodendom had een heel andere vorm heel vroeger, heel mystiek en met minimaal een dualistische god, kent ook zijn oorsprong in de meergodengeloven.
Het christendom is al helemaal een mengeling van vanalles, je hoeft alleen maar naar de feestdagen te kijken om dat zeker te weten, de katholieke kerk kent vele rituelen en ander gedoe die puur heidens van oorsprong zijn, de oude kerken barsten van de heidense symbolen.
De islam komt er een beetje achteraan gerend, maar kent ook zijn connecties met het heidense, bv de kaa'ba wat een huis van vele goden was, de 7 rondjes eromheen zijn ze heidens als de pest.

Maar niet alleen op de aarde en de maan, ook de zon speelt een grote rol en hierin zie je weer een drie-eenheid, de aarde, de maan en de zon die tesamen al het leven in stand houden en vormen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_73684836
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Het jodendom had een heel andere vorm heel vroeger, heel mystiek en met minimaal een dualistische god, kent ook zijn oorsprong in de meergodengeloven.
Het christendom is al helemaal een mengeling van vanalles, je hoeft alleen maar naar de feestdagen te kijken om dat zeker te weten, de katholieke kerk kent vele rituelen en ander gedoe die puur heidens van oorsprong zijn, de oude kerken barsten van de heidense symbolen.
De islam komt er een beetje achteraan gerend, maar kent ook zijn connecties met het heidense, bv de kaa'ba wat een huis van vele goden was, de 7 rondjes eromheen zijn ze heidens als de pest.

Maar niet alleen op de aarde en de maan, ook de zon speelt een grote rol en hierin zie je weer een drie-eenheid, de aarde, de maan en de zon die tesamen al het leven in stand houden en vormen.
Fascinerend en vooral te groot om helemaal te bevatten.
pi_73685033
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit verhaal wordt goed uitgelegd in the da Vinci Code en Angels & Demons. Keizer Contstantijn stond namelijk bekend als vader van het huidige katholieke geloof volgens mij, en deze had een tempel waarin invloeden van veel verschillende cultuur zichtbaar zijn. Daarbij is het Christendom ook beïnvloed door astrologische kennis volgens mij, dit komt dan ook naar voren in veel onderzoeken mbt. religie en uiteraard de voorbeelden die je gaf.
  zondag 22 augustus 2010 @ 10:15:04 #89
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_85564090
quote:
Newton is dan ook de man achter de zwaartekrachts theorie, volgens mij was hij dan ook erg bedreven mbt. geometrie en had hij dus kennis over de grid. Hierover heb ik laatst een leuke docu gezien van history channel.

Newton was dan ook Alchemist

quote:
Naar hedendaagse inzichten was Newton veel met zaken bezig die moeilijk te rijmen zijn met zijn algemeen erkende wetenschappelijke verdiensten, met name de alchemie[10][11]. Daarin verschilde Newton niet van de meeste grote geleerden van zijn tijd. Tot ver in de 18e eeuw hadden natuurfilosofen een actieve belangstelling voor alchemie en astrologie. Heden worden deze disciplines meestal onder de noemer pseudowetenschap gebracht. Newtons nagelaten persoonlijke bibliotheek bleek na inventarisatie [12] 126 boeken over alchemie [13] te bevatten, waardoor duidelijk werd dat gedurende zijn wetenschappelijke carrière Newton er ook een andere grote passie op nahield. Newton kreeg dankzij zijn reputatie op het gebied van de alchemie op instigatie van Charles Montague de betrekking van ‘warden’ (muntmeester) aan de Koninklijke Munt in Londen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Isaac_Newton

http://www.alchemylab.com/isaac_newton.htm

Wat meer over de theorie van Bruce Cathie

http://www.whale.to/m/cathie.html

Gridpoint Atlas

http://www.worldgrid.net/gridpoint-atlas/

BTW Op britse testsite " Maralinga" in Australie bevonden zich Megalitische structuren waarvan de aboriginals zeggen dat zij ze niet gebouwd hebben maar een volk met blonde baarden.

zal eens kijken of ik de foto's nog ergens kan oprakelen

[ Bericht 1% gewijzigd door DeMolay op 22-08-2010 10:24:38 ]
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  maandag 23 augustus 2010 @ 09:34:48 #90
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_85597171
Ook het werk van Carl P Munck is heel interesant

Gematrian Wheel

http://www.greatdreams.com/gem1.htm
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_108131818
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 21:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Goeie kick! Mooi topic ^O^
Nu even je filmpje kijken.
Vond ik dus ook ;)
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_108133511
Goh nog een oud topic van Mediaconsument ... een user die destijds weggepest is door de plaatselijke huistrollen :(

Anywayz, het volgende hoofdstuk in m'n boek van Dolores Cannon gaat over "The Keepers of the Grid". Als er iets interessants instaat post ik het hier wel.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_108134630
Check dan zeker meer video's van deze gast.. mighty interesting!

Hij heet Survivalcell dacht ik
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  zondag 19 februari 2012 @ 07:30:36 #96
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108140827
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 23:20 schreef UncleScorp het volgende:
Goh nog een oud topic van Mediaconsument ... een user die destijds weggepest is door de plaatselijke huistrollen :(

Anywayz, het volgende hoofdstuk in m'n boek van Dolores Cannon gaat over "The Keepers of the Grid". Als er iets interessants instaat post ik het hier wel.
Daar ben ik ook benieuwd naar dan inderdaad! :)

En ja, jammer is dat.
The truth was in here.
  maandag 20 februari 2012 @ 13:39:28 #97
31101 _Led_
pi_108184229
Ah, Dolores Cannon :)
Ik ben ook benieuwd naar wat je daarover gaat posten!
zzz
  maandag 20 februari 2012 @ 13:41:38 #98
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_108184310
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:39 schreef _Led_ het volgende:
Ah, Dolores Cannon :)
Ik ben ook benieuwd naar wat je daarover gaat posten!
:') !!!!
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_108185377
Houden we de discussie wel vriendelijk lieverds? _Led_, welkom terug.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 20 februari 2012 @ 14:10:20 #100
31101 _Led_
pi_108185480
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
Houden we de discussie wel vriendelijk lieverds? _Led_, welkom terug.
Dank ! Het onthaal op PM, DM en hier is hartverwarmend ! O+
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')